Connect with us

Okoseszközök

Quo vadis, nullás díjszabás?

nullás

A mobilszolgáltatók jövőre szabályozói döntés alapján egységesen búcsút intenek a hosszú évek óta piacon lévő tematikus korlátlan adatopcióiknak, illetve általában véve minden olyan konstrukciónak, mely bizonyos internetes tartalmakat megkülönböztet vagy kiemelten kezel másokhoz képest.

Csaknem hét évvel az egységes uniós hálózatsemlegességi szabályozás hatályba lépése után végérvényesen búcsút intenek a magyarországi mobilszolgáltatók a tematikus korlátlan adatopcióknak, melyeket a szakma csak „nullás díjszabás” ajánlatoknak hív az angol zero rate kifejezés alapján.

A jogalkotó és a tagállami szakhatóságok hosszú éveken keresztül küzdöttek a valóban semleges tartalomkezelésért, a helyzet összetettségét pedig jól jelzi, hogy a mai napig vita tárgya, hogy a zero rate opciók kinyírása valójában előnyös vagy hátrányos következményekkel jár az előfizetőkre nézve.

A nullás díjszabást tartalmazó ajánlatok lényege leegyszerűsítve, hogy a többségében még ma is korlátos mobiladat-forgalom adatforgalmi limitét bizonyos típusú forgalomra (ez lehet egy bizonyos protokoll, netán egy adott alkalmazás által generált forgalom) nem vonatkoztatja. Az ilyen és ehhez hasonló „engedmények” csaknem egy évtizede jelen vannak hazánkban is, illetve Magyarországra az opciókat kikezdő jogi eljárások kapcsán is erős reflektorfény vetült.

A magyar precedens

Az Európai Unió Bírósága elé 2017-ben került ügyben a Yettel jogelődje, a Telenor Magyarország gyakorlata kapcsán mondta ki 2020 szeptemberében az EUB, hogy a szolgáltató jogellenesen biztosított korlátlan adatkeretet a MyChat és MyMusic tarifaopcióknál. Lényeges szempont, hogy a bíróság a konkrét ügyben azt a gyakorlatot nyilvánította jogszerűtlennek, hogy ezeknél az opcióknál azután is elérhetővé váltak a partneralkalmazások, hogy a havi általános adatkeret kimerült.

A fenti ítéletet követően, illetve esetenként már azt megelőzően a szolgáltatók úgy változtatták meg a zero rate csomagokat, hogy azok az általános adatkeret kimerüléséig biztosítottak csak korlátlan forgalmat a megjelölt alkalmazások és tartalomtípusok számára. Az Európai Unió Bírósága ugyanakkor 2021-ben német bíróságok által kezdeményezett előzetes döntéshozatali eljárások során ezt a gyakorlatot is jogellenesnek nyilvánította, vagyis a Telenort érintő ítélethez képest is szigorúbb döntést hozott.

Ez utóbbi ítéletre válaszul újította meg iránymutatását június közepén a tagállami szakhatóságokat tömörítő BEREC, melynek egyik kulcseleme, hogy a testület a bírói gyakorlat alapján a jövőben semmilyen, egyes platformokat vagy alkalmazástípusokat megkülönböztető zero rate konstrukciót nem tekint alkalmazhatónak.

Az események innentől felgyorsultak, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) eljárást folytatott az ügyben, és az ősszel határozatban kötelezte a három érintett mobilszolgáltatót (Magyar Telekom, Yettel, Vodafone), hogy az ajánlatok értékesítését fejezzék be legkésőbb 2022. november 15-ig. Tehát ettől az időponttól már sem új előfizető nem szerződhetett, sem pedig meglévő előfizető nem módosíthatott zero rate-csomagra vagy konstrukcióra.

„Azoknál az előfizetőknél, akik már használnak valamilyen zero ratinget tartalmazó csomagot vagy opciót, a szolgáltatóknak 2023. március 31-ig kell gondoskodniuk arról, hogy a szerződéseket módosítsák vagy megszűntessék.”

-nyilatkozták lapunknak az NMHH Kommunikációs Igazgatóságán.

Tehát az előfizetők legkésőbb addig a dátumig használhatják az ilyen ajánlatokat, amíg a szolgáltatójuk nem lép. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a szerződéseket fel kellene mondani. Várhatóan a meglévő szerződések módosítása lesz a leggyakoribb megoldás, egyoldalú vagy kétoldalú módosítással – vélik a hatóságnál.

A hazai szolgáltatók kínálatában eltérő mértékben vannak, illetve voltak jelen nullás díjszabású opciók, körkérdésünk alapján ezeket a hatóság határozatának megfelelően mindegyik szolgáltató kivezeti kínálatából legkésőbb a megjelölt határidőig.

„A Yettel mindenkor a hatályos jogszabályoknak megfelelően végzi tevékenységét, így ennek a változtatásnak eleget téve alakítja át kínált szolgáltatásait. A Yettel azon ügyfeleit, akit érint a változás, a szolgáltató közvetlenül értesíti.”

-mondták el lapunknak a Yettelnél.

A Yettel számára a nullás díjszabás kötelező érvényű eltörlése talán a legkomolyabb érvágás az összes operátor közül, mivel a szolgáltató saját tévés platformja, a Yettel TV által generált forgalom a legtöbb tarifa esetében ki volt nullázva – hogy mi lesz ezt követően, az egyelőre nem teljesen világos, alighanem a cég jövőre esedékes, megújuló tévés platformjával jelentősen változni fog a szolgáltatás struktúrája és igénybe vételi feltételei is.

Szintén használt hasonló nullás opciót saját mobilos tévés platformja, a Telekom TV Go esetében a Magyar Telekom, mely évek óta az adatcsomagjaiba integrálta a zero rate opciókat. Ezek a hatóság határozata értelmében jövő márciusig éppúgy eltűnnek, mint a versenytársaknál.

„A Magyar Telekom az NMHH határozatának megfelelve 2023. márciusától kivezeti a mobil adatkeretet saját tartalmukkal nem csökkentő alkalmazásokat lehetővé tevő szolgáltatások és tematikus opciók igénybevételének lehetőségét. Előfizetőinket a kötelező értesítésen (2023. januárjában küldésre kerülő számlavégi üzenet) túl több platformunkon tervezzük elérni, illetve tájékoztatni, hogy a változás mindenkinek a lehető legzökkenőmentesebb legyen.”

-mondták el lapunknak a szolgáltatónál.

A Vodafone-nál szintén egyes díjcsomagok integrált részét képezték az ún. Pass adatopciók hosszú ideig, melyeket a szolgáltató a hatósági döntés értelmében már az ősszel kivezetett a kínálatból, illetve jövő márciusig a meglévő ügyfeleknek is búcsút kell mondaniuk ezeknek az opcióknak.

„A Vodafone Magyarország kínálatában a Vodafone Pass tematikus szolgáltatásait érinti a kivezetés, tehát a Social Pass-t, a Connect Pass-t, az EU Video Pass-t, a Navigation Pass-t és a Music Pass csomagokat, amelyek már csupán a meglévő előfizetők számára elérhetők. A kivezetéssel kapcsolatos intézkedésekről és információkról a Vodafone minden érintett ügyfelet időben tájékoztatott illetve tájékoztat.”

-hívták fel a figyelmet a szolgáltatónál.

Minden bit egyenlő

A nullás díjszabású ajánlatok kivezetése a BEREC új ajánlásának megjelenését követően élénk vitát váltott ki szakmai és előfizetői berkekben egyaránt. A semleges internet elkötelezett hívei szerint a zero rate opciókkal kapcsolatos kiskapuk bezárása végre megteremti a 2016-os EU-s jogszabály eredeti jogalkotói szándéka szerinti piaci körülményeket, vagyis amikor minden internetes forgalom egyenlő és nincs semmilyen önkényes különbségtétel egyik-másik platform által generált internetes forgalom között.

A szolgáltatók részéről korábban ugyanakkor többször hangoztatott érv, hogy a nullás díjszabás valójában egy nyílt rendszer, ahhoz – amennyiben adottak a megfelelő technikai feltételek – bármilyen platform vagy applikáció csatlakozhat, akik között nem válogat üzleti érdekek mentén az operátor.

Ez az érv azonban két komoly sebből is vérzik. Egyrészt mindez proaktív hozzáállást feltételez a platformtulajdonosok részéről, ami egy Magyarországhoz hasonló kis ország szempontjából egyáltalán nem életszerű. Azaz meglehetősen kicsi az esélye annak, hogy egy Netflixhez vagy Discordhoz netán Twitch-hez hasonló szolgáltató magától megkeresné a magyar operátorokat azért, hogy a hálózati forgalmára nullás díjszabás legyen érvényes.

Másrészt nehéz elhinni az üzleti érdekek teljes száműzését a képletből, különösen, miután a szolgáltatók egyes, integrált ajánlatainál a nullás díjszabás kiemelt megkülönböztető erővel, ezzel versenyelőnnyel bírt. Nem beszélve arról, hogy egy teljesen transzparens rendszerben a Yettel például a Telekom kérésére nullás díjszabás alá kellett volna vegye a Telekom TV Go-t, míg a Telekomnak ugyanezt kellett volna tennie a Yettel TV-vel, ami könnyen belátható, hogy teljesen képtelen helyzet egy olyan szinten versengő piacon, mint a távközlés.

És mi lesz az előfizetővel?

Végül, de nem utolsósorban vitákat generált az is, hogy a nullás díjszabás kivezetésével mekkora hátrány éri – éri-e egyáltalán – az ügyfeleket. Itt érdemes megjegyezni, hogy a zero rate opciók piaci bevezetésekor a mobilnet-ellátottság és mobilnet-használat (beleértve a gigabájtonkénti adatforgalom fajlagos árát) egészen más szinten volt, mint napjainkban.

Így míg az előző évtizedek közepét jellemző tarifaszerkezeteknél – az integrált mobilnet-keretet, mint elsődleges szempontot figyelembe véve – releváns lehetett például egy chatprogramok forgalmát kinullázó opció, addig mára ezek a csomagok szinte kivétel nélkül okafogyottá váltak, miután jelenleg nincs már a szolgáltatók kínálatában 3 GB-nál kisebb havi adatkeretet nyújtó konstrukció, a teljes korlátlanságot biztosító díjcsomagok pedig egyre több előfizető számára elérhetők.

„A nullás díjszabású ajánlatok kínálatban szerepeltetése tehát az évek során nem csak jogszabálysértőnek bizonyultak, hanem a relevanciájukat is elvesztették, illetve az operátorok és az over-the-top szolgáltatók viszonya is átalakult az elmúlt évek során, különösen a koronavírus-járvány kezdete óta.”

Így ma már végképp elképzelhetetlen, hogy egy magyar szolgáltató nullás díjszabású ajánlatba tegyen egy olyan, óriási adatforgalmat generáló platformot, mint amilyen például a Netflix – helyette a távközlési cégek azért lobbiznak, hogy ezek a cégek a fair share jegyében járuljanak hozzá a megnövekedett adatforgalom elvezetésével járó fejlesztési és karbantartási költségekhez, vagyis fizessenek, ha el akarják juttatni tartalmaikat az előfizetőknek.

Ebben az ügyben a mindent eldöntő végső állásfoglalást szintén az EU mondhatja ki, valamikor jövő tavasszal.

Forrás: HWSW


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Megváltoztak a TV választás szempontjai, új modellel válaszol a Hisense

Az emberek ma már nemcsak kiváló képminőséget és modern technológiát várnak el egy televíziótól, hanem azt is, hogy harmonikusan illeszkedjen otthonuk stílusába.

Erre a változó igényre reagál a Hisense legújabb lifestyle modellje, az S5 DécoTV, amely a dizájnt, a technológiát és az otthoni esztétikumot egyesíti – új fejezetet nyitva a televíziózás élményében.

Míg korábban a méret és a felbontás volt a döntő, ma már legalább ennyire fontos a készülék megjelenése, elhelyezhetősége és az, hogy miként illeszkedik a lakás stílusába. A vásárlók egyre inkább olyan eszközöket keresnek, amelyek nemcsak funkcionálisak, hanem esztétikai élményt is nyújtanak – a technológia így a mindennapi élet természetes, sőt, dekoratív részévé vált.

A Hisense S5 DécoTV a legmodernebb technológia és az otthoni elegancia ötvözése. A készülék egyszerre szórakoztatóeszköz és stíluselem, amely művészet ihlette formavilágával, letisztult központi állványával és rendezett kábelmegoldásával bármilyen enteriőrbe kifinomultan illeszkedik. Az esztétikus megjelenés mellett a készülék minden érzékre ható élményt kínál. A Hi-QLED Colour kijelzőtechnológia és a Dolby Atmos hangzás együttese élethű képet és magával ragadó hangélményt nyújt – legyen szó filmnézésről, hétköznapi műsorokról vagy akár hangulatvilágításként való használatról. A készülék hazánkban 32” -es méretben decembertől, míg a nagyobb, 43” -es verzió 2026 elejétől érhető el.

Az új modell bevezetését az S7 CanvasTV sikere előzte meg, amely az otthonokat valódi élő galériákká alakította. Az Art Mode, a 4K Hi-QLED Colour és az UltraSlim Wall Mount révén a CanvasTV ötvözve a csúcstechnológiát a művészi eleganciával. Lehetővé tette, hogy a felhasználók műalkotásokat jelenítsenek meg a képernyőn, miközben moziélményt élveznek – így otthonuk egyedivé és inspirálóvá válhatott.

Az S7 CanvasTV és az S5 DécoTV együtt testesítik meg a Hisense Lifestyle TV filozófiáját: ahol a technológia és a művészet találkozik, hogy még élhetőbbé és szebbé tegye a mindennapokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Jelszó nélküli bejelentkezések és mesterséges intelligencia által vezérelt biztonság

Az új, fenyegetéseket megelőző frissítések lehetővé teszik a KKV-k és az MSP-k számára, hogy a növekedésre összpontosítsanak, miközben biztonságban maradnak.

A biztonságos és AI-és felhőalapú hálózati megoldások nyújtásában vezető szerepet betöltő Zyxel Networks új biztonsági funkciókat jelentett be fiók- és biztonsági szolgáltatásaiban, köztük az iparágban elsőként bevezetett Passkey bejelentkezési lehetőséget és AI-vezérelt biztonsági frissítéseket. Ezek a fejlesztések az erősebb biztonságot egyszerűbb műveletekkel kombinálják, lehetővé téve a kis- és középvállalkozások (KKV-k) és a menedzselt szolgáltatók (MSP-k) számára, hogy gyorsabban reagáljanak a fenyegetésekre, és „kevesebb erőforrással többet” védjenek.

A kis- és középvállalkozások növekvő kiberbiztonsági kihívása

Az év elején a világ szemtanúja volt az eddigi legnagyobb adatszivárgásnak, amely a jelentések szerint több mint 16 milliárd bejelentkezési hitelesítő adatot tett ki támadásoknak. Bár egy nemrégiben készült felmérés szerint a kis- és középvállalkozások 94%-a kritikus fontosságúnak tartja a kiberbiztonságot, sokan továbbra is alulbiztosítva, korlátozott eszközökre és szakértelemre támaszkodva védik hálózataikat, így a különösen sebezhetővé válnak a költséges jogsértésekkel szemben.

„A KKV-k a növekvő kiberfenyegetések és a korlátozott erőforrások között léteznek”

– mondta Ken Tsai, a Zyxel Networks elnöke.

„A jelszó nélküli hozzáférés és az AI-vezérelt biztonság kombinálásával könnyítünk ezen a terhen, lehetővé téve az ügyfelek és az MSP-partnerek számára, hogy biztonságban maradjanak és a növekedésre koncentráljanak. Ezek az új biztonsági képességek integrálódnak széles portfóliónkba és szolgáltatásainkba, így a telepítés és a folyamatos menedzsment hatékonyabbá és kevésbé erőforrás-igényessé válik.

Az első védelmi vonal védelme – gyorsabb és biztonságosabb bejelentkezések

A gyenge vagy újrahasznált jelszavaknál kezdődik sok betörés. Ennek kiküszöbölésére a Zyxel Networks bevezeti a Passkey hozzáférést a Zyxel fiókokhoz, amely a KKV-k számára az iparágban elsőként bevezetett olyan funkció, amely csökkenti a kockázatot anélkül, hogy súrlódást okozna, és magában foglalja az alábbiakat:

  • Jelszó nélküli hozzáférés: Zökkenőmentes bejelentkezés ujjlenyomat-olvasással, arcfelismeréssel vagy PIN-kóddal az eszközök feloldásához. Ez azt jelenti, hogy nincsenek jelszavak, amelyeket a rosszindulatú támadók ellophatnak vagy adathalászhatnak.
  • Széles lefedettség: A Passkey a Zyxel Networks szolgáltatási kínálatának széles skálájára terjed ki, mint például a myZyxel, Nebula, SecuReporter, Astra, Circle, Marketplace, Store, Support Campus, Community, Education Center és még sok más. A hálózati alkalmazások támogatása, beleértve a Nebula Cloud Authentication for SMBs WiFi és távoli hozzáférésű VPN bejelentkezéseket, hamarosan kiegészül a .
  • Rugalmas bejelentkezési lehetőségek: A Passkey kiegészíti a meglévő bejelentkezési lehetőségeket, beleértve a jelszó plusz többfaktoros hitelesítést, a Google ID-t, az Apple ID-t és a Microsoft Entra ID-t, így a szervezetek saját tempójukban alkalmazhatják ezt az új funkciót.

AI-vezérelt, használható intelligencia

Mivel kevés a képzett biztonsági szakember, a Zyxel Networks a következő AI-alapú funkciókat is beágyazza, hogy felismerje, támogassa és segítse a SMB-ket és MSP-ket a fenyegetések gyorsabb elhárításában, csökkentve a kézi felülvizsgálatot és csökkentve a kisebb csapatokat gyakran visszatartó készségbeli korlátokat:

  • AI-védelem tűzfalakkal: Az uOS v1.36+ operációs rendszerrel ellátott USG FLEX H sorozatot használó KKV-k és MSP-k profitálhatnak a nulladik napi támadások és az AI-szolgáltatások által okozott fenyegetések blokkolására szolgáló gépi tanulás előnyeiből, ami segít az aláírásokon túllépni. A rendszergazdák több ezer alkalmazást és viselkedést azonosíthatnak és ellenőrizhetnek, beleértve az olyan GenAI-alkalmazásokat, mint a DeepSeek, a ChatGPT és a Gemini.
  • AI-Monitor és AI-Assist a SecuReporter segítségével : A mesterséges intelligencia figyeli az eszközök állapotát és a CPU/memória/ülések rendellenes használatát, segítve az adminokat a lehetséges hálózati kiesések vagy biztonsági rések korai jeleinek felismerésében. Az AI Smart Summary segítségével heti fenyegetettségi jelentéseket ütemezhetnek, hogy gyors áttekintést kapjanak a tevékenységekről. A SecuPilot nevű beágyazott AI asszisztens természetes nyelvű lekérdezésekkel segíti az adminokat a meglátások feltárásában, az incidensek kivizsgálásában és a gyorsabb kezelésben.

További információért látogasson el a https://community.zyxel.com/en/discussion/30669 és a https://www.zyxel.com/global/secureporter weboldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

iRobot Roomba Max 705 Combo 2 az 1-ben robotporszívó

irobot Roomba Max 705 Combo Robotporszívó

Jó lenne, ha a takarítás magától elintéződne és az iRobot Roomba Max 705 Combo Robot + AutoWash Dock ezt nemcsak ígéri, hanem be is váltja. A legújabb iRobot modell nem csupán porszívózni tud, hanem fel is mos, ráadásul a dokkolóállomás automatikus öblítéssel gondoskodik róla, hogy a felmosópárnák mindig tiszták legyenek a következő bevetéshez. Mi sem bizonyítja jobban, hogy ez a robot valóban a kényelmet szolgálja, mint az, hogy tesztünk során szinte egy ujjunkat sem kellett mozdítanunk – kivéve persze a bekapcsolást.

Beüzemelés és mindennapi használat – egyszerűbb, mint hangzik

A beüzemelés meglepően gyors és zökkenőmentes volt: a robot pillanatok alatt frissítette a szoftverét, majd nekiállt feltérképezni a szobát. A teszt során direkt egy olyan helyiséget választottunk, ahol a beépített gardróbon két, plafontól a padlóig érő tükör található. Ezek az első térképrajzolásnál kissé megzavarták a rendszert – a Roomba a szoba méretét duplájára becsülte, hiszen a tükröződést valós térként érzékelte. Azonban már az első aktív takarítási ciklus alatt korrigálta magát, és a térkép tökéletesen pontos lett. Természetesen az iRobot Home alkalmazásban ez manuálisan is egyszerűen módosítható, ha valaki szeretné finomhangolni az alaprajzot.

Takarítás minden felületen – jól vizsgázott

A tisztítási teljesítmény ezúttal sem okozott csalódást. Tesztünk során a szerkesztőség cicája, Elise is “segített” – ő biztosította a megfelelő mennyiségű cicaszőrt a szőnyegre, és szigorúan felügyelte a robot minden mozdulatát. A normál szívóerővel nem tudta maradéktalanul kiszedni a mélyebben megbújó szőrszálakat, viszont a Deep Clean üzemmód aktiválásával a helyzet gyorsan megoldódott. A négy takarítási mód – Smart, Light, Standard és Deep Clean – különböző szívóerőt és vízadagolást kínál, így könnyen testre szabható a tisztítás a padló típusa és a szennyeződés mértéke szerint. A keménypadlón halk és precíz, szőnyegen pedig erőteljesen dolgozik, és automatikusan felismeri, mikor melyik felületen jár.

A felmosó rendszer a Roomba korábbi modelljeihez képest komoly fejlesztést kapott, ez a PowerSpin™ Roller Mop felmosórendszer, PerfectEdge® technológiával. A felmosó önmagát folyamatosan tisztítja, kitolható a szélek és sarkok eléréséhez, valamint egy egyedi védőburkolatot használ, amely megakadályozza a szőnyegek elázását felmosás közben. A felmosó percenként 200 fordulattal forog, és a SmartScrub technológiával kombinálva 10× hatékonyabb tisztítást biztosít az alapmodell Roomba 105 Combo robothoz képest. Ez nemcsak a friss foltokat tünteti el, hanem a rászáradt, makacsabb szennyeződéseket – például kávé- vagy cipőnyomokat – is meglepően hatékonyan kezeli. Az AutoWash Dock a takarítás után 72 °C hőmérsékleten kimossa és 50 °C hőmérsékleten megszárítja a felmosó hengert, így a robot mindig tisztán áll készen a következő körre.

Design – letisztult forma minőséget sugall

A Roomba Max 705 Combo dizájnja hű az iRobot hagyományaihoz: elegáns, letisztult és prémium érzetű. A készülék fekete mellett fehér színben is elérhető, így könnyen illeszthető bármilyen enteriőrbe. A matt burkolat modern, a mérete ideális – elfér bútorok alatt, de elég robusztus ahhoz, hogy komoly gépnek tűnjön. A dokkoló állomást mindkét elérhető szín esetén fa utánzatú betéttel díszítették, ami stílusos, otthonos hangulatot kölcsönöz, miközben a készülék teljesen funkcionális: nemcsak tölt, hanem a vízkezelést és az öntisztítást is megoldja, így nem kell kézzel bajlódni a karbantartással.

Applikáció és vezérlés

A vezérlés és az applikáció külön dicséretet érdemel. Az iRobot Home app nemcsak részletes statisztikákat mutat, hanem valós időben is nyomon követhetjük, merre jár a gép, mely területeket takarította már fel, és melyek vannak még hátra. Beállíthatunk zónákat, takarítási rutinokat, sőt, akár azt is, hogy bizonyos területeket kerüljön el a robot (pl. a cica alvóhelyét). A térképek szerkeszthetőséges és használata gyerekjáték, az applikáció stabil, ami manapság sajnos nem egyértelmű minden okoseszköznél.

Összegzés: érdemes beruházni?

Összességében a Roomba Max 705 Combo Robot + AutoWash Dock a jelenlegi iRobot kínálat egyik legokosabb és legnagyobb kényelmet ígérő tagja. A precíz navigáció, a hatékony porszívó- és felmosófunkciók, valamint az önmosó dokkoló együttesen olyan kényelmet kínálnak, ami tényleg érezhetően leveszi a házimunka terhét.

iRobot Roomba Max 705 Combo főbb technikai jellemzői:

  • 4 takarítási mód: Smart, Light, Standard és Deep Clean
  • Intelligens 3D térképkészítés és navigáció akadályelkerüléssel: ClearView™ Pro LiDAR + PrecisionVision™ AI
  • Szívóerő: 13 000 Pa (akár 175× nagyobb szívás a Roomba 600 sorozathoz képest)
  • Felmosás: PowerSpin™ Roller Mop: Öntisztító felmosófej
  • Dupla gumikefék: gubancolódásmentes működés és hatékony takarítás többféle felületen
  • Két oldalkefe: hatékonyabb szennyeződés-eltávolítás a sarkokból és szélekből
  • Dokkoló : AutoWash Dock – automatikus portartály-ürítés, vízutántöltés, felmosópad-tisztítás + szárítás 72 °C vízzel / 50 °C levegővel
  • Szőnyegfelismerés: automatikus felmosóemelés szőnyeg felett
  • Mérete:35 x 34,5 x 10,4 cm
  • Súlya a robotnak: 3,4 kg
  • Akkumulátor: 5000 mAh LI-ION, kb. 180 perc működési idő, automatikus visszatérés a dokkolóra
  • Tartály térfogata: 275 ml
  • Irányítás: Roomba HOME mobilapplikáció: Android, iOS, valós idejű térkép, zónák, no-go területek (ez az applikáció nem azonos az iRobot programmal, amivel a régebbi készüléket lehet irányítani)
  • Kompatibilitás: Alexa, Google Assistant és Siri – hangvezérléssel is működik
  • Dizájn: prémium, matt fekete vagy fehér kivitel imitált faberakással

További információ: www.irobot.hu/termekek/legujabb-modellek/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss