Connect with us

Okoseszközök

Ezek voltak az elmúlt egy év slágertermékei

euronics

Rekord árbevétellel zárta pénzügyi évét az Euronics.

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen tértek vissza az üzletekbe, a vállalat árbevétele végül közel ötödével, rekordszintre nőtt. Bár drágultak a termékek, így is több elektronikai eszköz fogyott – a legtöbbet televíziókra költöttek a vásárlók, a legnépszerűbbek továbbra is a 4K UHD tévék voltak.

Rekordnagyságú árbevétel

2021-ben változtatta meg üzleti évének fordulónapját az Euronics, így a cég immár a júliustól júniusig terjedő időszakról teszi közzé jelentését. A 2020/2021-es bázisidőszakhoz viszonyítva a 2021/2022-es pénzügyi évben a 64 üzletből álló hálózatból, valamint az Euronics webshopjából származó adatokat együttesen vizsgálva a most lezárt üzleti évben 7 százalékkal nőtt a vásárlások száma, az árbevétel pedig közel 19 százalékkal nettó 79,3 milliárd forintra emelkedett, ami rekordnagyságú forgalmat jelent.

„Bár az online forgalmunk a tavalyi robbanáshoz képest stagnált, a trend továbbra is töretlen: egyre többen használják a webshopunkat.  A tavaszi boltzár vége után viszont azt tapasztaltuk, a vevők nagy lelkesedéssel tértek vissza az üzleteinkbe, hiszen még az online megvásárolt termékeket is szívesen nézik meg, próbálják ki előzetesen”

– mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

„Mindez visszaigazolja az omnichannel értékesítési stratégiánkat: a boltokra továbbra is szükség van, hiszen a termékekkel kapcsolatos személyes tapasztalatokra még a webshop fejlődése mellett is igényt tartanak a vevők.”

Ezek voltak a legnépszerűbb termékek

Az Euronics adatai szerint a vevők szépségápolási eszközökből vásárolták a legnagyobb mennyiséget az elmúlt egy évben, és átlagosan közel 11 000 Ft-ot költöttek egy-egy termékre. A toplistán az eladott mennyiség szempontjából e kategóriát a telefonok és kiegészítők, illetve a porszívók és takarítógépek követik – előbbi szegmensben átlagosan mintegy 49 000 Ft-ot, utóbbi termékkör esetén pedig 30 000 Ft-ot költöttek a vásárlók.

Legnépszerűbb termékkategóriák 2021/2022
Cikkcsoport Átlagos kosárérték
Szépségápolás      10 725 Ft
Telefonok      81 000 Ft
Porszívó, Takarítógép      30 414 Ft

A szépségápolás kategórián belül abszolút slágertermékeknek számítottak az elmúlt egy évben a női szőrtelenítő eszközök, azon belül pedig a villanófényes, tartós szőrtelenítő gépek (IPL). A legnépszerűbb márka ebben a kategóriában az Euronics vásárlói körében a Philips volt, amit a Braun követ. Ezen kívül a komolyabb hajápolási termékek iránt is nagy volt a kereslet: a top három márka itt a Dyson, a Remington és a Philips voltak. Bár a pandémia időszakában már látható volt, hogy az otthoni főzéshez, ételelőkészítéshez kapcsolódó termékek értékesítése növekvő pályára állt, a korlátozások megszűnésével sem enyhül a kereslet az olyan termékek iránt, mint a forró levegős sütők, vagy éppen az automata kávéfőzők. Ezek a rekordnak számító bázis évhez képest is magas, 243 és 50 százalékos fejlődést mutatnak.

„A mobiltelefonok körében a legfelkapottabb márkák a Xiaomi és a Samsung voltak, elsősorban a középkategóriás eszközöket keresik a vásárlók

– tette hozzá a kereskedelmi ügyvezető igazgató.

Hasonló népszerűségnek örvendenek a kézi- és robotporszívók.

„A kézi porszívók területén 47 százalékos, a robotporszívókén, kiugróan magas, 115 százalékos fejlődés figyelhető meg a bázishoz képest.  Előbbi gyakorlatilag kiváltotta a hagyományos porzsákos és porzsák nélküli modelleket. Ár tekintetében biztosan, azonban lassan már eladott darabszám szempontjából is több álló porszívót adunk el, mint hagyományosat. Talán meglepő, de ebben a kategóriában a 100-200 000 Ft-os kategóriájú gépek – köztük a Dyson, Philips és Electrolux márkák – vezetik a piacot”

– mondta Fazekas Bálint.

Ezekre az eszközökre költöttük a legtöbbet

Árbevétel szempontjából az első helyen a nagyképátlójú televíziók végeztek mindkét vizsgált évben. Itt az átlagos kosárérték 150 000 Ft volt az elmúlt 12 hónapban, ami 30 000 Ft-tal magasabb a 2020-2021-eshez képest. E termékkategóriát az árbevételi toplistán az elöltöltős mosógépek és a kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények követik – ezekre a termékekre átlagosan 100-110 000 Ft-ot költöttek a vásárlók.

   
  Legnagyobb árbevételt hozó termékkategóriák
  2020/2021 2021/2022
Cikkcsoport Kosárérték Cikkcsoport Kosárérték
1. TV 32″ felett    129 319 Ft TV 32″ felett    150 024 Ft
2. Elöltöltős mosógép      98 898 Ft Elöltöltős mosógép    109 438 Ft
3. Alulfagyasztós hűtőszekrény    101 833 Ft Alulfagyasztós hűtőszekrény    114 833 Ft

„A televíziók körében a legnépszerűbb márkának a Samsung termékei számítanak, ezt követik az LG készülékek, de a top 5 tévémárka listájára sajátmárkás kijelzőink, a Dyras tévék is felfértek”

– monda el a kereskedelmi ügyvezető igazgató.

A televíziók eladása a nagyobb sportesemények idején mindig megugrik: ezzel magyarázható, hogy a bázisévhez – a foci Eb időszakához – képest az elmúlt évben 12 százalékkal kevesebb terméket adtunk el, a készülékek világszerte tapasztalható átlagár-emelkedése miatt azonban ebben a szegmensben az árbevételünk összességében így is 6 százalékkal nőtt.”

Okoseszközök

IKEA Soroksár: A jövő áruháza

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.

A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. 

A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.

Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.

A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.

Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.

A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!

– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.

A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Érkezik a HONOR MagicPad2

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.

Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.

A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.

A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.

A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.

A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.

A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.

További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.

A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében

A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.

A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.

  • Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
  • A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.

Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights

Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.

Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:

„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra. Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében. A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt. Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”

„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része

– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.

„Mivel az online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása. Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként. Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”

Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss