Okoseszközök

A tévé továbbra is stabil társ a háztartásokban

tévé

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből.

Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk a készüléket.

A televízió jelentőségének visszaszorulását sokan pedzegették az elmúlt években, évtizedben. Noha az, hogy hogyan fogyasztunk mozgóképes tartalmat, már nem csak generációról generációra, hanem szinte évről évre változik, mégsem tűnik úgy, hogy a tévékészülékek a közeljövőben eltűnnének az otthonokból. A Samsung kutatása rámutat, hogy a TV a magyar háztartások legnépszerűbb elektronikai eszköze, a megkérdezettek 95%-a rendelkezik otthon televízióval, ráadásul a válaszadók 65%-a okostévé-tulajdonos is.

A nappaliban, a konyhában, de munka közben is velünk van a tévé

A megkérdezettek beszámoltak kevésbé szokványos életterekről, ahol tévével rendelkeznek: 4% a fürdőszobában, és 2-2-2% a kertben, teraszon, illetve pincében, műhelyben vagy garázsban használja legalább havonta kétszer a készüléket. Televíziót leginkább a nappaliban (64%) és a hálószobában (64%) találunk, bár előfordul minden tizedik tulajdonosnál a gyerekszobában és a konyhában is. A különféle helyiségekben a legkülönbözőbb igényekhez alkalmazkodik például a The Frame is, hiszen ez a Samsung tévé kikapcsolt állapotában is izgalmas funkciókkal bír. A használaton kívül a felhasználó saját fotóit vagy világhírű galériák műalkotásait jelenítheti meg a képernyőn.

A megkérdezettek 6%-a dolgozószobában vagy a dolgozósarokban is tart egy készüléket. Ez nemcsak a kikapcsolódásban, hanem az otthoni munkavégzésben is hasznos lehet. A home office egyre gyakoribb lehetőség, a Remote Access, távoli elérés funkcióval elérhető a távoli számítógép, a képernyője tükrözhető, így a felhasználók a TV-készülékükön dolgozhatnak akár Word, Excel vagy PowerPoint dokumentumokon is.

Az idősebbek többet tévéznek, de a fiatalok több funkciót használnak

Azok többsége, akiknek van otthon televíziója, naponta többször is bekapcsolja a készüléket vagy leül elé (52%), naponta legalább egyszer tízből nyolcan használják az eszközt. A nők 56%-a, míg a férfiak 48%-a egy nap többször is bekapcsolja a tévét, az 50-65 évesek 57%-a napjában többször is a távirányítóért nyúl. Bár elterjedt nézet, hogy a televíziózás a fiatalok körében már kevésbé népszerű tevékenység, a megkérdezett 18-34 éves korosztály háztartásainak 92%-ában is ott van a tévé, ezzel alig maradnak el az 50-65 év közöttiektől (98%) – az viszont, hogy mire használják, már eltérő lehet.

A legtöbben még mindig a klasszikus, lineáris adást nézik, de jelentős arányban számoltak be a felhasználók streaming szolgáltatások használatáról vagy applikáción keresztüli egyéb internetes tartalom megtekintéséről is. Itt azonban már láthatóvá válik a generációs különbség: applikáción keresztüli streaming szolgáltatásokat a fiatalabbak (18-34 éves korosztály) 47%-a, az idősebbeknek (50-65 éves korosztály) viszont csak 25%-a használ. Ezt a fajta kikapcsolódást teheti még élvezetesebbé a Samsung Smart Hub platform, amely rendszerezi a rendelkezésre álló lehetőségeket a videó-, film-, illetve sorozatnézésre, zenehallgatásra vagy képmegosztásra szolgáló applikációktól kezdve, a set-top-boxon át a klasszikus médialejátszóig.

A tévékészüléken végzett tevékenységeket vizsgálva az látszik, hogy lépést tartva a technológiai fejlődéssel a tévé szerepe nem csökken, hanem aktualizálódik, és az okostévék elterjedésével pedig számos izgalmas lehetőséggel bővül még az, amire a televíziókat használhatjuk a jelenben és a jövőben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának

mesterséges intelligencia
forrás: Városi Ingatlaniroda - VING

Berobbant az ingatlanpiacra az MI és amit hozott, arra senki sem számított

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.

Az MI alkalmazása az ingatlanirodákban forradalmi változásokat hoz a piacra. Korábban az ingatlanértékesítőknek órákat kellett eltölteniük a hirdetések megfogalmazásával és optimalizálásával. A mesterséges intelligencia alkalmazása ezen a területen egy újabb példa arra, hogy hogyan tudja a technológia támogatni az emberek munkáját. Az MI nem helyettesíti az emberi kreativitást és tapasztalatot, hanem kiegészíti azokat.

Az ingatlanirodák számára az MI alkalmazása további új lehetőségeket is kínál. A fejlesztést bevezető hálózat díjmentes értékesítői profilt biztosít azoknak, akik szeretnék kipróbálni magukat a szakmában és kihasználni az MI által generált hirdetések előnyeit.

„Mostantól az MI által generált hirdetési szövegek automatikusan készülnek, az értékesítő által megadott paraméterek és az ingatlan adatai alapján. Ez az új megoldás rengeteg időt spórol nekünk. Az ügynökök mostantól a hirdetések szövegére fordított idő helyett a legfontosabb feladatokra összpontosíthatnak, mint például az ügyfelekkel való kapcsolattartás, az ingatlanok megtekintése és a tárgyalások lebonyolítása”

– árulta el Barna József, a Városi Ingatlaniroda – VING hálózatának vezetője.

Az ingatlanpiac folyamatosan változik és fejlődik, ez az újítás jelentős előrelépést jelent a szektorban. Az ingatlanirodák hatékonyabbá válnak, és az értékesítési folyamat gördülékenyebbé válik. Az MI forradalma már itt van, és az ingatlanirodákban alkalmazva az ingatlanértékesítők számára kínálja a jövő lehetőségeit.

Mi sem bizonyítja jobban a fentieket, mint hogy ezt a cikket is 90%-ban az MI fogalmazta valós információk alapján.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az RBM leválthatja az SMS-t?

rbm

Valóra vált egy újabb marketingálom és egyre nagyobb teret nyer az eszköz, melyben a hírlevél, az sms és a chat tudása összpontosul.

Az üzenetküldés evolúciójának legújabb eredménye az RBM, ami az eddig használt rendszerekhez képest ötszörös megnyitási arányra képes, áthatolva a „reklámvakságon”.

Mi a közös minden reklám- és marketing területen dolgozó szakemberben? Mindenki szüntelenül keresi a megoldást, hogy a célközönsége ingerküszöbén átlépve elérje a felhasználóit, a potenciális vásárlóit, folyamatosan beférkőzve a mindennapjaikba. Az emberek túltelítődtek, alig van olyan eszköz, amelyen nem kapnak szinte óránként reklámokat.

Egyre több vállalat az SMS küldést is beépítette az ügyfelei elérésébe, mert napjainkig ez a legstabilabb eszköz a rövid üzenetek küldéséhez. Ugyanakkor sem a klasszikus sms, sem az MMS nem tud olyan interaktívan, színesen és személyre szabottan működni, mint egy hírlevél vagy a chat alkalmazások nyújtotta lehetőségek. Ennek ellenére a felhasználók és a marketingszakma sem engedi el az SMS-t, mint marketingeszközt.

A Google felismerte az újraélesztés szükségességét és egy erős ráncfelvarrással létrehozta az sms új szintjét, az RBM-et. A Rich Business Messaging olyan üzenetküldő szolgáltatás, amely interaktívabb és figyelemfelkeltőbb üzenetek küldését teszi lehetővé, egyelőre még csak az Android operációs rendszert használó felhasználóknak. Képek, gifek, videók, sőt akár carousel formájában komplett termékpaletta is megjeleníthető az üzenetekben, teljesen a fogyasztó igényeihez, érdeklődési köréhez igazítva.

Magyarországon a ROKSH és a HolistiCRM együttműködő partnerként vezette be az RBM szolgáltatást. A ROKSH, az e-commerce innovatív képviselőjeként partnerei offline termékpalettáját „digitalizálva” kvázi online piactérré alakítja az offline üzleteket. Folyamatosan növekvő partneri hálózatának kínálatát immár több mint 100 000 vásárló éri el, és ez a szám dinamikusan fejlődik – nem véletlen, hogy az RBM megoldást is ebben a „digitalizált” kereskedelmi térben próbálták ki először.

„Marketing hatékonysági szempontból az RBM lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabottabb és célozottabb üzeneteket küldjenek az ügyfeleknek. Az RBM megnyitási aránya 85-95%, amely szektortól függően akár ötszörös növekményt jelenthet az e-mailes csatornához képest. RBM-mel olyan ügyfelek is elérhetőek, akik az e-maileket nem, vagy csak ritkán nyitják meg. Az RBM hatékonyan egészíti ki a meglevő kommunikációs csatornákat, ötvözi azok előnyeit”- magyarázta Fekete Csaba Csongor a HolistiCRM ügyvezetője.

Hiba lenne azt gondolni, hogy megkezdődött az SMS hanyatlása. A szakma többsége ma is arra fogad, hogy ez nem fog megtörténni, helyette érkezik egy forradalmi változás, ami teljesen átalakítja. Nos, az RBM-mel ez a folyamat elkezdődött. Marketing szempontból nagyon izgalmas időszak következik, amiből Magyarország sem marad ki: a ROKSH-nak és a HolistiCRM-nek köszönhetően már hazai pályán is figyelhetjük, tapasztalhatjuk a fejlődését.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában

okosóra

Új okosórával bővül június 1-jétől a Huawei magyarországi kínálata: a HUAWEI WATCH GT 3 SE a sorozat eddigi legkisebb súlyú készüléke, amely sport- és fitnesz funkciók széles választékát nyújtja, és akár két hetes folyamatos használatot tesz lehetővé.

Az okosóra kompatibilis Android és iOS-készülékekkel, a felhasználók egyszerűen indíthatnak és fogadhatnak hívást az eszközzel, amely gyorstöltéssel is tölthető.

A Huawei WATCH GT 3 sorozat legújabb készüléke, a HUAWEI WATCH GT 3 SE ötvözi a divatot és a funkcionalitást; ultrakönnyű, kényelmes kialakításának köszönhetően a városi felfedezők, a sport- és fitneszrajongók, valamint az egészségközpontú felhasználók igényeinek egyaránt megfelel.

Kis súly, esztétikus megjelenés

A HUAWEI WATCH GT 3 SE 1,43 hüvelykes, színes AMOLED kijelzője teljesen új kezelőfelületet kapott. A 466 x 466, 326 képpontos felbontásnak köszönhetően a képernyőn tisztán jelennek meg a színek. A Gorilla Glass védőüveg kopásállóvá teszi a kijelzőt, emellett a megerősített polimerszálas kialakítás is hozzájárul ahhoz, hogy ellenállóbb legyen az okosóra.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE mindössze 35,6 g súlyú (szíj nélkül), az óratest teljes vastagsága pedig 11 mm. A felhasználók több ezer óraszámlap közül választhatnak, valamint „A nap ruhája” (OOTD – Outfit of the Day) és Portré módban készített fényképek segítségével személyre szabott óralapokat is létrehozhatnak.

Több mint száz edzésmód

A HUAWEI WATCH GT 3 SE több mint száz edzésmóddal, intelligens futási tervvel, valamint saját fejlesztésű TruSport™ algoritmussal járul hozzá az egészséges, aktív életmód fenntartásához. A HUAWEI TruSport™ az edzések eredményei alapján értékeléseket és javaslatokat ad a felhasználóknak. Emellett a rögzített adatok a HUAWEI Egészség alkalmazásból könnyedén átvihetők a Strava futó- és kerékpáros alkalmazás felhasználói fiókjába is.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE akár 50 méter mély vízben is 10 percig használható. Az öt fő műholdrendszerrel együttműködve (GPS, BeiDou, GLONASS, Galileo és QZSS) a készülék nagy pontosságú GNSS helymeghatározó chipet használ, amelynek köszönhetően kiváló interferenciamentességet biztosít az edzésekhez, így az adatátvitelt nem zavarják más forrásból származó hullámok.

Az okosóra többek között a saját fejlesztésű HUAWEI TruSeen™ 5.0+ és a HUAWEI TruSleep™ 3.0 technológiák segítségével egészségfigyelést végez, nyomon követi a pulzusszámot, az alvásminőséget, a véroxigén- és a stresszszintet is. A pulzusmérést biztosító HUAWEI TruSeen™ 5.0+ technológiának köszönhetően az eszközön a korábbi modelleknél több adatot lehet tárolni, az erőteljes interferencia- és zajcsökkentő kialakításnak köszönhetően pedig jobban megbirkózik a mozgási zajokkal, és tovább javítja a pulzusmérés pontosságát edzés közben.

Továbbfejlesztett alvásfigyelés

A HUAWEI TruSleep™ 3.0 infravörös fényen alapuló technológiát használ az alvásfigyeléshez: rögzíti például az alvás minőségét, automatikusan észleli a felhasználó alvási idejét, valamint a testmozgás, a pulzusszám, és a szívfrekvencia-variabilitáson alapuló paraméterek alapján figyeli a különböző alvásfázisokat. Ezenkívül a HUAWEI TruSleep™ 3.0 a HUAWEI Egészség alkalmazáson keresztül nyomon követi az alvás közbeni beszédet és a horkolást, így a felhasználók hasznos betekintést kaphatnak alvási szokásaikba. A technológia segítségével hat tipikus alvásprobléma azonosítható, köztük az elalvási nehézség, a felszínes alvás, a könnyű éjszakai ébredés, a korai ébredés, a túl hosszú REM-fázis, és a rendszertelen alvási szokások megléte. Az okosóra emellett több mint kétszáz személyre szabott javaslatot tud nyújtani a felhasználók alvásminőségének javítására.

Legyen szó telefonhívások fogadásáról, információkeresésről vagy edzéskövetésről, a HUAWEI WATCH GT 3 SE sokoldalú, intelligens élményt nyújt. Az utazni vágyók számára az óra térképnavigációt kínál, a játékok és a szórakoztatás területén pedig lehetővé teszi többek között a MyTuner Radio, az Infinity Loop és az eSound Music alkalmazások használatát.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE akár két hetes akkumulátor-üzemidővel bír, és gyorstöltéssel tölthető.

Ár és elérhetőség

A HUAWEI WATCH GT 3 SE Grafitfekete színben érhető el június 1-től a Yettel üzleteiben és webáruházában, valamint az Euronics webáruházában. Az eszköz ajánlott fogyasztói ára 62 990 forint.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss