Mozgásban
Ha Ön Toyotát vezet, a mesterséges intelligencia már évek óta a mindennapjai részét képezi
A mesterséges intelligencia hatékonysága és a benne rejlő potenciál megkérdőjelezhetetlen, hiába tűnik elsőre riasztónak.
A Toyota évek óta használja a generatív mesterséges intelligenciát termékeik fejlesztéséhez és optimalizálásához. Az AI nem csak az autók biztonságát és vezetési élményét növeli, hanem az utasok számára is intelligens és személyre szabott élményeket teremt. A vállalat a Safety Connect szolgáltatással kezdte el az AI alkalmazását, amely az autó balesetértesítését automatizálja. A hangvezérlésű rendszerek, mint a „Szia, Toyota,” és az úticél asszisztens továbbfejlesztése szintén AI-alapú, gyorsítva a válaszidőt és növelve a felhasználói élményt. Emellett a mesterséges intelligencia a járműkarbantartásban is szerepet játszik, előrejelezve a lehetséges problémákat és javítási szükségleteket. A világ legzöldebb autógyártója kiemelt figyelmet szentel ennek a köztudatban újkeletű jelenségnek, ugyanis az AI széleskörű alkalmazása remek lehetőséget kínál az újrahasznosítható használati útmutatók és a kibővített személyes hangvezérlés fejlesztésében is. s
A mesterséges intelligenciával (AI) kapcsolatos hírek riasztónak tűnhetnek. A legújabb információk szerint a robotok hamarosan érző lényekké válhatnak, és az embereket lassan gondolkodó számítógépek válthatják fel.
Ez azonban nem a valóság. A mesterséges intelligencia már most is számos olyan termékben és szolgáltatásban növeli az emberi készségeket és képességeket, amelyeket nap mint nap használunk, és számos feladat automatizálásának lehetőségét rejti magában. A cél egy olyan jövő, ahol az emberek több időt tudnak kreatív, stratégiai és élvezetes tevékenységekre fordítani. A Toyota már évek óta alkalmazza a mesterséges intelligenciát, mind a vállalaton belül, mind pedig az általuk kínált termékekben. Építik képességeiket, hogy megfelelhessenek a következő generációs kihívásoknak, amelyek előre jelzik az ügyfelek igényeit és felülmúlják elvárásaikat.
2016 óta erősödő technológia
A Toyota eredeti célja 2016-ban az volt, hogy rugalmas felhőalapú biztonsági rendszert tervezzen, és ez vezetett a Safety Connect létrehozásához, amely a Toyota Connected North America (TCNA) szoftvercég Drivelink által támogatott szolgáltatása. A Safety Connect szolgáltatás célja, hogy a jármű kulcsfontosságú adatpontjait felhasználva azonosítsa, ha ütközéses baleset történt, és automatikus értesítést küldjön a telefonos ügyintézőknek. Ha a vezető eszméletét veszti, a telematikai információk teljesebb képet adhatnak a helyzetről, így az operátorok gyorsabban kapcsolatba léphetnek a hatóságokkal, amikor arra a legnagyobb szükség van. Ezzel párhuzamosan és leleményességük révén a TCNA mérnökei koncepciókat hoztak létre, hogy lássák, miként lehetne lehetővé tenni a mesterséges intelligencia által vezérelt szolgáltatásokat is. Így született meg a „Szia, Toyota” és a „Szia Lexus” hangvezérlés, amely a járműben történő hangalapú interakciókat támogatja. A 2021-ben bevezetett, a legújabb Toyota Audio Multimedia vagy Lexus Interface multimédiás rendszerrel felszerelt járművek a hangvezérlésen keresztül AI-t használnak az hangrendszer, a klímavezérlés és más funkciók kezeléséhez – még egy viccet is képesek produkálni ezek a rendszerek, ha épp egy kis jókedvre van szükségünk.
Azóta a Toyota folyamatosan fejleszti, teszteli és alkalmazza a mesterséges intelligencia alapú funkciókat, hogy javítsa a biztonságot, a minőséget és a termékekkel kapcsolatos vásárlói élményt.
A kisebb ütések, karcolások és horpadások jelentős hatással lehetnek egy jármű maradványértékére. A meglévő járműbe épített technológiát nem arra tervezték, amit mi mikroütközéseknek tekintünk, vagy bármilyen típusú ütközésre, amely nem éri el a szabványos ütközésérzékelési küszöbértékeket. A szervezeten belüli ötleteket felhasználva a Toyota csapata egy olyan robusztus gépi tanulási hálózatot épített ki, amelyet arra terveztek, hogy előre jelezze az alacsony sebességű ütközéseket, és megkülönböztesse azokat a durva fékezésektől és kanyarodási manőverektől. Modelljeiket aktívan a következő szintre emelik, és azon dolgoznak, hogy a mikroütközéseket a típusuk, a karosszérián való elhelyezkedésük és súlyosságuk szerint osztályozzák, hogy felmérjék a vezetők és utasaik állapotát, valamint azt, hogy a jármű a lemezek alatt esetleg nagyobb mértékben szorul-e javításra, mint ami szabad szemmel észlelhető. A járműkarbantartás szintén az AI által vezérelt fejlesztések középpontjában áll. A csatlakoztatott járművek több száz érzékelővel rendelkeznek, és az ezekből a járművekből származó adatokból gépi tanulási modelleket építenek a leggyakoribb karbantartási tételekre, többek között az akkumulátorokra, fékekre, gumiabroncsokra és olajra. Emellett jelenleg több tucat más alkatrész vizsgálatát végzik, több millió csatlakoztatott és engedélyezett járműből származó napi streaming adatok felhasználásával. A prediktív karbantartási modellek ezen csomagja segíteni fog abban, hogy az ügyfelek még az alkatrészek meghibásodása előtt értesüljenek a potenciális karbantartási igényekről, így megbízhatóbb mobilitási élményben lehet részük.
„Az autóipar inkább forradalom, mint fejlődés”
– mondta Ted Ogawa, a Toyota Motor North America (TMNA) elnök-vezérigazgatója.
„Az AI segít felgyorsítani azt, amit ügyfeleinknek kínálunk, és a Toyotát olyan mobilitási vállalattá alakítja át, amilyenné kell válnunk ahhoz, hogy versenyképesek legyünk ebben a változó környezetben. Míg a Safety Connect és legújabb infotainment rendszereink az elsők a sok AI-alapú technológia közül, amelyeket használunk, ez csak a kezdet, mivel vállalataink a legjobb embereket és technológiákat használják fel, hogy segítsenek intuitív, élvezetes élményt nyújtani vezetőinknek és utasainknak.” Ogawa hozzátette: „A TCNA-nál jelentős befektetéseket eszközöltünk az AI tehetségekbe, és izgatottan várjuk, hogy ezt a nagyszerű tehetséget kihasználva vezessük a Toyota vállalatok sorát ezen a téren.”
A legújabb funkciók, most az Ön Toyota és Lexus modelljében
Az úti cél asszisztens, amelyet szintén a Drivelink hajt, egy hatékony eszköz azon vezetők számára, akik kihasználják a navigációs rendszerüket, de segítségre lehet szükségük a kezelésével kapcsolatban. Korábban, amikor egy aktív Drive Connect próbaverzió vagy előfizetés révén használták ezt a funkciót, a vezetők egy operátorral beszéltek telefonon keresztül, aki az útvonalat elküldte közvetlenül az autójukba. A Drivelink 2023 májusától kezdődően megkezdte az úticél asszisztens automatizált változatának bevezetését bizonyos modellekben, amely a mesterséges intelligenciát használja ki, felszabadítva az operátorokat, hogy a kritikusabb vagy összetettebb igényű ügyfeleknek segítsenek.
Azóta az úti cél asszisztens átlagos hívásideje 102-ről 62 másodpercre csökkent, és a felmérés 92 százalékos befejezési arányt mutat – a fennmaradó 8 százalékban pedig élő operátorokhoz irányították a hívást.
„A mesterséges intelligencia kiegészíti azt, amit a Toyota vállalat jól csinál: segít abban, hogy az ügyfelek biztonságosan és magabiztosan indulhassanak útnak”
– mondta Brian Kursar, a TCNA technológiai igazgatója.
„Évek óta építjük be az AI-szolgáltatásokat az alapvető kompetenciáinkba, és arra törekszünk, hogy kiválósági központként segítsük az általunk kínált szolgáltatásokat, hogy gyorsabbak és erősebbek legyenek minden ügyfelünk számára – mind a Toyotán belül, mind a Toyota és Lexus felhasználók milliói számára, akik ma az utakon közlekednek.”
A jövő: generatív AI és nagyméretű nyelvi modellek
A Toyota gyorsan szert tett a generatív AI szakértelemre, amely hatalmas adatbázisokat és nagyméretű nyelvi modelleket használ fel a tanuláshoz, a növekedéshez és a fejlesztéshez, hogy a mérnökök hogyan fejleszthessék alapvető kompetenciáikat, és hogyan nyújtsanak gyorsabban, intelligensebb termékeket és szolgáltatásokat. 2023 áprilisában a TCNA a Lexus marketing osztályával együttműködve generatív AI járműművészeti pontot hozott létre a New York-i Nemzetközi Autókiállításon, ahol a vendégek saját elképzeléseik szerint készíthettek képet a 2023-as Lexus RX vagy RZ modellről. Szeretnék látni, hogyan néznének ki ezek a modellek kedvenc tengerpartjaikon, egy hegyvidéki nyaralóhelyen vagy akár egy futurisztikus marsi tájon? Ez most már csak néhány gombnyomásnyira van. A Toyota a használati útmutatót is újra használhatóvá teszi. Vajon mi lehet az a szaggatott vonalú ikon a műszerfalon? A közeljövőben a generatív mesterséges intelligencia menet közben pillanatok alatt képes lesz választ adni, ahelyett, hogy meg kellene állni és egy több mint 600 oldalas papíralapú használati útmutatót kellene átböngészni, ezzel időt és a kézikönyv előállításához szükséges anyagokat takarítva meg. Több millió jármű esetében ez jelentős hatást gyakorol majd fenntarthatósági erőfeszítésekre, miközben a költségeket is csökkenti.
Végezetül a generatív AI a kibővített személyes hangvezérlés funkciók segítségével intelligens járművön belüli élményeket biztosít ügyfelei számára. A generatív AI például csökkentheti az úticélok keresésére fordított időt az interneten, vagy akár a járművön belüli, kontextusfüggő játékokat is lehetővé teheti. Gondoljunk csak az „mit látok a kicsi szememmel” játékra, de az internet, a generatív AI és a navigációs koordináták felhasználásával. Idén a TMNA a TCNA-val együttműködve központi vállalati AI-csoportot hozott létre, hogy az új AI-technológiák, különösen a generatív AI folyamatos kutatására és kísérletezésére összpontosítson. A csoport segít koordinálni a belső részlegek közötti, valamint a Toyota leányvállalatai, régiói és csoportvállalatai közötti erőfeszítéseket annak érdekében, hogy ezek a felhasználási esetek megvalósulhassanak. Emellett a vállalati AI csoport társvezetője egy irányító testületnek, amely biztosítja, hogy a felelős AI-gyakorlatok az egész vállalaton belül megvalósuljanak.
AI: Az előre vezető út a Toyotánál
Az AI a lehetőségek világát nyitja meg, és a Toyota vállalatai már jó úton haladnak afelé, hogy kihasználják az ígéretét a hálózatokban lévő régi kódolás és az újabb rendszerek egységesítésére, a költségek csökkentésére, a termelékenység növelésére és a jobb termékek létrehozására. Az ügyfelek hamarosan látni és érezni fogják az előnyöket autóikban, teherautóikban és terepjáróikban.
„A Toyotának megvan a lehetősége arra, hogy ennek a szeizmikus technológiai váltásnak az élére álljon”
– mondta Kursar.
„Korai felfedezéseink és sikereink azt mutatják, hogy a mesterséges intelligencia itt van, és velünk marad. Be fogunk fektetni az AI felelősségteljes használatához szükséges keretekbe, hogy azt erősség-sokszorozóként használhassuk fel, hogy felgyorsítsuk üzletágunk átalakulását egy elektrifikált mobilitási vállalattá.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába
A NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partner sikeresen megszervezte a világ legnagyobb mozgatható (lengő) harangjának szállítását Lengyelországból Brazíliába.
A monumentális, Vox Patris – magyarul „Az Atya hangja” – névre keresztelt harang súlya 55 tonna és 4 méter magas, ami miatt a szállítása kiemelkedő precizitást és magas szintű logisztikai szakértelmet követelt meg.
Ez az összetett nemzetközi projekt – amelyet a cargo-partner helyi és nemzetközi partnereivel szoros együttműködésben valósított meg – remekül szemlélteti a vállalat szakértelmét a túlméretes szállítmányok kezelésében és szállításában.
„Számunkra ez egy különösen fontos megbízás volt”
– mondta Stanisław Bochenek, a cargo-partner lengyelországi ügyvezetője.
„A feladat mérete és összetettsége alapos előkészítést és összehangolt csapatmunkát igényelt. Büszkék vagyunk rá, hogy közreműködhettünk egy ilyen egyedülálló és jelentőségteljes szállításban.”
Vox Patris – a világ legnagyobb harangja
A Vox Patris lenyűgöző, 55 tonnás tömegével körülbelül tíz afrikai elefánt súlyának felel meg, magassága 4 méter, átmérője pedig 4,5 méter – ezzel jelentősen meghaladja például Lengyelország leghíresebb harangját, a krakkói Wawel-katedrálisban található Zsigmond-harangot, amelynél ötször nehezebb. A harang réz-ón ötvözetből készült, és hangzását, valamint megjelenését tekintve is különleges.
A harang útja
A szállítás Dél-Lengyelországból, a Jan Felczyński harangöntödéből indult, ahol a Vox Patris harang a Rduch Bells & Clocks közreműködésével készült el. A monumentális harangot daruval emelték teherautóra, majd gondos csomagolás után elszállították egy, a gdański Baltic Hub terminál közelében található raktárba. Innen indult tovább tengeren túlméretes (OOG) rakományként, két kisebb harang és a tartószerkezet egyes elemeinek kíséretében.
A raktárból kamion szállította a kikötőbe a harangot, amit közvetlenül a teherautóról emeltek át a hajóra, ahol három egymás mellé helyezett flat-rack konténerben, a hajófedélzet alatt rögzítették – fontos megjegyezni, hogy nem mindennapi intézkedéseket hoztak a rakomány stabilitásának biztosítása érdekében. A kisebb harangokat és kiegészítő elemeket egy flat-rack és két nyitott tetős (open-top) konténerben szállították. Az egyes konténerek bruttó tömege megközelítőleg 20–22 tonna volt.
A rakomány 2025. április 10-én hagyta el a Gdański kikötőt, úti célja a brazíliai Santos kikötő. Érkezés után a harang további több mint 1.600 kilométert tesz meg szárazföldön végső rendeltetési helyére, a közép-brazíliai Trindade városába. Ezt az útvonalat a brazil Windlog szállítmányozási cég koordinálja, amely megbízta a cargo-partner-t a harang előfutásának kezelésére és tengeri szállítására.
„Ekkora méretű és jelentőségű rakomány mozgatása rendkívüli precizitást, valamint a teljes logisztikai folyamat tökéletes összehangolását igényli”
– emelte ki Stanisław Bochenek.
„Csapatunk kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a harang mind a szárazföldi, mind a tengeri szállítás során a lehető legnagyobb biztonságban jusson el rendeltetési helyére.”
A teljes logisztikai folyamatot a cargo-partner gdyniai irodája koordinálta, beleértve a lengyelországi közúti szállítást, az átrakodást és a vámkezelést a Baltic Hub kikötőben. A projekt újabb meggyőző példája annak, hogy a cargo-partner felkészült és tapasztalt szereplője a komplex, nemzetközi szállítmányozási feladatok teljes körű lebonyolításának.
Miután megérkezik Brazíliába, a Vox Patris egy 100 méter magas harangtoronyban, 30 méter magasan kap helyet a „Minden Örökkévaló Atyaisten” szentélyében, Trindadéban. Itt jelenleg is épül egy új katedrális, amely 12.000 hívő befogadására lesz alkalmas – ezzel a világ legnagyobb templomává válik. A zarándokhelyet már most is évente több mint négymillió hívő keresi fel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Forradalmi autómosási módszerek a jövő jegyében
Az autómosás világa gyorsan változik, a technológiai fejlődés itt is új utakat nyitott. Ám gondoltál már arra, hogy autódat végre anélkül tisztíthatod meg, hogy aggódnod kéne a vízfüggőség vagy az eszközigény miatt? Az innovatív megoldások között egyre inkább teret nyer a gyors autómosás technikája, amely elhozza neked a jövő technológiáját, miközben csökkenti az ökológiai lábnyomot.
Működik megújuló energiák nélkül?
A hagyományos autómosók által használt százliteres vízfelhasználást a gyors autómosás váltotta fel, amely mindössze fél liter vizet igényel. De hogyan lehetséges ez? A nanotechnológia segítségével a tisztítószerek molekulái olyan hatékonyan oldják fel és vonják körbe a szennyeződéseket, hogy azok egyszerűen letörölhetők, karcolások nélkül. Az ilyen innovációval dolgozó csapatok igyekeznek bebizonyítani, hogy a jármű tisztítása nem jelent egyet a pazarlással. Emellett az eszközeik többsége akkumulátoros, így az áramhasználatot is minimalizálják.
Védelem a karcolások ellen
Többen kérdezik, nem rongálja-e a fényezést ez az új módszer? Gyakran hallani, hogy a hagyományos autómosó szivacsok karcolásokat hagynak a kocsi felületén. Ennek elkerülése végett a nanotechnológiás tisztítószerek védőréteget képeznek a szennyeződéseken, így azok nem karcolják a fényezést. A prémium mikroszálas törlőkendőkkel történő tisztítás pedig biztosítja, hogy járműved ragyogó és sértetlen maradjon.
Mobilitás a zsebben
Ahogyan az életünk egyre inkább a digitális térbe terelődik, úgy az autómosó szolgáltatások is átléptek erre a színtérre. Egy applikáció segítségével gyerekjáték megtekinteni a különféle szolgáltatásokat és árakat, majd akár a kanapéról időpontot foglalni. A rendszer automatikusan besorolja a járműved méretét, így biztosan az arányos díjszabás szerint fizetsz. Ha már a modern kényelemmel élünk, miért ne lehetne a tiszta autó is egy kattintásra?
Hogyan működik a fizetési rendszer?
A digitális korban a fizetési lehetőségek is átalakultak. Bár sokan még a készpénzhez ragaszkodnak, itt főként bankkártyás, valamint Google és Apple Pay opciók állnak rendelkezésre. Ez megkönnyíti a folyamatot, és az alkalmazás gyors és biztonságos tranzakciókat garantál. Elavult a készpénz, amikor a telefonod úgyis mindig nálad van, nem?
Hogyan talál rád az autómosó szakember?
Megvan a helyed, lefixáltad az időpontot. De mi történik akkor, ha megérkezik az autómosó szakember? A munkavállalók a megadott időben felveszik veled a kapcsolatot telefonon, így nem kell a távollét miatt aggódnod, hiszen minden gördülékenyen zajlik. A munka befejeztével szintén értesítenek, így átnézheted az elkészült munkát és elismerheted, hogy járműved tisztán és ragyogóan vár rád.
Mi van, ha extra szolgáltatásra lenne szükséged?
Előfordulhat, hogy az alap mosás mellett további tisztítási igényed merül fel a helyszínen. Ebben az esetben is egyszerű a dolog, elég szólnod a helyszínen lévő szakembernek, aki továbbítja a kérésedet. A további költségeket banki átutalással tudod rendezni, ezzel elkerülve a készpénzes fizetést.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Amit a négyévszakos gumikról tudnod kell
A négyévszakos gumiabroncsok egyre népszerűbbek azok körében, akik elsősorban városi környezetben autóznak, hiszen így nem kell évente kétszer a gumicserével bajlódni. Ezek az abroncsok kellemes kompromisszumot jelentenek a nyári és a téli abroncsok között, azonban a teljesítményük nagyban függ az időjárási viszonyoktól és az vezetés egyéb körülményeitől.
Azzal viszont érdemes biztosra menni, hogy az adott gumi tényleg négyévszakos-e. Ehhez nem kell tech gurunak lenni, az alábbi cikkben bemutatjuk, hogyan ismerheted fel a megfelelő jelöléseket. Emellett azt is eláruljuk, milyen tényezőket érdemes figyelembe venned, ha Royal Black gumiabroncsot vennél az Olcsobbgumi.hu webáruházból négyévszakos kivitelben.
A négyévszakos gumiabroncsok azonosítása
A négyévszakos abroncsokat jellemzően különféle jelölésekkel látják el, hogy megkülönböztethetők legyenek a kifejezetten nyári vagy téli gumikhoz képest. Az egyik leggyakrabban előforduló jelzés az M+S, azaz Mud & Snow, amely arra utal, hogy az abroncs mintázata és felépítése bizonyos mértékig alkalmassá teszi sáros vagy havas útfelületen való használatra. Fontos azonban tudni, hogy az M+S jelölés nem kizárólag a négyévszakos gumikra jellemző – akár egyes nyári abroncsokon is megtalálható lehet –, és önmagában nem jelent valódi téli teljesítményt. A gyártók ezt a jelzést saját hatáskörben tüntethetik fel, így nem nyújt garanciát a tényleges téli alkalmasságra.
Ha biztosra akarsz menni, akkor az M+S mellett még keress olyat is, hogy 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake), ehhez tartozik egy három hegycsúcsból és egy hópehelyből álló ábra is, ami már tényleges téli megfelelőséget kódol. Egyes gyártók használják még az All season, illetve a 4S (Four Seasons) jelöléseket is, ezek is egyértelmű négyévszakos alkalmasságot biztosítanak.
Neked való a négyévszakos abroncs?
A négyévszakos abroncsok leginkább azok számára ideálisak, akik kevésbé tapasztalnak jelentős havazást, illetve extrém hidegeket, és az utakat is rendszeresen takarítják az általuk járt útvonalakon. Ez elsősorban mifelénk városi körülményeket jelent, tehát az ilyen közegben használt autóra nyugodtan lehet négyévszakos gumit tenni.
Minden más esetben érdemes vállalni a külön téli és nyári gumi cserélgetésével járó kellemetlenségeket, mivel egy négyévszakos abroncs teljesítménye komoly próbatétel esetén bőven elmarad egy tisztességes téli gumiétól. Emellett akkor is érdemes a szezonális gumi mellett döntened, ha sportosabban vezetsz, mivel a négyévszakos tapadása hirtelen kialakult extrém helyzetekben nem mindig elégséges.
Hogyan válassz négyévszakost?
Ha ezek után is úgy ítéled meg, hogy a négyévszakos a neked való választás, akkor mindenképpen figyelj a jelölésekre, az M+S és a 3PMSF együttes megléte például kellő biztosítékot jelenthet a minőségre.
Emellett a márka sem mindegy, ha árérzékeny vagy, akkor is érdemes például nagyobb gyártók gazdaságos márkáit választanod, hiszen ezek hosszú távon kifizetődő megoldást kínálnak.
A négyévszakos gumik kényelmes és költséghatékony megoldást jelenthetnek elsősorban a városi közlekedéshez, azonban érdemes körültekintően eljárni, hogy a biztonságot és a vezetési élményt ne tedd kockára a fenti szempontokért.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
Amit a négyévszakos gumikról tudnod kell
-
Okoseszközök6 nap ago
Professzionális portrék és lehengerlő teljesítmény Megérkezett a vivo V50 széria
-
Okoseszközök2 hét ago
A Philips Monitors első modellje 5 év garanciával és TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal
-
Egészség2 hét ago
Az egészséges fogíny a szervezet fontos védelmi vonala
-
Ipar1 hét ago
Kiberbiztonsági ellenőrzés CNC gépekhez
-
Egészség1 hét ago
Még nem késő: itt az idő felkészülni a Balaton-átúszásra!
-
Okoseszközök4 nap ago
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
-
Egészség2 hét ago
Kalóriaszükséglet: az étkezés tudománya a hétköznapokban