Connect with us

Okoseszközök

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.

De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét

A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.

A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.

Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?

Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.

Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.

Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük

A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.

Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.

Streamelés és YouTube-ozás a tévén

Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.

A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.

Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

Erre számíthatunk a fociláz idején

Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.

„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”

– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.

„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Karácsonyi klasszikusok új köntösben

A mesterséges intelligencia új életre keltheti a kedvenc karácsonyi filmjeinket.

A Samsung okostévéken elérhető AI alapú funkciók most a régi klasszikusokat még részletgazdagabbá és tisztábbá varázsolhatják, hogy a jól ismert ünnepi történeteket rendkívüli minőségben élvezhessük.

Az ünnepek közeledtével előkerülnek azok a filmklasszikusok, amelyek megidézik számunkra az igazi karácsonyi hangulatot, ezért évről-évre szívesen újranézzük őket. De mi lenne, ha idén nemcsak a nosztalgiának adnánk teret, hanem a régi kedvenceinket egy új, izgalmas szemszögből ismernénk meg?

A Samsung TV-k 8K AI Felskálázás Pro funkciója a tartalmakat 8K minőséghez közelítő részletességgel és tisztasággal jelenítheti meg, így kedvenc karácsonyi filmjeink minden részletét kiemelkedő minőségben élvezhetjük, a ragyogóan csillogó égősoroktól, a hópihékig. Az intelligens technológia folyamatosan javítja a felbontást, így minden jelenet kristálytiszta és részletgazdag lehet. Nemcsak a képminőségen javíthatunk, hanem az akciók is élvezetesebbek lehetnek: az AI Mozgásjavító Pro funkciónak köszönhetően a gyors jelenetek – például a pórul járt betörők találkozása a szellemes csapdákkal – most tisztábban és simábban jelenhetnek meg.

Az AI-alapú Relumino mód egy vizuális segéd, amely dinamikusan kiemeli a képernyőn megjelenő elemek kontúrjait, a kontrasztot és a színeket, így a tartalmak tisztábbá válhatnak, ezzel javítva a láthatóságon, így senkinek sem kell kimaradni a közös filmnézésből, együtt varázsolhatják el a karácsonyi kalandok az egész családot.

Az AI hangtechnológiának köszönhetően az új Adaptív hangerőszabályozás Pro funkció kiemeli az emberi beszédet a háttérzajból, így minden szó tisztán és érthetően hallható, míg az Adaptív hangzás Pro technológia intelligensen igazítja a hangot a tartalomhoz és a szoba akusztikájához, így garantálva a valósághű, részletgazdag hangzásvilágot, amely minden jelenetet még magával ragadóbbá tesz.

A Samsung AI alapú funkciói nem csupán a képernyőt, hanem az egész ünnepi hangulatot is új életre kelthetik, így, a technológia és a klasszikus filmek tökéletes harmóniájával, idén a karácsony valódi varázsát élhetjük át – még részletgazdagabban, még tisztábban, mint valaha, így biztosítva az élményt, amit még a Grincs sem lophat el.

A Samsung tévékkel és funkciókkal kapcsolatos további információ a Samsung weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az LG megnyitja a ThinQ API-t az okosotthonok fejlődése érdekében

api

Az LG Electronics (LG) teljesen nyílttá tette LG ThinQ elnevezésű okosotthon-platformjának alkalmazásprogramozási felületét, így a fejlesztők mostantól könnyen alakíthatnak ki egyedi ökoszisztémákat az LG készülékeivel.

Az LG elindította a Smart Solution API fejlesztői weboldalt (smartsolution.developer.lge.com), amellyel hivatalosan is nyílttá tette az LG ThinQ alkalmazásprogramozási felületetét. Az API egyfajta digitális csatlakozóként működik, amely lehetővé teszi a különböző szoftverek számára, hogy egymás funkcióihoz zökkenőmentesen hozzáférhessenek. A nyílt API ezáltal lehetőséget biztosít a fejlesztők számára, hogy az LG mesterségesintelligencia-alapú készülékeinek különféle funkcióit beépítsék saját alkalmazásaikba vagy rendszereikbe, ezzel továbbfejlesztve szolgáltatásaikat.

Az LG ThinQ API két kategóriára oszlik:  a ThinQ API az egyéni felhasználóknak, míg a ThinQ Business API a vállalati partnereknek szól. A ThinQ API lehetővé teszi az otthonokban vagy épületekben telepített LG-eszközök távvezérlését, valamint megkönnyíti a különböző platformokkal való integrációt.

Az egyéni felhasználók számára a ThinQ API lehetővé teszi az LG ThinQ alkalmazásban regisztrált, mesterséges intelligenciát alkalmazó készülékek vezérlését és felügyeletét különböző okosotthon-platformokról. A ThinQ API használatával bárki könnyedén létrehozhat egy személyre szabott okosotthont, amely illeszkedik életstílusához.. A Home Assistant globális okosotthon-platform felhasználói például már 26 féle mesterséges intelligencia alapú LG készüléket, köztük hűtőszekrényeket és mosógépeket is csatlakoztathatnak és vezérelhetnek meglévő okosotthon környezetükben. A Home Assistant egy nyílt, közösségi platform, amelynek világszerte mintegy egymillió felhasználója van. A közösség együtt fejleszt különböző okosotthon-funkciókat, például eszközautomatizálást, vagy különböző funkciók bővítését.

Az LG felvásárolta az Athom nevű, kiterjedt IoT-eszközcsatlakozási lehetőségeiről ismert, okosotthon-rendszereket fejlesztő vállalatot, hogy ezáltal felgyorsítsa a külső termékek és szolgáltatások integrálását saját ThinQ platformjába. Az Athom Homey nevű okosotthon-hubja jelenleg több mint 50 000 különböző készülék összekapcsolására képes. A társaság alkalmazásboltja mintegy 1000 applikációt tartalmaz, amelyek olyan globális márkák termékeit és szolgáltatásait kapcsolják össze és vezérlik, mint például a Philips vagy az Aqara. Az LG célja, hogy az Athom kiterjedt nyílt ökoszisztémáját és az IoT-eszközök csatlakoztathatóságát integrálja saját ThinQ On AI hub okosotthon-rendszerébe. A társaság tervei szerint ezáltal egy olyan mesterségesintelligencia-alapú okosotthon jöhet létre, amiben a generatív AI jobban megérti az ügyfelek igényeit és optimális megoldásokat kínálhat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Dubajban debütáltak a Huawei legújabb okoseszközei

Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót.

Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.

Több zászlóshajó okoseszközt mutatott be dubaji eseményén a Huawei, amelyek új mérföldköveket jelentenek a gyártó technológiai fejlesztéseiben. Az új termékek nemcsak a legfrissebb technológiákat képviselik, hanem a Huawei azon törekvését is, hogy a digitális világ lehetőségeit mindenki számára elérhetővé tegye. A vállalat jelentős erőforrásokat fordít a kutatás-fejlesztésre, hogy olyan megoldásokat kínáljon, amelyek valóban megkönnyítik a felhasználók mindennapjait.

HUAWEI Mate X6: a hajlítható kijelzőjű zászlóshajó okostelefon

A termékbemutató legnagyobb újdonsága a Mate sorozat következő generációs hajlítható készüléke volt. Az új HUAWEI Mate X6 minden téren kiemelkedő okostelefon, amely új szintre emeli a hajlítható telefonok piacát. Legyen szó dizájnról, tartósságról, fotózásról vagy a felhasználói élményről, az új készülék minden területen jelentős előrelépéseket kínál az előző generációkhoz képest.

Az innovatív, tartós anyagok és az átgondolt szerkezeti kialakítás révén a Mate X6 egyszerre könnyű és erős: súlya mindössze 239 gramm, zárt állapotban 9,85 mm, nyitott állapotban pedig mindössze 4,6 mm vastag. A készülék két elegáns színváltozatban érhető el – Nebula Vörös és Fekete –, a kamera elrendezését pedig az űrkorszak dizájnja ihlette, amely a bolygók mozgását idézi, szimbolizálva a jövő végtelen lehetőségeit.

A HUAWEI Mate X6 50 MP-es Ultra Aperture XMAGE kamerával rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy különböző fényviszonyok mellett is kiváló minőségű fényképeket készítsenek a felhasználók. Emellett egy 40 MP-es széles látószögű kamera és egy 48 MP-es telefotó mikro kamera is található benne, amelyek segítenek a színek pontos megjelenítésében és a részletek éles rögzítésében, így a fényképek még tisztábbak és élethűbbek lesznek.

Mindemellett az új HUAWEI Mate X6 a felhasználóbarát EMUI 15 operációs rendszerrel érkezik, amely intelligensebb, biztonságosabb és zökkenőmentesebb felhasználói élményt nyújt, miközben szórakoztatóbbá és egyszerűbbé teszi a mindennapi használatot.

HUAWEI nova 13 sorozat: szuper szelfik, szuper minták

A HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozat új irányt szab a fiatalabb generáció számára, miközben a kreativitást és az önkifejezést helyezi a középpontba. Fényképezés terén kiemelkedő teljesítményt nyújt, mind szelfik, mind portrék terén. Emellett az előlapi és hátlapi kamerák többfókuszú portréfunkciói művészi hatásokat adnak a képeknek, így minden pillanat igazán különlegessé válik.

A HUAWEI nova 13 Pro 50 MP-es, állítható rekesznyílású kamerával érkezik, amellyel különböző fényviszonyok között is kiemelkedő képeket készíthetnek a felhasználók. A kamera F1.4-től F4.0-ig terjedő beállításokat kínál, valamint optikai képstabilizátorral (OIS) is felszerelt, ami segít a tiszta és éles fényképek rögzítésében. A 3X optikai zoomos portré-teleobjektív szintén optikai képstabilizátort használ, így ideális a közeli és távoli portrékhoz egyaránt. A Huawei saját XD Portrait Engine technológiája finomítja a képeken a részleteket, például a formákat, textúrákat, színeket és a háttérelmosást. Emellett három különböző portréstílust kínál, amelyek segítenek abban, hogy a fényképek mindig a legjobban illeszkedjenek a különböző fényképezési helyzetekhez. Az új AI Best Expression funkciónak köszönhetően a gyors sorozatfelvételek során a mesterséges intelligencia automatikusan finomítja az arckifejezéseket, így a felhasználók a legtermészetesebb arckifejezésű képet választhatják, biztosítva, hogy mindenki a legjobb formáját hozza.

A HUAWEI nova 13 sorozat nemcsak teljesítményében, hanem dizájnban is kiemelkedő. A klasszikus fekete és fehér változat mellett elegáns lódenzöld színben is elérhető. A Fashion Forward esztétikájához hű maradva a HUAWEI nova 13 sorozat a divatvilág kockás mintáit hozza el a két kézzel alkotott dizájn világába, a fény és az árnyék játékát hozva létre.

HUAWEI FreeBuds Pro 4: stabil és kristálytiszta hívásélmény

A HUAWEI FreeBuds Pro 4 továbbra is megőrzi a sorozat prémium vezeték nélküli fülhallgatóinak hagyományait. A legújabb technológia és a kiváló akusztikai megoldások egyesítésével páratlan zenei és hívásélményt kínál. A fülhallgató nagy felbontású, veszteségmentes hangátvitellel, a Dual-driver True Sound rendszerrel és precíz hangvisszaadással biztosítja a tiszta, érzelmekkel teli hangélményt, mindezt most először a HUAWEI SOUND márkán belül.

A FreeBuds Pro 4 forradalmi újításai révén a hívások tisztasága kiemelkedő. Az eszköz akár 100 dB-ig csökkenti a külső zajokat a hívások során, köszönhetően a Huawei fejlett mesterséges intelligencia alapú zajcsökkentő algoritmusának, a három mikrofonos rendszernek és a csontvezetéses, kifejezetten hangfelvételre optimalizált VPU mikrofon zajszigetelő képességének. Az új modell a gyártó  előző generációjához képest még jobb hangminőséget biztosít: akár 2,3 Mbps sebességű veszteségmentes hangátvitelre képes (szemben az előző generációs fülhallgató 1,5 Mbps sebességével). A FreeBuds Pro 4 támogatja a Huawei saját fejlesztésű L2HC 4.0 Bluetooth protokollját is, amely lehetővé teszi a 48 kHz/24-bit minőségű, tömörítés nélküli hangok továbbítását.

Az újrahangolt Dual-driver True Sound rendszer a hangfrekvenciákat a megfelelő hangszóróra irányító Digital Cross-Over technológiával együttműködve gazdag és élethű hangélményt nyújt.

HUAWEI FreeClip: mostantól Rose Gold színben is, új funkciókkal felvértezve

A HUAWEI FreeClip nyitott kialakítású vezeték nélküli fülhallgató ötvözi a csúcstechnológiát a divatos, letisztult megjelenéssel. Az eszköz kényelmesen viselhető ún. C-Bridge dizájnja nemcsak stílusos, hanem hosszabb használat során is komfortos viselet. Az új Rose Gold színváltozat lágy rózsaszín árnyalatot kínál, finom arany tónusokkal, amelyek eleganciát és kifinomultságot sugároznak. Az eszköz praktikus, új funkciókkal is bővült; a Dynamic Bass Algorithm funkció automatikusan javítja a mélyhangokat, így gazdagabb és erőteljesebb zenei élményt biztosít, a fejmozgás-vezérlés lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyszerű fejmozdulatokkal – például bólintással vagy oldalra fordítással – irányítsák a zenét vagy fogadjanak hívásokat, míg a Drop Reminder funkció figyelmeztet, ha egy fülhallgató kicsúszik a fülből.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss