Connect with us

Okoseszközök

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.

De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét

A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.

A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.

Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?

Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.

Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.

Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük

A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.

Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.

Streamelés és YouTube-ozás a tévén

Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.

A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.

Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

Erre számíthatunk a fociláz idején

Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.

„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”

– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.

„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Az SAP és a Databricks bemutatja az SAP Business Data Cloudot

Az SAP a mai napon bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat.

Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.

Az SAP és a Databricks stratégiai partnersége új korszakot nyit a vállalati adatkezelésben. Két, saját területén piacvezető vállalat fogott össze, hogy újradefiniálja az alkalmazások és adatplatformok együttműködését. Az új megoldás natívan beágyazza a Databricks technológiáját az adatmérnöki, gépi tanulási és az erőforrásigényes AI-feladatok elvégzéséhez.

„Az SAP Business Data Cloud felszabadítja a vállalati adatok teljes értékét az üzleti AI számára”

– mondta Christian Klein, az SAP vezérigazgatója.

„Ötvözi az SAP szakértelmét a küldetéskritikus, végponttól végpontig terjedő folyamatok és a szemantikailag gazdag adatok terén a Databricks világszínvonalú adatmérnöki képességeivel, létrehozva egy úttörő megoldást, amely segíti a szervezeteket abban, hogy maximálisan kihasználják adataikat.”

„A vállalatok világszerte arra törekszenek, hogy nagyobb értéket nyerjenek ki adataikból, és nagyobb hozamot érjenek el AI-befektetéseikből”

– mondta Ali Ghodsi, a Databricks társalapítója és vezérigazgatója.

„Az SAP-val való partnerségünk lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy adataikat – formátumtól és tárolási helytől függetlenül – egyesítsék, így azokat a Databricks Data Intelligence Platformon belül kezelhetik, elemezhetik és testre szabott AI-alkalmazásokat építhetnek rájuk.”

Az adatalapú gazdaság előmozdítása

Az SAP Business Data Cloud támogatja az SAP-t az adattermék-gazdaság növekedésében. Teljeskörűen menedzselt SAP-adattermékeket kínál az üzleti folyamatok széles skálájához – legyenek akár pénzügyi, beszerzési vagy az ellátási láncból származó adatok az SAP S/4HANA-ból vagy az SAP Ariba rendszerből, vagy akár képzési és tehetségmenedzsment adatok az SAP SuccessFactorsból. Ezek az adattermékek a forrásukat, az összefüggéseket, így az üzleti értelmüket is megőrzik, így a nyers rekordokon túl azonnali hozzáférést biztosítanak magas minőségű adatokhoz, mindezt a költséges adatkinyerési folyamatok nélkül.

Ha például egy pénzügyi igazgató szeretné felmérni a növekvő infláció nyereségességre gyakorolt hatását, az SAP Business Data Cloud képes valós idejű külső adatokat, például a fogyasztói árindexet összevetni a vállalata pénzügyi adataival – például a főkönyvi számlákon vagy költséghelyeken található értékekkel –, így átfogó elemzést kaphat a rendszertől.

Az SAP Business Data Cloud új funkciókat is kínál, például az úgynevezett insight appokat, amelyek valós idejű adatokkal összekapcsolt adattermékeket és AI-modelleket használnak fejlett elemzések és tervezési feladatok támogatására. Ezek kiterjednek az alapvető vállalati analitikára, a pénzügyekre és a humánerőforrás-szolgáltatásokra is.

„Az SAP Business Data Cloud segít abban, hogy maximálisan kihasználjuk adataink értékét és előmozdítsuk az innovációt üzleti tevékenységünkben”

– mondta Markus Hartmann, a Henkel Európáért, Afrikáért és Dél-Kelet Ázsiáért felelős vállalati alelnöke.

„A szemantikailag gazdag adattermékek és a Databricks mély integrációja továbbfejleszti meglévő adatmegoldásainkat, lehetővé téve forgatókönyvek modellezését és az AI-alapú meglátások kihasználását, hogy fenntartható jövőt építsünk adataink ökoszisztémájában.”

„A bejelentés a magyar ügyfelek számára is ígéretes, hiszen sok ügyfelünk használja korábbi üzleti adatelemző BI megoldásunkat, számukra a megújult és innovatív funkciókkal rendelkező SAP Business Data Cloud egy tökéletes megoldás lehet a terület modernizálására”

– emelte ki Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója a hír kapcsán.

„A mindennapi üzleti folyamatokba beágyazott AI megoldásokra is egyre nagyobb keresletet látunk itthon is, nem véletlenül: AI ügynökeinkkel a riportingtól kezdve a fejlett analitikán, kockázatértékeléseken, vagy szcenárió-elemzéseken át a tervezésig a legösszetettebb feladatokat is automatizálni lehet, ami erőforrást szabadít fel a kreatív feladatokra és teret ad az innovációnak.”

Az AI-ügynökök teljes potenciáljának kiaknázása

Az SAP Business Data Cloud jelentősen javítja a Joule, az SAP generatív AI asszisztensének működését is, amely gyorsabbá teszi az üzleti területeken átívelő munkafolyamatokat, AI-ügynökök segítségével támogatva a megalapozott üzleti döntéshozatalt. Az iparág legmagasabb minőségű vállalati adatkészleteivel – valamint az SAP Knowledge Graph megoldásával, amely üzleti célokra modellezve strukturálja az adatokat – a Joule-ügynökök mélyebb betekintést nyújtanak a vállalati folyamatokba és hatékonyabb együttműködést biztosítanak az összetett üzleti kihívások megoldásában.

Az SAP bejelentette továbbá számos új, azonnal használható Joule-ügynök elérhetőségét pénzügyi, szolgáltatási, értékesítési és egyéb üzleti területeken belül. Például a pénzügyi ügynökök segítenek a követelések gyorsabb feldolgozásában és a pénzforgalom optimalizálásában, míg az értékesítési ügynökök felgyorsítják az üzleti folyamatokat az ügyfélkérdések hatékonyabb kezelése érdekében.

Ezen felül az SAP bevezetett egy új, fejlett AI-ügynök építő funkciót is, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy saját AI-ügynököket fejlesszenek és telepítsenek. Az SAP évtizedes üzleti szakértelme révén ezek az ügynökök az irányított munkafolyamatok segítségével a releváns adatokra és üzleti kontextusra alapozva képesek működni, ezáltal növelik az automatizáció és a mesterséges intelligencia használat hatékonyságát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Egészségpénztári számlára is elszámolható a vérnyomásmérő funkcióval rendelkező okosóra

Újabb egészségpénztárak fogadják el a nemrégiben Magyarországon bevezetett HUAWEI WATCH D2 okosóra vásárlását.

Ez az innovatív készülék a világ első csuklón hordható, orvostechnikai eszközként regisztrált, 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes okoseszköze.

Újabb egészségpénztárak fogadják el a hazánkban január végén debütált HUAWEI WATCH D2 24 órás vérnyomásmérő funkcióval ellátott okosóra megvásárlását. Mostantól már az Allianz Hungária Egészség- és Önsegélyező Pénztár és az OTP Egészségpénztár is elfogadja a vásárlást, így a Prémium Egészségpénztár, MBH Gondoskodás Egészségpénztár, Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár, valamint a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár mellett már a fenti két újabb szolgáltató tagjai is elszámolhatják az óra beszerzését. Az okosóra egészségpénztári elszámolhatósága komoly előrelépést jelent a Huawei abbéli törekvésében, hogy egészségfigyelő technológiája minél szélesebb körben elérhetővé váljon a felhasználók számára.

Orvostechnikai eszközként regisztrált okosóra

A HUAWEI WATCH D2 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes, ami egyedülálló funkció a csuklón hordható eszközök piacán. A HUAWEI WATCH D2 mandzsetta segítségével méri a vérnyomást a csuklón, nappal emlékeztetőket küld, éjszaka pedig automatikusan elvégzi a méréseket az alvás során. Az okoseszköz megfelel az Európai Unió orvostechnikai eszközökre vonatkozó szabályozásának (MDR – Medical Device Regulation) és orvostechnikai eszközként lett nyilvántartásba véve, ugyanakkor ha bármilyen rendellenességet észlelünk, kulcsfontosságú orvoshoz fordulni, hogy a potenciális problémát időben felismerjék és kezeljék.

Az okosóra további funkciói között szerepel az EKG-mérés, a SpO2-monitorozás, valamint a pulzus-, stressz- és bőrhőmérséklet-mérés is. Emellett a felhasználók részletes Egészségügyi Áttekintést készíthetnek, amely egyetlen érintéssel nyolc különböző testfunkciót összegez. A készülék több mint nyolcvan edzésmódot kínál, kompakt, kényelmes viselet, és párosítható mind iOS, mind Android készülékekkel.

Elérhetőség és árak

A készülék fekete fluoroelasztomer szíjas verziójának ajánlott bruttó fogyasztói ára 164.990 Ft, a fehér bőrszíjas változaté pedig 179.990 Ft. Az okosórákat a MediaMarkt, az Alza, az Emag, a Yettel, a Telekom, illetve az Euronics üzleteiben és weboldalain lehet megvásárolni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik

Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik.

Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.

A digitális banki megoldások közül az egyik legnépszerűbb Kate, az ország egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztense, amely a mesterséges intelligencia és a nyelvtudomány ötvözeteként jött létre. A rendszer akkor tud hatékonyan működni, ha képes megérteni és reagálni az emberek különböző és sajátos nyelvhasználati szokásaira. Mindez komoly szakmai munkát igényel, amelyet a K&H NLU csapata támogat. Többek között ezért is került részletesen bemutatásra Kate, a digitális pénzügyi asszisztens, a Szegedi Tudományegyetem által szervezett XXI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencián, ahol a K&H NLU csapat egyik szakértője egy olyan hétköznapi példán keresztül prezentálta hogyan működik Kate nyelvi feldolgozási rendszere, vagy hogyan érti meg Kate a természetes nyelvet, mint az utalás.

Egy intelligens asszisztens fejlesztése

Kate fejlesztése során az NLU csapat különböző modulokat integrált, amelyek lehetővé teszik a felügyelt gépi tanulás és a szabályalapú rendszerek együttes alkalmazását. A hangalapú asszisztens válaszai előre megírt válaszokon alapszanak, és a rendszer szabályalapú megközelítést alkalmaz a válaszok generálására. Ez a gyakorlatban vonatkozhat akár egy Kate-hez intézett kérdésre vagy tranzakcióra egyaránt.

Amikor egy ügyfél üzenetet küld, az automatizált rendszer először azt próbálja megérteni, hogy mi a szándéka („intent”). Ez lehet például egy átutalás indítása. Emellett a rendszer felismeri a fontos adatokat („entity-ket”), mint például a bankszámlaszámot vagy a címzett nevét. Ha valaki például azt mondja, hogy „Utalj Róbertnek!”, akkor a rendszer először megnézi, hogy a felhasználó elmentette-e Róbert nevét a partnerei közé. Ha igen, akkor ennek alapján tud választ adni és a kérést végrehajtani.

Szakmai közösség az ügyfélélményért

Az NLU csapat a K&H digitális innovációs szakterületének részeként működik, a bank IT szervezetén belül a legújabb technológiákat alkalmazza az ügyfélélmény javítása érdekében. Az NLU csapat nem csupán egy belső fejlesztési egység, hanem egy folyamatosan innováló szakmai közösség is, mely a legújabb AI technológiákat és nyelvészeti megoldásokat alkalmazza.

„A K&H Bank stratégiája a digitális fejlesztésekre épül, hogy a modern bankolási igényeket kielégítse. Ennek egyik kiemelkedő példája Kate bevezetése és folyamatos fejlesztése, mely a mesterséges intelligencia és az automatizáció legújabb vívmányait ötvözi. A technológiai innováció azonban nemcsak az ügyfelek kényelmét szolgálja és a jövő bankolási lehetőségeit biztosítja, hanem rámutat arra is, hogy az igazán hatékony megoldások több tudományterület – például adatelemzés, gépi tanulás, kiberbiztonság – összekapcsolásával születhetnek meg. Ezért is összetett az IT szakemberek munkája hiszen nem csupán saját szakterületükön kell helytállniuk, hanem más üzleti és technológiai folyamatok megértésére és integrálására is szükség van. Ez a multidiszciplináris megközelítés kihívásokkal teli, de éppen ez teszi vonzóvá az IT szakemberek számára a banki környezetet, amely egyre inkább a legmodernebb technológiák találkozási pontjává válik. ”

mondta el a projekt kapcsán Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss