Okoseszközök

High-tech hajformázóval újít be a Dyson a hölgyek legnagyobb örömére

Hullámos és egyenes haj szárítására tervezett hajformázó eszköz, extrém hőhatás nélkül

A hajszárító sikere után hazánkban is bemutatkozik a Dyson szépségápoló technológiájának második darabja, a Dyson Airwrap hajformázó.

A hagyományos eszközöktől eltérően, amelyek extrém hő segítségével formázzák a hajat, az Airwrap légáram használatával teszi lehetővé a hullámokat és a simára szárított hajat egyaránt, amit otthon magunk is elkészíthetünk.

A Dyson mérnökei mindig a problémából indulnak ki, a hajformázó fejlesztésekor céljuk az volt, hogy egy olyan könnyen használható eszközt hozzanak létre, amellyel különböző frizurákat készíthetünk akár magunk is otthon. A mérnökök az aktuális hajformázó technológiákat tanulmányozva keresték a fejlesztésre szoruló pontokat. Ilyen volt az összekócolt haj, a hő okozta károsodás, valamint a gyenge és irányíthatatlan légáram.

Az Airwrap technológiája egy újszerű gondolaton alapszik. A készülék működése középpontjában ugyanis a Coanda-hatásként ismert fizikai jelenség áll, amely akkor fordul elő, amikor nagysebességű légáram halad végig egy felületen, és a nyomáskülönbségek következtében a levegő az adott felülethez kapaszkodik. Ezt az elvet kihasználva a Dyson aerodinamikai szakemberei csupán a levegő és a hő kombinálásával hoztak létre egy hajformázó módszert, amelyet a készülék a markolatban található digitális motor segítségével kelt. Ennek eredményeképp legyen szó fürtökről, hullámokról, simára vagy csak durván szárított hajról, a hajnak csillogó és természetesen dús hatást kölcsönöz, extrém hő okozta károsodás nélkül.

„Több mint 25 éve alkalmazzuk fejlesztéseink során a légáramokat. Alapvető technológiáink egyikét aerodinamikai szakértelmünk jelenti. – mondta James Dyson alapító és feltaláló az eszköz fejlesztéséről – A Dyson digitális motor segítségével a hő és a levegő egyedi kombinációja keletkezik, ami lehetővé teszi különféle frizurák elkészítését anélkül, hogy a haj extrém hőhatásnak lenne kitéve formázáskor.”

– tette hozzá a vállalat alapítója.

A Dyson mérnökökből és hajszakértőkből álló csapata a fejlesztés során arra törekedett, hogy megértse a hajat a gyökerétől a hajvégekig. A csúcstechnológiát képviselő hajlaboratóriumok megépítése után a csapat több mint hat évet töltött különböző hajtípusok és hajformázási szokások tesztelésével és kutatásával. Ennek során két fő vágyat és kihívást sikerült azonosítaniuk a hajformázás kapcsán:

  1. Vannak, akik dús és természetes hajat szeretnének. Ők gyakran lágy hajjal és kevés hajtömeggel rendelkeznek.
  2. Mások sima hajra vágynak, anélkül, hogy a sűrűségéből veszítenének. Nekik jellemzően göndör fürtjeik vannak és túl nagy a hajtömegük, ami megnehezíti a formázást.

A Dyson Airwrap hajformázót a cég szakértői által megalkotott V9-es digitális motor hajtja. A Dyson egyedülálló hajformázó hengereivel párosítva a motor lehetővé teszi a hajformázó számára az extrém hő nélkül történő formázást.

A hengeren lévő hat légnyílásból nagysebességű légsugár szóródik szét. Ez előidézi a Coanda-hatás néven ismert fizikai jelenséget, aminek segítségével formázáskor a haj rácsavarodik a hengerre.

A készülék formázókeféit szintén úgy tervezték, hogy azok kihasználják a Coanda-hatás előnyeit. A motor által létrehozott nyomás lehetővé teszi, hogy a légáram behatoljon a hajszálakba, hatékonyan szárítva azokat.

Minden hajtincsünk mentén hidrogénkötések alakulnak ki. Amikor a haj nedves, az lebontja a hidrogénkötéseket – vagyis visszaállítja a haj természetes állapotát és előkészíti a formázásra.

Miután kiválasztottuk a megfelelő kiegészítőt, az erőteljes légáram és a hőszabályozás kombinációja lehetővé teszi, hogy a hajat magas hőmérséklet nélkül is könnyedén formázzuk. Ezzel nem csak több időt takarítunk meg, hanem elkerüljük a haj összekuszálódását is.

Intelligens hőfokszabályozás:

A hajformázásnak nem feltétlenül kell a haj roncsolódásával járnia. A SupersonicÔ hajszárítóhoz hasonlóan a Dyson Airwrap hajformázó is intelligens hőfokszabályozással rendelkezik. Egy gyöngytermisztor másodpercenként akár 40-szer méri a hőmérsékletet, s ezen adatokat továbbítja a mikroprocesszor felé, ami szabályozza a készülék hőmérsékletét.  Ez segít gondoskodni arról, hogy a hajat ne érje extrém hő, ezáltal megóvja azt a károsodástól.

https://www.youtube.com/watch?v=_xTOC86sqZc

Tartozékok:

A Dyson Airwrap hajformázó három különböző változatban érhető el speciális tartozékokkal.

Előformázó szárító: Gyors, de szórt légáram segítségével előkészíti a hajat formázásra. Az összes hajtípusra tervezett tartozék ideális nedvességűre szárítja a hajat (érintésre nyirkos) a csavaróhengerek használata előtt.

Puha simító kefe: Célja, hogy az erőtlen, lapos hajat tartóssá, dússá tegye, miközben simára szárítja. A gömb végű sörték elősegítik, hogy a haj a kefén maradjon.

40mm Airwrap™ henger: Laza fürtök vagy hullámok készítéséhez vastagabb, durvább haj számára, amelynek van némi formája.

30mm Airwrap™ henger: Dús fürtök vagy hullámok létrehozásához, a legtöbb hajtípusnál. Dús fürtök akár erőtlen, vékonyabb szálú vagy egyenesebb hajból is. Sűrűbb fürtök azoknak is, akiknek a haja vastagabb, durvább, némi formával.

Kemény simító kefe: Egyenesebb stílus kevesebb göndör fürttel. Megzabolázza és elsimítja a rakoncátlan, vastagabb, durvább hajat, és egyenes, erős sörtéivel erős feszítést biztosít és rendezi a hajszálakat.

Kerek dúsító kefe: Dúsít és formáz. Ideális finomabb, vékonyabb szálú egyenes haj húzására és formázására.

Felszereltségek:

3 féle csomagban kapható a Dyson Airwrap hajformázó, függően attól, hogy milyen típusú a hajunk.

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

A CEU Határtalan Tudás előadássorozatán részt vett kiváló magyar tudósok előadásaiból tanulhatnak a középiskolások a CEU digitális oktatási platformján.

Ürge-Vorsatz Diana, Barabási Albert-László, Spiró György, Pléh Csaba, Falus András, Csaba László, Bányai Éva. Csak néhány név azok közül, akik előadásait a középiskolai pedagógusok segítségül hívhatják a tanítás során a tananyag kiegészítéséhez.

CEU és a CEU Demokrácia Intézet 2019-ben Határtalan Tudás címmel rendezvénysorozatot indított, melynek keretében a legnevesebb magyar szakemberek ismertetik közérthetően a legizgalmasabb tudományos aktualitásokat, és azok közvetlen hatását mindennapi életünkre.

„Az elmúlt 5 évben többek között olyan témák kerültek terítékre, mint a globális felmelegedés, a hálózatok, a mesterséges intelligencia, a vallás és testiség kérdése, a kisgyerekkori kognitív fejlődés; de szó volt az ukrajnai háború kulturális és geopolitikai hatásairól, Petőfi Sándorról és a magyar oktatási rendszer kihívásairól is. A sorozat népszerűségét mutatja, hogy az elmúlt évek közel 30 előadását százezren követték”

– mondta László Flóra, a CEU Társadalmi Felelősségvállalás-és Kulturális programok irodájának igazgatója.

A programhoz kapcsolódva elkészült a CEU Határtalan Iskola digitális tudástár, amely ingyenesen elérhető a pedagógusok és tanulók számára.

„A tudás senkinek sem lehet a privilégiuma, még az egyetemeké sem. A tudáshoz mindenkinek joga van, ezért indítottuk Határtalan Tudás sorozatunkat. A CEU Határtalan Iskolája most szélesíti a tudomány társadalmi elérését a diákok felé azzal, hogy könnyen hozzáférhetővé teszi számukra is a tudományos eredményeket. Magyarország legkiválóbb tudósainak előadásait rövid modulokra bontottuk, és a gimnáziumi tananyag megfelelő részeihez kapcsoltuk. Az online, interaktív platformon a diákok egyszerűen navigálva, tematikusan, a tananyagot követve szélesíthetik tudásukat az adott témában, ami segíthet a mindennapi tanulásban, de az érettségire való felkészülésben is”

– mondta Fábri György, a CEU Határtalan Tudás szakmai vezetője. A Határtalan iskola révén a pedagógusok a legfrissebb tudományos eredményekkel egészíthetik ki a NAT szerinti tanmenetet.

Határtalan Iskola digitális tudástár az alábbi linken érhető el: https://www.ceu.edu/hatartalantudas

A Határtalan Tudás programokra pedig ezen a linken iratkozhatnak fel az érdeklődők.

A Határtalan Tudás következő eseményén Érdemes-e megkutatni a közvéleményt címmel május 21-én Tóka Gábor politológus és Bojár Ábel közgazdász, politológus eladását hallgathatják az érdeklődők a CEU-n.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss