Connect with us

Mozgásban

Ha Ön Toyotát vezet, a mesterséges intelligencia már évek óta a mindennapjai részét képezi

mesterséges

A mesterséges intelligencia hatékonysága és a benne rejlő potenciál megkérdőjelezhetetlen, hiába tűnik elsőre riasztónak.

A Toyota évek óta használja a generatív mesterséges intelligenciát termékeik fejlesztéséhez és optimalizálásához. Az AI nem csak az autók biztonságát és vezetési élményét növeli, hanem az utasok számára is intelligens és személyre szabott élményeket teremt. A vállalat a Safety Connect szolgáltatással kezdte el az AI alkalmazását, amely az autó balesetértesítését automatizálja. A hangvezérlésű rendszerek, mint a „Szia, Toyota,” és az úticél asszisztens továbbfejlesztése szintén AI-alapú, gyorsítva a válaszidőt és növelve a felhasználói élményt. Emellett a mesterséges intelligencia a járműkarbantartásban is szerepet játszik, előrejelezve a lehetséges problémákat és javítási szükségleteket. A világ legzöldebb autógyártója kiemelt figyelmet szentel ennek a köztudatban újkeletű jelenségnek, ugyanis az AI széleskörű alkalmazása remek lehetőséget kínál az újrahasznosítható használati útmutatók és a kibővített személyes hangvezérlés fejlesztésében is. s

A mesterséges intelligenciával (AI) kapcsolatos hírek riasztónak tűnhetnek. A legújabb információk szerint a robotok hamarosan érző lényekké válhatnak, és az embereket lassan gondolkodó számítógépek válthatják fel.

Ez azonban nem a valóság. A mesterséges intelligencia már most is számos olyan termékben és szolgáltatásban növeli az emberi készségeket és képességeket, amelyeket nap mint nap használunk, és számos feladat automatizálásának lehetőségét rejti magában. A cél egy olyan jövő, ahol az emberek több időt tudnak kreatív, stratégiai és élvezetes tevékenységekre fordítani. A Toyota már évek óta alkalmazza a mesterséges intelligenciát, mind a vállalaton belül, mind pedig az általuk kínált termékekben. Építik képességeiket, hogy megfelelhessenek a következő generációs kihívásoknak, amelyek előre jelzik az ügyfelek igényeit és felülmúlják elvárásaikat.

2016 óta erősödő technológia

A Toyota eredeti célja 2016-ban az volt, hogy rugalmas felhőalapú biztonsági rendszert tervezzen, és ez vezetett a Safety Connect létrehozásához, amely a Toyota Connected North America (TCNA) szoftvercég Drivelink által támogatott szolgáltatása. A Safety Connect szolgáltatás célja, hogy a jármű kulcsfontosságú adatpontjait felhasználva azonosítsa, ha ütközéses baleset történt, és automatikus értesítést küldjön a telefonos ügyintézőknek. Ha a vezető eszméletét veszti, a telematikai információk teljesebb képet adhatnak a helyzetről, így az operátorok gyorsabban kapcsolatba léphetnek a hatóságokkal, amikor arra a legnagyobb szükség van. Ezzel párhuzamosan és leleményességük révén a TCNA mérnökei koncepciókat hoztak létre, hogy lássák, miként lehetne lehetővé tenni a mesterséges intelligencia által vezérelt szolgáltatásokat is. Így született meg a „Szia, Toyota” és a „Szia Lexus” hangvezérlés, amely a járműben történő hangalapú interakciókat támogatja. A 2021-ben bevezetett, a legújabb Toyota Audio Multimedia vagy Lexus Interface multimédiás rendszerrel felszerelt járművek a hangvezérlésen keresztül AI-t használnak az hangrendszer, a klímavezérlés és más funkciók kezeléséhez – még egy viccet is képesek produkálni ezek a rendszerek, ha épp egy kis jókedvre van szükségünk.

Azóta a Toyota folyamatosan fejleszti, teszteli és alkalmazza a mesterséges intelligencia alapú funkciókat, hogy javítsa a biztonságot, a minőséget és a termékekkel kapcsolatos vásárlói élményt.

A kisebb ütések, karcolások és horpadások jelentős hatással lehetnek egy jármű maradványértékére. A meglévő járműbe épített technológiát nem arra tervezték, amit mi mikroütközéseknek tekintünk, vagy bármilyen típusú ütközésre, amely nem éri el a szabványos ütközésérzékelési küszöbértékeket. A szervezeten belüli ötleteket felhasználva a Toyota csapata egy olyan robusztus gépi tanulási hálózatot épített ki, amelyet arra terveztek, hogy előre jelezze az alacsony sebességű ütközéseket, és megkülönböztesse azokat a durva fékezésektől és kanyarodási manőverektől. Modelljeiket aktívan a következő szintre emelik, és azon dolgoznak, hogy a mikroütközéseket a típusuk, a karosszérián való elhelyezkedésük és súlyosságuk szerint osztályozzák, hogy felmérjék a vezetők és utasaik állapotát, valamint azt, hogy a jármű a lemezek alatt esetleg nagyobb mértékben szorul-e javításra, mint ami szabad szemmel észlelhető. A járműkarbantartás szintén az AI által vezérelt fejlesztések középpontjában áll. A csatlakoztatott járművek több száz érzékelővel rendelkeznek, és az ezekből a járművekből származó adatokból gépi tanulási modelleket építenek a leggyakoribb karbantartási tételekre, többek között az akkumulátorokra, fékekre, gumiabroncsokra és olajra. Emellett jelenleg több tucat más alkatrész vizsgálatát végzik, több millió csatlakoztatott és engedélyezett járműből származó napi streaming adatok felhasználásával. A prediktív karbantartási modellek ezen csomagja segíteni fog abban, hogy az ügyfelek még az alkatrészek meghibásodása előtt értesüljenek a potenciális karbantartási igényekről, így megbízhatóbb mobilitási élményben lehet részük.

Az autóipar inkább forradalom, mint fejlődés

– mondta Ted Ogawa, a Toyota Motor North America (TMNA) elnök-vezérigazgatója.

Az AI segít felgyorsítani azt, amit ügyfeleinknek kínálunk, és a Toyotát olyan mobilitási vállalattá alakítja át, amilyenné kell válnunk ahhoz, hogy versenyképesek legyünk ebben a változó környezetben. Míg a Safety Connect és legújabb infotainment rendszereink az elsők a sok AI-alapú technológia közül, amelyeket használunk, ez csak a kezdet, mivel vállalataink a legjobb embereket és technológiákat használják fel, hogy segítsenek intuitív, élvezetes élményt nyújtani vezetőinknek és utasainknak.” Ogawa hozzátette: „A TCNA-nál jelentős befektetéseket eszközöltünk az AI tehetségekbe, és izgatottan várjuk, hogy ezt a nagyszerű tehetséget kihasználva vezessük a Toyota vállalatok sorát ezen a téren.”

A legújabb funkciók, most az Ön Toyota és Lexus modelljében

Az úti cél asszisztens, amelyet szintén a Drivelink hajt, egy hatékony eszköz azon vezetők számára, akik kihasználják a navigációs rendszerüket, de segítségre lehet szükségük a kezelésével kapcsolatban. Korábban, amikor egy aktív Drive Connect próbaverzió vagy előfizetés révén használták ezt a funkciót, a vezetők egy operátorral beszéltek telefonon keresztül, aki az útvonalat elküldte közvetlenül az autójukba. A Drivelink 2023 májusától kezdődően megkezdte az úticél asszisztens automatizált változatának bevezetését bizonyos modellekben, amely a mesterséges intelligenciát használja ki, felszabadítva az operátorokat, hogy a kritikusabb vagy összetettebb igényű ügyfeleknek segítsenek.

Azóta az úti cél asszisztens átlagos hívásideje 102-ről 62 másodpercre csökkent, és a felmérés 92 százalékos befejezési arányt mutat – a fennmaradó 8 százalékban pedig élő operátorokhoz irányították a hívást.

A mesterséges intelligencia kiegészíti azt, amit a Toyota vállalat jól csinál: segít abban, hogy az ügyfelek biztonságosan és magabiztosan indulhassanak útnak

– mondta Brian Kursar, a TCNA technológiai igazgatója.

Évek óta építjük be az AI-szolgáltatásokat az alapvető kompetenciáinkba, és arra törekszünk, hogy kiválósági központként segítsük az általunk kínált szolgáltatásokat, hogy gyorsabbak és erősebbek legyenek minden ügyfelünk számára – mind a Toyotán belül, mind a Toyota és Lexus felhasználók milliói számára, akik ma az utakon közlekednek.”

A jövő: generatív AI és nagyméretű nyelvi modellek

A Toyota gyorsan szert tett a generatív AI szakértelemre, amely hatalmas adatbázisokat és nagyméretű nyelvi modelleket használ fel a tanuláshoz, a növekedéshez és a fejlesztéshez, hogy a mérnökök hogyan fejleszthessék alapvető kompetenciáikat, és hogyan nyújtsanak gyorsabban, intelligensebb termékeket és szolgáltatásokat. 2023 áprilisában a TCNA a Lexus marketing osztályával együttműködve generatív AI járműművészeti pontot hozott létre a New York-i Nemzetközi Autókiállításon, ahol a vendégek saját elképzeléseik szerint készíthettek képet a 2023-as Lexus RX vagy RZ modellről. Szeretnék látni, hogyan néznének ki ezek a modellek kedvenc tengerpartjaikon, egy hegyvidéki nyaralóhelyen vagy akár egy futurisztikus marsi tájon? Ez most már csak néhány gombnyomásnyira van. A Toyota a használati útmutatót is újra használhatóvá teszi. Vajon mi lehet az a szaggatott vonalú ikon a műszerfalon? A közeljövőben a generatív mesterséges intelligencia menet közben pillanatok alatt képes lesz választ adni, ahelyett, hogy meg kellene állni és egy több mint 600 oldalas papíralapú használati útmutatót kellene átböngészni, ezzel időt és a kézikönyv előállításához szükséges anyagokat takarítva meg. Több millió jármű esetében ez jelentős hatást gyakorol majd fenntarthatósági erőfeszítésekre, miközben a költségeket is csökkenti.

Végezetül a generatív AI a kibővített személyes hangvezérlés funkciók segítségével intelligens járművön belüli élményeket biztosít ügyfelei számára. A generatív AI például csökkentheti az úticélok keresésére fordított időt az interneten, vagy akár a járművön belüli, kontextusfüggő játékokat is lehetővé teheti. Gondoljunk csak az „mit látok a kicsi szememmel” játékra, de az internet, a generatív AI és a navigációs koordináták felhasználásával. Idén a TMNA a TCNA-val együttműködve központi vállalati AI-csoportot hozott létre, hogy az új AI-technológiák, különösen a generatív AI folyamatos kutatására és kísérletezésére összpontosítson. A csoport segít koordinálni a belső részlegek közötti, valamint a Toyota leányvállalatai, régiói és csoportvállalatai közötti erőfeszítéseket annak érdekében, hogy ezek a felhasználási esetek megvalósulhassanak. Emellett a vállalati AI csoport társvezetője egy irányító testületnek, amely biztosítja, hogy a felelős AI-gyakorlatok az egész vállalaton belül megvalósuljanak.

AI: Az előre vezető út a Toyotánál

Az AI a lehetőségek világát nyitja meg, és a Toyota vállalatai már jó úton haladnak afelé, hogy kihasználják az ígéretét a hálózatokban lévő régi kódolás és az újabb rendszerek egységesítésére, a költségek csökkentésére, a termelékenység növelésére és a jobb termékek létrehozására. Az ügyfelek hamarosan látni és érezni fogják az előnyöket autóikban, teherautóikban és terepjáróikban.

A Toyotának megvan a lehetősége arra, hogy ennek a szeizmikus technológiai váltásnak az élére álljon

– mondta Kursar.

Korai felfedezéseink és sikereink azt mutatják, hogy a mesterséges intelligencia itt van, és velünk marad. Be fogunk fektetni az AI felelősségteljes használatához szükséges keretekbe, hogy azt erősség-sokszorozóként használhassuk fel, hogy felgyorsítsuk üzletágunk átalakulását egy elektrifikált mobilitási vállalattá.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Széles körben elterjedhet jövőre az időablakos házhoz szállítás

Az időablakos kiszállítás alkalmazására ösztönzik a hazai piaci szereplőket a külföldi webshopok térnyerése nyomán átalakuló vásárlói igények.

Jövőre ezért az e-kereskedelem egyre több szegmensében elérhetővé válhat ez a szolgáltatás.  Emellett olyan új szolgáltatásmodellek terjedhetnek el a házhoz szállításban, mint az előfizetéses rendszer vagy a dinamikus árképzés – ezek a trendek fogják meghatározni 2025-ben az e-kereskedelem fejlődését Magyarországon az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO szakértői szerint.

Mozgalmas évet tudhat maga mögött a hazai e-kereskedelmi piac, amely a hazai webáruházak és a futárcégek számára egyaránt új kihívásokat hozott, s ezek a változások 2025-ben is döntő hatást gyakorolnak az e-kereskedelem és a házhoz szállítási szolgáltatások fejlődésére. Az innovatív logisztikai megoldásaival Európa hat országában jelenlévő DODO szakértői összegyűjtötték azokat a trendeket, amelyek e téren meghatározó szerepet töltenek be az előttünk álló évben.

Az ázsiai webáruházak előretörése ösztönzőleg hat a kiszállítási szolgáltatások fejlesztésére

A hazai webshopokat komoly kihívás elé állítják a határokon túli versenytársaik, amelyek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a magyar vásárlók online költéseiből: az év első felében a külföldi online megrendelések értéke megközelítette, majd a Black Friday idején meg is haladta a belföldi webes vásárlások összegét. Mindez lépéskényszerbe hozza a hazai piaci szereplőket. A megrendelések számának hirtelen, dömpingszerű megugrása a hagyományos eljárások és technológiák alkalmazásával egyre több esetben már nem volt kezelhető, ez pedig bizonyos esetekben fennakadásokat okozott a kézbesítési feladatok teljesítésében. Mivel az ilyen esetek jelentősen befolyásolják a webshopok iránti vásárlói bizalmat, a jövőben a fogyasztók elvárásainak egyre precízebb teljesítése döntő szerepet kap a futárcégek piaci versenyében.

Az időablakos kiszállítás széles körben elterjed, az időkeretek tovább szűkülnek

Az idei év tapasztalatai nyomán már a magyarországi online vásárlók döntő többsége, mintegy 85% szeretné előre tudni, sőt, ki is választani, hogy a futár mikor, melyik napon és azon belül is melyik idősávban kézbesíti a megrendelt terméket. Mivel a vásárlók közel négyötöde szívesebben vásárol olyan webshopokban, amelyek ilyen precíz kiszállítási szolgáltatást kínálnak, 2025-ben az időablakos egyre szélesebb körű térnyerésére érdemes számítani. Nemcsak egyre több terméktípus, e-kereskedelmi szegmens esetén válik majd elérhetővé ez a vásárlóbarát megoldás, de a piaci verseny erősödésével az időablakok is szűkülni fognak, s nem lesz ritka az egyórás kiszállítási időkeret sem.

Mesterséges intelligencia, adatelemzés, robotika

Az időablakos kiszállítás terjedésének hatására 2025-ben még inkább fel fognak értékelődni azok a mesterséges intelligencia és adatalapú megoldások, amelyek a hatékonyság fokozása és a kiszállítások optimalizása révén kiszámíthatóbbá teszik a megrendelések kézbesítését. Mivel a fogyasztói élmény egyre fontosabb a webshopok számára, a vásárlás és a kiszállítás személyre szabhatóságát segítő algoritmusok, illetve AI-megoldások fokozott terjedésére lehet számítani. Elsősorban a csomag nyomon követése, a kézbesítési időablak pontos meghatározása, továbbá a termék egyszerűbb visszaküldésének biztosítása terén várható érdemi előrelépés. Még fontosabbá válik emellett az adatelemzés, amelyre támaszkodva a vállalatok jobban megérthetik a fogyasztók igényeit, és ehhez igazíthatják szolgáltatásaikat. Ez nagymértékben segíti egyebek mellett az aznapi kiszállítás további elterjedését, igazodva ezzel a vásárlók elvárásaihoz. A hatékonyság növeléséhez a logisztikában a raktározási folyamatok automatizálása, a robotika alkalmazása járulhat hozzá.

Stabil kereslet a divatáru, az élelmiszerek és a gyógyszerek házhoz rendelése iránt

Továbbra is eltérően reagálnak a gazdasági környezet alakulására a különböző terméktípusok. A ruházati termékek és kiegészítők, az élelmiszerek, valamint az egészséggel összefüggő árucikkek az idei évhez hasonlóan várhatóan 2025-ben is dobogós helyeken fognak szerepelni az online vásárlások rangsorában. Ezek az alapvető fogyasztási cikkek közé tartoznak, amelyekről utoljára mondanának le a vásárlók, s így ezek értékesítését a külső körülmények változásai kisebb mértékben befolyásolják. Az építőanyagok, a barkácsáru, a lakberendezési cikkek és a járművek, illetve járműalkatrészek iránti érdeklődés ezzel szemben jóval érzékenyebben reagálhat a különböző gazdasági mutatók alakulására.

Új szolgáltatásmodellek elterjedése

A vásárlók és a futárcégek számára egyaránt kiszámíthatóbbá és egyben költséghatékonyabbá teheti a jövőben az online rendelések kézbesítését az előfizetéses modellek elterjedése. Ezek lehetővé teszik, hogy a fogyasztók egy havidíj ellenében korlátlan számban kérjenek házhoz szállítást, s emellett elsőbbségi kiszállítást is igénybe vehetnek, de az új szolgáltatásokat is elsőként próbálhatják ki. Ez a más országokban már látványosan terjedő megoldás nemcsak a vásárlói hűség erősítését segíti, de az „ingyenes kiszállítás” iránti igény kielégítésére is fenntartható alternatívát kínál. Hasonlóképpen szélesebb körben alkalmazhatják 2025-ben a dinamikus árképzés gyakorlatát, egyre több vásárlónak megadva a lehetőséget arra, hogy a kiszállítási díj csökkentése érdekében egy adott napon a csúcsidőn kívüli időszakra kérjék csomagjaik kézbesítését. Ez nemcsak a vásárlók számára jelent megtakarítási lehetőséget, de az eddigi tapasztalatok alapján a webshopok forgalmát is növelheti.

Az idei év több olyan változást hozott az e-kereskedelemben Magyarországon, amelyekre a vásárlók bizalmának megőrzése és erősítése érdekében a webáruházaknak reagálniuk kell. Várakozásaink szerint 2025-ben a fogyasztók elvárásaihoz igazodva az időablakos kiszállítás még inkább felértékelődik. Így azok az internetes üzletek tehetnek szert előnyre, akik a vásárlók által előre kiválasztott, akár egyórás időkeretekben tudják kézbesíteni az online rendeléseket. Az olyan, általunk is használt innovatív, okoslogisztikai megoldások, mint az adatelemzés vagy a mesterséges intelligencia alkalmazása, kulcsszerepet fognak játszani ebben”

mondta el Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Forradalom a légi közlekedésben

A légi közlekedés karbonkibocsátása hosszú ideje áll a repülés nagy ökológiai lábnyomát érő kritikák kereszttüzében.

Most azonban egy új fejlesztés ígéri, hogy jelentősen növeli a légi áruszállítás fenntarthatósági szintjét. A Natilus egy innovatív kaliforniai startup, amely a Siemensszel közösen újragondolta az áruszállító repülőgépek tervezését, ötvözve a legmodernebb mérnöki technológiát és a környezettudatosságot.

Blended-wing: aerodinamikai forradalom

A Natilus nevű, innovatív startup San Diegóban, Kaliforniában működik. A cég 2015-ben alakult tapasztalt repülőgépipari és mérnöki szakemberek csapataként, azzal a ”szerény” céllal, hogy forradalmasítsák a légi közlekedést. A vállalat pilóta nélküli áruszállító repülőgépek fejlesztésére specializálódott, amelyek a kevert szárny-test (blended wing body) kialakítás révén nemcsak hatékonyabbak, hanem fenntarthatóbbak is, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

„A probléma, amit meg akarunk oldani, az, hogy a légi teherszállítás túl drága, de gyors, míg a tengeri teherszállítás olcsó, de nagyon lassú”

– magyarázza a cég vezérigazgatója.

„Hogy perspektívát adjak: az áruk tengeren történő szállítása Ázsiából az Egyesült Államokba akár egy hónapot is igénybe vehet, de olcsó. A légi szállítás tízszer drágább, viszont két-három nap alatt teljesíthető. A mi megoldásunk az, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot, és megőrizzük a légi teherszállítás gyorsaságát, de 50–60 százalékos költségcsökkentéssel közelítsük a tengeri szállítás árkategóriájához. Ezzel a mi repülőgépeink súlykategóriájában a légi teherszállítás válhat az új normává, és a tengeri szállítás szinte eltűnhet.”

A vállalat fejlesztéseinek középpontjában a blended-wing body design, azaz a kevert szárny-test kialakítás áll. Ez az aerodinamikai megoldás nemcsak a hatékonyságot javítja, hanem újraértelmezi a szállítási kapacitást is. Egy-egy repülés során a Natilus gépei akár 50%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, miközben másfélszer több rakományt képesek szállítani. Ezek az eredmények új mércét állítanak fel a fenntartható légi közlekedésben, és jelentős mértékben csökkenthetik az iparág üvegházhatású gázkibocsátását.

A Natilus már több mint 6 milliárd dollár értékben kapott előrendeléseket világszerte jelentős légitársaságoktól és ügyfelektől, több mint 400 repülőgépre. A cég közlése szerint a teherszállító légitársaságok működési árrése csekély, mindössze három-négy százalék, és csak jó években nyereségesek. Ha a jelenlegi Boeing- és Airbus-flottáikat ilyen gépekre cserélnék, ez az árrés 33 százalékra nőhetne, ami óriási változást hozna az eredményességben.

A cég megoldása egy másik iparági kihívást is kezel – a jól képzett pilóták világméretű hiányát. A becslések szerint az utasszállító forgalom 2035-re megduplázódik, és a teherszállító pilóták várhatóan részt vesznek ennek az űrnek a betöltésében. A Natilus távirányítású rendszerei lehetővé teszik, hogy egyetlen pilóta egyszerre három repülőgépet irányítson.

A Natilus jelenleg három terméket fejleszt- többek közt a Siemens technológiájának segítségével-, amelyek mindegyike szénszálas kompozit vázszerkezetű. Az első egy 19 000 font (kb. 8600 kg) súlyú repülőgép, 90 láb (kb. 27 méter) szárnyfesztávolsággal. A második egy 60 tonnás repülőgép, amely méretében egy Boeing 767-eshez hasonlítható, és elsősorban belföldi szolgáltatásokra szánják az Egyesült Államokban, de képes Európa és Ázsia kiszolgálására is. A zászlóshajó termék egy 700 tonnás modell, amely a Boeing 777-es versenytársa lesz, 10 százalékkal nagyobb szárnyfesztávolsággal, és képes csendes-óceáni repülésre.

A startup fejlesztései egyúttal túlmutatnak az üzemanyag-hatékonyságon. A repülőgépek kialakítása kompatibilis az úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyagokkal (SAF). Sőt a cégnél felkészültek a jövő hidrogénalapú hajtási technológiáinak implementálására is. A kérdés így már csak az, hogy megoldásaik mikor fognak megjelenni a hétköznapokban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Kiberbiztonsági tanúsítványt szerzett az LG

A 3. szintű CSMS tanúsítvány a vállalat innovatív mobilitási megoldásainak digitális biztonságát bizonyítja.

Az LG Electronics (LG) a közelmúltban megszerezte a globális tesztelő és tanúsító ügynökség, a TÜV Rheinland 3. szintű bizonyítványát kiberbiztonsági irányítási rendszerére (CSMS) vonatkozóan. Ez a kategóriában elérhető legmagasabb szintű minősítés, amely jól szemlélteti az LG elkötelezettségét a biztonságos termékfejlesztés, gyártás és valós felhasználói alkalmazás iránt.

A CSMS-tanúsítvány – amely az ISO/SAE 21434 szabványnak és az UN R155 rendelet előírásainak való megfelelést igazolja – ma már 56 piacon kötelező elvárás az autógyártók számára. A minősítés átfogó értékeléseket foglal magában, beleértve olyan szimulált kibertámadásokat is, amelyek célja a biztonsági intézkedések és folyamatok sebezhetőségének azonosítása. Az LG az új CSMS tanúsítvánnyal a másodikról a harmadik szintre lépett, ami a társaság elkötelezettségét mutatja amellett, hogy megfeleljen az egyre szigorodó kiberbiztonsági elvárásoknak.

Az LG az iparág legjobb gyakorlataival összhangban az ASPICE (Automotive SPICE, egy széles körben elismert nemzetközi szabvány az autóipari szoftverfejlesztési folyamatok értékelésére) keretrendszert követi. A számos ismert európai autógyártót tömörítő Automotive Special Interest Group által kifejlesztett ASPICE szisztematikus megközelítést biztosít a járműszoftver-fejlesztési folyamatok értékeléséhez és javításához. Az LG elismerést kapott az ASPICE for Cybersecurity bevezetéséért, amely az ASPICE számos további kiberbiztonsági értékelést tartalmazó kiterjesztése.

Miközben az autóipar egyre inkább a szoftveralapú járművekre fókuszál, az LG továbbra is élen jár a változó kiberbiztonsági kihívások kezelésében. Az olyan globálisan elismert tanúsítványok, mint a CSMS, illetve az ASPICE keretrendszer alkalmazása mellett az LG stratégiai kezdeményezésekkel is megerősítette pozícióját az iparágban, például 2021-ben felvásárolta az izraeli Cybellum autóipari kiberbiztonsági céget.

„Az LG élen jár a legmodernebb biztonsági technológiák és eljárások alkalmazásában, hogy minél megbízhatóbb megoldásokat nyújtson az autógyártók és a végfelhasználók számára” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműipari megoldások üzletágának elnöke. „Folyamatosan fejlesztjük biztonsági rendszereinket, hogy azok a mobilitási ágazatot célzó, egyre kifinomultabb kiberfenyegetésekkel szemben is felvegyék a küzdelmet.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss