Okoseszközök

A nappalikban már dúl a 8K forradalom

Áttörést érhet el 2021-ben a televíziós piacon a 8K technológia. Ma még egy ilyen készülék meglehetősen drága, kevés hozzá a tartalom, ráadásul a képminőség javulása szabad szemmel alig érzékelhető, ám a fejlődés megállíthatatlan.

A vevők nagy többsége ugyanis státuszszimbólumként tekint a televízióra, ezért sok pénzt hajlandó költeni rá – derül ki a Deloitte tanácsadócég legfrissebb előrejelzéséből.

 Státuszszimbólumnak számít világszerte, hogy kinek mekkora képernyőjű és milyen „tudású” televíziója van. Az Egyesült Államokban például 2004 és 2019 között 25,4 inchről (64,5 cm) 47 inchre (119 cm) nőtt az átlagos képernyőméret. Ezzel párhuzamosan a vevők ráadásul az egyre nagyobb felbontású tévéket keresik még akkor is, ha szabad szemmel nem is érzékelik a kép minőségében megmutatkozó különbséget a régi és az új modellek között.

„Mivel státuszszimbólumról van szó, a fogyasztók vásárláskor hajlandók mélyen a zsebükbe nyúlni. Ez a hozzáállás újabb és újabb fejlesztésekre sarkallja a gyártókat, akik a 4K felbontás után most a 8K felbontással igyekeznek meghódítani a vevőket. A számok pedig azt mutatják, hogy sikeresen teszik ezt.”

mondja Laczka Sándor, a Deloitte Magyarország TMT iparági csoportjának igazgatója.

Bővülő piac, csökkenő árak

Csak 8K televíziókból idén a várakozások szerint 3,3 milliárd dollár értékben adnak majd el világszerte. A piac mérete a hasonló teljesítményre képes monitorokkal és kamerákkal együtt 5 milliárd dolláros lehet. Komoly növekedésről van szó, hiszen két évvel ezelőtt a 8K kijelzők forgalma nem érte el az egymilliárd dollárt sem. Hasonló fejlődésre volt már példa a 4K televízióknál, amikor a termék piaci bevezetése és a százmilliomodik készülék eladása között csak 7 év telt el. Ma még az eladások bővülését fékezi, hogy a 8K televízió nem olcsó befektetés. Ám itt is iránymutatást jelenthet a 4K kapcsán szerzett piaci tapasztalat, miszerint ahogy terjed a technológia, úgy mennek le az árak. Egy 8K tévé 2017-ben átlagosan 8 ezer dollárba (csaknem 2,5 millió forintba) került, ma már az átlagár 3,3 ezer dollár (több mint egymillió forint) körül alakul.

Megéri?

 De vajon megéri-e ilyen drága televíziót vásárolni? Ez a kérdés sokakban fel sem merül, pedig nem árt tisztában lenni azzal, hogy megtérülő befektetésről van szó. Minél többet tévézik valaki, annál inkább. Az Egyesült Államokban kiszámolták: egy 3,3 ezer dollárba kerülő 8K tévé várható élettartama 7 év. Ha valaki átlagosan 3-5 órát tévézik naponta, akkor az óránként 25 centjébe kerül, ráadásul ezen a költségen a háztartás minden tagja osztozik. Ezzel szemben egy átlagosan 380 dollárért megvásárolható okostelefon élettartama mindössze 2,7 év, így a tévé 7 éves működése alatt egy háromfős család összesen 7,8 ezer dollárt költ telefonra.

„Felmerülhet kérdésként, hogy a gyártóknak megéri-e csökkenő áron is a 8K technológiával foglalkozni? A válasz egyértelműen igen, hiszen azzal is számolni kell, hogy nem csak az eladásból származhatnak bevételek. Mivel okostelevíziókról van szó, a felhasználók tévézési szokásairól rengeteg adat keletkezik, amelyek értékesíthetők a hirdetők és a tartalomgyártók számára”

– hívja fel a figyelmet Major Dóra, a Deloitte TMT iparágának szakértője.

És ha már tartalom – van-e elég néznivaló?

„A modern technológia persze mit sem ér, ha a tartalom felbontása jóval elmarad a készülék tudásától. Márpedig a felmérések szerint 2021-ben a videós tartalmaknak mindössze 0,1 százaléka 8K felbontású. Bár ez első pillantásra kevésnek tűnik, ám mégsem az. Ha 8K tévénk van, akkor a 0,1 százaléknyi tartalomból az év minden egyes napjának, minden órájában új néznivalót választhatunk magunknak ismétlés nélkül. Másrészt a következő években több irányból is a 8K-s tartalmak ugrásszerű bővülésére lehet számítani”

– állítja Laczka Sándor.

És hogy honnan is érkezhetnek a tartalmak:

  • Upgrade: Mesterséges intelligencia segítségével a már meglévő 4K vagy akár HD felbontású tartalmakat könnyedén lehet 8K minőségre javítani.
  • Analóg felvételek digitalizációja: a 70 mm-es filmre vett filmek (2001: Űr Odüsszeia, My Fair Lady,stb.) vagy az iMax mozifilmek felbontása megegyezik a 8K digitális felvételekével, így könnyű remasterelni (Remaster: a régi alkotások hozzáigazítása a kor igényeihez és áthelyezése a modern adathordozókra) a régi alkotásokat.
  • 8K gyártás: A technológia megjelenésével a filmstúdiók egyre több filmet vesznek fel eleve 8K-ban.
  • Felhasználói tartalmak: Az okostelefonok kameráinak felbontása egyre javul. Egy 12 megapixeles kamera képe például teljes szépségében 8K felbontásban játszható le a legjobban.
  • Influenszerek: A közösségi médiában szereplő tartalomgyártók egyre jobb eszközöket használnak, hiszen számukra is fontos a minél jobb minőség. Ezt a törekvést a különböző médiafelületek is támogatják, hiszen a YouTube-on például 2015 óta van lehetőség 8K feltöltésre, a Vimeo-n pedig már most is több ezer 8K felvétel érhető el.
  • Játékkonzolok: 2021-ben már kaphatóak a 8K felbontásra képes eszközök.

Okoseszközök

Samsung Smart Forward frissítések az otthoni készülékek továbbfejlesztéséért, jövőbiztosságáért és biztonságáért

A Samsung bemutatta, milyen új funkciókat kínál a Smart Forward, a kompatibilis Samsung háztartási készülékek hálózaton keresztüli frissítéseivel, amelyeket az év második felében vezetnek be.

A Smart Forward frissítések célja, hogy új életre keltsék a meglévő eszközöket – új funkciókkal, jövőbiztos megoldásokkal továbbfejlesztve.

A többéves kutatás-fejlesztésünk után vezetjük be világszerte a Smart Forward frissítéseket a korábban megjelent készülékeinkhez – mondta Miyoung Yoo, a Samsung szoftverfejlesztési csoportjának vezetője és a digitális készülékekkel foglalkozó üzletágának alelnöke. – A Smart Forward által biztosított, kibővített funkcióknak, a meghosszabbított élettartamnak és a fokozott biztonságnak köszönhetően az okosotthon-élmény valóban a jövőbe mutat.

Az új funkciók megváltoztathatják a konyhai élményeket

A Smart Forward frissítések számos új funkciót vezetnek be, amelyek célja, hogy új szintre emeljék a felhasználói élményt és a készülékek teljesítményét. A Family Hub™ hűtőszekrényen található az érintőképernyős panel, amely az ételek kezelését, a szórakozást és a kommunikációt szolgálja, és a frissítések után majd Quick Share adatátvitellel, Buds Auto Switch és Fridge Call (Hűtőszekrény hívás) funkciókkal fog gazdagodni, amelyek tovább erősítik a csatlakoztathatóságot és a zökkenőmentes használatot.

A Quick Share minden eddiginél egyszerűbbé teszi az emlékek és a receptek megosztását a konyhában, mivel a felhasználók néhány kattintással gyorsan, közvetlenül a mobileszközükről küldhetnek fényképeket a Family Hub™ kijelzőjére. Amikor a felhasználók a Galaxy Buds készüléküket a Family Hub™-hoz csatlakoztatják, hogy zenét hallgassanak vagy főzéssel kapcsolatos videókat nézzenek, a Buds Auto Switch funkció lehetővé teszi, hogy egyszerűen átválthassanak a mobileszközükre a bejövő hívások fogadásához, majd vissza, amikor a hívás befejeződik.

Végezetül a felhasználók a Fridge Call segítségével közvetlenül a Family Hub™ saját mikrofonjának és hangszórójának használatával fogadhatnak telefonhívásokat, így nem kell átmenniük egy másik szobába, hogy megkeressék a telefonjukat. Ez különösen akkor jelenthet segítséget, ha a felhasználók keze tele van főzés, mosogatás vagy takarítás közben: ezzel a funkcióval könnyebbé válik a multitasking, és továbbra is vonalban maradhatnak. Ezek az új funkciók nemcsak az új modellekben, hanem a 2017-től gyártott, Family Hub™ funkcióval ellátott hűtőszekrényekben is elérhetőek lesznek.

A Gyors távirányító (Quick Remote), egy olyan kiegészítő funkció, amellyel a felhasználók mobiltelefonja a csatlakoztatott Samsung készülékek távirányítójává válik. Ezt a 2023-tól gyártott hűtőszekrényekre is kiterjesztik, függetlenül attól, hogy azok tartalmaznak-e Family Hub™ kijelzőt vagy sem, illetve a szintén 2023-tól gyártott mosógépek és légkondicionálók is megkapják ezt a funkciót. A felhasználóknak elegendő mindössze a SmartThings-hez csatlakozó készülék közelébe menni, ekkor megjelenik a Galaxy telefonjuk képernyőjén az adott eszköz távirányító menüje. Ez a gördülékeny összekapcsolódás biztosítja, hogy a felhasználók könnyedén irányítsák otthonukat.

Biztonságosabb használat és energiahatékonyság

A biztonság és az energiahatékonyság jegyében a Samsung frissítéseket vezet be a régebbi modellekhez, többek között a 2021-ig visszamenőleg gyártott hűtőszekrényekre is, hogy a termékek a legfrissebb biztonsági követelményeknek is megfelelhessenek. Egy esetleges áramkimaradás, majd az áramellátás újraindulása után a hűtőszekrények észlelik, és a SmartThings alkalmazáson keresztül értesítik a felhasználókat arról, ha a belső hőmérséklet megemelkedett. Ez plusz óvintézkedést jelent, mivel felhívja a felhasználók figyelmét a tárolt élelmiszerek frissességét befolyásoló tényezőkre.

Emellett a felhasználók mostantól különböző csengőhangokat választhatnak a nyitott ajtóra figyelmeztető értesítésekhez, ezáltal még szélesebb körben ellenőrizhetik készülékük beállításait. Továbbá, a jégkészítő működését az alvó üzemmóddal éjszakára szüneteltethetik, ezzel megőrizhetik otthonuk nyugalmát, és megkímélhetik magukat a jég zavaró zörgésétől.

A Samsung mosogatógépek optimális ütemezéssel egészülnek ki, amely késlelteti a készülékek indítását, hogy azok ne a csúcsidőszakokban dolgozzanak, amikor a legnagyobb az energiafogyasztás vagy a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a funkció segíthet a felhasználóknak az energiaköltségek optimalizálásában.

A Samsung a készülékek funkcionalitásának és teljesítményének folyamatos fejlesztésével biztosítja, hogy a felhasználóknak ne kelljen aggódniuk amiatt, hogy készülékeik elavulnak. Ez a megközelítés nemcsak az ügyfelek beruházásait védi, hanem összhangban van a vállalat azon törekvéseivel is, hogy csökkentse a rendszeres cserék szükségességét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Légbuborékos fóliával bevont kocsmával lepte meg a focirajongókat Barcelonában a HONOR

A világ első légbuborékos fóliával bevont kocsmája biztonságban tartja a szurkolókat és telefonjaikat, mivel a kutatások szerint a sportesemények kockázatos környezetet jelentenek a készülékek számára.

Barcelonában megdöbbenhettek a futballrajongók, amikor egy népszerű sportbárt pukkanós fóliába csomagoltak azért, hogy a jelenlévő szenvedélyes szurkolók nyugodtan nézhessék a Barcelona-Bayern München Bajnokok Ligája összecsapást anélkül, hogy attól kellett volna tartaniuk: a lelkes ünneplés közben tönkremegy a telefonjuk.

A kocsma átalakításának apropóját az adta, hogy a kocsmák és bárok a meccsnézések legnépszerűbb helyszínei közé tartoznak, egy új kutatás szerint a futballmeccsek alatti ünneplésnek sokszor komoly ára van.

A HONOR által 1000 felnőtt körében végzett felmérés szerint a futballfanok 70 százaléka szenvedélyes szurkolónak vallja magát, és 81 százalékuk elismerte, hogy elragadtatja magát az izgalomtól. És amikor az izgalom szintje az egekbe szökik, minden második megkérdezett eldobja vagy elejti a holmiját a pillanat hevében.

Mindez rengeteg futballal kapcsolatos gondhoz vezet már: a szurkolók bevallása szerint okoztak már kárt azzal, hogy italt öntöttek a telefonjukra, vagy egy-egy futballmeccs utáni ünneplés során elvesztették tárgyaikat, például a napszemüvegüket vagy akár a ruhájukat is.

De a telefonok összetörése sem ritka ilyenkor. Ezek a meccsek nézése során bekövetkező gyakori balesetek rávilágítanak a tartósabb technológia iránti igényre. Azok a szerencsés rajongók, akik ellátogattak a buborékba csomagolt Sonara Sports Bárba, megtapasztalhatták a tartós készülékek jövőjét miután bejutottak a Magic V3IP területére. Ebben az exkluzív zónában megismerhették az új HONOR Magic V3-at és annak rendkívüli tartósságát.

A HONOR Magic V3 strapabíró váza a repülőgépipari minőségű szálakkal akár 40-szeresére növeli az ütésállóságot, míg a HONOR Super Steel Hinge könnyű, mégis erős gerincet alkot. A készülék a teljes 90 percet és a hosszabbítást is kibírja a legizgalmasabb meccsek során.

Nem csoda persze, hogy a sportesemények alatt a telefonok sérüléseket szenvedhetnek el, ugyanis a szurkolóknak számos indoka van arra, hogy kézben tartsák eszközeiket: az eredmények megtekintésétől (49%) és a közösségi média állapotfrissítésein át (25%) egészen a barátoknak/családtagoknak szóló üzenetekig (41%) és a fényképezésig (33%).

Persze néha a meccs okozta érzelmek minden mást felülírnak – a megkérdezettek 60 százaléka elismerte, hogy nem is törődött az ünnepléssel kapcsolatos veszélyekkel és azok negatív következményeivel, mivel a csapat gólja miatti érzelmek felülírtak mindent.

„Úgy tűnik, hogy a szurkolók úgy gondolják, hogy a meccs ideje alatt minden kockázat megéri, hogy a kedvenc csapat gólt lőjön. Örömmel segítünk a szenvedélyes futballrajongóknak, hogy élvezhessék a nagy meccset, miközben biztonságban tarthatják telefonjukat, hiszen nem minden telefon egyforma”

– mondta Avikar Jolly, a HONOR EUROPE CMO-ja.

„A HONOR Magic V3 a kiváló tartósságot lenyűgöző vékonysággal és könnyedséggel ötvözi, az összecsukható kijelzővel pedig a telefon, a táblagép és a laptop helyettesítésére is tökéletes készüléket kapunk. Kezdődhet a játék!”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Megreformálta kedvezményrendszerét a Yettel, az ügyfelek nyernek vele

A Yettel lakossági ügyfelei jelentős szabadságot kapnak a kedvezmények eléréséhez szükséges szolgáltatások összeállításában, mindezt erre vállalt hűségidő nélkül.

Bár a szolgáltatáscsomagok – tévé, internet, telefon összecsomagolása – már régóta elterjedtek a hazai piacon, a Yettel most egy új megközelítéssel érkezik: a szolgáltató ügyfelei mától szabadságot kapnak a kedvezmények eléréséhez szükséges szolgáltatások összeállításában, azt erre vállalt hűségidő nélkül érhetik el.

Az elmúlt két évtizedben a lakossági távközlési piac szerkezete jelentősen átalakult. A magyar háztartások egyre többféle digitális eszközt használnak, már a nagyszülői korosztály is online, és az új generáció digitális nyitottsága nem kérdés, hanem az életvitel alapvető része. A 2023-as Magyar Infokommunikációs Jelentés[1] szerint a háztartások 94 százaléka nem csak egyetlen távközlési szolgáltatást vesz igénybe, a legnagyobb arányban (38,1%) mind a négyet – azaz mobiltelefont, internetet, televíziót és fix vonalas telefont.

Rugalmasság a kedvezménycsomag elemeinek összeállításában

A kedvezményért együtt kínált szolgáltatások ugyanakkor jellemzően „előre csomagoltak”, és a fogyasztó hiába szeretné saját igényei szerint összeállítani annak összetevőit, erre csak korlátozottan van lehetőség, és sokszor olyan dolgokért is fizetnie kell, amire nincs is szüksége. A Yettel figyelembe veszi az ügyfelek igényeit és október 22-től egy új koncepciót vezet be: a Yettel Full szolgáltatáscsomagban akár 30% havidíjkedvezmény érvényesíthető lakossági Prime, vagy OtthonNet előfizetésre, de a csomaghoz hozzáadható TV vagy streamingszolgáltatás is. Ezek tehát azok a szolgáltatások, amik a kedvezménycsomagot alkothatják. A Yettel Full szolgáltatáscsomag esetében nem kötelező, hogy mind a három szolgáltatástípus – mobilelőfizetés, TV és otthoni internet – szerepeljen a csomagban, sőt a szolgáltatások bármely kombinációjával, már 2 előfizetéssel elérhető a kedvezmény; akár 2 mobilelőfizetéssel (bármely Yettel Prime-mal), vagy akár 2 otthoni internettel (bármely OtthonNettel). A csomag alkotóeleme lehet tehát a 15% kedvezménnyel választható Yettel TV is (kivéve Yettel TV XS csomag), sőt, ha az ügyfelek inkább streaminget néznek, a csomagban lévő Max előfizetésekre is 15% havidíjkedvezmény jár. A Yettel Full további előnye még, hogy nincsen a kedvezménycsomagra vonatkozó hűségidő és egy csomagban lévő mobilelőfizetések belföldön ingyen hívhatják egymást. A Yettel Full csomag kedvezménye mindaddig igénybe vehető, amíg az adott számlázási azonosítón a Prime és az OtthonNet tarifák közül legalább található és a számlázási azonosítón az adott számlázási ciklusban egyetlen szolgáltatás sincs felfüggesztve.

„Megnéztük a piacot és kutattuk az ügyfeleink igényeit, elegük van a felesleges kiadásokból, a mi ajánlatunk erre fókuszál. Ahogyan egy épületben lakunk, de a lakásaink különbözőek, ugyanez a helyzet a net, TV és mobilozási szokások terén is. A Yettel Full éppen ilyen kifinomultsággal, az emberek egyedi igényeihez próbál igazodni, rugalmasan alakítható a tartalma. Ügyfeleink már 2 Yettel termékkel is érzékelhető kedvezményt érhetnek el, több szolgáltatás bevonása – akár több előfizetés hozzáadásával – pedig nagyobb rendszeres kedvezményt, akár havonta 30% megtakarítást jelent” 

– mondta Szafonov Olga, a Yettel Magyarország lakossági kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss