Connect with us

Okoseszközök

Kiemelkedő játékélmény a HP újgenerációs vezeték nélküli eszközeivel

Az új OMEN kiegészítők már Warp vezeték nélküli technológiával, míg az OMEN 30L Desktop akár NVIDIA® GeForce RTX™ 30-as sorozatú GPU-val is elérhető

A HP új OMEN kiegészítőket jelentett be Warp vezeték nélküli technológiával és OMEN Command Center integrációval, így olyan ökoszisztémát kínál a gamerek számára, amely teljesen átalakítja a vezeték nélküli játékélményt.

A vállalat a legújabb NVIDIA® GeForce RTX™ 30-as sorozatú videókártyákkal szerelte az OMEN 30L Desktop gépeket, amelyek így sokoldalúan használhatók és kiemelkedő játékélményt kínálnak. A vezeték nélküli kiegészítőket az OMEN Undergound esemény keretében mutatta be a vállalat. A világhírű gördeszkás, Tony Hawk részvételével tartott 8 fős Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 bajnokság során a gamerek használat közben láthatták az eszközöket a PAX Arena Twitch csatornáján.

Ezekben a példanélküli időkben egyértelműen megmutatkozik a játékok jótékony hatása, ahogy a felhasználók egyre több időt töltenek otthon, újabb és újabb szórakozási, kikapcsolódási formákat keresnek a saját mentális egészségük megőrzése érdekében. A PC-t használó játékosok átlagosan 4 órával töltenek többet játékkal hetente, mint korábban.  A játékosoknak olyan új kiegészítőkre van szükségük, amelyekkel rendezettebb környezetben játszhatnak, akár egész nap, elhanyagolható késleltetés mellett.

A játékosok rendezett és tiszta asztalra vágynak[ ezért a kábelek megfelelő kezelése nagyon fontos kérdés. A HP úgy tervezte új vezeték nélküli portfólióját, amelyben megtalálható az OMEN Frequency vezeték nélküli fejhallgató, az OMEN Vector vezeték nélküli egér és az OMEN Spacer vezeték nélküli TKL billentyűzet, hogy a Warp vezeték nélküli technológiának köszönhetően hibátlan hangot, vezeték nélkül is vezetékes szintű teljesítményt és hosszabb játékidőt biztosítson, Az eszközök közötti kommunikáció során alkalmazott 2,4 GHz-es frekvenciának köszönhetően a Warp vezeték nélküli technológiával biztonságos és sokoldalú vezeték nélküli megoldások érhetők el az OMEN ökoszisztémán belül. A vezeték nélküli kiegészítőket, és az NVIDIA® RTX™ 30-as sorozatú GPU-val szerelt OMEN 30L Desktopot együtt használva a felhasználók a nagyteljesítményű játék új szintjét érhetik el.

“A játékosok régóta tartanak a vezeték nélküli kiegészítők kizárólagos használatától. A késleltetés, az akkumulátor üzemideje, és az általános minőség eddig visszatartották a gamereket, miközben az optimális helykihasználás egyre fontosabb számukra, különösen a streaming térnyerésével – mondta Judy Johnson, az HP Gaming és Esport igazgatója. – A HP a továbbiakban is úttörő megoldásokat hoz a játékvilágba, a világszínvonalú OMEN ökoszisztéma bővítésével pedig tovább fejleszti a játékélményt és elhozza a játékosoknak a kompromisszummentes vezeték nélküli, de vezetékes szintű teljesítményt.”

A vezeték nélküli játék új szintje

Az OMEN Frequency vezeték nélküli fejhallgató késésmentes hangzást biztosít, így a játékosok nem maradnak le a kritikus hangokról vagy effektekről, még intenzív játék közben sem. A vezeték nélküli technológiák jelentős fejlődésen mentek keresztül és átlépték a korábbi határokat, miközben a játékosok ma már a gaming fejhallhatókkal töltött idő 40 százalékában használnak vezeték nélküli kapcsolatot, 33 százalékban 3,5 mm-es csatlakozást és csak a játékidő 24 százalékát töltik USB audio kapcsolaton. A hibátlan audioélményt nyújtó, nagyteljesítményű 7.1 surround hang és a C-Media Xear™, a személyre szabható EQ és világítási beállításokkal kombinálva, az OMEN Command Centeren keresztül igazán egyedi és erőteljes hangzásképeket hoz létre.  A több mint 30 órás üzemidőt, az USB-C® töltést, és a környezeti hangok külön mikrofonnal történő szűrését biztosító fejhallgatót azért alkották meg, hogy pontos és megbízható vezeték nélküli teljesítményt nyújtson.

Az ergonomikus kialakítású, rögös gumi felület és a csomómentes, hosszú élettartamú fonott kábel megkönnyíti a játékot. Az egyedi tervezésű egér USB adója az alsó részen kialakított rekeszben tárolható, így az utazás során is biztonságban tudható.

Az OMEN Vector vezeték nélküli egér a HP leggyorsabban tölthető USB-C® gaming egereként debütál. A vezeték nélküli használat az egerek esetében is terjed, a játékosok fele már ezt a megoldást részesíti előnyben. A Vector esetében alig 5 perc töltés több mint 10 órányi üzemidőt jelent és a teljes feltöltésre sem kell 90 percnél többet várni, amely akár 180 órás használati időt jelenthet, így a játékosok bármikor könnyedén tölthetnek és játszhatnak. Az egér minden elvárásnak megfelel a késésmentes használattól kezdve az OMEN Command Centeren keresztül elérhető érzékenységi beállításokon át egészen a személyre szabható világításig és gombok egyedi funkcióhoz rendeléséig.  A 16000 DPI Pixart PAW3334 vezeték nélküli szenzor és az Omron mechanikus kapcsoló akár 50 millió kattintásos élettartamot tesznek lehetővé.

A meglepően kompakt OMEN Spacer vezeték nélküli TKL billentyűzet ergonomikus testtartást tesz lehetővé, miközben helyet szabadít fel a felhasználók asztalán. Kutatások bizonyítják, hogy a játékosok 60 százaléka nehezen, vagy egyáltalán nem tartja elképzelhetőnek, hogy vezetékes billentyűzetet vásároljon a jövőben. Annak érdekében, hogy ezt az átállást támogatni tudja, a Spaceren választható vezetékes és vezeték nélküli használati mód is. Akár 75 órányi játékidő is elérhető a beépített akkumulátorral, amely alig öt perc alatt hat órára elegendő szintre tölthető az USB-C® töltési lehetőségnek köszönhetően, ha a háttérvilágítás nincs használatban. A felhasználók a töltöttséget az OMEN Command Centerben ellenőrizhetik. A vezeték nélküli megoldás kényelmét a mágneses és lecsatolható kéztámasz biztosítja, a pontosságról pedig a csendes, de ideális gombnyomást biztosító MX Cherry Brown kapcsolók10 segítik. A 100% anti-ghosting megoldásnak és az egyedileg érzékelt billentyűkapcsolásnak (NKRO) köszönhetően semmi sem állhat a játékkal töltött órák útjába.

Iparági szabványoknak megfelelő biztonságot kínál az AES Standard 128-bites titkosítás, amely megelőzi a billentyűkapcsolások lehallgatásán alapuló adatlopást.

A grafikus teljesítmény új generációja

Az OMEN 30L Desktop a grafikus teljesítmény új szintjét jelentő NVIDIA® GeForce RTX™ 3090, NVIDIA® GeForce RTX™ 3080, és NVIDIA® GeForce RTX™ 3070 videókártyákkal is elérhető. Az új 30-as sorozatú, második generációs RTX kártyákat felvonultató NVIDIA® GeForce RTX™ grafikus vezérlők megújult RT magokkal, Tensor magokkal és streamingre optimalizált multiprocesszorokkal lélegzetelállító látványt, megdöbbentően magas képkockasebességet, és a kreatív programok, valamint játékok AI alapú gyorsítását kínálják a felhasználóknak. A teljesítményről az NVIDIA® új Ampere architektúrája gondoskodik, amely wattonként akár 1,9-szeres teljesítménynövekedést jelent az előző generációhoz képest. Ennek köszönhetően az RTX 30-as sorozatú videókártyák könnyedén képesek bármilyen felbontáson kitűnő minőséget produkálni, akár egészen 8K felbontásig. A GeForce RTXTM 3090, 3080, valamint a 3070 az NVIDIA® történetének legjelentősebb generációs fejlődését jelentik.

“Rendkívül fontos számunkra, hogy az elérhető legjobb játékélményt nyújtsuk a felhasználóknak – mondta Matt Wuebbling, az NVIDIA® GeForce Globális marketingért felelős alelnöke. – Éppen ezért nagy öröm számunkra, hogy a HP úgy döntött, elérhetővé teszi vásárlói számára az NVIDIA® GeForce RTX 30-as sorozatú videókártyákat az OMEN 30L Desktop gépekben és ezzel fantasztikus teljesítményt biztosít a játékosoknak világszerte.”

Élvonalbeli játékos ökoszisztéma

  • Lenyűgöző 7.1 surround hangzás érhető el az OMEN Blast fejhallgató 53 mm-es membránján keresztül. A kényelemről a felfüggesztett fejpánt és a nagy méretű prémium műbőr fülpárnák gondoskodnak, miközben a fejhallgató egy teleszkópos, passzív zajcsökkentéssel szerelt mikrofonnal alkalmas a csapattársakkal való kommunikációra akár a csata hevében is. A sokoldalúságot a 3,5 mm-es AUX csatlakozó garantálja, amely játékkonzolok egész sorával biztosít kompatibilitást, az OMEN Command Centeren keresztül pedig az EQ beállítások létrehozása és elmentése is lehetséges.
  • A HP X24i és HP X24ih gaming monitorok a belépő szintű gaming kijelzők piacára érkeznek. Mind a két modell IPS panelre épül, amely ultraszéles betekintési szöget biztosít remek színhűség mellett, az X24ih pedig egy állítható magasságú állvánnyal is rendelkezik. A versenytársakkal szembeni előnyt a tűéles képekről gondoskodó 144 Hz képfrissítési ráta, az 1 ms válaszidő, és az AMD FreeSync™ Premium által létrehozott akadásmentes játékélmény biztosítja.

A HP OMEN ökoszisztémájáról további információ a www.omen.com weboldalon érhető el.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül

Június 28-tól új funkció, az RTT, azaz a Real-Time Text (valós idejű szöveg) jelenhet meg készüléktől függően mobiltelefonunkon a hívások közben.

A Real-Time Text (valós idejű szöveg) egy kommunikációs technológia, mely lehetővé teszi, hogy telefonhívás közben a gépelt szöveg azonnal megjelenjen a hívásban résztvevők kijelzőjén anélkül, hogy külön alkalmazást használnának, vagy a chat funkcióknál megszokott küldés gombra kellene kattintani a gépelést követően. A technológia készüléken történő megjelenítése mobilgyártónként eltérő, és a megoldás egyelőre a Telekomos hívószámok között használható.

Real-Time Text, azaz valós idejű szöveg funkciót indít június 28-án a Magyar Telekom ügyfelei számára. A mobilhívások közben aktív technológia lényege, hogy a hívó és a hívott fél között valós idejű szövegátvitel történhet – vagyis a szöveges üzenet, amit az egyik fél begépel mobilkészülékén, a másik félnél azonnal megjelenik anélkül, hogy chatre kellene váltani, és az ott megszokott küldés gombra kellene kattintani. Az RTT használatához nem kell külön alkalmazást letölteni, és internet előfizetés nélkül is működik. Ez a megoldás nagy segítség lehet speciális élethelyzetekben, illetve az akadálymentesség megteremtésében – ha például egy időpontfoglalásra csak telefonszám elérhető, de valaki beszédében akadályozott vagy hallássérüléssel éli mindennapjait.

A Real-Time Text funkciónál a hang és a gépelés egyszerre lehet jelen, ráadásul valós időben. A szolgáltatást extra költségek nélkül vehetik igénybe a Magyar Telekom ügyfelei és egyelőre csak a Telekomos hívószámok között elérhető. A Real-Time Text (RTT) funkció különböző mobilkészülékeken eltérő módokon jelenik meg: mindig látható lesz az RTT gomb Apple és TPhone telefonok esetében; hívás közben látható a Honor mobiloknál; és alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van, de bekapcsolható a Samsung készülékek esetében. Xiaomi, TCL, Pixel és Lenovo mobiloknál a funkció egyelőre nem látható.

A Real-Time Text Android és iOS operációs rendszerek estében különböző módokon használható.

Egyes készülékeken automatikusan megjelenik majd a készülék szoftverének frissítését követően, máshol először be kell kapcsolni a funkciót. A használatra is több lehetőség van: RTT-n keresztül is lehet hívást kezdeményezni, vagy hanghívás közben is át lehet váltani erre a funkcióra, illetve vissza is lehet váltani hanghívásra. A megoldás a digitális akadálymentesítési szabályozás eleme, mely egyelőre a Telekom hálózatán, a vállalat ügyfelei között elérhető, amíg a többi szolgáltató el nem indul ugyanezen szolgáltatással. A technológia alkalmazásához arra van szükség, hogy a hívó és a hívott fél készüléke is alkalmas legyen az RTT használatára, aktiválva legyen a funkció, és mindkét félnél rendelkezésre álljon minimum 4G lefedettség vagy Wifi hálózat. Az RTT aktiválásának pontos módját az alábbi linken érik el az ügyfelek: https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/keszulekbeallitasok/valos-ideju-szoveg-rtt

A Telekom törekszik az olyan megoldások kidolgozására és megvalósítására, amelyekkel fogyatékossággal élő ügyfelek számára is teljeskörű hozzáférhetőséget biztosíthat szolgáltatási szegmenseiben. Az inkluzivitás jegyében 2023 szeptembere óta a vállalat kijelölt üzleteiben és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a siket és hallássárült ügyfelek számára, a televíziós és online reklámjait pedig minden alkalommal felirattal látja el. Emellett idén nyárra speciális matricákkal jelöli meg országszerte több mint 80 üzletének kirakatát, megkülönböztetve az üvegfelületeket, az ajtókat, valamint fix felületeket, hogy a vak és gyengénlátó ügyfelek számára is biztonságosan és könnyen megközelíthetőek legyenek az üzletek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Mit tud manapság egy érintőceruza?

stylus érintőceruza

Olyan korban élünk, ahol rohamléptekben fejlődik minden. Különösen a digitális világban, új szoftverek, hardverek, új technológiák. Okoskütyük tömkelege, amelyek segítségével kialakíthatjuk úgy a lakóterünket, hogy már hazafelé útközben az ottlétünk nélkül kellemes klímát teremtsen a légkondi, behúzódjanak a függönyök, elinduljon egy mosás, és akár lefőjön a kávénk is. Távolról dolgozunk, tabletről, telefonról. Ha valamilyen eszközről dolgozunk egy táblázatban, lehet bármily kecses is az ujjunk, rémálom lehet apróbb rubrikákba tapogatni, ha meg kinagyítjuk megfelelő méretűre, akkor nem látjuk át.

Bár sok esetben az érintőképernyők ujjbeggyel is könnyen vezérelhetők, az érintőceruza precíziót, gyorsaságot és természetesebb kezelést tesz lehetővé. Az olyan tevékenységek során, ahol fontos a részletgazdag irányítás (például rajzolás, jegyzetelés vagy képszerkesztés), az érintőceruza elengedhetetlen eszközzé válik. Ezt persze csak akkor tudjuk meg, ha kipróbáljuk, viszont onnantól kezdve felkészülhetünk a „függőségre”, az ujjlenyomatoktól hemzsegő kijelzőt pedig gyorsan elfelejthetjük!

Történeti visszatekintés

Az első érintőceruzák már a ’90-es évek PDA eszközeinél is megjelentek, de akkor még csupán egyszerű műanyag vagy gumivégű pálcák voltak. Ezek az eszközök nem rendelkeztek semmilyen érzékenységgel vagy elektronikával. Az igazi áttörés a 2010-es években történt az Apple Pencil, a Microsoft Surface Pen és a Wacom fejlett érintőceruzáinak megjelenésével. Ezek az újgenerációs eszközök már támogatják a nyomásérzékenységet, döntésérzékelést, sőt egyes modellek beépített gombokat, Bluetooth kapcsolatot és akár vezeték nélküli töltést is kínálnak.

Az érintőceruzák típusai

Passzív (kapacitív) ceruzák: Nem tartalmaznak elektronikát. Egyszerű gumivégű pálcák, amelyek az ujjunk elektromos vezetőképességét utánozzák. Pontatlanabbak, de olcsóbbak, és nem igényelnek töltést.

Aktív ceruzák: Ezek rendelkeznek belső elektronikával, kommunikálnak az eszközzel. Támogatják a nyomásérzékenységet, a gesztusokat és a programozható gombokat.

Bluetooth stylusok: Képesek adatokat küldeni az eszköznek (például gombnyomás, színválasztás), valamint egyesek akár radírként is működnek a ceruza másik végén.

Főbb használati területei

Professzionális munkaeszköz

A digitális grafikusok, építészek, formatervezők és mérnökök számára az érintőceruza nélkülözhetetlen. A nyomásérzékenységnek és döntésszög-felismerésnek köszönhetően valósághű vonásokat lehet húzni, árnyékolni, színezni, mintha papíron dolgoznánk.

spigen stylus érintőceruza

Oktatás és jegyzetelés

A diákok és tanárok egyaránt hasznát veszik digitális jegyzeteléshez. Az érintőceruza gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a jegyzetelést, különösen matematikai képletek vagy rajzok esetén, ahol az ujjbegy nem elég pontos.

Kreatív munkák és hobbik

Digitális festészet, képregény készítés, kalligráfia, zeneszerkesztés – az érintőceruza új dimenziókat nyit meg. Egyes modellek még haptikus visszajelzést is adnak, ami imitálja a papíron való írás vagy rajzolás érzetét.

érintőceruza

Dokumentumkezelés, irodai jellegű munkák

Az üzleti világban is egyre gyakoribb az érintőceruza használata: dokumentumok aláírására, PDF-ek annotálására, prezentációk vázlatának elkészítésére ideális eszköz.

Egy modern érintőceruza (típusától függően) számos extrával van már felvértezve, igazi kis varázspálca. Vásárlás előtt mindenképpen fogalmazzuk meg magunkban, hogy milyen célra szeretnénk használni, és milyen funkciókra van szükségünk. Az alábbi felsorolásban éppen ezért tételesen összeszedtük a főbb funkciókat, amelyek kényelmesebbé, gyorsabbá, precízebbé tehetik a munkavégzést (és persze, a hobbizást).

Nyomásérzékenység (Pressure Sensitivity): A modern stylusok több ezer szintű nyomásérzékenységet támogatnak (például 2048, 4096 vagy akár 8192 szint). Lehetővé teszi, hogy különböző erősségű vonalakat húzzunk – hasonlóan a ceruza vagy ecset használatához.

Döntésszög-érzékelés (Tilt Detection): Érzékeli, ha ferdén tartjuk a ceruzát. Hasznos árnyékoláskor, ecsetvonásoknál vagy kalligráfiánál.

Palm Rejection (tenyér-érintés kizárása): A ceruza együttműködik a digitális eszközzel, hogy figyelmen kívül hagyja a tenyerünket, amikor az képernyőre helyezzük. Kényelmes írást és rajzolást tesz lehetővé, mintha papíron dolgoznánk.

Programozható gomb(ok): Egy vagy több gomb a ceruzán, amelyet testreszabhatunk: például radírozás, eszközváltás, visszavonás, jobb klikk. Különösen hasznos grafikus szoftverekben (Photoshop, Procreate, OneNote).

Radír funkció: Egyes érintőceruzák másik vége radírként is funkcionál (például Surface Pen). Egyszerűen átfordítjuk, és radírozhatunk vele – pont, mint egy hagyományos ceruzánál.

Bluetooth kapcsolat: Lehetővé teszi az extra funkciókat: például gombnyomásra képernyőkép készítése, alkalmazásváltás, szinkronizálás.

Haptikus visszajelzés: Finom rezgést ad vissza rajzolás vagy írás közben, ezzel szimulálva a valódi papír-ceruza érzetet.

Vezeték nélküli töltés/mágneses rögzítés: Az újabb ceruzák mágnesesen csatlakoztathatók a táblagép oldalához (például iPad és Apple Pencil 2), ahol automatikusan töltődnek.

Cserélhető hegyek: Különféle hegyvariációk különféle célokra.

Állapotjelző LED: Megjelenítheti a töltöttségi szintet, a további eszközökkel való kapcsolatot.

Választáskor célszerű egy picit az igényeink „fölé” rakni a lécet, ugyanis az elsőre feleslegesnek tűnő extrákról nagyon gyorsan kiderül, hogy mennyire praktikusak és szükségesek!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Sony LinkBuds Fit mostantól rózsaszínben is kapható

A Sony bejelentette, hogy a LinkBuds Fit mostantól stílusos, új, márványmintás rózsaszín változatban is kapható – ez a színárnyalat tökéletes azok számára, akik a lágy és természetes tónusú rózsaszínt vegyítve, kifinomultan szeretnének kitűnni egyedi stílusukkal.

A rózsaszín árnyalatú és elegáns alaptónusú LinkBuds Fit Pink új módját kínálja a stílusod kiegészítésének és kiemelésének, így a rózsaszín LinkBuds Fit a hangzásjavító divat alapdarabjává válik! Ráadásul nemcsak a töltőtok fedelén, hanem a fülhallgatókon is egyedi márványmintával rendelkezik.

Az egyediség és a fenntarthatóság jegyében készült márványminta újrahasznosított PET (polietilén-tereftalát) műanyag palackokból készült. Ez az első alkalom, hogy a Sony Truly Wireless vezeték nélküli fülhallgatói újrahasznosított PET palackból származó műanyagot tartalmaznak: az összes felhasznált műanyag mintegy 20%-a újrahasznosított anyag.​

A LinkBuds Fit fülhallgató 2024 októberében került piacra, kiváló minőségű Ambient Sound módot és zajszűrést biztosít, így a fülhallgató automatikusan alkalmazkodik a környezethez, csökkentve a felesleges zajokat, akár edzőtermi edzésen, akár a napi ingázás során. Emellett a LinkBuds Fit fülhallgatóhoz választható Air Fitting Supporters (illeszkedést segítő elemek) és többféle színben kapható tok révén még inkább személyre szabhatod stílusod.

A termékcsalád 2025 júniusától bővül a rózsaszín LinkBuds Fittel, a fekete, fehér, zöld és lila modellek mellett.

További információkért a következő weboldalra: https://www.sony.hu/headphones/products/linkbuds-fit


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss