Mozgásban
Mio MiVue 786 WiFi teszt: a mindenre emlékező útitárs
A fedélzeti kamerák manapság egyre népszerűbb autós kiegészítők a járművezetők körében. Főleg a nagyvárosi környezetben az utakon kialakult forgalmi helyzetek sokszor a dzsungelre emlékeztetnek, ahol az anarchia és a teljesen átgondatlan viselkedési rend uralkodik. Ilyen káosz-közeli pillanatokban hasznos lehet, ha van egy kamera is a kocsiban, amelynek felvétele bizonyítékként szolgálhat ütközésekben és ellentmondásos helyzetekben. A youtube-on számos ilyen videó megtalálható, főleg az orosz nyelvterületek nagyvárosaiban készült autós fedélzeti kamera felvételeken láthatunk egészen szürreális eseményeket.
Szerkesztőségünknek lehetősége nyílt a Mio MiVue 786 WiFi készülék tesztelésére, ami a kötelező autós fedélzeti kamera felvétel mellett számos egyéb hasznos funkciókat is kínál.
Mio MiVue 786 WiFi: tervezés és kivitelezés
A Mio MiVue 786 WiFi termék esetében már az első pillantásra nyilvánvaló, hogy a Mio a termék funkcionális működése mellett törődött a külső megjelenés megtervezésével is. A fekete alapon narancssárga lencse szegély és az ezzel azonos színű bekapcsoló gomb egyből megemlítésre érdemes. Ezek ugyan apró részletek, ám jelentős hatással vannak a készülék általános kialakítására, mivel ettől elegáns benyomást keltenek. A hátsó oldalon egy 2,7”-es érintőképernyő dominál, amely az állapotinformációk megjelenítésére és a kamera összes funkciójának beállítására szolgál.
A készülék oldalán található a bekapcsoló gomb, a memória microSD-kártya nyílása, AV-kimenet, kissé meglepően miniUSB csatlakozó. Véleményünk szerint szerencsésebb lenne, ha a csatlakozó inkább a modernebb microUSB vagy jobb USB-C lehetne. Ami a kiegészítőket illeti, csak a legszükségesebb tételeket találjuk a csomagban. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy tapadókorongot és egy tápkábelt, fontos megemlíteni, hogy alapvetően nem is lesz szüksége másra.
Első lépések – beszerelés
A kamera beszerelése az autóba csak percek kérdése. Mindössze annyit kell tenni, hogy rögzítjük a tapadókorongot az üveghez, majd a készüléket a tartóhoz. Kicsit nehezebb dolgunk van a töltőkábel álcázásával. Ha valakit zavar a kábel, akkor annak érdekében, hogy sehol ne lássuk, el kell rejteni a mennyezet kárpitja alatt, ez viszont már biztos nem lesz néhány perc alatt elvégezhető művelet. Mivel minden autó belső elrendezése eltérő, így minden csak a felhasználó kreativitásától és ügyességétől függ.
A Mio MiVue 786 WiFi funkcióval
Alapértelmezés szerint a Mio MiVue 786 bekapcsolás után az elindításkor elkezdi a felvételt. A kamera azonban nem egy darabban rögzíti az utazás teljes rekordját, hanem „apróra vágja” rövidebb videókba. A felvételi idő 1 perc, 3 perc vagy 5 perc lehet. Amikor a készülék belsejében lévő érzékelők váratlan eseményt észlelnek pl. ütközés miatti váratlan fékezést, megállást vagy az autó átfordulását, az eseményt teljesen automatikusan folyamatosan rögzíti.
A készülék további képességei is hasznos kiegészítők lehetnek vezetés során, mivel figyelmeztetnek különböző helyzetekre. Például a készülék jelzi a vezetőnek, hogy tartson elegendő távolságot az előtte haladó járműtől vagy jelzi azt, ha az előtte álló autó mozogni kezd és ideje elkezdeni a vezetést. Kiemelendő még a sebességmérő kamera figyelmeztető képessége, mely szintén hasznos társ a vezetés során, ráadásul a sebességmérő kamerákat tartalmazó adatbázis folyamatosan frissíthető az eszköz teljes élettartama alatt.
A készülékbe integrált WiFi-nek köszönhetően is számos hasznos funkcióra is képes Mio MiVue 786. A készülék párosítható egy mobiltelefonnal, szó szerint néhány kattintással élőben közvetítheti az utazást a közösségi hálóba (Facebook) vagy vezeték nélkül mentheti az összes videót a mobiltelefon memóriájába. Az egyetlen követelmény ehhez a MiVue Pro telefonos alkalmazás letöltése, amely megtalálható az App Store-ban és a Google Playen. A készülékhez kapcsolódik egy ingyenes program is, a MiVue Manager MacOS-hez és a Windows-hoz, amely a videók lejátszása mellett útvonalakat is megjeleníthet a Google Maps-ben.
Kiváló minőségű Full HD felvétel
A Mio MiVue 786 WiFi készüléket kiváló minőségű Sony optikai érzékelővel látják el, amely támogatja a Full HD felvételt (1920 x 1080 pixel), 30 képkocka/másodperc sebességgel, 140 fokos látószöggel, az F 1.8 lencsék pedig világosabb és tisztább videót szolgáltatnak még kedvezőtlen fényviszonyok mellett is. Ezekkel a paraméterekkel a felvételek minősége egyáltalán nem mondható rossznak. Kellemes meglepetés, hogy Sony optikai érzékelőkkel a kamera képes elég jól kezelni az expozícióváltozást is, azaz még a kedvezőtlen időjárási viszonyok során is vagy az alagutakban és a mélygarázs kijárataiban is jól kezeli az optimális megjelenítést.
Természetesen minden felhasználó örülne még nagyobb élességnek és részletességnek, de a termék felhasználási céljaihoz ez elegendő. Nagyobb fényveszteség esetén a digitális zaj nyilvánvalóan jelentkezik, ám ezek is teljesen elfogadható értékek, amelyek nem befolyásolják jelentősen a kapott minőséget. További hasznos tulajdonság a GPS nyomkövető képesség, mely segítségével képes beilleszteni a videókba információkat az aktuális sebességről, az időről és a GPS koordinátákról.
Mio MiVue 786 hasznos társ az utazás során
A Mio MiVue 786 tulajdonképpen egy vidám fedélzeti kamera, amely a kellemes külső kialakítása mellett funkcionalitásban is gazdag kínálatot rejt magában.
A Facebook-rajongókat és a játékos kedvű vezetőket minden bizonnyal vonzza az a lehetőség, hogy akár élőben is megoszthatják a videókat az utazás során, valamint a mobiltelefonnal való párosítás lehetősége. Mindezt úgy, hogy egy minőségi tervezésű és kivitelezésű készülékkel tehetik meg ezt, ami természetesen maximálisan kiszolgálja a fedélzeti kamera feladatát is, amivel válsághelyzetben a kamera kulcsfontosságú anyagok forrásaként szolgálhat.
Előnyök:
- minőségi tervezés és kivitelezés
- Full HD minőségű videófelvétel
- számos hasznos kiegészítő funkció
- sebességmérő kamera figyelmeztetés
Hátrányok:
- miniUSB csatlakozó
- az akkumulátor kapacitása lehetne nagyobb
A Mio MiVue 786 WiFi készülék tulajdonságai:
- Integrált WIFI, megosztás a közösségi médiában, biztonsági másolatok a felvételekről, két kamera egyidejű kezelése a MiVue Pro alkalmazás segítségével, élő Facebook™ közvetítés.
- 2,7 hüvelykes érintőképernyő, könnyű és felhasználóbarát kezelést kínál
- Full HD (1080p) 30 fps képrögzítés a legújabb H.264 technológiával, a kiváló minőségű videók és kisebb fájlméretek érdekében.
- Kiváló minőségű érzékelő, optimális képminőség és kiváló felvétel, különösen gyenge látási viszonyok között.
- 140°-os nagylátószögű optika, nagy dinamikatartomány, hogy a kritikus pillanatban minden részlet rákerüljön a felvételre.
- Sebességmérő-kamera figyelmeztetések, a készülék élettartama alatt havonta frissülő ingyenes sebességmérő-kamera adatok.
- GPS-es nyomon követés, automatikusan rögzíti a vezetési adatokat, így a sebességet, a tengerszint feletti magasságot, a szélességi és hosszúsági fokokat, valamint az irányt.
- Fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerek, ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCWS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) és fáradtság figyelmeztetés (FA).
- Méret: 52.5 x 87.8 x 31.9 mm
- Súly: 100 g
- Memóriakártya-foglalat: microSD
Mozgásban
Amikor a forma találkozik a teljesítménnyel: bemutatkozik a Wilier Filante SLR ID2
Amikor egy ikonikus olasz márka új országúti kerékpárt mutat be, a kerékpáros világ felkapja a fejét. És nem véletlenül, hiszen a Wilier legfrissebb aero modellje, a Filante SLR ID2 nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy a legendás gyártó eddigi leggyorsabb országútiját testesítse meg.
És ha valamit tudunk a Rossano Veneto-i mesterekről, az az, hogy a sebességet nemcsak számokban, hanem érzésben is mérik. Most megmutatjuk, hogyan válik ez az érzés valósággá a Filante SLR ID2-vel.
Új fejezet az aero országúti kerékpárok történetében
Ha kerékpározásról van szó, a Wilier mindig is két irányban gondolkodott: egy modell azoknak, akik a hegyekben érzik otthon magukat, és egy azoknak, akik a síkon szeretnek száguldani. A Filante SLR ID2 ebbe a kategóriába tartozik – sőt, annak csúcsát képviseli. Egy igazi aero országúti, amely minden pedálfordulatnál a sebesség és a hatékonyság szolgálatában áll.
Míg sok gyártó arra törekszik, hogy egyetlen, minden terepen bevethető versenykerékpárt kínáljon, addig a Wilier más utat jár. Ők hisznek abban, hogy a csúcsteljesítményhez nem kompromisszumokra, hanem célzott fejlesztésre van szükség. Aki ugyanis a maximumot akarja kihozni magából, annak a legjobb társra van szüksége – ez a társ pedig jelenleg a Filante SLR ID2.
Öt év fejlesztés, egy pillanatnyi tökéletesség
A Filante SLR első generációja 2020-ban mutatkozott be, és rövid idő alatt az egyik legelismertebb aero országútivá vált. Azóta eltelt öt év, és ez az öt év az országúti technológia világában valóságos generációváltást hozott. Az új Filante SLR ID2 teljesen újratervezett, modern kerékpár, amely a több mint 120 éves Wilier-tapasztalatot ötvözi az olasz dizájn szenvedélyével.
A kerékpár már most bizonyított a legnagyobb versenyeken – köztük a Tour of Lombardia mezőnyében, ahol a Groupama–FDJ csapat tehetsége, Romain Grégoire hajtotta a prototípust. Nem véletlenül esett rá a választás: a Filante SLR ID2-t kifejezetten WorldTour-szintű teljesítményre fejlesztették, hogy a legkeményebb körülmények között is képes legyen megállni a helyét.
A tervezés művészete és tudománya
Akik már ismerik a Wiliert, azok tudják, hogy a cégnél a technológia és az esztétika mindig kéz a kézben jár, sőt, az egyik nem létezhet a másik nélkül. Éppen ezért a Filante SLR ID2 fejlesztése során a mérnökök nemcsak a tervezőasztal felett görnyedtek – a kerékpárt a brit Silverstone Sports Engineering szélcsatornájában is tesztelték.
Az eredmény pedig önmagáért beszél: a Wilier adatai szerint a Filante SLR ID2 még a legnagyobb WorldTour-versenykerékpárokhoz képest is átlagosan 2,4%-kal kedvezőbb aerodinamikai együtthatóval rendelkezik. Ez a különbség nem csupán a laborban mérhető – hanem a valóságban is érezhető: a sprinthajrákban, a hosszú sík szakaszokon és a lejtmenetekben is.
Forma, ami a funkciót szolgálja
A Filante SLR ID2 váza a TorayCa T800, T1100 és M46JB karbonszálak precíz kombinációjából épül fel. Ez a kompozíció garantálja az ideális egyensúlyt a merevség, a megfelelő tömeg és a hatékony rezgéselnyelés között. Az Ultegra Di2 váltórendszerrel szerelt, M-es méretű modell mindössze 7,1 kilogramm, így a Filante SLR ID2 a kategória egyik legkönnyebb aero országútijának számít.
A villa teljesen új, „pengés” formát kapott, ami nemcsak látványos, de valódi aerodinamikai előnyt is biztosít. Az aprólékosan kidolgozott részletek mind azt bizonyítják, hogy a Wilier számára a kompromisszum ismeretlen fogalom.
Innováció a kormány mögött
A kerékpárhoz teljesen új, integrált karbonkormány készült, a Wilier F-BAR ID2, amely letisztult, csavarmentes megjelenésével és ergonomikus kialakításával tökéletesen illeszkedik a Filante SLR ID2 karakteréhez. Az egyedi OEF (Optimal Ergonomic Flare) geometria révén a kormány az alsó fogásban 3 centiméterrel szélesebb, ami nagy sebességnél is stabilabb testtarást garantál és jobb irányíthatóságot biztosít.
A F-BAR ID2 hét különböző szélességben és öt stucnihosszban elérhető, így minden kerékpáros megtalálhatja a számára ideális beállítást – legyen szó profi versenyzőről vagy lelkes amatőrről, aki ugyanazzal a szenvedéllyel hajt, mint a legjobbak.
Aerodinamika újragondolva
A sebességért folytatott versenyben a részletek döntik el, ki nyer. Éppen ezért született meg a Wilier új Aerokit kulacsrendszere, amely tökéletesen illeszkedik a váz formájához. Az Elite-tel közösen fejlesztett kulacsok és tartók nem csupán elegánsak, hanem mérhetően csökkentik a légellenállást is, akár kétharmaddal kevesebb turbulenciát okozva, mint a hagyományos megoldások.
De az aerodinamikailag optimalizált alsócső és az új nyeregcső nemcsak a légellenállást minimalizálja, hanem a kényelmet és a teljesítményt is növeli. Sőt, az akkumulátor helye is új: a Shimano Di2 egységet a középcsapágy fölötti műgyanta házba helyezték, így végeredményképp jobb hozzáférést és még kedvezőbb súlyelosztást kapunk.
A számok mögött: mérhető fejlődés
A Wilier a fejlesztés során CFD modellezést, szélcsatorna-teszteket és profi versenyzői visszajelzéseket ötvözött. Az eredmények pedig magukért beszélnek:
- 40 km/h-nál akár 14,15 watt teljesítménynyereség az előző modellhez képest
- 50 km/h-nál az Aerokit rendszerrel ez az érték 28,8 wattra nő
- A váz merevebb, ugyanakkor komfortosabb, és 1,6%-kal jobb aerodinamikai eredményt ért el a CFD-előrejelzéseknél
Ezek a számok nem csupán papíron mutatnak jól, hanem minden pedálfordulatban érezhető előnyt jelentenek a valós versenyeken.
Méret, forma, illeszkedés – testre szabott teljesítmény
A kerékpár hatféle vázméretben, háromféle kormánymérettel és két nyeregcső-opcióval érhető el, a tervezők pedig a geometriát is aprólékosan finomították: a modell valamivel hosszabb, magasabb és stabilabb lett, miközben megőrizte azt a közvetlen, élénk reagálást, amit az elődje is kínált.
A Wilier Filante SLR ID2 tehát nem csupán egy újabb modell, hanem a márka filozófiájának valódi megtestesülése: itt találkozik egymással az olasz dizájn, a mérnöki precizitás és a szenvedély. Az amatőrök új dimenzióban élhetik át az országúti élményt, a profik kezében pedig ez a győzelem egyik kulcsa – könnyű, elegáns és brutálisan gyors, és a Biondo Bike szakemberei által is ajánlott.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A fáradtság és a figyelemzavar kockázata: maradj éber a téli utakon
A melegebb hónapok gondtalansága után az ősz és a tél beköszönte a közlekedésben is új kihívásokat tartogat.
A rövidülő nappalok, a romló látási viszonyok és a kiszámíthatatlan időjárás (köd, ónos eső vagy hó) fokozott figyelmet követelnek minden járművezetőtől. A biztonságos vezetés alapja a körültekintés és a felkészülés, mind az autó, mind a sofőr tekintetében. A Hankook szakértői összefoglalták a legfontosabb szempontokat, melyekkel garantálható a biztonság a hideg hónapokra is.
Az autó, mint tényező: Technikai felkészülés
A téli közlekedésben a legkritikusabb szerepet a gumiabroncsok töltik be. A téligumi keverékét kifejezetten a 7°C alatti hőmérsékletre tervezték, így megőrzik rugalmasságukat, és lényegesen rövidebb fékutat, valamint jobb tapadást biztosítanak a csúszós, hideg útfelületen mint a nyári abroncsok.
A megfelelő gumiabroncs kiválasztása mellett kiemelten fontos a nyomás rendszeres ellenőrzése is. A hirtelen hőmérséklet-ingadozások, különösen az alacsonyabb külső hőmérséklet miatt a nyomás csökkenhet, ami rontja a menetstabilitást és növeli a kopást. Emellett az ablakokat és a tükröket mindig jég- és páramentesen kell tartani. A romló látási viszonyok miatt elengedhetetlen a világítás megfelelő használata, így a ködlámpák bekapcsolása, amint a látótávolság 50 méter alá csökken.
Emberi faktor: A koncentráció és a pihenés
A sötétebb, hidegebb időszakban a koncentráció fenntartása különösen nagy kihívást jelent. A téli monotonitás és a korán beálló sötétség bizonyítottan hozzájárul a fáradtsághoz és a figyelem lankadásához. A megnövekedett reakcióidő kritikus helyzeteket teremthet, így jó taktika lehet a rendszeres pihenők beiktatása. Emellett az őszi-téli hónapok alatt gyakrabban jelentkező hangulati változások és enyhébb szezonális tünetek is befolyásolhatják a vezetési képességeket, úgymint a reakcióidőt és a döntéshozatalt. A pszichológiai jóllétnek a volán mögött is prioritást kell élveznie: nagyobb feszültség vagy komolyabb fáradtság esetén halasszuk el az utazást, vagy vegyünk inkább igénybe tömegközlekedési eszközt.
Készüljünk fel a legrosszabbra is: Tippek vészhelyzetre
A felkészültség és az előrelátás elengedhetetlen a téli közlekedésben, hiszen a mentősök szintén korlátozottak az időjárási viszonyok által, így sokszor jóval több időt vesz igénybe, míg segítség érkezik egy baleset során. Egy felelősségteljes autósnak számolnia kell a váratlan helyzetek lehetőségével, ezért javasolt a járműben tartani a legfontosabb vészhelyzeti felszereléseket. Kritikus jelentőségű lehet egy jól felszerelt elsősegélydoboz, valamint meleg takaró, extra kabát. Ezenfelül elengedhetetlen egy zseblámpa az éjszakai műszaki hibákhoz, illetve tartós élelmiszer és ivóvíz a hosszabb, kényszerű várakozási idők áthidalásához. Ezen intézkedésekkel minimalizálhatóak a téli vészhelyzetek kockázatai.
Felelős vezetés télen is
A téli autózás izgalmas és biztonságos élményt nyújthat, feltéve, ha a járművezető tudatosan készül fel a megváltozott körülményekre. A Hankook arra ösztönöz, hogy a körültekintő vezetés mellett mindig jó minőségű, biztonságos abroncsokkal vágjunk neki az útnak, hiszen a felelős és előrelátó felkészülés garancia a zavartalan közlekedésre.
A Hankook prémium téli gumiabroncs kínálatért látogasson el az alábbi weboldalra!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Automatizált logisztika a globális ellátáshoz
A Liebherr a világ egyik vezető mobildaru gyártója. A Jungheinrichhel közösen új központi alkatrészraktárt épített a baden-württembergi Ehingenben található székhelyén.
2024 szeptembere óta innen irányítják a globális alkatrészellátást.
A Liebherr ehingeni termékpalettája magában foglalja a legmodernebb teleszkópos és rácsos gémű darukat különböző méretekben, mobil és lánctalpas futóművel. A kínálat a 35 tonnás terepjáró mobil daruktól a hatalmas, 3000 tonnás teherbírású lánctalpas darukig terjed. Vagyis az új alkatrészraktárhoz maximális térkihasználásra volt szükség.
RENDSZERMEGOLDÁS EGY KÉZBŐL
A Liebherr az alkatrészlogisztika automatizálását a Jungheinrichre bízta, aki a projekt teljes megoldását egy kézből szállította. A rendszer középpontjában egy 6-folyosós, automatikus, silószerkezetű szűkfolyosós magasraktár áll, 18 000 tárolóhellyel – tető- és oldalburkolatokkal együtt.
Hossza körülbelül 80 méter, szélessége 75 méter, magassága 30 méter, méretei tehát figyelemre méltóak. Ehhez jön még egy 2 folyosós, háromszoros mélységű kis alkatrész-shuttle raktár összesen 40 000 tárolóhellyel.
Az automatizált rendszer, valamint a kézi raktározási területek valamennyi folyamatának vezérlését a Jungheinrich Warehouse Management System (WMS) végzi, együttműködve a Liebherr ERP-rendszerével.

A két csatornás kompakt shuttle raktárrendszer 40 000 tárolóhelyet biztosít.
LEGÚJABB TECHNOLÓGIA
A Liebherr ehingeni gyárának rendszermegoldása magában foglalja a raklapos és a tárolóládás magasraktárakat, a legújabb szállítástechnológiát ládák és raklapok számára – beleértve a vezérlést és a vizualizációt –, valamint hat magasraktári felrakógépet. Ezek két-két teherfelvevő eszközzel teszik gyorsabbá a Liebherr alkatrészek be- és kitárolását, valamint teljesen automatizált folyamatokat biztosítanak a problémamentes, 24 órás működéshez.
MESTERSÉGES INTELLIGENCIA IRÁNYÍTJA ÉS KEZELI
A Jungheinrich Warehouse Management System (WMS) mesterséges intelligenciával optimalizálja az anyagáramlást a Liebherrnél. Irányítja és kezeli a teljes automatizált raktárt, miközben számos ügyfélspecifikus funkciót is megvalósít. Így biztosítható az intelligens, átfogó menedzsment valamennyi raktári területen. Ide tartozik például a tárolóládák előzetes összeállítása többféle sorrend szerint, majd a raklapok összeállításakor történő konszolidálás. Ezenkívül több munkaállomáson is pick-and-pack összeállítás történik szállítódobozokban. Cél a maximális hatékonyság és átláthatóság valamennyi intralogisztikai művelet során a központi alkatrészellátásban.

Hat magasraktári felrakógép biztosítja a gyors ki- és betárolást akár 30 méteres magasságban.
KÉSZEN A JÖVŐBENI NÖVEKEDÉSRE
A Jungheinrich megoldásával a tervezést, a projekt kidolgozását és a rendszer építését egy kézből biztosította. Robert Schad, a Jungheinrich értékesítési projektvezetője kiemelte, hogy a Liebherr logisztikai megoldása elsősorban nagyfokú rugalmassága miatt kiemelkedő. Problémamentesen bővíthető, így már ma felkészült a jövőbeli növekedésre.
További információ: www.jungheinrich.hu/referencia-liebherr
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Budapest az újrahasználható csomagolás éllovasa lehetne
-
Okoseszközök2 hét ago
Szabályozta az ELTE a mesterséges intelligencia használatát az oktatásban
-
Mozgásban2 hét ago
A fáradtság és a figyelemzavar kockázata: maradj éber a téli utakon
-
Gazdaság1 hét ago
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
-
Szórakozás2 hét ago
A Varázslatos Magyarország átadta Az év természetfotósa díjat
-
Szórakozás2 hét ago
A Mattel pályára állítja az UNO Elite-et: megérkezett a Formula–1 hivatalos kiadása
-
Szórakozás2 hét ago
Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart
-
Szórakozás1 hét ago
Ezek a Black Friday sztárjai Magyarországon










