Connect with us

Okoseszközök

Quo vadis, nullás díjszabás?

nullás

A mobilszolgáltatók jövőre szabályozói döntés alapján egységesen búcsút intenek a hosszú évek óta piacon lévő tematikus korlátlan adatopcióiknak, illetve általában véve minden olyan konstrukciónak, mely bizonyos internetes tartalmakat megkülönböztet vagy kiemelten kezel másokhoz képest.

Csaknem hét évvel az egységes uniós hálózatsemlegességi szabályozás hatályba lépése után végérvényesen búcsút intenek a magyarországi mobilszolgáltatók a tematikus korlátlan adatopcióknak, melyeket a szakma csak „nullás díjszabás” ajánlatoknak hív az angol zero rate kifejezés alapján.

A jogalkotó és a tagállami szakhatóságok hosszú éveken keresztül küzdöttek a valóban semleges tartalomkezelésért, a helyzet összetettségét pedig jól jelzi, hogy a mai napig vita tárgya, hogy a zero rate opciók kinyírása valójában előnyös vagy hátrányos következményekkel jár az előfizetőkre nézve.

A nullás díjszabást tartalmazó ajánlatok lényege leegyszerűsítve, hogy a többségében még ma is korlátos mobiladat-forgalom adatforgalmi limitét bizonyos típusú forgalomra (ez lehet egy bizonyos protokoll, netán egy adott alkalmazás által generált forgalom) nem vonatkoztatja. Az ilyen és ehhez hasonló „engedmények” csaknem egy évtizede jelen vannak hazánkban is, illetve Magyarországra az opciókat kikezdő jogi eljárások kapcsán is erős reflektorfény vetült.

A magyar precedens

Az Európai Unió Bírósága elé 2017-ben került ügyben a Yettel jogelődje, a Telenor Magyarország gyakorlata kapcsán mondta ki 2020 szeptemberében az EUB, hogy a szolgáltató jogellenesen biztosított korlátlan adatkeretet a MyChat és MyMusic tarifaopcióknál. Lényeges szempont, hogy a bíróság a konkrét ügyben azt a gyakorlatot nyilvánította jogszerűtlennek, hogy ezeknél az opcióknál azután is elérhetővé váltak a partneralkalmazások, hogy a havi általános adatkeret kimerült.

A fenti ítéletet követően, illetve esetenként már azt megelőzően a szolgáltatók úgy változtatták meg a zero rate csomagokat, hogy azok az általános adatkeret kimerüléséig biztosítottak csak korlátlan forgalmat a megjelölt alkalmazások és tartalomtípusok számára. Az Európai Unió Bírósága ugyanakkor 2021-ben német bíróságok által kezdeményezett előzetes döntéshozatali eljárások során ezt a gyakorlatot is jogellenesnek nyilvánította, vagyis a Telenort érintő ítélethez képest is szigorúbb döntést hozott.

Ez utóbbi ítéletre válaszul újította meg iránymutatását június közepén a tagállami szakhatóságokat tömörítő BEREC, melynek egyik kulcseleme, hogy a testület a bírói gyakorlat alapján a jövőben semmilyen, egyes platformokat vagy alkalmazástípusokat megkülönböztető zero rate konstrukciót nem tekint alkalmazhatónak.

Az események innentől felgyorsultak, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) eljárást folytatott az ügyben, és az ősszel határozatban kötelezte a három érintett mobilszolgáltatót (Magyar Telekom, Yettel, Vodafone), hogy az ajánlatok értékesítését fejezzék be legkésőbb 2022. november 15-ig. Tehát ettől az időponttól már sem új előfizető nem szerződhetett, sem pedig meglévő előfizető nem módosíthatott zero rate-csomagra vagy konstrukcióra.

„Azoknál az előfizetőknél, akik már használnak valamilyen zero ratinget tartalmazó csomagot vagy opciót, a szolgáltatóknak 2023. március 31-ig kell gondoskodniuk arról, hogy a szerződéseket módosítsák vagy megszűntessék.”

-nyilatkozták lapunknak az NMHH Kommunikációs Igazgatóságán.

Tehát az előfizetők legkésőbb addig a dátumig használhatják az ilyen ajánlatokat, amíg a szolgáltatójuk nem lép. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a szerződéseket fel kellene mondani. Várhatóan a meglévő szerződések módosítása lesz a leggyakoribb megoldás, egyoldalú vagy kétoldalú módosítással – vélik a hatóságnál.

A hazai szolgáltatók kínálatában eltérő mértékben vannak, illetve voltak jelen nullás díjszabású opciók, körkérdésünk alapján ezeket a hatóság határozatának megfelelően mindegyik szolgáltató kivezeti kínálatából legkésőbb a megjelölt határidőig.

„A Yettel mindenkor a hatályos jogszabályoknak megfelelően végzi tevékenységét, így ennek a változtatásnak eleget téve alakítja át kínált szolgáltatásait. A Yettel azon ügyfeleit, akit érint a változás, a szolgáltató közvetlenül értesíti.”

-mondták el lapunknak a Yettelnél.

A Yettel számára a nullás díjszabás kötelező érvényű eltörlése talán a legkomolyabb érvágás az összes operátor közül, mivel a szolgáltató saját tévés platformja, a Yettel TV által generált forgalom a legtöbb tarifa esetében ki volt nullázva – hogy mi lesz ezt követően, az egyelőre nem teljesen világos, alighanem a cég jövőre esedékes, megújuló tévés platformjával jelentősen változni fog a szolgáltatás struktúrája és igénybe vételi feltételei is.

Szintén használt hasonló nullás opciót saját mobilos tévés platformja, a Telekom TV Go esetében a Magyar Telekom, mely évek óta az adatcsomagjaiba integrálta a zero rate opciókat. Ezek a hatóság határozata értelmében jövő márciusig éppúgy eltűnnek, mint a versenytársaknál.

„A Magyar Telekom az NMHH határozatának megfelelve 2023. márciusától kivezeti a mobil adatkeretet saját tartalmukkal nem csökkentő alkalmazásokat lehetővé tevő szolgáltatások és tematikus opciók igénybevételének lehetőségét. Előfizetőinket a kötelező értesítésen (2023. januárjában küldésre kerülő számlavégi üzenet) túl több platformunkon tervezzük elérni, illetve tájékoztatni, hogy a változás mindenkinek a lehető legzökkenőmentesebb legyen.”

-mondták el lapunknak a szolgáltatónál.

A Vodafone-nál szintén egyes díjcsomagok integrált részét képezték az ún. Pass adatopciók hosszú ideig, melyeket a szolgáltató a hatósági döntés értelmében már az ősszel kivezetett a kínálatból, illetve jövő márciusig a meglévő ügyfeleknek is búcsút kell mondaniuk ezeknek az opcióknak.

„A Vodafone Magyarország kínálatában a Vodafone Pass tematikus szolgáltatásait érinti a kivezetés, tehát a Social Pass-t, a Connect Pass-t, az EU Video Pass-t, a Navigation Pass-t és a Music Pass csomagokat, amelyek már csupán a meglévő előfizetők számára elérhetők. A kivezetéssel kapcsolatos intézkedésekről és információkról a Vodafone minden érintett ügyfelet időben tájékoztatott illetve tájékoztat.”

-hívták fel a figyelmet a szolgáltatónál.

Minden bit egyenlő

A nullás díjszabású ajánlatok kivezetése a BEREC új ajánlásának megjelenését követően élénk vitát váltott ki szakmai és előfizetői berkekben egyaránt. A semleges internet elkötelezett hívei szerint a zero rate opciókkal kapcsolatos kiskapuk bezárása végre megteremti a 2016-os EU-s jogszabály eredeti jogalkotói szándéka szerinti piaci körülményeket, vagyis amikor minden internetes forgalom egyenlő és nincs semmilyen önkényes különbségtétel egyik-másik platform által generált internetes forgalom között.

A szolgáltatók részéről korábban ugyanakkor többször hangoztatott érv, hogy a nullás díjszabás valójában egy nyílt rendszer, ahhoz – amennyiben adottak a megfelelő technikai feltételek – bármilyen platform vagy applikáció csatlakozhat, akik között nem válogat üzleti érdekek mentén az operátor.

Ez az érv azonban két komoly sebből is vérzik. Egyrészt mindez proaktív hozzáállást feltételez a platformtulajdonosok részéről, ami egy Magyarországhoz hasonló kis ország szempontjából egyáltalán nem életszerű. Azaz meglehetősen kicsi az esélye annak, hogy egy Netflixhez vagy Discordhoz netán Twitch-hez hasonló szolgáltató magától megkeresné a magyar operátorokat azért, hogy a hálózati forgalmára nullás díjszabás legyen érvényes.

Másrészt nehéz elhinni az üzleti érdekek teljes száműzését a képletből, különösen, miután a szolgáltatók egyes, integrált ajánlatainál a nullás díjszabás kiemelt megkülönböztető erővel, ezzel versenyelőnnyel bírt. Nem beszélve arról, hogy egy teljesen transzparens rendszerben a Yettel például a Telekom kérésére nullás díjszabás alá kellett volna vegye a Telekom TV Go-t, míg a Telekomnak ugyanezt kellett volna tennie a Yettel TV-vel, ami könnyen belátható, hogy teljesen képtelen helyzet egy olyan szinten versengő piacon, mint a távközlés.

És mi lesz az előfizetővel?

Végül, de nem utolsósorban vitákat generált az is, hogy a nullás díjszabás kivezetésével mekkora hátrány éri – éri-e egyáltalán – az ügyfeleket. Itt érdemes megjegyezni, hogy a zero rate opciók piaci bevezetésekor a mobilnet-ellátottság és mobilnet-használat (beleértve a gigabájtonkénti adatforgalom fajlagos árát) egészen más szinten volt, mint napjainkban.

Így míg az előző évtizedek közepét jellemző tarifaszerkezeteknél – az integrált mobilnet-keretet, mint elsődleges szempontot figyelembe véve – releváns lehetett például egy chatprogramok forgalmát kinullázó opció, addig mára ezek a csomagok szinte kivétel nélkül okafogyottá váltak, miután jelenleg nincs már a szolgáltatók kínálatában 3 GB-nál kisebb havi adatkeretet nyújtó konstrukció, a teljes korlátlanságot biztosító díjcsomagok pedig egyre több előfizető számára elérhetők.

„A nullás díjszabású ajánlatok kínálatban szerepeltetése tehát az évek során nem csak jogszabálysértőnek bizonyultak, hanem a relevanciájukat is elvesztették, illetve az operátorok és az over-the-top szolgáltatók viszonya is átalakult az elmúlt évek során, különösen a koronavírus-járvány kezdete óta.”

Így ma már végképp elképzelhetetlen, hogy egy magyar szolgáltató nullás díjszabású ajánlatba tegyen egy olyan, óriási adatforgalmat generáló platformot, mint amilyen például a Netflix – helyette a távközlési cégek azért lobbiznak, hogy ezek a cégek a fair share jegyében járuljanak hozzá a megnövekedett adatforgalom elvezetésével járó fejlesztési és karbantartási költségekhez, vagyis fizessenek, ha el akarják juttatni tartalmaikat az előfizetőknek.

Ebben az ügyben a mindent eldöntő végső állásfoglalást szintén az EU mondhatja ki, valamikor jövő tavasszal.

Forrás: HWSW


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

A Sony LinkBuds Fit mostantól rózsaszínben is kapható

A Sony bejelentette, hogy a LinkBuds Fit mostantól stílusos, új, márványmintás rózsaszín változatban is kapható – ez a színárnyalat tökéletes azok számára, akik a lágy és természetes tónusú rózsaszínt vegyítve, kifinomultan szeretnének kitűnni egyedi stílusukkal.

A rózsaszín árnyalatú és elegáns alaptónusú LinkBuds Fit Pink új módját kínálja a stílusod kiegészítésének és kiemelésének, így a rózsaszín LinkBuds Fit a hangzásjavító divat alapdarabjává válik! Ráadásul nemcsak a töltőtok fedelén, hanem a fülhallgatókon is egyedi márványmintával rendelkezik.

Az egyediség és a fenntarthatóság jegyében készült márványminta újrahasznosított PET (polietilén-tereftalát) műanyag palackokból készült. Ez az első alkalom, hogy a Sony Truly Wireless vezeték nélküli fülhallgatói újrahasznosított PET palackból származó műanyagot tartalmaznak: az összes felhasznált műanyag mintegy 20%-a újrahasznosított anyag.​

A LinkBuds Fit fülhallgató 2024 októberében került piacra, kiváló minőségű Ambient Sound módot és zajszűrést biztosít, így a fülhallgató automatikusan alkalmazkodik a környezethez, csökkentve a felesleges zajokat, akár edzőtermi edzésen, akár a napi ingázás során. Emellett a LinkBuds Fit fülhallgatóhoz választható Air Fitting Supporters (illeszkedést segítő elemek) és többféle színben kapható tok révén még inkább személyre szabhatod stílusod.

A termékcsalád 2025 júniusától bővül a rózsaszín LinkBuds Fittel, a fekete, fehér, zöld és lila modellek mellett.

További információkért a következő weboldalra: https://www.sony.hu/headphones/products/linkbuds-fit


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Lezárult a 2025-ös okoszebra-szavazás

A szeptemberi iskolakezdésre egy móri gyalogátkelő alakul majd okossá!

A Generali a Biztonságért Alapítvány évek óta népszerűsíti okoszebra programját. Idén – a tavalyi évekhez hasonlóan – egy szavazás keretei között a hazai lakosság arról dönthetett, melyik városban alakítsanak „okossá” olyan gyalogátkelőhelyet, ami iskola közelében található. A verseny a napokban lezárult, és már az is kiderült, melyik hazai városban épül ki az Alapítvány támogatásával az innovatív gyalogosvédelmi rendszer még a szeptemberi iskolakezdés előtt.

Az elmúlt évtizedekben a többszörösére nőtt a gépjárművek száma, így nem csoda, hogy míg évtizedekkel ezelőtt a legtöbb gyermek már egészen kis korában egyedül közlekedhetett, mára sokat változott a helyzet. A szülők nehezebben engedik el egyedül például iskolába a gyerekeket: a Generali a Biztonságért Alapítvány tavaly júliusi kutatásában 1000, 16-75 év közötti magyar lakost kérdezett többek között arról, hogy mennyire érzik magukat biztonságban a gyalogátkelőkön. A válaszokból akkor egyértelműen kiderült, hogy a hazai lakosság kétharmada inkább csak viszonylag érzi magát biztonságban, amikor gyalogátkelőn halad át. A válaszadók mindössze 16 százaléka számolt be arról, hogy általában véve maximálisan biztonságban érzi magát a zebrán való átkeléskor. A kutatásból az is kiderült, hogy átlagosan a 10-11 éves kor az, amikortól a szülők úgy érzik, egyedül is közlekedhet a gyerek.

Okoszebra szavazás 2025

A Generali alapítványa nyár elején indított közönségszavazást: a hazai lakosságnak két héten át lehetősége volt online megszavazni egy, az OBB javaslata alapján összeállított 19-es listából azt a legveszélyesebbnek ítélt, iskola közelében található gyalogátkelőhelyet, amit okossá alakítanak még az idei iskolakezdés előtt.

A szavazás lezárult, és a szavazatok számából ezúttal is kiderült, hogy rengeteg embert foglalkoztat a gyermekek biztonságos közlekedése: több mint kétmillió szavazat érkezett a két hét alatt. A győztes város idén Mór lett, őt követi a legtöbb szavazatot kapott városok listáján Szombathely, a bronzérmet pedig Karcag szerezte meg.

Így a móri, Szent István tér és Kossuth Lajos utca kereszteződésénél lévő gyalogátkelő a tervek szerint a 2025-ös szeptemberi iskolakezdésre okossá alakul majd.

Az okoszebráknak mérhetően pozitív hatásai vannak a közlekedésbiztonságra

A Rendőrség 2023-as adataiból kiderül, hogy a gyalogosokat érintő több mint 2100 baleset 38%-a (812 eset) kijelölt gyalogosátkelőhelyen történt, melyből 18 halálos kimenetelű volt. Az összes gyalogos baleset 93%-a (1 989 eset) lakott területen belül-, döntő többségben (65%) nappali, természetes fényviszonyok mellett következett be. Azonban 571 alkalommal éjszaka, működő közvilágítás mellett-, 115 esetben pedig közvilágítás nélküli útszakaszon történt szerencsétlenség, mely bizonyítja, hogy a zebrák láthatóvá tétele kulcsfontosságú mind a gyalogos, mind az autós részére.

2021-ben hirdette meg először a Generali a Biztonságért Alapítvány és a Pearl Enterprises Kft. azt a versenyt, melynek során olyan zebrákat kerestek, ahol veszélyes az átkelés. A legtöbb voks egy ózdi és egy váci zebrára érkezett, így mindkét város gyalogos-átkelőhelye lassan négy éve már okoszebraként működik. A 2022-es szavazást Szentendre nyerte, ahol azóta már okoszebra segíti a biztonságosabb közlekedést. A 2023-as okoszebra szavazás győztese Mohács volt, tavaly pedig Mátészalkára szavaztak a legtöbben, így 2024 szeptemberére el is készült az okoszebra, ami azóta biztonságosabbá teszi az iskolába igyekvők mindennapjait.

Mi az az okoszebra?

A SafeCross® okoszebra egy olyan közlekedésbiztonsági rendszer, amely az útburkolatban elhelyezett aktív LED prizmák segítségével a zebrára lépő járókelőre hívja fel a figyelmet. Tehát az okoszebra célja, hogy az adott átkelőhelynél a járművezetők mindig észleljék a gyalogosátkelést. A fényjelzés kizárólag addig tart, ameddig az áthaladás is, így a zebra csak indokolt esetben lép működésbe.

A Generali a Biztonságért Alapítvány szívügyének tekinti a biztonságosabb közlekedés elősegítését: a program elindítása óta közel 70 zebrát alakított okossá; és több mint 120 millió forint értékben kerültek okoszebrák kiépítésre szerte az országban, többek között megyeszékhelyeken, például Kecskeméten, Szegeden, Székesfehérváron, Veszprémben vagy Zalaegerszegen, nyaralóhelyeken a Balaton partján, illetve a fővárosi agglomerációban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung Galaxy Watch okosórák éjjel is segítenek egészségesebb mindennapokért

Egészségünkre már a legapróbb változás is óriási hatással lehet.

Ha kicsit is javítunk mindennapi szokásainkon, az összességében egy egészségesebb életmódhoz vezethet. A hamarosan érkező Galaxy Watch új funkciói még hatékonyabban támogathatják ezen szokások kialakításában a felhasználókat, javítva alvásminőségüket, szívük egészségét, fittségüket és táplálkozásukat.

Vadonatúj funkciók érkeznek

  • Az új funkciók sorában található a Bedtime Guidance (Alvásrutin javaslat), amely az alvás optimalizálásért felel, és a Vascular Load (Szív és érrendszeri terheltség menedzsment), amely alvás közben méri az érrendszerre nehezedő terhelést. A Running Coach (Személyre szabott futóedző) a személyes edzésterv kidolgozásában segít, az Antioxidant Index (Antioxidáns-index) pedig a karotinoidok szintjét méri az egészséges öregedés érdekében.
  • Az új funkciók a One UI 8 Watch részeként érkeznek, amely a hamarosan megjelenő Galaxy Watch szérián válnak elérhetővé. A funkciók azonban már előtte megismerhetőek lesznek egy bétaprogram keretében, amelyet korlátozott számú Galaxy Watch felhasználó próbálhat ki.

Az egészségesebb szokások kialakításáért

Az új funkciók célja, hogy támogassák az egészségesebb napi szokások elsajátítását, amelyek sokaknak kihívást jelenthetnek, hiszen nem alakulnak ki azonnal, maguktól. Ezeknek a mintáknak kialakítása hosszabb időt vehet igénybe, a jelentősebb változások pedig csak később válnak láthatóvá, de az erőbefektetés megtérül, az eredmény megéri a fáradságot.

  • Az egészségtelen táplálkozás például nem feltétlenül fejti ki rögtön a hatását az egészségre, azonban idővel számos komoly következménnyel járhat.
  • Ezzel szemben az egészséges szokások bevezetése nem feltétlenül hoz azonnali eredményeket, de idővel pozitív változásokhoz vezethet testileg és lelkileg egyaránt.
  • A Samsung Health új funkciói azonnali visszajelzésekkel ösztönzik a felhasználót az egészséges szokások kialakítására. Az applikáció ugyanis jutalmakkal vagy figyelmeztető jelzésekkel motiválja a felhasználókat a szokások fenntartásában, és megmutatja erőfeszítései és tettei azonnali hatását.

„Az alvás továbbra is alapvető fontosságú szerepet játszik az egészséggel kapcsolatos megközelítésünkben, mivel az hatással van fizikai és mentális jóllétünkre, a társas kapcsolatainkra és teljesítményünkre is – mondta Dr. Hon Pak, a Samsung digitális egészségügyi csapatának vezetője és alelnöke. – A Galaxy Watch okosórák mélyreható betekintést nyújthatnak az alvásunkba, amellyel jelentősen megváltozhat mindennapi életünk. Ez összhangban áll azzal a célkitűzésünkkel, hogy előremutató gondolkodással és átfogó egészségmegőrzési lehetőségekkel támogassuk a felhasználókat az egészségesebb életmód elérésében.”

Új jólléti funkciók tárulnak fel

A Samsung Health új funkciói valós idejű jólléti visszajelzésekkel ösztönözhetik a felhasználókat az egészséges szokások kialakítására.

Bedtime Guidance (Alvásrutin javaslat)

Már egyetlen pihentető éjszakai alvás is jótékony hatással lehet az egészségre, előmozdítva a változást és az egészségesebb életvitelt. Ez a rendszeres és az ideális lefekvési idővel kezdődik.

  • A Samsung folyamatosan fejleszti alvással kapcsolatos szolgáltatásait, többek között az alvási minták elemzését, az alvási tanácsadást és az alvási környezet optimalizálását, valamint az alvási apnoé – vagyis az alvás alatti légzés zavar jeleit felismerő – funkciót, amely segít előremutató lépéseket tenni.
  • A funkció további lehetőségeket kínál a jobb alvásért: a felhasználó életmódjának és alvási mintáinak megfelelően javasol optimális lefekvési időt, és emlékeztetőt küld annak könnyebb betartása érdekében.
  • A funkció az utolsó három nap alvási mintáinak elemzésével értékeli a felhasználó alvásigényét és a cirkadián ritmusát, hogy kiszámítsa azt a lefekvési időt, amellyel a lehető legéberebb lehet a következő napon.
  • Ez a funkció különösen azoknak lehet előnyös, akik rendszertelen lefekvési időszakok után szeretnének javítani alvásuk minőségén. Amennyiben például több, egymást követő napon később fekszenek le aludni, vagy hétköznapon és hétvégén eltérő az alvásritmusuk, a lefekvési időre vonatkozó útmutatás ezen tényezők figyelembevételével biztosíthat megfelelő alvást.

Vascular Load (Szív és érrendszeri terheltség menedzsment)

Az alvás az általános egészségi állapot tükre lehet, alapjaiban határozhatja meg a jóllétet. A Galaxy Watch ezt a lehetőséget kihasználva méri az érrendszeri terhelést, vagyis az érrendszerre alvás közben nehezedő nyomás mértékét.

  • Az érrendszer oxigént és tápanyagokat szállít a szervezetben, és eltávolítja a salakanyagokat, a szív egészségének fontos mutatója.
  • Alvás közben az érrendszerre nehezedő nyomás természetesen csökken, azonban a túlzott ingadozások negatívan befolyásolhatják a szív- és érrendszer egészségét.
  • Amikor a felhasználó az okosórát alvás közben viseli, megmérheti az érrendszeri terhelést, és képet kaphat annak mértékéről.
  • Ezenkívül a funkció betekintést nyújt olyan életmódbeli tényezőkbe is, mint az alvás, a testmozgás vagy a stressz, hogy segítsen az egészségesebb életmód fenntartásában és az előremutató szokások kialakításában.

Running Coach (Személyre szabott futóedző)

Az alvás lényeges az egészségmegőrzés szempontjából, azonban a sportolás közben is törődnünk kell egészségünkkel. A Samsung következetesen támogatja a futókat, akik az egyik legalapvetőbb sportot űzik. Eszközeivel és funkcióival járul hozzá az aktív életmód fenntartásához és az egyéni fitneszcélok eléréséhez:

  • Sok futó szenved sérülést a túl gyors tempó vagy az aránytalan terhelés miatt. A Running Coach (Személyre szabott futóedző) funkciót úgy tervezték, hogy optimális intenzitású és sérülésmegelőző edzéssel támogassa a futókat a kitűzött célok biztonságos teljesítésében, így kifejezetten alkalmas lehet azoknak, akik most kezdik ezt a mozgásformát.
  • Az új Személyre szabott futóedző funkció ösztönzi a felhasználókat és valós idejű tanácsokat kínál, miközben az egyéni fizikai állapothoz igazított edzésprogramot állít össze a kitűzött célok eléréséhez.
  • A funkció aktiválásához a felhasználóknak elegendő felvenniük az órát és 12 percig futniuk. Az eszköz ezután elemzi a teljesítményt és a futási szintet egy 1-től 10-ig terjedő skálán értékeli. Ezt követően személyre szabott edzéstervet kapnak, amely segíti őket a szintjüknek megfelelő 5 km-es, 10 km-es, félmaratoni vagy maratoni táv biztonságos teljesítésében. Az edzések sikeres befejezése után a felhasználó újabb szintre léphet, feltárva a következő futási kihívást.

Antioxidant Index (Antioxidáns-index)

Az jóllét holisztikus megközelítésekor alapvetően az öregedésre és az egészséges időskor elősegítésére is gondolunk. Nem szabad elfelejteni, hogy egyes életmódbeli tényezők – köztük az alkoholfogyasztás, a dohányzás, a túlzásba vitt napozás, a stressz vagy az alváshiány – felgyorsíthatják az öregedés folyamatát, mivel szabadgyökök termelődnek a szervezetben, amelyek károsíthatják a sejteket. Az antioxidánsok –, amelyek például számos egészséges élelmiszerben megtalálhatók, – segíthetnek semlegesíteni ezeket a szabadgyököket, ezzel pedig hozzájárulhatnak a krónikus betegségek megelőzéséhez és az egészséges öregedéshez.

  • A Galaxy Watch okosórák mérik a bőrben raktározódó karotinoidok szintjét, amelyek a zöld és narancssárga zöldségekben, illetve gyümölcsökben található antioxidánsok.
  • A Galaxy Watch a funkcióval, a fejlett, fényérzékeny BioActive érzékelőjével mindössze öt másodperc alatt képes mérni a karotinoidok szintjét.
  • Ezek az információk viselkedésbeli változásokat is visszatükrözhetnek – például a sárgarépalé rendszeres fogyasztása érzékelhető változást mutathat az indexben –, amely ösztönzően hat a felhasználóra az egészségesebb szokások bevezetéséhez.

A jobb egészségi állapot sok apróbb változtatás együttes eredménye – és a Galaxy Watch segítségével ez most egyetlen éjszaka alatt mérhetővé válhat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss