Connect with us

Mozgásban

Mio MiVue 786 WiFi teszt: a mindenre emlékező útitárs

A fedélzeti kamerák manapság egyre népszerűbb autós kiegészítők a járművezetők körében. Főleg a nagyvárosi környezetben az utakon kialakult forgalmi helyzetek sokszor a dzsungelre emlékeztetnek, ahol az anarchia és a teljesen átgondatlan viselkedési rend uralkodik. Ilyen káosz-közeli pillanatokban hasznos lehet, ha van egy kamera is a kocsiban, amelynek felvétele bizonyítékként szolgálhat ütközésekben és ellentmondásos helyzetekben. A youtube-on számos ilyen videó megtalálható, főleg az orosz nyelvterületek nagyvárosaiban készült autós fedélzeti kamera felvételeken láthatunk egészen szürreális eseményeket.

Szerkesztőségünknek lehetősége nyílt a Mio MiVue 786 WiFi készülék tesztelésére, ami a kötelező autós fedélzeti kamera felvétel mellett számos egyéb hasznos funkciókat is kínál.

Mio MiVue 786 WiFi: tervezés és kivitelezés

A Mio MiVue 786 WiFi termék esetében már az első pillantásra nyilvánvaló, hogy a Mio a termék funkcionális működése mellett törődött a külső megjelenés megtervezésével is. A fekete alapon narancssárga lencse szegély és az ezzel azonos színű bekapcsoló gomb egyből megemlítésre érdemes. Ezek ugyan apró részletek, ám jelentős hatással vannak a készülék általános kialakítására, mivel ettől elegáns benyomást keltenek. A hátsó oldalon egy 2,7”-es érintőképernyő dominál, amely az állapotinformációk megjelenítésére és a kamera összes funkciójának beállítására szolgál.

A készülék oldalán található a bekapcsoló gomb, a memória microSD-kártya nyílása, AV-kimenet, kissé meglepően miniUSB csatlakozó. Véleményünk szerint szerencsésebb lenne, ha a csatlakozó inkább a modernebb microUSB vagy jobb USB-C lehetne. Ami a kiegészítőket illeti, csak a legszükségesebb tételeket találjuk a csomagban. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy tapadókorongot és egy tápkábelt, fontos megemlíteni, hogy alapvetően nem is lesz szüksége másra.

Első lépések – beszerelés

A kamera beszerelése az autóba csak percek kérdése. Mindössze annyit kell tenni, hogy rögzítjük a tapadókorongot az üveghez, majd a készüléket a tartóhoz. Kicsit nehezebb dolgunk van a töltőkábel álcázásával. Ha valakit zavar a kábel, akkor annak érdekében, hogy sehol ne lássuk, el kell rejteni a mennyezet kárpitja alatt, ez viszont már biztos nem lesz néhány perc alatt elvégezhető művelet. Mivel minden autó belső elrendezése eltérő, így minden csak a felhasználó kreativitásától és ügyességétől függ.

A Mio MiVue 786 WiFi funkcióval

Alapértelmezés szerint a Mio MiVue 786 bekapcsolás után az elindításkor elkezdi a felvételt. A kamera azonban nem egy darabban rögzíti az utazás teljes rekordját, hanem „apróra vágja” rövidebb videókba. A felvételi idő 1 perc, 3 perc vagy 5 perc lehet. Amikor a készülék belsejében lévő érzékelők váratlan eseményt észlelnek pl. ütközés miatti váratlan fékezést, megállást vagy az autó átfordulását, az eseményt teljesen automatikusan folyamatosan rögzíti.

A készülék további képességei is hasznos kiegészítők lehetnek vezetés során, mivel figyelmeztetnek különböző helyzetekre. Például a készülék jelzi a vezetőnek, hogy tartson elegendő távolságot az előtte haladó járműtől vagy jelzi azt, ha az előtte álló autó mozogni kezd és ideje elkezdeni a vezetést. Kiemelendő még a sebességmérő kamera figyelmeztető képessége, mely szintén hasznos társ a vezetés során, ráadásul a sebességmérő kamerákat tartalmazó adatbázis folyamatosan frissíthető az eszköz teljes élettartama alatt.

A készülékbe integrált WiFi-nek köszönhetően is számos hasznos funkcióra is képes Mio MiVue 786. A készülék párosítható egy mobiltelefonnal, szó szerint néhány kattintással élőben közvetítheti az utazást a közösségi hálóba (Facebook) vagy vezeték nélkül mentheti az összes videót a mobiltelefon memóriájába. Az egyetlen követelmény ehhez a MiVue Pro telefonos alkalmazás letöltése, amely megtalálható az App Store-ban és a Google Playen. A készülékhez kapcsolódik egy ingyenes program is, a MiVue Manager MacOS-hez és a Windows-hoz, amely a videók lejátszása mellett útvonalakat is megjeleníthet a Google Maps-ben.

Kiváló minőségű Full HD felvétel

A Mio MiVue 786 WiFi készüléket kiváló minőségű Sony optikai érzékelővel látják el, amely támogatja a Full HD felvételt (1920 x 1080 pixel), 30 képkocka/másodperc sebességgel, 140 fokos látószöggel, az F 1.8 lencsék pedig világosabb és tisztább videót szolgáltatnak még kedvezőtlen fényviszonyok mellett is. Ezekkel a paraméterekkel a felvételek minősége egyáltalán nem mondható rossznak. Kellemes meglepetés, hogy Sony optikai érzékelőkkel a kamera képes elég jól kezelni az expozícióváltozást is, azaz még a kedvezőtlen időjárási viszonyok során is vagy az alagutakban és a mélygarázs kijárataiban is jól kezeli az optimális megjelenítést.

Természetesen minden felhasználó örülne még nagyobb élességnek és részletességnek, de a termék felhasználási céljaihoz ez elegendő. Nagyobb fényveszteség esetén a digitális zaj nyilvánvalóan jelentkezik, ám ezek is teljesen elfogadható értékek, amelyek nem befolyásolják jelentősen a kapott minőséget. További hasznos tulajdonság a GPS nyomkövető képesség, mely segítségével képes beilleszteni a videókba információkat az aktuális sebességről, az időről és a GPS koordinátákról.

Mio MiVue 786 hasznos társ az utazás során

A Mio MiVue 786 tulajdonképpen egy vidám fedélzeti kamera, amely a kellemes külső kialakítása mellett funkcionalitásban is gazdag kínálatot rejt magában.

A Facebook-rajongókat és a játékos kedvű vezetőket minden bizonnyal vonzza az a lehetőség, hogy akár élőben is megoszthatják a videókat az utazás során, valamint a mobiltelefonnal való párosítás lehetősége. Mindezt úgy, hogy egy minőségi tervezésű és kivitelezésű készülékkel tehetik meg ezt, ami természetesen maximálisan kiszolgálja a fedélzeti kamera feladatát is, amivel válsághelyzetben a kamera kulcsfontosságú anyagok forrásaként szolgálhat.

Előnyök:

  • minőségi tervezés és kivitelezés
  • Full HD minőségű videófelvétel
  • számos hasznos kiegészítő funkció
  • sebességmérő kamera figyelmeztetés

Hátrányok:

  • miniUSB csatlakozó
  • az akkumulátor kapacitása lehetne nagyobb

A Mio MiVue 786 WiFi készülék tulajdonságai:

  • Integrált WIFI, megosztás a közösségi médiában, biztonsági másolatok a felvételekről, két kamera egyidejű kezelése a MiVue Pro alkalmazás segítségével, élő Facebook™ közvetítés.
  • 2,7 hüvelykes érintőképernyő, könnyű és felhasználóbarát kezelést kínál
  • Full HD (1080p) 30 fps képrögzítés a legújabb H.264 technológiával, a kiváló minőségű videók és kisebb fájlméretek érdekében.
  • Kiváló minőségű érzékelő, optimális képminőség és kiváló felvétel, különösen gyenge látási viszonyok között.
  • 140°-os nagylátószögű optika, nagy dinamikatartomány, hogy a kritikus pillanatban minden részlet rákerüljön a felvételre.
  • Sebességmérő-kamera figyelmeztetések, a készülék élettartama alatt havonta frissülő ingyenes sebességmérő-kamera adatok.
  • GPS-es nyomon követés, automatikusan rögzíti a vezetési adatokat, így a sebességet, a tengerszint feletti magasságot, a szélességi és hosszúsági fokokat, valamint az irányt.
  • Fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerek, ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCWS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) és fáradtság figyelmeztetés (FA).
  • Méret: 52.5 x 87.8 x 31.9 mm
  • Súly: 100 g
  • Memóriakártya-foglalat: microSD

Mozgásban

Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég

Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.

A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.

A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.

A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.

A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.

Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.

A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.

A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.

A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.

„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”

– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.

Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.

A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.

„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser

– fogalmazott.

Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.

A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után

Az augusztus a nyári szezon csúcspontja és a nagy hazatérések időszaka.

Több ezer kilométernyi autópálya, forró aszfalt, szerpentines hegyi utak és tengerparti murvás bekötők után az autók és utasaik élményekkel feltöltődve érkeznek haza. De mi a helyzet az utazás csendes hőseivel, az abroncsokkal? A Hankook, a világ egyik vezető abroncsgyártója biztonságunk érdekében egy gyors, 5 perces átvizsgálást ajánl, amely sokat elárulhat autónk állapotáról és segíthet a jövőbeli tudatos abroncsválasztásban is.

A nyári családi nyaralás valóságos stresszteszt az abroncsok számára. A teljes terhelés (család és csomagok), a tartósan magas sebesség az autópályán és az akár 50-60 Celsius-fokosra hevült aszfalt mind extrém igénybevételt jelentenek. Még ha útközben minden rendben is volt a gépjárművel, a hazaérkezés után érdemes egy pillantást vetni a gumikra, hogy a hétköznapi közlekedés is gondtalan maradhasson.

Gondoljunk az abroncsokra úgy, mint egy jó túracipőre egy hosszú hegyi túra után. Lehet, hogy semmi baja, de egy alapos tisztítás és átvizsgálás után derül csak ki, hogy bírni fogja-e a következő kihívást. A nyaralás utáni ellenőrzés nem ördöngösség, bárki elvégezheti a garázsban vagy a következő tankolásnál. Az első és legfontosabb a guminyomás. Nyaralás előtt, a megpakolt autóhoz ideális, magasabb nyomásértéket hazaérkezés után állítsuk vissza a jármű B-oszlopán vagy a tanksapka ajtaján feltüntetett normál értékre. Ezzel nemcsak az üzemanyag-fogyasztásunk lesz kedvezőbb a hétköznapokban, de az abroncsok egyenletes kopását is biztosítjuk

– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.

A szakértő mindemellett egy gyors vizuális ellenőrzést is javasol, amely sokat elárulhat az abroncsok állapotáról.

Vizsgáljuk meg alaposan az abroncsokat! Keressünk apró vágásokat, dudorokat vagy a futófelületbe ékelődött idegen tárgyakat, például kavicsokat vagy üvegszilánkokat. Különösen figyeljünk a rendellenes, féloldalas kopásra! Ha a gumiabroncs valamelyik oldala kopottabb a másiknál, az a futómű hibás beállítására utalhat, amit egy-egy rosszabb minőségű úton összeszedett kátyú is okozhatott. Egy ilyen apró jel időben történő felismerése komolyabb kiadásoktól kímélheti meg a gépjármű tulajdonosokat

– tette hozzá Tomin István.

A jövőre nézve pedig a nyaralás tapasztalatai lehetnek a legjobb iránymutatók. Mennyire volt zajos az abroncs az autópályán? Hogyan viselkedett egy hirtelen jött nyári záporban? Stabilnak éreztük az autót a kanyargós utakon? Ezek a személyes tapasztalatok segítenek legközelebb olyan abroncsot választani, amely tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusunkhoz és szokásainkhoz, legyen szó akár a csendes suhanásról, akár a sportos teljesítményről. A Hankook széles termékkínálatában minden autós megtalálhatja a számára ideális, a nyári kihívásokra kifejlesztett, megbízható társat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss