Okoseszközök

Nem lesznek többé sugar daddy appok a Play Áruházban

sugar daddy
Kép: Spooky Tales

Frissítette a Play Store irányelveit a Google, amelyben az új hirdetési azonosítások bevezetése mellett leírja, hogy szeptember elsejétől a kompenzáció fejében nyújtott szexuális szolgáltatások (sugar dating) keresésére szolgáló programok is felkerülnek a tiltott szexuális tartalmú appok közé, így tiltva lesznek az alkalmazásboltban.

Mi a sugar dating? Olyan üzleti alapú viszony keresése, amelyben az idősebb és tehetősebb fél (férfi esetén sugar daddy, nő esetén sugar mommy) anyagi támogatást nyújt a fiatalabb félnek (nő esetén ő a sugar baby, férfi esetén sugar boy) a találkozásokért cserébe, amelyek szabadidős tevékenységet és közös megegyezés alapján szexuális együttlétet jelentenek. Korábban az Index a magyar Puncs.hu indulása kapcsán ebben a cikkbenfoglalkozott a témával. A téma iránt érdeklődőknek érdemes lehet megismerkednie a Pécsi Tudományegyetem kutatóinak 2018-as munkájávala témában.

Az androidos és az iOS alkalmazásboltban is több, specifikusan ilyen kapcsolatot keresőket segítő app volt található, amelyek milliós letöltésszámot értek el. Az Apple már korábban kitiltotta az ilyen programokat az App Store-ból, ugyanakkor luxustárskeresőként továbbra is találhatók hasonló célt szolgáló alkalmazások a boltjukban, így valószínűleg a Google által bevezetett szabályozáson is találnak kiskaput a fejlesztők, ha akarnak.

AMI A SUGAR DADDYKNÉL TALÁN TÖBB EMBERT ÉRINT AZ ÚJ PLAY STORE-FRISSÍTÉS KAPCSÁN: OKTÓBER 4-TŐL A GOOGLE ENGEDÉLYEZNI FOGJA AZ ÚJABB ANDROIDOS TELEFONOKON, HOGY A FELHASZNÁLÓ TELJESEN KIKAPCSOLJA A HIRDETÉSAZONOSÍTÓT, AMELYET AZ ANDROID 12-BŐL MÁR EL IS TÁVOLÍTOTT A CÉG.

Az egyéni hirdetésazonosító a felhasználót folyamatosan követte böngészés és az appok használata közben, majd az általa gyűjtött adatokat elemezve jelentek meg a célzott hirdetések a készüléken. A frissítés után, ha törli a felhasználó az egyéni hirdetésazonosítóját, a rendszer azt egy nullákból álló karakterlánccal fogja helyettesíteni. Így, hasonlóan az Apple által idén bevezetett rendszerszintű követésletiltó módszerhez, nem gyűjt majd annyi adatot a készülék arról, hogy mik néztünk, mik csináltunk, illetve ezeket az adatokat nem adja át a célzott reklámok miatt.

Forrás: Index

Okoseszközök

Adatszivárgás történt a Revolutnál

revolut
Kép: Kripto Akadémia

A Revolutnál egy biztonsági incidens történt, amelynek következtében 50 ezer ügyfél adata került illetéktelen kezekbe.

Ha egy pénzügy szervezetet vagy vállalatot kibertámadás ér, akkor az mindig különös figyelemre tart számot. Nyilván nem véletlenül, hiszen ezek az incidensek közvetlen és közvetett anyagi károkat okozhatnak az ügyfelek számára. Márpedig a pénzügyi szektor folyamatos támadások célkeresztjében áll, és az egyik legvonzóbb célpontja a kiberbűnözőknek. Nem jelent kivételt ez alól a Revolut sem, amely az egyik támadást nem tudta időben elhárítani, ezért adatszivárgást kellett elkönyvelnie.

A hazánkban is mind szélesebb körben ismertté váló Revolut az incidens megtörténtét hivatalosan is elismerte, és tájékoztatta a litván adatvédelmi hatóságot a nemkívánatos eseményről. Emellett a támadás által érintett ügyfeleit e-mailben tájékoztatta a támadásról. Azon ügyfelei, akik eddig nem kaptak ilyen tájékoztatást e-mailben, azoknak az adatait nem érintik a történtek.

A vállalat jelezte, hogy a támadást sikerült viszonylag hamar detektálnia, és azonnali intézkedések révén izolálni tudta a támadó által végzett tevékenységet. Ennek köszönhetően az ügyfeleinek „csak” a 0,16 százalékát érintette a támadás, ami körülbelül 50 ezer felhasználót jelent. A litván adatvédelmi hatósághoz beérkező értesítésből az derült ki, hogy a pórul járt ügyfelek esetében az alábbi adatokat sikerült megkaparintaniuk az elkövetőknek:

  • nevek
  • e-mail címek
  • postázási címek
  • fiókadatok

A Revolut hangsúlyozta, hogy a támadás nem veszélyeztette az ügyfelek pénzét, bankszámláit, és olyan jellegű adatokhoz sem fértek hozzá a támadók, amik miatt bankkártyákat le kellene tiltani. PIN-kódok, jelszavak és bankkártyákkal kapcsolatos adatok sem szivárogtak ki.

A cég egyelőre nem adott tájékoztatást arról, hogy a kibertámadás pontosan miként történt, de legnagyobb valószínűséggel social engineering módszerek alkalmazásával sikerült az elkövetőknek elérni a céljukat.

A történtek miatt ugyanakkor megnőtt a Revolut nevével visszaélő adathalász támadások valószínűsége. Ezért a vállalat kiemelte, hogy soha nem kér az ügyfeleitől jelszavakat, PIN-kódokat és egyéb bizalmas adatokat sem telefonon, sem e-mailben. Ha bárki ilyen jellegű adatkérést kap, akkor ne adja meg a bizalmas adatait.

Tovább

Okoseszközök

Már elérhető az új Apple iPhone 14

iphone

Piacra kerülésének első napjától hazánkban is megvásárolhatók a legújabb iPhone modellek, így a magyar Apple-rajongók az amerikai vásárlókkal egy időben vehetik kezükbe a legújabb készülékeket.

Az iPhone 14, iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max, Apple Watch Series 8, az új Apple Watch SE szeptember 16-tól, az Apple Watch Ultra és az AirPods Pro szeptember 23-tól, az iPhone 14 Plus pedig október 7-től kapható a hazai iSTYLE boltokban Budapesten, Győrben, Szegeden és Debrecenben, valamint az istyle.hu webshopban.

Az Apple szeptember 7-én „Far Out” címet viselő, világűr témájú eseményén mutatta be a legújabb iPhone 14 modelleket, amelyek mától világszerte, így hazánkban is megvásárolhatók.

„Köszönjük a magyar Apple-vásárlók bizalmát, akik most meggyőződhetnek arról, hogy megérte várni. Az új készülékek amellett, hogy számos különleges innovációt tartogatnak, hasznos biztonsági funkciókkal is kiegészültek, és a leghosszabb iPhone akkumulátor-idővel rendelkeznek. Ahogy az egész világon, Magyarországon is óriási várakozás előzte meg a piaci megjelenést: idén itthon minden eddiginél nagyobb számban érkezett előrendelés az új iPhone 14 telefonokra”

– mondta el Gyarmati Csaba, az iSTYLE regionális igazgatója.

iSTYLE – Közép- és Kelet-Európa legnagyobb Apple Premium viszonteladói hálózata

A Midis Csoporthoz tartozó iSTYLE az Apple Premium viszonteladó üzletek legnagyobb hálózata Közép- és Kelet-Európa 9 országában. A vállalatcsoportot a hazánkban több mint 15 éve képviselő iSTYLE Hungary Kft. 2021-es forgalma elérte a 25 milliárd forintot. Ez 25%-os növekedést jelent előző évhez képest, amihez hozzájárult, hogy két új üzlet is nyílt az Etele Plázában és a győri Árkád bevásárlóközpontban. A vásárlói élményt többek között a webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások fejlesztésével erősítette, amelynek eredményeként – a 2020-as COVID-év után – az átlagot meghaladó 42%-os éves növekedést ért el az online piacon. Az erőfeszítések eredményeként az ügyfelek bizalma is növekedett, amit az is igazol, hogy az iSTYLE elnyerte Az Ország Boltja 2021 verseny első helyezését a Műszaki cikk és kommunikáció kategóriában.

Az iSTYLE 2022-ben a szegedi Árkában megnyílt új üzletével együtt már 9 helyen várja országszerte az Apple vásárlókat. A várakozások is nagyobbak, hiszen erre az évre a hálózat 40%-os növekedést tervez, megcélozva a 35 milliárd forintos éves árbevételt. A bővítéssel párhuzamosan a kiskereskedelmi hálózat értékesítési munkatársai képzéseken vesznek részt, további fejlesztés zajlik a webshopban, a logisztika optimalizálásával pedig lerövidül a vevői igényekre adott reakcióidő. Mindez növeli a vásárlói élményt, így idén az online értékesítés tovább erősödhet.

A magyarországi iSTYLE értékesítés szempontjából a régióban működő vállalataink közül a harmadik legnagyobb, B2B és online eladások alapján pedig az első helyen áll.

„Az utóbbi évek gazdasági kihívásai világszerte óriási nyomást gyakoroltak a kiskereskedelmi cégekre, amelyekre az iSTYLE különböző innovatív megoldásokkal és a vásárlóival való kapcsolat elmélyítésével reagált. A vásárlók igényeinek követése, pontosabb megértése pedig még magasabb színvonalú kiszolgálást eredményez mind az offline, mind pedig az online üzleteikben”

– hangsúlyozta Gyarmati Csaba az iPhone 14 hivatalos termékbemutatóján.

”Bár az online értékesítés nagyon megerősödött, nem feledkezünk meg arról, amiben a legjobbak vagyunk: az Apple élményhez a legmegfelelőbb környezetet biztosítjuk. Az iSTYLE, nem csupán egy kereskedelmi hálózat, hanem a legjobb hely, ahol vásárlóink felfedezhetik az Apple világát, ráadásul ebben segítséget nyújt szakértő tanácsadói csapatunk”

– tette hozzá.

Az iPhone 14 csúcstelefonok újdonságai

Az Apple által bejelentett új termékportfólió és a bevezetés időzítése további lehetőséget jelent a növekedésre. Az új iPhone 14 készülékek nagyon keresettek a minőségi készüléket kereső vásárlók körében. Az előrendelések alapján legnagyobb érdeklődés az új iPhone 14 Pro és az iPhone 14 Pro Max csúcstelefonokat övezi, de jelentős előrendelést adtak le az Apple Watch Ultra órákra is.

A kifinomult dizájnnal rendelkező iPhone 14 és iPhone 14 Plus készülékek két méretben – az előbbi 6.1, az utóbbi pedig 6.7 hüvelyk – érhetőek el. A kamerarendszer jelentős fejlesztésen ment át, amelynek eredményeként az új telefonok fantasztikus képeket és videófelvételeket készítenek. A 12 megapixeles főkamera a nagyobb szenzor miatt a korábbi széria készülékeihez képest 49%-kal több fényt képes beengedni, ezzel is segítve, ha valaki kevés fénynél szeretne jó fotót készíteni. Az előlapi TrueDepth kamera ezúttal autofókuszt kapott és az Apple Photonic Engine is sokat hozzátesz a minőségi fotókhoz. Videók készítésekor újdonság az akciómód-stabilizálás, ami a teljes szenzorfelületet használja overscan és roll korrekcióval.

Mindkét modellben Apple A15 Bionic lapka található öt-magos GPU-val, amely hihetetlen teljesítményt és hatékonyságot biztosít hosszútávú terhelés alatt is, emellett beépített adatvédelemi és biztonsági megoldásokkal rendelkezik. A kiemelkedő akkumulátor-élettartamnak, az iparágban vezető üzemidőnek és a szupergyors 5G-nek köszönhetően az új készülékek minden eddiginél korszerűbbek. Az iPhone 14 és az iPhone 14 Plus éjfekete, csillagfény, kék, lila és (PRODUCT)RED színekben vásárolható meg. Az iPhone 14 indulóára 449 990 Ft, iPhone 14 Plus telefoné pedig 499 990 Ft. Mindkét modell 128, 256 vagy 512 GB-s háttértárral érhető el.

A sima 14-es széria fejlesztésein túl iPhone 14 Pro modellek esetében a külsőben is történtek változások: a Pro és a Pro Max Always-On kijelzőt kapott, és a megszokott notch helyett dinamikus szigettel (Dynamic Island) egészült ki, amelyben a Face ID rendszer foglal helyet. A Pro készülékekbe kerülő új A16 Bionic chipek a leggyorsabbak, amit okostelefonokban használnak. A profi kamerarendszer teljesen megújult, a főkamera 48 megapixeles szenzort használ, 24 milliméter (ekv.) fókusztávolsággal, második generációs szenzoros stabilizációval és pixelnegyedeléssel 12 megapixeles képmérettel – alapbeállítások mellett. Emellett frissült az ultraszéles látószögű kamera is, és a teljes 48 megapixeles felbontás és a RAW-fotózás mellett visszatér a kétszeres nagyítás lehetősége is a háromszoros nagyítású telefotós kamera mellé. Az iPhone 14 Pro és az iPhone 14 Pro Max 569 990 Ft-os és 629 990 Ft-os indulóáron, négy különböző színben elérhetők el: mélylila, ezüst, arany és asztrofekete.

Az iPhone 14 készülékek mellett az Apple Watch Series 8, az új Apple Watch SE is most kerül a polcokra. A Series 8 tulajdonképpen a tavalyi modell frissítése. A legfontosabb újdonság a bőrhőmérséklet-érzékelő, valamint az ütközésérzékelő funkció, amely képes érzékelni, ha a viselőt súlyos autóbaleset éri. Az óra ilyenkor automatikusan segélyhívást indít, megosztja a diszpécserrel a tartózkodási helyet, miközben a vészhelyzeti kontaktokat is tájékoztatja. Az egész napos használatra tervezett Apple Watch Series 8 működési ideje energiatakarékos módban 36 órára is kitolható. A 41 és 45 milliméteres méretekben elérhető újdonság indulóára 209 990 Ft, a tok anyaga alumínium vagy rozsdamentes acél, színekből hatféle érhető el: éjfekete, csillagfény, arany, grafit, ezüst és (PRODUCT)RED.

Szeptember 23-án érkezik a titánházas Apple Watch Ultra is, amely minden korábbinál komolyabb funkciókkal rendelkezik. A csak GPS + Cellular kiszerelésben készülő, 419 990 Ft-os áron lesz megvásárolható.

Az új AirPods Pro a továbbfejlesztett hangminőség és zajszűrés mellett számos új funkcióval is kiegészült, az egyik legfontosabb, hogy a szárak nyomásérzékeny felülete már az érintésekre is reagál, így a hangerő a telefon elővétele vagy a Siri használata nélkül is állítható zenehallgatás közben. A tok is sokat fejlődött, a lokátor-támogatás mellett beépített hangszórót is kapott, amely főleg a keresésekor jelent segítséget. Egy töltéssel a fülhallgatók 6 órán keresztül üzemképesek aktív zajszűrés mellett, a tokkal együtt a teljes üzemidő 30 óra. A szeptember 23-tól elérhető új AirPods Pro 124 990 Ft-os áron lesz megvásárolható.

Az iSTYLE különleges finanszírozási konstrukciót is biztosít az Apple rajongók számára, akik így mindig a legújabb iPhone készülékkel rendelkezhetnek. Az Easy Upgrade keretében a vásárlók a piacon elérhető legalacsonyabb havi törlesztőrészlettel szerezhetik meg álmaik telefonját, majd a választott 12 vagy 24 hónapos futamidő után akár új eszközre válthatnak, vagy a további törlesztőrészlet fizetésével megtarthatják a készüléket.

Tovább

Okoseszközök

A magyar háztartások közel negyedének még nincs otthoni internete

otthoni

Az otthoni internetezés egyre népszerűbb: évente 2-3 százalékponttal nő az elterjedtsége, és már a magyar háztartások több mint háromnegyedében érhető el otthoni net, illetve a nagyképernyős tartalomfogyasztást lehetővé tévő valamilyen eszköz – asztali gép, laptop, okostévé vagy tablet.

Az otthoni internetes szolgáltatások hazai kínálatában a Yettel idén tavasszal úttörő módon elsőként indított 5G technológián alapuló, lakossági ügyfeleknek szóló, mobilhálózaton nyújtott otthoni internetszolgáltatást, és most meghosszabbítja akcióját, amelyben a szolgáltatás 6 hónapig 0 forintos havidíjért próbálható ki.

Bár még nem éri el a mobilszolgáltatások szinte teljes, 96 százalékos elterjedtségét, de a BellResearch tavalyi kutatása szerint[1] a „nagyképernyős” felhasználásra alkalmas internet – azaz a vezetékes net, valamint a nem mobiltelefonos (pl. okostévén, számítógépen való) internetezésre alkalmas mobilnet – elterjedtsége Magyarországon az elmúlt évtizedben folyamatosan és dinamikusan, évente 2-3 százalékponttal növekedett. Mára a hazai háztartások 76%-a igénybe vesz ilyen szolgáltatást.

Az otthoni internetet ráadásul már egyre többféle „nagyképernyős” eszközön használják. Mintegy 3 millió háztartásban található ilyen eszköz; a legelterjedtebb a PC (a háztartások 72%-a rendelkezik hordozható vagy asztali számítógéppel), de okostévé is van a háztartások közel 40%-ában, táblagép pedig minden ötödik otthonban van. Emellett a háztartások 72%-ában szokott egy vagy több családtag otthon internetezni okostelefonon.

A BellResearch kutatásából az is kiderül, hogy a felhasználók az otthoni internetet elsősorban információszerzésre, tájékozódásra (92%), illetve a kapcsolattartás eszközeként (78%) használják. Ezt követi a tartalomfogyasztás: az otthoni nettel rendelkező háztartások több mint kétharmada (69%) fogyaszt online videómegosztókon tartalmakat, mintegy fele (47%) pedig le is tölt filmet vagy zenét. Az online vásárlás/értékesítés, illetve bankolás, ügyintézés a háztartások nagyjából 40%-ában jellemző otthoni internetes tevékenység, míg a tanulás és a munka körülbelül a harmadukban fordul elő (35%, illetve 29%).

A növekvő lakossági igények kielégítése érdekében a Yettel is kínál országszerte elérhető gyors és stabil otthoni internetszolgáltatásokat, köztük korlátlan adatforgalmat tartalmazó csomagokat, amelyek a mobilhálózatok fejlődésének köszönhetően a vezetékes net alternatívájaként egy teljes háztartás otthoni internetigényét elláthatják.

  • Az OtthonNet Pro azoknak ajánlott, akik több eszköz párhuzamos egyidejű használata mellett szeretnének otthonra gyors és stabil netet és korlátlan adatforgalmat. A szolgáltatással az 5G-technológiának köszönhetően meghatározott eszközzel és módon akár egyes vezetékes megoldásokra jellemző 1000 Mbit/s letöltési sebesség is elérhető[2].
  • Az OtthonNet átlagos internetezési szokásokhoz kínál korlátlan adatforgalmat, akár 150 Mbit/s letöltési sebességgel.
  • Az OtthonNet Lite pedig ott ideális, ahol pedig nem elérhető az OtthonNet Pro vagy az OtthonNet; 500 GB nappali és 500 GB éjszakai adatkeretet kínál, szintén akár 150 Mbit/s letöltési sebességgel.

A szolgáltató promóciójában most mindhárom OtthonNet szolgáltatás 6 hónapig 0 forintos havidíjjal kipróbálható lakossági ügyfeleknek 12 havi hűség vállalása esetén, otthoni mobilinternet-szolgáltatásként. Ha ez idő alatt mégsem elégedettek a szolgáltatással, kötbérmentesen lemondhatják azt.
Annak érdekében pedig, hogy az otthoni internetezéshez a tartalom is biztosítva legyen, az HBO Max szolgáltatás most egy december 31-ig tartó promócióban 3 hónapig díjmentesen érhető el a Yettelnél egy év hűség vállalása esetén. A szolgáltatás az OtthonNet csomagok mellett lakossági tarifákhoz is megvásárolható.

További információ: https://www.yettel.hu/otthoni-internet és https://tv.yettel.hu/info/#hbo-max

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss