Mozgásban
A TOYOTA GAZOO Racing bemutatta a 2024-es WRC és WEC csapat összeállítását
A Rally Világbajnokságban (WRC)-ben és a Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) egyaránt címvédő TOYOTA GAZOO Racing (2023-ban az előbbi sorozatban a harmadik, az utóbbiban pedig ötödik egymást követő évben hódították el a konstruktőri és egyéni világbajnoki címet) bejelentette a 2024-es világbajnoki szezonra vonatkozó versenyzői nevezési listáját.
Az FIA Rally Világbajnokságban (WRC) a TGR továbbra is azokkal a versenyzőkkel és navigátorokkal dolgozik együtt, akikkel kölcsönös bizalmi kapcsolatot épített ki, hogy felvegye a kesztyűt a gyártók, a versenyzők és a navigátorok bajnoki címének ismételt megvédéséért. Az FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) Hypercar kategóriájában Nyck de Vries a 2024-es szezonban – amelyben számos új versenyző vesz majd részt – a 7-es számú autó új pilótájaként csatlakozik a csapathoz. Kamui Kobayashi csapatfőnök vezetésével a csapat célja, hogy hatodik egymást követő évben is megszerezze a pilóták és a gyártók kettős diadalát. A Toyota versenyistállója folytatja azt a gyakorlatát, hogy egyre jobb motorsportban fejlesztett autókat készít, és olyan tevékenységeket folytat, amelyek növelik a motorsport vonzerejét és fenntarthatóságát.
Főbb eredmények a 2023-as szezonban
FIA Rally Világbajnokság (WRC) | Harmadik egymást követő évben nyerték meg a gyártók, a versenyzők és a navigátorok bajnokságát.
・Gyártói bajnoki cím ・Pilóták bajnoki címe (Kalle Rovanperä) ・Navigátorok címe (Jonne Halttunen) |
FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) | Ötödik egymást követő évben nyerték meg a gyártók és a pilóták bajnokságát is.
・Gyártói bajnokság ・Pilóták bajnoksága (Sébastien Buemi / Brendon Hartley / Ryo Hirakawa) Második egymást követő évben. |
2024-es csapatösszeállítások
FIA Rally Világbajnokság (WRC)
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team örömmel erősíti meg sztárpilótákkal teletűzdelt versenyzői felállását a 2024-es FIA Rally Világbajnoki szezonra, amikor is ismét a gyártók, a pilóták és a navigátorok bajnoki címének megszerzése lesz a cél. Kalle Rovanperä idén 23 évesen a valaha volt legfiatalabb pilótaként megszerezte egymást követő második WRC versenyzői bajnoki címét, és új, többéves szerződést írt alá a TGR-WRT-vel. A sportág csúcsára való figyelemre méltó felemelkedését követően Rovanperä 2024-ben Jonne Halttunen navigátorral együtt egy személyre szabott szezont fut majd. Ez lehetővé teszi számára, hogy egy kis időt szakítson a világbajnoki címekért való versenyzés intenzív elvárásai közepette, és élvezze a különböző szakágakban való vezetést, beleértve a driftet is, tovább fejlesztve a volán mögött szerzett képességeit és tapasztalatait. A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier az utolsó címeit a TGR-WRT-vel szerezte 2020-ban és ’21-ben, mielőtt visszavonult volna a teljes munkaidős versenyzéstől. Továbbra is kulcsszereplője marad a csapatnak, hiszen 2023-ban Monte-Carlóban, Mexikóban és Kenyában is győzelmet aratott, és a következő szezonban ismét egy személyre szabott szezont fut majd Vincent Landais navigátorral együtt. A csapat emellett izgatottan várja, hogy az újabb szezonokban is folytathassa közös munkáját Elfyn Evansszel. Mióta a TGR-WRT-hez csatlakozott, Evans rendszeres bajnoki versenyzőként alapozta meg a képességeit, négy év alatt háromszor lett második – többek között 2023-ban, amikor Horvátországban, Finnországban és Japánban szerzett győzelmeket. Az idei szezonban elért eredményekre építve ő és Scott Martin navigátor azzal a céllal vágnak neki a 2024-es évadnak, hogy első világbajnoki címükért versenyezzenek. Takamoto Katsuta szintén újra a csapat tagja lesz, és a teljes szezonban ő ül majd a gyári GR YARIS Rally1 HYBRID volánja mögött Aaron Johnston navigátor mellett. A TOYOTA GAZOO Racing WRC Challenge programjának felfedezettje, Katsuta 2023-ban kapott helyet először a csapat fő hármasában, és a Finn Rallyn elért kiváló dobogós helyezésével hozzájárult a csapat gyártói bajnoki sikereihez.
Csapat neve | TOYOTA GAZOO Racing WRT (World Rally Team) |
Elnök | Akio Toyoda |
Csapatvezető | Jari-Matti Latvala (Finnország) |
Autó | GR YARIS Rally1 HYBRID (hosszúság: 4207 mm; szélesség: 1875 mm) |
Erőforrás | GI4B |
Gumiabroncsok | Pirelli |
Pilóta/Navigátor | |
Pilóta | Elfyn Evans (UK) |
Navigátor | Scott Martin (UK) |
Pilóta | Sébastien Ogier (Franciaország) |
Navigátor | Vincent Landais (Franciaország) |
Pilóta | Kalle Rovanperä (Finnország) |
Navigátor | Jonne Halttunen (Finnország) |
Pilóta | Takamoto Katsuta (Japán) |
Navigátor | Aaron Johnston (Írország) |
[WRC csapatfőnök és a versenyzők nyilatkozatai]
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök):
„Nagyon örülünk, hogy a jövőben is együtt tartjuk a győztes pilótafelállásunkat. Jó tudni, hogy ilyen erős versenyzői gárdánk van, akik otthon érzik magukat az autónkban és a csapatunkban, és továbbra is velünk akarnak dolgozni. Kalle programja 2024-ben egy kicsit más lesz, de számunkra az a fontos, hogy ő egy Toyota pilóta, és a csapatnál akar maradni, és továbbra is élvezni szeretné a rally iránti szenvedélyét. Bár fiatal, már régóta komoly szinten vezet rallyautókat, és úgy érzi, hogy most egy részszezon lenne a legjobb számára, hogy a jövőben több teljes szezont tudjunk együtt teljesíteni. Az is nagyszerű, hogy Seb velünk folytatja, és ez azt jelenti, hogy Kalléval együtt két többszörös világbajnokunk lesz, akik erős segítségünkre lesznek a gyártói bajnokság megvédésében. Elfyn idén is megmutatta nekünk, hogy képes rallyversenyeket nyerni és bajnoki címekért versenyezni, és tudjuk, hogy minden fordulóban a legjobbját fogja nyújtani. Taka idén a Finn Rallyn bebizonyította, hogy a leggyorsabb versenyeken is ott tud lenni, és remélhetőleg a következő szezonban szinte minden fordulóban a dobogós helyezésekért küzdhet.”
Kalle Rovanperä:
„Nagyon izgatott vagyok, hogy többéves szerződést írtam alá a TGR-WRT-vel, és hogy továbbra is a csapattal dolgozhatok. Jövőre csak néhány versenyen fogok vezetni, és ennek a legfőbb oka az, hogy már 15 éve vezetek rallyautókat, ami elég hosszú idő, és bár az elmúlt szezonok természetesen csodálatosak voltak, mentálisan és fizikailag is nagyon megterheltek. Ezért úgy éreztem, hogy most itt a megfelelő pillanat, hogy egy évet szánjak a feltöltődésre, majd újra teljes munkaidőben visszatérjek, hogy teljes erőbedobással újra a bajnoki címért harcoljak. Mindenféle motorsportot élvezek, és már alig várom, hogy drifteljek, és talán más klassz versenyeken is részt vehessek. Meg persze a rallyversenyeken, amelyeket kiválasztunk majd a csapattal. ”
Elfyn Evans:
„Alig várom, hogy nekivágjak annak a szezonnak, ami az ötödik egymást követő évem lesz a csapatnál. Az elmúlt négy évben nagyszerű sikereket értünk el együtt, és izgatottan várom, hogy folytassuk ezt a történetet a TOYOTA GAZOO Racinggel. Amikor csatlakoztam a csapathoz, azonnal megkedveltem mindenkit, és most már nagyon otthon érzem magam. Mindenki támogatását élveztem, hogy jól érezzem magam a GR YARIS Rally1 HYBRID-ben, és idén tovább fejlődtünk. Erre szeretnék építeni, és 2024-ben még jobbnak lenni. Még sok mindent elérhetünk együtt, és izgatottan várom a jövőt. Mint mindig, most is a győzelem lesz a cél, akár az egyes fordulókban, akár a bajnokságban.”
Sébastien Ogier:
„Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy jövőre is a TOYOTA GAZOO Racinggel maradhatok. A 2023-as szezon jó volt számomra és ami még fontosabb, a csapat számára is, és az, hogy ismét sikerült mindhárom bajnoki címet megszerezni, nagyszerű. Szóval alig várom, hogy ebben a környezetben maradhassak, és megpróbáljuk folytatni a közös sikertörténetünket. Nagyon tetszik a kapcsolat, amit az egész csapattal ápolok, és számomra soha nem volt kétséges, hogy a TGR overallját szeretném továbbra is viselni. Nagyon élvezem azt az egyensúlyt is, amit ez a fajta részszezon biztosít számomra, és a következő évadnak ebből a szempontból eléggé hasonlónak kell lennie. Amíg a sikerek megmaradnak számomra és a csapat számára, addig szerintem meg kell próbálnunk hasonló módon folytatni.”
Takamoto Katsuta:
„Nagyon izgatott vagyok, hogy jövőre új szezont kezdhetek a TGR-WRT-vel. Sokat tanultam idén: voltak olyan versenyek, amelyek jól sikerültek számomra, és voltak olyanok, amelyek kevésbé, de ezek erősebbé tettek, és remélhetőleg segíteni fognak a jövőben. A jövő év fontos lesz, hogy bebizonyítsam, mire vagyok képes, és megpróbálom, hogy ez legyen pályafutásom eddigi legjobb szezonja. Hatalmas köszönet a csapatnak és mindenkinek, aki támogatott. Nagyon jó lehetőségem volt arra, hogy lépésről lépésre tapasztalatot szerezzek a rallyban, mióta 2015-ben csatlakoztam a TGR WRC Challenge programjához. Most megpróbálom megtenni a következő lépést, hogy minél jobb eredményekért, dobogós helyezésekért és győzelmekért küzdjek.”
Pilótaképzés (TGR WRC Challenge Program)
A TGR WRC Challenge Program 2015-ben indult azzal a céllal, hogy profi rallyversenyzőket neveljen, akik világszerte versenyezni tudnak. Takamoto Katsuta nyomdokaiba lépve a második generáció, Hikaru Kogure és Yuki Yamamoto folytatja a programot 2024-ben, és Rally2-es autókkal versenyeznek majd európai rallyversenyeken. A fiatal versenyzők új belépőinek toborzása a programba szintén folyamatban van, a végső kiválasztásra decemberben, Finnországban kerül sor. Arra számítanak, hogy a fiatal versenyzők sokat fognak fejlődni a Finnországban nyújtott alapos képzésen keresztül.
Hikaru Kogure:
„Nagyon örülök, hogy 2024-ben ismét részese lehetek a WRC Challenge Programnak. A TGR-nek köszönhetően rengeteg tapasztalatot szereztem az elmúlt két évben Finnországban, ahol remek környezetben koncentrálhatok a rallyzásra. A TGR támogatása nélkül nem tudtam volna annyit tanulni és fejlődni, mint amennyit eddig. A Rally2-be lépve a dolgok nagyobb kihívást jelentenek majd, több magas szintű versenyzővel. Folytatni fogom a kemény munkát és a kihívás szellemét, ami a program nevében is benne van.”
Yuki Yamamoto:
„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy jövőre ismét a TGR WRC Challenge Program tagjaként folytathatom a kihívást. Nagyon nagyra értékelem mindazokat, akik támogatnak engem és biztosítják ezt a csodálatos környezetet. Az elmúlt két évben rengeteg tapasztalatot szereztem az európai rallyversenyeken, sokat tanultam és sokat fejlődtem. A Rally2 kategória, amelyben jövőre versenyezni fogok, egy nagyon versenyképes osztály, sok kiváló versenyzővel. Ez egy nagyon fontos év lesz számomra, hogy versenyzőként magasabb szinten fejlődjek. Minden egyes versenyen a legjobbamat fogom nyújtani erős szívvel.”
FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC)
2024-ben továbbra is a WEC legmagasabb osztályában, a Hypercar kategóriában (LMH osztály) fognak versenyezni két autóval, és a cél a bajnokság megnyerése. A TGR a GR010 HYBRID-del fog indulni, amelyet a WEC versenyzés során továbbfejlesztett RACING HYBRID technológiával szerelnek fel. A csapat székhelye a TOYOTA GAZOO Racing Europe GmbH (TGR-E) lesz Kölnben, Németországban.
A versenyzői felállást tekintve Nyck de Vries lesz a 7-es számú autó új pilótája. Nyck 2020-2022 között a TGR WEC csapatának teszt- és tartalékpilótája volt. Miután Nyck tovább gyűjtötte tapasztalatait a különböző kategóriákban, még erősebb versenyzőként csatlakozik ismét hozzánk. José María López, aki 2017 óta a TOYOTA GAZOO Racinggel versenyez a WEC-ben, a 2024-es szezontól a Hypercar osztályból a WEC LMGT3 osztályába lép át a Team Akkodis ASP-vel. Ez a tevékenység a TGR támogatását jelenti a Team Akkodis ASP számára a fenntartható motorsport elérése érdekében az ügyfélversenyzés részeként. Felelős lesz a csapat- és autófejlesztésért, és támogatni fogja a fiatal és magánpilótákat. Felhasználja majd a Hypercar osztályban szerzett sokéves tapasztalatát, és a TGR család tagjaként továbbra is a fenntartható motorsport megvalósítására törekszik.
A tartalékpilóta Ritomo Miyata lesz, aki a 2023-as szezonban megnyerte a japán Super Formula bajnokságot (SF) és a SUPER GT500 osztályt is.
Csapat neve | TOYOTA GAZOO Racing |
Csapat alapítója | Akio Toyoda |
Csapatvezető | Kamui Kobayashi |
Versenyautó | GR010 HYBRID (hosszúság: 4.900 mm; szélesség: 2.000 mm; tömeg: 1.040 kg) |
Erőforrás | 3,5 literes V6-os turbómotor |
Gumiabroncsok | MICHELIN Radial |
Csapat | Versenyautó | Rajtsz. | Pilóta |
TOYOTA GAZOO Racing | GR010 HYBRID | 7 | Mike Conway (UK) |
Kamui Kobayashi (Japán) | |||
Nyck de Vries (Hollandia) | |||
8 | Sébastien Buemi (Svájc) | ||
Brendon Hartley (Új-Zéland) | |||
Ryo Hirakawa (Japán) |
[WEC csapatfőnök és a versenyzők nyilatkozatai]
Kamui Kobayashi:
„A motorsportban a dolgok folyamatosan fejlődnek, és ez a versenyzői felállással sincs másképp. A 7-es számú autónál Mike, José és én 2017 óta együtt versenyzünk, ami minden kategóriában nagyon hosszú idő. Élveztünk együtt néhány csodálatos pillanatot, de volt néhány nehéz időszak is, különösen Le Mans-ban. Szeretném megköszönni José hatalmas hozzájárulását, versenyzőként és csapattársként egyaránt. Ő mindig a TOYOTA GAZOO Racing családunk része marad. Ugyanakkor izgalmas, hogy Nyck-et újra a csapatban üdvözölhetjük a 7-es legénység tagjaként. A teszt- és tartalékversenyzőként eltöltött időből, valamint egyéb versenyeiből tudjuk, hogy milyen gyors és következetes. A következő szezonban ismét mindkét autóban a legjobb versenyzőink lesznek, és ez fontos lesz, amikor még több versenytársunk lesz a Hypercarban. Biztos vagyok benne, hogy a tél folyamán csapatként még erősebbé válunk együtt, készen állva az új kihívásra.”
Mike Conway:
„Már nagyon várom az új szezont, amely még intenzívebb és izgalmasabb lesz. Őszintén szólva vegyesek az érzelmeim, mert hat szezonon át élveztem a Joséval való közös munkát, és sok szép időt töltöttünk együtt, sok győzelmet arattunk. Többek lettünk, mint csapattársak; igazi barátok lettünk, és ezt nagyra tartom. De örömmel üdvözlöm Nycket a következő szezonban a 7-es autóban, és alig várom, hogy együtt versenyezhessek vele. Ő egy kiváló versenyző és csapatjátékos, így biztos vagyok benne, hogy jól fogunk együtt dolgozni. Alig várom, hogy elkezdjük a munkát.”
Nyck de Vries:
„Elképesztően izgatott vagyok, hogy visszatérhetek a hosszútávú versenyzéshez, különösen a TOYOTA GAZOO Racinggel. A hosszútávú versenyzés olyasmi, amit mindig is élveztem, és ez egy olyan sportág, amely jelenleg hihetetlen lendülettel halad. Néhány évig más szerepkörben dolgoztam a csapatnál, de korábban nem kaptam lehetőséget a versenyzésre, ezért nagyszerű, hogy most eljött az idő, és szeretném megköszönni a csapatnak a folyamatos támogatást és a belém vetett bizalmat. Nagyon várom már, hogy Mike-kal és Kamui-val osztozhassak a 7-es számú autón. Mindketten nagyon tehetséges versenyzők, akik sokat elértek, és biztos vagyok benne, hogy nagyszerű csapatot alkotunk majd.”
Sébastien Buemi:
„Rendkívül boldog vagyok, hogy a következő szezonban ismét visszatérhetek a WEC-be a TOYOTA GAZOO Racinggel. 2012 óta versenyzünk együtt, ami egy csapatnál eltöltve hihetetlenül hosszú idő egy versenyző számára. Olyan ez nekem, mint egy család, és kiváltságosnak érzem magam, hogy a részese lehetek. Nagyszerű érzés újra Ryo és Brendon mellett versenyezni. Egymás után nyertünk együtt bajnokságot, valamint egy győzelmet és egy második helyet Le Mans-ban, szóval különleges pillanatokat élhettünk át. Remélem, hogy együtt tovább erősödhetünk, és sikereket érhetünk el. Alig várom, hogy Katarba menjünk, és elkezdjük a szezont. Hajrá!”
Brendon Hartley:
„Nagyszerű érzés, hogy a TOYOTA GAZOO Racinggel folytathatom a Hypercarban egy igazán kemény és izgalmas szezon előtt. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ennek a csapatnak a tagja lehetek, és hogy Sébastien és Ryo mellett vezethetek a 8-as autóban. Az elmúlt években sokat fejlődtünk együtt, mint versenyzői csapat, és hihetetlen pillanatokat éltünk át. Természetesen mindent megteszünk majd azért, hogy együtt nyerjük meg a világbajnokságot, valamint a nagy versenyt, Le Mans-t. A következő szezonban a WEC-be érkező új versenyzőkkel a feladat nehezebb, mint valaha, de mindent beleadunk.”
Ryo Hirakawa:
„Izgatottan várom, hogy a TOYOTA GAZOO Racinggel folytassuk a kihívást a WEC-ben 2023-ban, és örülök, hogy Sébastiennel és Brendonnal együtt tehetjük ezt meg a 8-as autóban. Ez lesz a harmadik szezonom a csapatnál, és a harmadik, amikor mellettük vezetek a 8-asban, és eddig ez egy nagyon különleges élmény volt. Két egymást követő évben megnyertük a pilóták bajnokságát, 2022-ben pedig Le Mans-ban is győztünk, és biztos vagyok benne, hogy még sok minden vár ránk. A következő szezon még nagyobb kihívás lesz, mint eddig bármikor, de már nagyon várom, hogy harcba szálljunk a címünk megvédéséért, és a Le Mans-i győzelemre törekedjünk.”
Pilótaképzés (TGR WEC Challenge Program)
A fenntartható motorsport-ipar megvalósítása érdekében a WEC Challenge Program célja, hogy olyan versenyzőket fejlesszen és neveljen ki, akik a jövőben az FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) versenyein indulhatnak. Ritomo Miyata, aki 2023-ban az All-Japan Super Formula Championship (SF) és a Super GT500 osztályban versenyzett – mindkét bajnokságot megnyerte, és 24 évesen minden idők legfiatalabb kettős bajnoka lett – idén is részt vesz a programban. Miyata a 2024-es szezontól a TGR WEC csapat tartalékversenyzője lesz, és a Formula 2 és az Európai Le Mans sorozatban is versenyez majd. A fiatal pályakezdő pilótáknak szóló „WEC Challenge Program Special Training” program 2024-ben is folytatódik. A program célja, hogy a fiatal versenyzők megtapasztalják a világ legrangosabb versenyeit, a tengerentúli tapasztalatszerzéssel szélesítsék látókörüket, és világklasszis versenyzőket neveljenek.
Ritomo Miyata:
„Először is szeretném kifejezni őszinte hálámat Morizónak és mindenkinek a TGR-nél, amiért lehetőséget adtak, hogy az FIA-F2-ben és az ELMS-ben vezethessek. A 2023-ban kezdődő WEC Challenge Programba felkészítő versenyzőnek választottak, ami további lehetőséget adott arra, hogy a csapattal Európába utazzak, és részt vegyek a TGR-E-vel a Hypercar szimulátoros teszteken. Mindenki nagyon támogatott abban a vágyamban, hogy világszerte aktívan tevékenykedjek. Ebben az értelemben szeretnék megfelelni mindenki elvárásainak, és ez ismét azt az érzést kelti bennem, hogy hálásan szeretnék tovább dolgozni. Az is nagy megtiszteltetés számomra, hogy a TGR-WEC csapat tartalékversenyzőjének választottak. Nagyon örülök, hogy egy ilyen lehetőség adódott az utamba. Szeretném megköszönni Morizónak, Sato elnöknek és mindenkinek a TGR-nél, hogy megadta nekem ezt a lehetőséget – és persze mindenkinek az európai csapatnál. Szeretnék jól felkészülni, hogy bármikor és bárhogyan is kérnek fel a versenyzésre, hozzájárulhassak a csapat munkájához.”
Kazuki Nakajima (a TOYOTA GAZOO Racing Europe alelnöke):
„Mivel a WEC Challenge Program már tavaly óta válogatja a versenyzőket, és tervezi Miyata 2024-es programját, örülök, hogy ezek a lehetőségek az F2-ben és az ELMS-ben is lehetővé váltak, és szeretnék köszönetet mondani minden érintettnek. Különösen az F2-ben való részvételét tette lehetővé Morizo bátorítása és támogatása, hogy Hirakawa a McLaren tartalékversenyzője lehetett, Miyata saját 2023-as eredményei mellett. Ez egy nagyszerű lehetőség Miyata számára, hogy tapasztalatot szerezzen mind a formula-, mind a hosszútávú versenyzésben, és számos lehetőség nyílik majd ezen túl is, attól függően, hogy mennyire keményen dolgozik. Nagyon örülök annak, amit a program 2024-ben tesz, és ez felbátorít. El kell érnünk, hogy ez a program különböző lehetőségeket nyisson meg. Szeretnék egy olyan rendszert létrehozni, amely lehetővé teszi, hogy a tapasztalt versenyzők visszajelzést adjanak a fiatalabb versenyzőknek, ahogyan José is vezetni fog a WEC GT3-ban. Azt is szeretném, ha ez a program a különböző bázisok együttműködésévé válna, hogy olyan környezetet teremtsünk, ahol nemcsak a japán versenyzők, hanem sok más pilóta is megmérettetheti magát.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
A Kia EV5 az elektromos innovációt hozza el az európai C-SUV szegmensbe, amely a kontinens legnagyobb és leggyorsabban növekvő járműszegmense.
A Hyundai Motor Group dedikált EV platformjára, az Electric-Global Modular Platformra (E-GMP) épülő EV5 400V technológiával ötvözi a merész SUV-stílust, a való életben is használható praktikusságot és a legkorszerűbb technológiát. Masszív, ugyanakkor kifinomult formatervezésével, tágas és rugalmas utasterével, valamint fejlett elektromos funkcióival az EV5 az európai ügyfelek elvárásaihoz és életstílusához igazodik.
Stratégiai modell a Kia elektromos stratégiájában
A Kia globális „Plan S” elektromos járművekre vonatkozó terveiben az EV5 kulcsszerepet játszik a vállalat vezető pozíciójának megerősítésében az európai fenntartható mobilitás területén.
„Az EV5 a Kia európai növekedési stratégiájának sarokköve”
– mondja Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.
„Európa legversenyképesebb elektromos jármű szegmensében egy olyan modellel lépünk piacra, amely ötvözi ikonikus ‘Opposites United’ dizájnunkat, a mindennapi praktikusságot és az elektromos mobilitásban gyökerező innovációt. Ezzel megerősítjük elkötelezettségünket a fenntartható mobilitás iránt, amely az európaiak életmódjához, munkájához és vezetési szokásaihoz igazodik.”
Európára szabott tervezés
Hűen a Kia „Opposites United” dizájnfilozófiájához, az EV5 esztétikája egyszerre masszív és kifinomult, az európai ízléshez igazítva. Az autó erős, dobozszerű sziluettel, hangsúlyos Doszloppal és a Kia „Star Map” világításával rendelkezik elől és hátul. Három kerékméret közül lehet választani: az alapmodellhez 18 vagy 19 colos kerekeket, a stílusos EV5 GT-Line-hoz 19 colos kerekeket, később pedig a sportos EV5 GT-hez 20 colos kerekeket, amelyek egyszerre nyújtanak vizuális és funkcionális előnyt is.
Az utastér szintén az európai életmód gyakorlati igényeit szolgálja. A hátsó ülések teljesen síkba dönthetők, maximálva a csomagtér kapacitását, amely akár 2 méter hosszú pakolóteret is biztosít. A szervezési megoldások, például a fiókos középkonzol tároló, ideálissá teszik az autót mind városi, mind szabadtéri használatra, zökkenőmentesen alkalmazkodva az urbánus élethez és a természetjáráshoz.
Az EV5 utastere egy “lounge-like” hangulatot teremt. A kényelem-fókuszú ülések a vezető számára masszázsfunkcióval rendelkeznek, négy irányú deréktámasszal, fűtéssel és szellőztetéssel. Az utastér anyagai között újrahasznosított PET található az üléseken és szőnyegeken; biohab az üléseken, középkonzolon és fejtámlákon; valamint BTX-mentes festék az ajtókon, műszerfalon és középkonzolon.
Európai utakra és éghajlatra tervezve
Az európai vezetők olyan teljesítményt várnak, amely alkalmazkodik a változó körülményekhez. A 81,4 kWh-s nagy kapacitású akkumulátorral az EV5 akár 530 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál (WLTP szerint). Az alapmodell és a GT-Line változat is támogatja a gyorstöltést, amely 10-ről 80%-ra mindössze 30 perc alatt tölthető.
Az E-GMP platformra építve az EV5 megbízható i-Pedal 3.0 rendszerrel rendelkezik az egyszerű egypedálos vezetéshez. A Smart Regeneration System Plus fokozza az energiahatékonyságot és a kényelmet, a navigációs adatok alapján automatikusan igazítja a fékezést és a sebességet kereszteződésekhez, sebességkorlátozásokhoz és egyéb helyzetekhez. A következő generációs akkumulátor fűtési és hűtési rendszer nemcsak hatékonyabbá teszi az utastér fűtését, hanem hideg időben is megőrzi a hatótávot, garantálva az akkumulátor megbízható működését a kontinens változatos éghajlatán – az északi telektől a mediterrán nyarakig.
A kétirányú töltési funkció, köztük a Vehicle-to-Load (V2L) akár 3,6 kW teljesítménnyel, lehetővé teszi a vezetők számára, hogy az autó akkumulátorát külső eszközök áramellátására és töltésére használják belső csatlakozóval vagy külső adapterrel. A modell a Vehicle-to-Grid (V2G) hardverrel is rendelkezik, amely az infrastruktúra vagy az egyes országok szabályozásának engedélyezése után válik működőképessé.
„Az EV5 fejlesztése során az európai vásárlókat tartottuk szem előtt”
– mondja Pablo Martínez Masip, a termékfejlesztés és marketing alelnöke.
„A sokoldalú ülésektől a teljes évre optimalizált akkumulátor teljesítményéig, a masszív SUV-stílusig és a fejlett ccNC rendszerig minden részlet az európai vezetők egyedi elvárásait tükrözi, akik nemcsak a funkciókat, hanem a megjelenést is értékelik.”
Okos technológia a kiváló kapcsolódásért
Az EV5 a Kia legújabb ccNC (connected car Navigation Cockpit) rendszerével van felszerelve, amely egy panorámás széles kijelzőt tartalmaz: egy 12,3 colos műszerfal-kijelzőt, egy 12,3 colos képernyőt és egy 5,3 colos klímavezérlő kijelzőt. Az OTA frissítések és a Kia Upgrades platform azt biztosítják, hogy az autó a jövőben is új funkciókkal és szolgáltatásokkal bővíthető legyen.
A csatlakoztathatóságot továbbfejlesztették, különösen az útvonaltervezést. Az EV5 Online Navigációval rendelkezik, amely élő térképadatokat biztosít az autónak, és négyhetente frissül.
A klímaberendezés háromzónás, mely minden utas számára kényelmet biztosít. Az egyszerűsített fizikai kezelőfelület letisztult megjelenést kínál, csak néhány alapvető gombbal. A kényelmet és a biztonságot tovább növeli a Digital Key 2.0, az ujjlenyomat-azonosítás és a Harman Kardon prémium hangrendszer, amelyek az európai vásárlók intuitív, prémium technológiára irányuló igényeit tükrözik.
Az európai elvárásoknak megfelelő biztonság
Az európai utak magas biztonságot és agilitást igényelnek. Az EV5 hét légzsákkal, szerkezeti megerősítésekkel és a Kia legfrissebb Fejlett Vezetőtámogató Rendszereivel (ADAS) van felszerelve. Az EV5 az elsők között kapja meg a Kia legújabb Intelligens Sebességkorlátozó Asszisztens (ISLA) rendszerét, amely a vásárlói visszajelzések alapján fejlett hangjelzésekkel szolgál a vezető kényelméért.
Az intelligens sebességszabályozás (Smart Cruise Control 2, SCC2) vészhelyzetben képes a teljes megállásra, amennyiben a vezető nem reagál.
Ezen túlmenően a Parkolási Ütközéselkerülő Asszisztens (PCA) most már az első és oldalsó területekre is kiterjed (PCA-F/S/R), érzékelők és kamerák segítségével segítve az ütközések megelőzését parkolás közben.
A Highway Driving Assist 2 kézfelismeréssel (HDA 2 with HOD) támogatja a vezetőt a biztonságos követési távolság megtartásában, a sáv közepén maradásban, a sávváltásban és az oldalsó pozíció beállításában.
Végül a Remote Smart Parking Assist 2.0 (RSPA 2.0) lehetővé teszi a vezetők számára, hogy akár az autóból kiszállva is be- vagy kihajtsanak parkolóhelyről.
Magabiztos lépés az elektromos mobilitás felé
A Kia EV5 az elektromos mobilitás következő korszakára készült Európában. Merész SUV dizájnjával, kényelmi funkcióival és az európai vezetők által elvárt teljesítménnyel ideális elektromos társ. Magabiztos lépés a Kia és Európa növekvő elektromos jármű közössége számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin Forma–1-es hétvégén bizonyított Silverstone-ban
Molnár Martin életében először állt rajthoz Forma–1-es versenyhétvégén, a Brit Nagydíj helyszínéül szolgáló Silverstone-ban pedig megcsillogtatta képességeit.
A magyar versenyző mindkét Forma–4-es betétfutamon remek előzésekkel vétette észre magát, az időmérő edzésen elért 3. helyezésével pedig a tempója felől sem hagyott kétséget.
A bajnokságba nem számított bele, mégis kiemelten fontos hétvége várt a brit F4 mezőnyének nagy részére Silverstone-ban, a Forma–1-es Brit Nagydíj helyszínén, ahol a történelem során először esett meg, hogy a három FIA-szintű utánpótlás-széria, azaz az F2, az F3 és az F4 egyazon hétvégén versenyezzen az F1-gyel.
Az összetett második helyén álló Molnár Martin úgy vágott neki a küzdelemnek, hogy szeretné kiélvezni az egyedülálló lehetőséget, ami maximálisan sikerült is neki. A Virtuosi Racing magyar pilótája a szombati időmérő edzésen a 3. legjobb időt érte el, a második legjobb körök rangsorában pedig 9. lett, így az első futamot – ezen a hétvégén a megszokott három helyett csak két, 25 perces versenyt rendeztek – utóbbi pozícióból kezdhette.
Amit pedig a Max Verstappen csodaszámba menő pole pozícióját hozó F1-es időmérő edzés után rendezett viadalon mutatott a késő délutáni időpont ellenére szép számban a lelátókon maradó silverstone-i közönségnek, azt alighanem még jó ideig megemlegeti majd az autósportot nemcsak imádó, de értő angliai szurkolósereg. Martin agresszív volt; hol a füvet súrolta a kerekeivel, máskor félig a bukótérbe lógva passzírozta be magát a riválisa mellé; a Stowe-kanyarban előzött kívül és belül is, egyszer pedig az emlékezetes Verstappen–Hamilton csattanást hozó Copse-ban fordult el a határon táncolva az egyik ellenfele külső oldalán és vette át a pozíciót. Noha a rajthelyéből adódóan a dobogós helyezések sorsába nem tudott beleszólni, a közvetítés nagy részében az ő megmozdulásait láthattuk. Végül a 7. helyen intették le.
A dobogós remények így a második futamra maradtak, ám ezeket szerte foszlatta az a három rajthelyes büntetés, amit a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a szombati verseny után az Ella Lloyd-dal történt összeérésért kapott. Azt azonban a 6. pozícióból indulva is sikerült megmutatnia, hogy a küzdőszelleme vasárnapra is töretlen maradt: rögtön a rajtnál javított egy pozíciót, majd miután visszaelőzték, újabb három nagyszerű előzést bemutatva, többek között bajnoki riválisát, Fionn McLaughlint is lehagyva a 4. helyig kapaszkodott fel, ám ez olyan sokat kivett a gumijaiból, hogy innen már nem volt feljebb. Végül az 5. helyen ért célba.
„Még szinte jobb is, hogy így alakult a hétvége, és mindkét futamon hátrébb kellett rajtolnom és többet tudtam csatázni. Összességében nagyon jó hétvége volt, jó volt ilyen sok néző előtt versenyezni, remek volt a hangulat, sikerült kiélveznem minden pillanatát. Különleges élményt jelentett az is, hogy a Forma–1-es bokszutcából indulhattunk: a Virtuosi Racing a Ferrari garázsa előtti területet kapta meg, így az autóból oldalra pillantva Lewis Hamilton autóját láttam, mielőtt kihajtottam a pályára. Ezek mind olyan élmények, amelyekből motivációt tudok meríteni a folytatásra. Most jön egy kis szünet, de az edzéssel természetesen nem állok le és a versenyzéstől sem szakadok el teljesen, mert a jövő héten gokartban fogok coacholni. Július végén pedig Zandvoortban, az egyik kedvenc pályámon megy tovább a bajnoki küzdelem”
– összegzett Martin.
A 16 esztendős versenyző véleményét osztotta Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője is, aki szintén úgy vélte, fontosabb az eredménynél az, amit a pályán láttunk a magyar versenyzőtől.
„Azzal, hogy ekkorákat csatázott és elképesztően látványos előzéseket mutatott be, sokkal inkább meg tudta mutatni a tudását, mintha jobb pozícióban egyedül autózott volna és nem történt volna vele semmi. Martin egy ilyen komoly, nagy presztízsű versenyen megmutatta, hogy mire képes a pályán.”
Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója összességében sikeresnek értékelte a Brit Nagydíj hétvégéjét, és elárulta, hogy a háttérben is fontos munka zajlott.
„Sikeres hétvégén vagyunk túl. Nagyon pici hiányérzet van bennem az elmaradt dobogó miatt, ami nyilvánvalóan a három rajthelyes büntetés számlájára írható, de ezeket a helyzeteket is meg kell tanulnunk kezelni, még ha nem is értünk egyet a döntéssel. Focinyelven szólva adható volt, még ha mi nem is adtuk volna meg. Ahogy haladunk előre Martinnal, egyre több nehézséggel fogunk találkozni, amiket meg kell tanulnunk kezelni”
– kezdte értékelését Őry Tamás.
„Azt nézve, hogy mit adott nekünk ez a hétvége, Martin beleszagolt abba, hogy milyen az a közeg, ahova tartozni szeretne, és el is mondta, hogy ide vissza szeretne jönni. Mi azon dolgozunk, hogy ez megvalósulhasson. Martin az eredménytől függetlenül bebizonyította, hogy versenyképes. Minden versenyzőben valamilyen különleges képességet keresnek a csapatok, Martin szombati futamának második felében végrehajtott elképesztő előzései pedig megmutatták, hogy van benne kiválóság, van benne valami, ami biztosan nincs meg mindenkiben. Számomra ez ennek a hétvégének az egyik legnagyobb eredménye, mert ez a néhány perc nagyon felemelő volt mind a szakmának, mind Martin hazai szurkolóinak.”
„Emellett volt néhány tárgyalásunk, mert ahogy haladunk előre, úgy kell egyre korábban döntést hoznunk Martin jövőjéről. Most az előttünk álló egy-két évnek a szakmai programját rakjuk össze, és nyár végéig valószínűleg tudni fogjuk, hogy merre megyünk tovább. Ebből a szempontból is hasznos volt ez a hétvége a számunkra. Most következik három hét szünet, amelyben Martin picit tud mással foglalkozni, edzeni, készülni, hogy aztán megkezdje a szezon második felét, aminek célja, hogy megküzdjön a brit bajnoki címért.”
A silverstone-i hétvége első futamát ITT, a másodikat ITT lehet visszanézni.
A brit F4-es bajnokság következő fordulóját július 26-án és 27-én rendezik a hollandiai Zandvoortban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
Eljött a nagy pillanat, Molnár Martin a hétvégén életében először lép pályára Forma–1-es versenyhétvégén, hiszen a 16 esztendős sportoló is tagja lesz a Silverstone-ban a Brit Nagydíj betétsorozataként szereplő Forma–4-es mezőnynek. A brit F4-es bajnokság összetettjének második helyén álló pilóta nyerni szeretne a világ legnagyobb autósportos színpadján, de mindenekelőtt élvezni akarja a történelmi hétvégét.
Soha nem volt még olyan, hogy mind a három fő, FIA által felügyelt nevelőszéria, azaz a Forma–2, a Forma–3 és a Forma–4 ugyanazon a hétvégén, a Forma–1 betétsorozataként szerepeljen. Történelmi hétvégére kerül tehát sor a hétvégi Brit Nagydíjon, amelyen versenyzőként Molnár Martin is ott lesz. A Virtuosi Racing pilótája a brit F4 idei szezonjának felénél az összetett második helyén áll, az idény első felében pedig magyar autósport-történelmet írva megszerezte első győzelmét és pole pozcióját a sorozatban.
Noha a Forma–1-es Brit Nagydíj F4-es mezőnyét a brit bajnokság csapatai alkotják, több, erre a fordulóra szerződtetett fiatallal kiegészülve a megszokottnál nagyobb lesz a létszám. A magas színvonalra garancia, hogy a brit sorozatban versenyzők közül 20-an is autóba ülnek, a pontverseny első 12 helyezettje közül pedig mindenki ott lesz.
„Mondani sem kell, hogy ez egy igazi mérföldkő mindenkinek, aki részt vesz a brit Forma–4-es bajnokságban. Régóta dolgozunk azon, hogy lehetőségünk legyen a Forma–1 egyik betétsorozataként részt venni a Brit Nagydíjon, és örömmel tölt el minket, hogy képesek voltunk megvalósítani ezt. Büszkék vagyunk rá, hogy mi számítunk az első lépcsőfoknak a Forma–1 felé vezető úton, a versenyzőinknek pedig egyszerre lesz különleges és inspiráló, hogy ugyanazon a hétvégén láthatják a potenciálisan előttük álló karrierutat, amelyen ők is versenyeznek” – nyilatkozta az Autosportnak Eve Lake-Grange, a brit F4-es bajnokság menedzsere az előttünk álló hétvégéről, amelyen korántsem volt magától értetődő Martin részvétele.
„Mivel ez egy Forma–1-es hétvége, a díjszabása is ehhez igazodik, nem az F4-hez. Először is meg kellett győzni a főtámogatónkat, a One Magyarország Zrt.-t, hogy álljon mellénk ebben a kivételes lehetőségben. Ezúton is szeretném megköszönni nekik, hogy lehetővé tették mindezt – mondta Őry Tamás, a Martin pályafutását 2021 óta segítő Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója. – Egy Forma–1-es hétvégén hatalmas nézői és médiaérdeklődés mellett tudják megmutatni magukat a fiatal pilóták, és egy jó eredménnyel hirtelen fel lehet tűnni olyasvalakinek a radarján, ahol addig nem. Jutalomjátéknak tekintjük ezt a hétvégét, de titkon bízunk benne, hogy Martin továbbra is kiváló formában lesz és futamot tud nyerni.”
„Szeretném, ha örömversenyként fogná fel ezt az egészet, ahol nem kell a pontokat számolgatni és lehet felszabadultan versenyezni – jelölte ki a fő szempontot Kiss Pál Tamás, a MOTAM sportszakmai vezetője. – Martin fejlődésének szempontjából is fontos, hogy itt lehet, hiszen minden autóban töltött plusz kilométer további tapasztalatot jelent, és ha kihagyná ezt a hétvégét, hátrányba kerülne a fő versenytársaival szemben.”
Martin az idén már másodszor versenyez Silverstone-ban, hiszen a brit F4-es szezon második fordulóját is itt rendezték, ráadásul akkor is a Forma–1 által használt Grand Prix-nyomvonalon köröztek a pilóták. A magyar versenyző a tempója alapján a pole pozícióra is eséllyel pályázott, végül pedig a 3. helyet szerezte meg az időmérőn, amit egy 3. és egy 2. helyre váltott a versenyeken, az utolsó futamon pedig a leggyorsabb kör is az övé lett.
„A csapattal úgy köszöntünk el az előző hétvége után az Oulton Parkban, hogy a következő verseny nem számít bele a bajnokságba, úgyhogy csak menjünk oda és élvezzük. Az lesz a cél, hogy hozzuk ki a legtöbbet a lehetőségeinkből, miközben minden pillanatát kiélvezzük annak, hogy Forma–1-es hétvégén szerepelhetünk” – tekintett előre Martin.
A hétvége menetrendje némileg eltérő lesz a megszokottól, hiszen kettő helyett csak egy szabadedzés áll majd a versenyzők rendelkezésére, három helyett pedig csak két, ugyanakkor valamivel hosszabb, 25 perces versenyt rendeznek.
A MOTAM és a Forma–1-es hétvégék közvetítésének magyarországi jogtulajdonosa nem tudott megegyezni a közvetítésről, Martin futamai így a tévénézők számára csak a Sky Sports csatorna előfizetésével lesznek elérhetők, az interneten azonban a megszokottak szerint a brit F4 YouTube-csatornáján, illetve ezúttal F1 TV-előfizetéssel rendelkezők számára is követhetők lesznek az események, utóbbi ráadásul a szabadedzéstől kezdve az időmérőn át a két futamig minden eseményt közvetít.
A hévége eredményei ITT lesznek elérhetők.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Okoseszközök2 hét ago
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
-
Gazdaság1 hét ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Mozgásban4 nap ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Mozgásban1 hét ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Gazdaság2 hét ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között
-
Gazdaság2 hét ago
Másodpercek alatt csap le a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nem a cég az értékes, hanem a benne lévő tudás