Connect with us

Okoseszközök

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.

De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét

A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.

A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.

Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?

Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.

Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.

Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük

A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.

Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.

Streamelés és YouTube-ozás a tévén

Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.

A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.

Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

Erre számíthatunk a fociláz idején

Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.

„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”

– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.

„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Színek és fények ünnepe: így kel életre a mexikói Día de Muertos a MIDO karóráin

A MIDO a Commander Gradient Catrines modellel ünnepli a Día de Muertost – a mexikói Halottak napját –, amely a márka ikonikus kollekciójának legújabb, limitált kiadása.

Ez a különleges időmérő eredetileg kizárólag a márka egyik legfontosabb és legrégebbi piacán, Mexikóban volt elérhető, azonban az évek során a MIDO egyik legkarakteresebb és legkeresettebb alkotásává vált, amely világszerte felkeltette az órarajongók figyelmét.

A koponya motívum – amely a halottak napja legfontosabb szimbóluma – ezúttal virágokkal övezve, élénk, foszforeszkáló színekben jelenik meg. A színátmenetes számlapon elhelyezett ikonikus díszítés nappal azonnal magára vonja a tekintetet, éjszaka pedig megbabonázó látvánnyá alakul át. A modell tökéletesen ötvözi a svájci órakészítés precizitását és a mexikói hagyományok gazdagságát, valódi kulturális és esztétikai hidat teremtve a két világ között.

Az árnyékok eleganciája, az örökség fénye: a számlap mögött rejlő történet

A különleges kiadás a mexikói hagyományok gazdagságából merít ihletet, középpontjában El Catrín alakjával – a cilinderes, elegáns öltözetű csontvázzal – és női párjával, La Catrinával, akit virágokkal díszített, széles karimájú kalapjáról ismerhetünk fel. A két karakter a stílus és a kifinomultság jelképe, akik először a Porfiriato korszakban váltak ismertté, majd szorosan összefonódtak a Día de Muertos ünnepével.

El Catrín sokkal több, mint a halandóság szimbóluma: a kifinomultság, az önazonosság és a kulturális büszkeség megtestesítője, amely határokon átívelő örökséget hordoz. Az ikonikus figura máig inspirálja a kortárs designt, emlékeztetve arra, hogy a mexikói művészet és identitás az élet ünneplésén keresztül őrzi és újraértelmezi a múltat.

A MIDO kreatív interpretációja ezt a szellemiséget tükrözi, a sötétből világosba átmenő számlap a folytonosság vizuális metaforája, amely egyetlen mozdulatban köti össze a múltat, a jelent és a jövőt. A középen megjelenő élénk részletekkel gazdagított koponya-motívum nem pusztán a halál véglegességét idézi, hanem a kitartás, a jelenlét és a kulturális örökség jelképe. A modell így egy történelmi és kulturális utalást alakít át élő, vibráló önkifejezéssé, amely arra hívja viselőjét, hogy a hagyományt ne emlékként, hanem a mexikói identitás elegáns és életteli megnyilvánulásaként viselje.

A színek ünnepe a számlapon

Égkék, lila, türkiz, narancs, sötétkék, limezöld, fukszia, fehér és élénkzöld, a Commander Gradient Catrines számlapja igazi színrobbanás, amely életre kelti a Día de Muertos hangulatát. Egyszerre vidám és rejtélyes, a modell méltó folytatása a MIDO 2020-ban indított hagyományának, amely évről évre a mexikói ünnep előtt tiszteleg.

A virágokkal körülvett El Catrín ikonikus alakja harmonikusan illeszkedik a Commander kollekció időtlen formavilágához, amelyet a MIDO 1959 óta változatlanul gyárt. A színátmenetes akril számlap, különösen a három óránál látható dátumtárcsa-ablak, felfedi a Caliber 80 szerkezetet, a legújabb generációs svájci automata mechanikus szerkezetet. A Nivachron™ billegőrugó és a legfeljebb 80 órás járástartalék a megbízhatóság és a precizitás záloga.

Élő vászon

A Commander Gradient különleges, akril számlapja igazi látványosság: a középen áttetsző, a szélek felé feketébe hajló színátmenet részleteiben is megmutatja az óraszerkezet működését. Az idei, limitált Día de Muertos-kiadás különösen figyelemreméltó díszítést kapott, ugyanis a színes és életteli El Catrín-motívum megalkotásához tíz különböző lakkréteget használtak.

Éjszaka a Super-LumiNova® technológia életre kelti a modellt, kékes-zöld foszforeszkálása felfedi a virágmintával keretezett arcát, lenyűgöző fényjátékot hozva létre. A színek és fények kontrasztja a polírozott indexeken is folytatódik, amelyek közepén lila, sárga, sötétkék vagy türkiz betétek futnak, míg a gyémántcsiszolású, fazettált mutatók nappal fehérek, éjjel kékben ragyognak. A három óránál elhelyezett dátumablak finom emlékeztetője az idő múlásának, a domború, fazettált zafírüveg pedig gondoskodik a számlap védelméről és a tökéletes fénytörésről.

A modell szálcsiszolt rozsdamentes acél tokja, amelyet polírozott, lekerekített lünetta koronáz, három, könnyen cserélhető szíjjal párosul, köztük szálcsiszolt acél karkötővel, kék varrású fekete bőrszíjjal és narancsszínű, texturált gumiszíjjal. Utóbbi a MIDO védjegye, és egyben a mexikói cempasúchil, azaz a halottak virága színére is utal.

Ez a technikai teljesítmény és esztétikai gazdagság méltó emléket állít az idő múlásának, újra és újra.

Megbízható svájci szív dobog a közepében

A Commander Gradient Catrines Special Edition belsejében a Caliber 80 dolgozik, egy precíz, erőteljes és gondosan díszített svájci automata szerkezet, amely akár 80 órás járástartalékkal is büszkélkedhet. A Nivachron™ billegőrugó magas szintű védelmet biztosít a mágneses hatásokkal és ütésekkel szemben, így garantálva a hosszú távú pontosságot és megbízhatóságot. A Côtes de Genève-mintázattal díszített, MIDO logóval gravírozott rotor a áttetsző hátlapon keresztül is látható, lehetőséget adva arra, hogy a viselője megcsodálhassa a szerkezet működését. Az óra egy különleges, a modell egyediségét tükröző díszdobozban érkezik, amely méltó keretet ad ennek az ikonikus darabnak. A Commander Gradient Catrines Special Edition nem csupán egy karóra, ez a modell a Día de Muertos örömteli, fénylő és emlékező szellemiségét ünnepli, időtálló designnal, ragyogó színekkel és kivételes mechanikával.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Olimpikonokkal tesztelték a Xiaomi 15T Pro okostelefonok fotós képességeit

A Xiaomi legújabb okostelefonja valódi sportpillanatokban bizonyíthatott: a márka budapesti eseményén újságírók és érdeklődők nemcsak kézbe vehették a Xiaomi 15T Pro modellt, hanem olimpikon sportolók segítségével maguk is kipróbálhatták, mire képes a telefon kamerája dinamikus mozgás rögzítésében.

Ebben a többszörös díjnyertes Ladjánszki Máté fotós, valamint mások mellett Gulyás Michelle olimpiai bajnok öttusázó és Kozák Luca 2x olimpikon, Európa-bajnoki ezüstérmes gátfutó is a résztvevők segítségére volt.

A Ladjánszki Máté vezette workshopon nemcsak a Xiaomi 15T Pro látványos funkcióival ismerkedhettek meg, de a fotós saját trükkjeiből és sportfotós tapasztalataiból is adott ízelítőt. Az esemény különlegességét az adta, hogy a résztvevők az atlétikára jellemző mozdulatokat fotózhattak.

A Budapesti Honvéd Sportegyesület atlétái mellett az eseményen Gulyás Michelle olimpiai bajnok öttusázó, Kozák Luca 2x olimpikon, Európa-bajnoki ezüstérmes, magyar csúcstartó gátfutó, Tóth Anna 2x junior világbajnoki bronzérmes, U23 Európa-bajnoki ezüstérmes, korosztályos országos csúcstartó, Farkas Petra olimpikon, többszörös országos bajnok távolugró, valamint Böndör Márton többszörös országos bajnok rúdugró segített abban, hogy az újságírók és fotóriporterek megtapasztalhassák a Xiaomi 15T Pro fotózási képességeit.

  • Gulyás Michelle olimpiai bajnok öttusázó energikus bemelegítéssel indította a programot, hangsúlyozva, hogy a bemelegítő mozdulatok a sporttevékenység elengedhetetlen részei.
  • Kozák Luca és Tóth Anna látványos gátfutógyakorlatokat mutattak be, lehetőséget adva a résztvevőknek, hogy kipróbálják a dinamikus mozdulatok megörökítését.
  • Farkas Petra a távolugrás lendületét mutatta be, újabb dinamikus pillanatokkal gazdagítva a fotózási élményt.
  • Böndör Márton rúdugrásával szemléltette az atlétika egyik leglátványosabb versenyszámát, amely inspiráló témát kínált a fotózáshoz.

A Xiaomi 15T Pro egyik kiemelkedő képessége a fotózásban több mint 100 éves hagyománnyal rendelkező Leica által készített Summilux kamerarendszerben, valamint Light Fusion nagy dinamikatartományú képfeldolgozó szenzorban rejlik. A Leica hármas objektívjének egyik kiemelkedő darabja a 115 mm-es fókusztávolságú teleobjektív, amely akár 100-szoros nagyításra is képes 50 megapixeles felbontás mellett.

A kamerarendszer ultranagy rekesznyílással nemcsak pontosan adja vissza a színeket, de még távolról is rendkívül tiszta és éles képeket lehet készíteni.

Ladjánszki Máté az eseményen hangsúlyozta: „Többször is előfordult velem, hogy a sporteseményekre több vázzal és objektívvel kellett mennem, mert mindegyikkel másfajta fotókat tudtam készíteni. A Xiaomi 15T Pro-ban viszont a Leica rendszerének köszönhetően három profi objektív is van, így egyetlen telefonnal számtalan stílusú fotót lehet készíteni, amelyek felbontása, részletgazdagsága és élénk színei figyelemre méltóak.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Nothing bejelentette a Phone (3a) Lite okostelefont

A Nothing bejelentette a Phone (3a) Lite okostelefont. A készülék a Nothing márka egyediségét praktikus funkciókkal és magával ragadó felhasználói élménnyel ötvözi, és mindezt kedvező áron kínálja.

Kitűnő külső

A Phone (3a) Lite újraértelmezi a Nothing jellegzetes átlátszó kialakítását. Üvegburkolata játékosságot és praktikumot tükröz, mindezt magas minőségben, kiemelve ezzel a belépő kategóriájú telefonok köréből. Időtálló fehér és fekete színben kapható. A Phone (3a) Lite tartósságáról IP54 szabvány szerinti víz- és porállóság gondoskodik. A megerősített alumínium keret pedig még strapabíróbbá teszi a készüléket.

Részletgazdag és élénk emlékek

A Phone (3a) Lite kifinomult hármas kamerarendszere egy kategóriavezető 50 MP-es fő szenzorra épül, amely kiegyensúlyozott és élethű fotókat készít. A Nothing Phone (3) készülékben található TrueLens Engine 4.0 pipeline-nal működik, és kivételes kamerabeállításokat kombinál fejlett AI szerkesztőeszközökkel. A nagy, 1/1,57 hüvelykes Samsung érzékelő 64%-kal több fényt rögzít, mint a kategóriájában jellemző érzékelők, így még kedvezetlen fényviszonyok közt is kiváló teljesítményt biztosít. Az Ultra XDR fotók, a portré mód, az automatikus tónus, az éjszakai mód, a makró mód és a mozgásrögzítés segítségével minden felvétel optimalizálva van. A 16 MP-es előlapi kamera éles szelfiket és videohívásokat biztosít, míg a hátsó kamera 4K videofelvételt támogat 30 FPS-sel és 1080p lassított felvételt 120 FPS-sel.

A Glyph Light új fényben tündököl

A Glyph Light a Nothing egyedülálló Glyph interfészének továbbfejlesztett változata. A klasszikus értesítési fények által ihletett Glyph Light olyan népszerű funkciókat tesz lehetővé, mint a Flip to Glyph csendes értesítésekhez, az Essential Notifications fontos értesítésekhez és a Camera Countdown csoportképekhez.

Nothing OS 3.5: egyszerűen intelligens

A Phone (3a) Lite a Nothing OS 3.5 operációs rendszerrel, Android 15 alapon maximális Nothing élményt nyújt. Ez a letisztult és intelligens felhasználói felület zökkenőmentes kezelhetőséget biztosít. Az átláthatóságról és biztonságról olyan funkciók gondoskodnak, mint az alkalmazások automatikus rendezésére szolgáló Smart Drawer, a személyes fájlok tárolására szolgáló Private Space és az egyes alkalmazások biztonságát garantáló App Locker. A Nothing 3 évig biztosítja az Android főbb frissítéseit és 6 évig a biztonsági javításokat, így kivételes élettartamot biztosít. A Nothing OS 4.0 várhatóan 2026 elején lesz elérhető a Phone (3a) Lite készüléken.

Az Essential Key és az Essential Space AI alapú eszközöket kínál a jegyzetek, ötletek és hangok rögzítéséhez és rendszerezéséhez, míg az Essential Search internetkapcsolat nélkül is azonnali hozzáférést biztosít a mentett tartalmakhoz.

Ragyogó kijelző

A Phone (3a) Lite 6,77 hüvelykes FHD+ felbontású AMOLED kijelzővel, akár 3000 nit HDR fényerővel és 1300 nit kültéri fényerővel bír. A 10 bites színmélység 1,07 milliárd színt jelenít meg, a 2160 Hz-es PWM-es fényerőszabályozás pedig villódzásmentes képet biztosít, csökkentve a szemfáradtságot.

Erő és teljesítmény a mindennapokhoz

A Phone (3a) Lite gyors, akadásmentes működését a TSMC 4 nm-es technológiáján alapuló MediaTek Dimensity 7300 Pro processzor garantálja. A 2,5 GHz-es 8 magos CPU intenzív terhelésre és játékok stabil futtatására lett optimalizálva, kiegészítve egy fejlett folyadékhűtési rendszerrel.

8 GB fizikai RAM-mal és akár 8 GB virtuális RAM-mal a Phone (3a) Lite összesen 16 GB RAM-ot kínál a zökkenőmentes multitaskinghoz. A tárhely microSD kártyával 2 TB-ig bővíthető. A kettős 5G, WiFi 6 és Bluetooth 5.3 stabil kapcsolatot és késleltetésmentes vezeték nélküli hangátvitelt garantál.

A nagy kapacitású 5000 mAh-s akkumulátor, a MediaTek chipset és a Nothing OS 3.5 optimalizálások kombinációja biztosítja, hogy a Phone (3a) Lite közel 2 napig bírja egy feltöltéssel. A 33 W-os gyorstöltéssel körülbelül 20 perc alatt eléri az 50%-os töltöttségi szintet, az 5 W-os fordított vezetékes töltés pedig kényelmes áramellátást biztosít a kiegészítők számára.

Elérhetőség

A Nothing Phone (3a) Lite Magyarországon 2025. november közepétől lesz elérhető bruttó 104.990 forintos fogyasztói ártól.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss