Okoseszközök

Az LG bemutatta, milyen lehet a közeljövő önvezető, szórakoztató autója

A vállalat az ügyféligények mély megértésén alapuló egyedi mobilitási élményeket mutat be az idei Müncheni Autószalonon.

Az LG Electronics (LG) megtartotta történetének első sajtótájékoztatóját a világ egyik legjelentősebb közlekedési eseményén, a Müncheni Autószalonon, vagyis hivatalos nevén az IAA Mobility szakvásáron. Az LG vezérigazgatója, William Cho Münchenben bemutatta, hogy a vállalat miként látja a mobilitási iparág jövőjét, illetve, hogy az LG hogyan akarja előmozdítani a mobilitási ökoszisztéma egészét érintő fontos változásokat.

Idén júliusban az LG bejelentette, hogy intelligens életmód-megoldásokkal foglalkozó vállalattá kíván válni azzal a céllal, hogy az emberek életének minden területére kiterjessze a vásárlói élményt. A vállalat ezt követően mutatta be a ThinQ UP 2.0-t: ez egy olyan úttörő innováció, amely a háztartási készülékeket ultra-összekapcsolható életmódmegoldásokká alakítja át. Most, az IAA Mobility szakkiállításon pedig a jövő mobilitási ügyfélélményéről alkotott egyedülálló és inspiráló elképzelését osztotta meg a társaság.

Azzal, hogy az autóipar gyors ütemben halad az elektrifikáció és az önvezetés irányába, az LG számára hihetetlen lehetőség nyílt arra, hogy új ügyfélértéket teremtsen a mobilitás területén. Az autó hamarosan több lesz, mint egyszerű közlekedési eszköz – sokkal inkább egy olyan térré alakul, amely kibővített és differenciált vásárlói élményeket kínál.

„Az LG közel 70 évet töltött egy, a fogyasztókra fókuszáló üzleti területen. Ez idő alatt az új ismeretek és trendek folyamatos kutatásával világszerte gazdag ismereteket szereztünk a vásárlókról és az életüket meghatározó terekről, ami pedig végül a fogyasztói elektronikai ipar különböző innovációiban testesült meg” – mondta William Cho vezérigazgató. „Alig várjuk, hogy bemutathassuk a mobilitásról alkotott új elképzelésünket, ami az ezen a területen szerzett széleskörű tudásunkon és tapasztalatunkon alapul.”

Az LG ügyfélélmény-központú termékei és szolgáltatásai mögött rejlő tudás és szakértelem az LG járműalkatrész-megoldásokkal foglalkozó üzletágának gyors növekedését eredményezte. Az elmúlt évtized során az e területbe történő folyamatos befektetéssel az LG sikeresen kiterjesztette üzleti tevékenységét az autóipari alkatrészek és megoldások piacára.

Alfaképes: A jövő mobilitási élménye, ami az ügyfélélményre összpontosít

Az LG nemrégiben végzett egy kísérletet, amelynek során egy valódi autonóm jármű belsejét szimuláló környezetet hozott létre. Az eredmények arra utaltak, hogy a legtöbb ember az autonóm járművet egy exkluzív és privát térként érzékeli, amely teljes szabadságot biztosít számukra, hogy azt tegyék, amit akarnak, azaz például játsszanak, dolgozzanak, vagy egy kis időt egyedül töltsenek el. A mélyreható elemzések is azt mutatják, hogy a járművezetők napjainkban szintén ehhez hasonlóan vélekednek a járművükről és a benne töltött időről: 72 százalékuk egyetért azzal, hogy az autózás elsősorban az egyedül töltött pihenés ideje, 43 százalékuk pedig a jármű utasterét jelentőséggel bíró személyes térnek tartja.

Ezen fogyasztói insightok alapján az LG „személyre szabott digitális barlangként” definiálja újra az autót, és három ügyfélélmény-témát – Átalakítható, Felfedezhető, Pihentető – dolgozott ki, hogy ezekkel segítsen megvalósítani a jövő mobilitási vízióját. E témákat – amelyek vállalat értelmezése szerint bármit lehetővé tesznek – együttesen Alfaképesnek (Alpha-able) nevezi.

Átalakítható élmény: A felhasználók igényeihez igazodó környezet

Az LG úgy véli, hogy a jármű belső terének képesnek kell lennie arra, hogy fizikailag átalakuljon, a különböző helyzetekhez vagy célokhoz alkalmazkodva: étteremmé váljon, ahol étkezni lehet, irodává, ahol dolgozni lehet, vagy akár négy keréken gördülő mozivá. Az átalakítható élmény érdekében a járműben lévő tér rugalmasabbá válik, és olyan egyedi élményeket kínál, amelyek megfelelnek az utasok elvárásainak, sőt, meg is haladják azokat. Ezt a koncepciót az LG innovatív kijelzőmegoldásai, köztük a különböző formájú, átlátszó, hajlítható vagy feltekerhető kijelzők, valamint a vállalat egyedülálló háztartásikészülék-technológiái segítségével fogja életre kelteni.

Felfedezhető élmény: A járműfedélzeti tér újragondolása tartalommal

Az LG szerint a jövő autójának képesnek kell lennie arra, hogy megértse az egyes utazások egyedi kontextusát, figyelembe véve az úti célt, az utazás időtartamát és más változókat azért, hogy például személyre szabott tartalmi ajánlásokkal tegye okosabbá, intelligensebbé az utazást. Az LG bízik abban, hogy a fejlett mesterséges intelligencia (MI) és az eXtended Reality (XR) technológia kombinációja segít abban, hogy a Felfedezhető élményeket mielőbb feltárja.

A vállalat kifinomult mesterséges intelligenciája új szintre emeli a mobilitási élményt, elérhetővé téve olyan interaktív, járművön belüli hangalapú asszisztenseket, amelyek úgy ajánlanak releváns tartalmakat az utasoknak, hogy figyelembe veszik az utazás időtartamát és az úti célt is, így azok a becsült utazási időn belül élvezhetők. Sőt, a kiterjesztett valóság (AR) technológia és az LG átlátszó OLED kijelzőjét tartalmazó szélvédők révén az utasok az épp aktuális tartózkodási helyükről egy teljesen más városba juthatnak el, vagy akár át is alakíthatják a jármű belsejének megjelenését.

Pihentető élmény: még több kényelem

Az előbbieken túl a Pihentető élmény az LG fejlett technológiáját és a kapcsolódó szolgáltatásokat fogja kihasználni azért, hogy segítse a vásárlókat a kikapcsolódásban és abban, hogy egy kis „énidővel” kényeztessék magukat. Az utasok így akár egy gyönyörű virtuális kertet és a friss levegőt is élvezhetik a forgalmas városban, vagy az ülés által nyújtott fűtött masszázst, miközben nyugtató zenét hallgatnak, vagy egy MI-alapú tanácsadást, amely a napjuk megszervezését segíti. E mobilitási élmények mögött az a széles körű tudásbázis és tapasztalat áll, amelyet az LG a háztartási berendezések, a kijelzők, a digitális egészség és más, ügyfélközpontú üzleti területek terén szerzett.

Az elektromosjármű-üzletág három fő tengelye az SDV-korszakban

A mobilitási iparág jelenleg a szoftveresen definiált járművek (SDV) korszaka felé tart. A rendkívül kifinomult elektronikus eszközöknek számító SDV-k a nagymértékben alkalmazkodó mozgó terekben fognak új felhasználói élményeket nyújtani, amelyek messze túlmutatnak mindenen, ami napjainkban is létezik. Erre a gyorsan közelgő korszakra készülve az LG ügyfélspecifikus formaterveket fejleszt, hogy elősegítse a jövőbeli mobilitási környezetben megjelenő differenciált felhasználói élmények megvalósítását.

Az LG mobilitási üzletága három fő tengelyre koncentrálódik: a VS Company által gyártott járműfedélzeti infotainment-rendszerekre; az LG Magna e-Powertrain (LG Magna), az LG és a Magna International közös vállalata által kifejlesztett elektromos hajtásrendszerekre; valamint az LG leányvállalata, a ZKW Group által kifejlesztett járművilágítási rendszerekre. Különböző üzletágai révén az LG jelentős erővel bír a jövő mobilitását meghatározó alapvető technológiák terén.

Az infotainment egyidejűleg biztosítja az utasok számára a vezetéssel kapcsolatos információkat és a szórakozási lehetőségeket. Több fejlett technológiáját – a nagy sebességű, nagy volumenű adatátvitelre képes telematikai rendszereket, az olyan digitális interfészeket, mint a Digital Cockpit, valamint a jármű által generált adatpontok elemzésére alkalmas bigdata- és felhőmegoldásokat – felhasználva az LG átfogó mobilitási megoldásokat kínál az SDV-korszak változó igényeinek kielégítésére, lehetővé téve az ügyfelek számára az optimalizált mobilitási élményt.

Bővülő mobilitási jövőkép az elektromosjármű-töltési megoldások révén

Az elektromosjármű-töltési megoldások üzletága várhatóan erősíti az LG jövőbeli mobilitási ökoszisztémáját. A járművekre és a járműveken kívüli területekre egyaránt kiterjedő, optimális mobilitási élményt nyújtó stratégiája részeként az LG tavaly felvásárolta az alapvető töltőtechnológiával rendelkező HiEV Charger vállalatot. Mindemellett szinergia várható az LG-csoporton belüli akkumulátor-üzletággal is, amely az előrejelzések szerint az elkövetkező években gyors növekedés előtt áll.

A jövő mobilitási ágazatában várható növekvő kereslet kielégítése érdekében a HiEV Charger négyféle elektromosjármű-töltőt mutatott be, amelyek a meglévő megoldások gyengeségeire nyújtanak megoldást, az ügyfelek visszajelzései és a felmerülő igények alapján. Ezek az új termékek az állapot-értesítéseket és intuitív érintésvezérlést kínáló LED-kijelzők alkalmazásával fokozott kényelmet kínálnak. Az új töltők emellett számos biztonságnövelő funkcióval vannak felszerelve, például víz- és porállósággal, valamint a töltési folyamat során alkalmazott elektromos és termikus védelemmel, továbbá a csatlakozózár-érzékelés és a távoli frissítések révén egyszerű kezelhetőséget nyújtanak.

Az LG célja, hogy bővítse az EV-töltő üzletágát, kihasználva a gyártás, a minőségellenőrzés, az értékesítés utáni szolgáltatás, valamint az ellátásilánc-menedzsment terén meglévő képességeit, a korábbiaknál jobb töltési ügyfélélményt kínálva.

„Határozottan hiszünk abban, hogy a jövőbeli mobilitásnak arra a küldetésre kell összpontosítania, hogy az ügyfélélmény új szintjét nyújtsa. Az LG innovatív mobilitási megoldásaival több mint elkötelezett e fontos küldetés mellett” – mondta az LG vezérigazgatója. „Mivel arra törekszünk, hogy felszabadítsuk a mobilitás jövőjét, meghívunk minden iparági vezetőt, hogy csatlakozzon hozzánk ezen az izgalmas és fontos úton.”

A sajtótájékoztatóról készült felvétel az LG Global YouTube-csatornáján itt tekinthető meg, angol nyelven:


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Rekordmennyiségű innovációs díjat nyert el az LG a közelgő 2024-es CES-en

innovációs

Összesen 33 elismerést, köztük két “Best of Innovation” díjat érdemelt ki a vállalat.

Technológia és dizájnmegoldásaikért több mint 30 innovációs díjat érdemeltek ki az LG Electronics (LG) legújabb életmód-innovációi a 2024-es CES-en. A háztartási készülékek, a szórakoztatóelektronika és az üzleti megoldások kategóriákban kiosztott díjak között két Best of Innovation, azaz a kiállítás legjobb innovációinak járó díj is szerepel, amelyet az LG OLED televíziói kaptak meg.

A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakkiállítása, a CES mögött álló amerikai Szórakoztatóelektronikai Szövetség (Consumer Technology Association, CTA) minden évben egy innovációs díjprogram (CES Innovation Award program) keretében, számos eszköz- és technológiai kategóriában ismeri el az év legújítóbb fogyasztói termékeit és szolgáltatásait.

Az LG részére odaítélt 33 innovációs díjból 15-öt a vállalat televíziói érdemelték ki. Ebből 12 elismerést az LG OLED készülékei kaptak meg, így immáron ez a tizenkettedik egymást követő év, hogy a vállalat önálló fénykibocsátásra képes pixeleivel felszerelt készülékei megkapják a CES innovációs díját. Az LG az OLED tévépiac meghatározó szereplőjeként évről évre továbbfejlesztette prémium kategóriás megoldásait. Jelenleg az LG kínálja az OLED tévék egyik legszélesebb választékát 42 és 97 hüvelykes képernyőméret között, számos egyedi és innovatív dizájnmegoldással. Az LG OLED tévéket a vásárlók világszerte elismerik kivételes képminőségük miatt, amely élénk, pontos színeket, mély feketéket és végtelen kontrasztot kínál.

Az LG további díjazott szórakoztatóelektronikai termékei közé tartoznak LG hangprojektorok, az LG XBOOM hordozható hangszórók és az LG okostelevíziós platformja, a webOS alkalmazásai is. A díjjal elismert LG háztartási készülékek közé idén többek között az LG SIGNATURE mosó- és szárítógépek kerültek be. Az üzleti megoldások kategóriában az LG UltraGear Gaming monitorokat, az LG SMART monitort, az LG gram laptopokat és az LG CLOi ServeBot segítő robotot díjazták.

A díjazott LG termékek teljes listáját a 2024-es CES kiállításon, január 7-én jelenti be a vállalat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Még masszívabb lett a Casio G-SHOCK legújabb outdoor karórája

shock

A világ egyik legismertebb óramárkája, a Casio vadonatúj karórát dob piacra Magyarországon.

Az újdonság a kimagasló ütés- és rázkódás állósággal rendelkező G-Shock márka tagja.

„A Mudmaster igazi hívószó azok számára, akik a strapabíró, magas tudásszintet képviselő karórákat keresik természetjáráshoz, hegymászáshoz, vagy egyéb extrémsportokhoz”

– emelte ki Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.

Az első G-Shock karóra negyven évvel ezelőtt, 1983-ban jelent meg. Azóta a japán óramárka folyamatosan azon dolgozott, hogy mind strukturálisan, mind funkcionalitásában, mind pedig dizájnban a lehető legtökéletesebbre fejlessze az ebbe a családba tartozó modelleket. A G-Shockba tartozó „Master of G-Line” karórákat pedig kifejezetten extrém körülményekre tervezték és manapság már közismertnek számítanak kimagasló strapabíróságukról.

Extrém ütésállóság

Az új GWG-B1000, amely a Master of G sorozathoz tartozik, egy kifejezetten por- és sárálló darab, amelyet homokos, sáros külső környezethez terveztek. Elnevezése, tehát a „Mudmaster” szó is utal erre. A robosztus fém külső nemcsak kimagasló ütésállóságot biztosít, hanem masszív és szemet gyönyörködtető megjelenést is kölcsönöz a karórának. Ez a karóra méltán jellemezhető a japán „Fuzei-no-aru” („Fuzeivel teli”) kifejezéssel, amelyet Japánban általában a vonzó esztétikumra és stílusos megjelenésre használnak.

A 58.7 mm hosszú és 52.1 mm széles karóra számlapját védő elemek a 12-es és a 6-os pozícióhoz kerültek, kiemelt védelmet biztosítva ezáltal a legsérülékenyebb résznek, az üveglapnak. Ezek a védő elemek a szénszál erősítésű bevonatot kaptak, amely a gyémánt szilárdságához hasonló ellenállóképességet biztosít. Mindemellett pedig kiváló kopásállósági tulajdonságokkal vértezi fel a védőburkolatot.

Különleges gyártástechnológia

Érdekesség, hogy ezen alkatrészek speciális gyártástechnológia alkalmazását követelik meg az óramesterektől. Ezeket a védőelemeket ugyanis eredetileg egy, a karóra előlapjára hasonlító, kovácsolt formából kell kivágni. Az elülső gombvédő viszont egy másfajta módszerrel, úgynevezett „fém fröccsöntéssel” (MIM) készül.

„A fém fröccsöntés egy olyan technika, amely egyesíti a fröccsöntést  és a szinterezési folyamatot. Ennek során a finom fémport összekeverik egy kötőanyaggal, majd a műanyagok előállításához hasonlóan fröccsöntést hajtanak végre, végül pedig szinterezik, hogy rendkívül precízen, milliméteres pontossággal illeszkedő fém alkatrészeket kapjanak”

– hangsúlyozta a Casio termékmenedzsere.

Az alapos megmunkálás mellett a Mudmastert fejlett funkcionalitás jellemzi. Ez a G-Shock háromszoros érzékelővel (Triple sensor) van ellátva, amely magában foglalja az iránytűt, a tengerszint feletti magasság (-700 -10,000 m között) és légköri nyomásmérést, valamint a külső hőmérséklet (-10°C to 60°C közötti tartományban) megjelenítését. A Mudmaster folyamatos, problémamentes működését egy napelemes rendszer biztosítja, ami akár hat hónapig is képes ellátni az óraszerkezetet a szükséges energiával, anélkül, hogy a Mudmastert természetes, vagy mesterséges fény érné.

Akár 200 méteréig vízálló, emellett 300 város világidő kijelzésével, napkelte-napnyugta megjelenítéssel, stopperrel és visszaszámlálás funkcióval is segíti a felhasználókat. A Bluetooth kapcsolat révén pedig okostelefonokkal is párosítható. Így olyan plusz funkciók válnak elérhetővé, mint a helymeghatározás, vagy a térképen korábban rögzített pontokhoz való GPS-navigálás, a telefonkeresés, valamint a Misszió funkció, amely eltárolja a tevékenység előzményeket az applikációban.

A modell fekete (GWG-B1000-1A), ciklámen (GWG-B1000-1A4), valamint zöld színű (GWG-B1000-3A) szíjjel érhető el. Ajánlott fogyasztói ára várhatóan 319.990 Ft lesz.  A Casio a jövőben is folytatni fogja az olyan időmérő szerkezetek fejlesztését, amelyek fejlett ütés- és rázkódásállósággal rendelkeznek, annak érdekében, hogy segítse azokat a felhasználókat határaik és stressztűrőképességeik tágításában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Személyre szabható védelmet kínál a Samsung Autoblokkoló

autóblokkoló

Az Autóblokkoló tovább fokozza a Galaxy készülékek védelmét, összekapcsolva a Samsung biztonságra és adatvédelemre, valamint a felhasználók szabad választására és egyéni testreszabási lehetőségeire irányuló törekvéseit.

Budapest, 2023. november 21. – A Samsung bemutatja a vadonatúj Autoblokkoló funkciót, egy olyan biztonsági eszközt, amellyel a Samsung Galaxy felhasználók az egyéni igényeikhez igazítva és életstílusuknak leginkább megfelelő módon védhetik meg okoseszközeiket.

Az One UI 6 szoftverrel érkező funkció a Samsung Galaxy bővített biztonsági és adatvédelmi újításainak részeként jelent meg. Az Autoblokkoló egy olyan biztonsági lépéseket tartalmazó opt-in szolgáltatáscsomag, amellyel még többféleképpen szabhatják személyre készüléküket a felhasználók a Samsung Galaxy nyílt ökoszisztémájának köszönhetően.

A felhasználók kezében a döntés: a választás szabadságával az erősebb védelemért

„A Samsungnál folyamatosan arra törekszünk, hogy megvédjük felhasználóinkat az adataikat fenyegető támadásoktól. Az Autoblokkoló bevezetésével a felhasználók továbbra is élvezhetik a nyílt ökoszisztéma előnyeit, miközben biztonságban tudhatják a mobilhasználatukat érintő információikat – mondta el Dr. Seungwon Shi, a Samsung Mobilkommunikációs üzletág alelnöke és biztonsági csapatának vezetője. – Mindig szem előtt tartjuk, hogy felhasználóinknak lehetőséget nyújtsunk arra, hogy az igényeiknek legmegfelelőbb módon választhassanak, ahelyett, hogy a vállalat helyettük döntene. Az Autoblokkoló funkciót ennek jegyében bocsátjuk rendelkezésükre.”

Az Autoblokkoló egyik funkciója arra szolgál, hogy megakadályozza a „sideloadingot”, vagyis az alkalmazások nem hivatalos forrásból történő telepítését. A szándékos sideloadingnak számos előnye lehet, például a fokozott testreszabhatóság vagy az eszköz funkcionalitása feletti ellenőrzés. A biztonságos sideload hívei nem tapasztalnak majd jelentős változást, mivel a funkció alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van. Az automatikus blokkolás további nyugalmat biztosíthat mindazoknak, akik nem végeznek sideloading műveleteket vagy kiterjedt testre szabást készülékükön, mivel a biztonsági funkció megfékezheti a pszichológiai manipulációs (social engineering) támadásokat, például az egyre elterjedtebb hangalapú adathalászatot, amely során a támadók rábeszélhetik a felhasználókat kártékony szoftverek telepítésére. Ezáltal megakadályozhatók azok a csalások, amikor a támadó az emberi tévedésekre alapoz, például banki alkalmazottnak kiadva magát ráveszi a felhasználót, hogy telepítsen egy rosszindulatú, adathalász programot. Az Autoblokkoló aktiválásával észlelhetők és megakadályozhatók ezek a kísérletek.

Az Autoblokkoló számos további vezérlőelemmel biztosítja a védelmet, így a felhasználók – többek között – bekapcsolhatják az alkalmazások biztonsági ellenőrzését, hogy felismerjék a potenciálisan rosszindulatú programokat, és megakadályozzák a veszélyes parancsok és szoftverek USB-kábelen keresztül történő telepítését. Ez segíthet megvédeni a felhasználókat olyan helyzeteben, amikor valaki fizikailag hozzáférhet a készülékükhöz, például a repülőtéren, telefontöltés közben.

Az új funkció mellett a Message Guard funkció is frissítést kapott, amely mérsékli a kattintásmentes támadások vagy a rosszindulatú kódot tartalmazó közvetlen képüzenetek előfordulását. Az eredetileg a Google és a Samsung üzenetküldő alkalmazásaihoz bevezetett funkció mostantól a harmadik féltől származó alkalmazásokat használók védelmét is támogatja, így a felhasználóknak nagyobb választási lehetőséggel rendelkeznek a biztonságosan használható alkalmazások terén.

Új biztonsági szabványok az iparág fejlődéséért

A Samsung megteremtette a Galaxy-felhasználók biztonságosabb mobilélményének alapjait, az Autoblokkoló egy lépéssel továbbviszi ezt. Egyesíti az iparág élvonalbeli biztonsági szabványait és az egyéni választási lehetőségeket, így a felhasználók saját preferenciáiknak megfelelően irányíthatják készüléküket. A Samsung biztonsági és adatvédelmi újításainak részeként az Autoblokkoló még jobb felhasználói élményt nyújthat a Galaxy ökoszisztémában.

Az Autoblokkoló egy a Samsung számos adatvédelemre irányuló újításainak sorában. A vállalat Galaxy eszközein frissítette a Biztonság és adatvédelmi kezelőfelületet, így a felhasználók még átláthatóbban követhetik és ellenőrizhetik, hogy mi történik adataikkal. A Samsung legerősebb hardveralapú biztonsági innovációja az okostelefonok mellett további termékkategóriák eszközein is elérhető a Knox Vault kiterjesztésével. A Knox Matrix biztonsági rendszere is frissült, amely előrevetíti a vállalat jövőképét az egymással biztonságosan összekapcsolt eszközökre vonatkozóan. A készülékeken emellett egyszerűbb és kényelmesebb bejelentkezési mód érhető el.

Az Autoblokkoló funkció már elérhető a One UI 6 frissítéssel kompatibilis Samsung Galaxy eszközökön.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss