Okoseszközök
Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár
Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.
De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.
100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét
A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.
A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.
Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?
Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.
Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.
Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük
A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.
Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.
Streamelés és YouTube-ozás a tévén
Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.
A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.
Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk
Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.
Erre számíthatunk a fociláz idején
Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.
„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”
– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.
„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Okosmegoldások, amelyek értéket adnak az ingatlanokhoz
Az elmúlt években a digitalizáció nemcsak a munkahelyeket vagy a közlekedést alakította át, hanem az otthonainkat is. Az okosotthon-technológiák ma már messze túlmutatnak az egyszerű kényelmi funkciókon. Nemcsak arról van szó, hogy a lámpákat egy gombnyomással vezérelhetjük, hanem arról is, hogy az otthonaink energiatakarékosabbá, biztonságosabbá és sokkal rugalmasabbá válnak. Ez a változás pedig közvetlenül hat az ingatlanpiacra is, hiszen egy korszerűen felszerelt lakás vagy ház jóval vonzóbbá válik a vevők szemében.
Példák a piacról: kiadó lakások és eladó házak
Az okosotthonok iránti kereslet nem csak a technológiai újdonságokra nyitott rétegeknél jelentkezik. Ma már egy kiadó lakás Budapest belvárosában sokszor alapból rendelkezik olyan megoldásokkal, mint a távolról vezérelhető fűtés vagy világítás. Ugyanez figyelhető meg a külvárosi vagy az agglomerációban található ingatlanoknál is: egy eladó ház Budapest környékén gyakran kínál előre telepített biztonsági rendszert vagy energiamenedzsment-megoldásokat. A Tecnocasa tapasztalatai szerint az ilyen fejlesztések egyre inkább elvárásnak számítanak a vásárlók és bérlők körében, nem csupán plusz extrának.
Az okosotthon, mint értéknövelő tényező
Az ingatlanpiacon a korszerűség régóta fontos szempont, de az okosmegoldások új szintet jelentenek. Az energiatakarékos fűtés és világítás például nemcsak költségcsökkentést jelent a mindennapokban, hanem hosszú távon növeli az ingatlan értékét is. Egyes vásárlók már kifejezetten olyan otthont keresnek, ahol előre beépített IoT-rendszerek működnek, hiszen így nem nekik kell a fejlesztésekre költeniük. Ez pedig a hirdetések szövegezésében is visszaköszön: a modern technológiai megoldások gyakran az elsők között szerepelnek a kiemelt jellemzők listáján.
A jövő ingatlanpiacának iránya
A trendek egyértelműen azt mutatják, hogy a digitalizáció mélyen beépül az ingatlanpiac működésébe. Ez az ingatlanfejlesztők, -közvetítők és a tulajdonosok számára kihívást és lehetőséget is jelent egyaránt. Kihívás, mert folyamatosan lépést kell tartani a technológia fejlődésével, és lehetőség, mert az okosotthon-megoldásokkal rendelkező ingatlanok iránti kereslet várhatóan tovább nő. Akár egy városi lakásról, akár egy agglomerációs családi házról van szó, a digitalizáció mára megkerülhetetlen szemponttá vált.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Közel kétmillióan szavazták meg, hogy Móron épülhessen a következő okoszebra
Átadták a móri okoszebrát a 2025-2026-os tanévkezdésre
A Generali a Biztonságért Alapítvány évek óta népszerűsíti okoszebra programját. Idén – a tavalyihoz hasonlóan – egy szavazás keretei között a hazai lakosság arról dönthetett, melyik városban alakítsanak „okossá” olyan gyalogátkelőhelyet, ami iskola közelében található. A verseny a nyár elején lezárult, a napokban pedig átadásra is került a győztes városban az okoszebra.
Napjainkban sokkal több nehézséggel kell szembenézniük a gyerekeknek a gyalogos közlekedés során, mint évtizedekkel ezelőtt – elég csak a gépjárművek megnövekedett mennyiségére gondolnunk. Nem véletlen, hogy a szülők nehezebben engedik el egyedül akár csak iskolába a gyerekeket: a Generali a Biztonságért Alapítvány tavaly júliusi kutatásában 1000, 16-75 év közötti magyar lakost kérdezett többek között arról, hogy mennyire érzik magukat biztonságban a gyalogátkelőkön. A válaszokból akkor egyértelműen kiderült, hogy a hazai lakosság kétharmada inkább csak viszonylag érzi magát biztonságban, amikor gyalogátkelőn halad át. A válaszadók mindössze 16 százaléka számolt be arról, hogy általában véve maximálisan biztonságban érzi magát a zebrán való átkeléskor. A kutatásból az is kiderült, hogy átlagosan a 10-11 éves kor az, amikortól a szülők úgy érzik, egyedül is közlekedhet a gyerek.
Okoszebra szavazás 2025: elkészült a móri okoszebra
A Generali alapítványa nyár elején indított közönségszavazást: a hazai lakosságnak két héten át lehetősége volt online megszavazni egy, az OBB javaslata alapján összeállított 19-es listából azt a legveszélyesebbnek ítélt, iskola közelében található gyalogátkelőhelyet, amit okossá alakítanak még az idei iskolakezdés előtt.
A szavazatok számából ezúttal is kiderült, hogy rengeteg embert foglalkoztat a gyermekek biztonságos közlekedése: több, mint kétmillió szavazat érkezett a két hét alatt. A győztes város idén Mór lett, őt követte a legtöbb szavazatot kapott városok listáján Szombathely, a bronzérmet pedig Karcag szerezte meg.
Így a móri, Szent István tér és Kossuth Lajos utca kereszteződésénél lévő gyalogátkelő szeptemberi iskolakezdésre okossá alakult – a napokban megtörtént a gyalogosvédelmi rendszer átadása is.
„2021-ben hirdette meg először a Generali a Biztonságért Alapítvány és a Pearl Enterprises Kft. azt a versenyt, melynek során olyan zebrákat kerestünk, ahol veszélyes az átkelés. A legtöbb voks egy ózdi és egy váci zebrára érkezett, így mindkét város gyalogos-átkelőhelye lassan négy éve már okoszebraként működik. A 2022-es szavazást Szentendre nyerte, ahol azóta már okoszebra segíti a biztonságosabb közlekedést. A 2023-as okoszebra szavazás győztese Mohács volt, tavaly pedig Mátészalkára szavaztak a legtöbben, így 2024 szeptemberére el is készült az okoszebra, ami azóta biztonságosabbá teszi az iskolába igyekvők mindennapjait. Büszkék vagyunk rá, hogy az okoszebrák létesítésével sokat tehetünk azért, hogy a gyermekek nagyobb biztonságban közlekedhessenek a mindennapokban”
– mondta Kalmár László, a Generali a Biztonságért Alapítvány képviselője.
Mi az az okoszebra?
A SafeCross® okoszebra egy olyan közlekedésbiztonsági rendszer, amely az útburkolatban elhelyezett aktív LED prizmák segítségével a zebrára lépő járókelőre hívja fel a figyelmet. Tehát az okoszebra célja, hogy az adott átkelőhelynél a járművezetők mindig észleljék a gyalogosátkelést. A fényjelzés kizárólag addig tart, ameddig az áthaladás is, így a zebra csak indokolt esetben lép működésbe.
A Generali a Biztonságért Alapítvány szívügyének tekinti a biztonságosabb közlekedés elősegítését: a program elindítása óta közel 70 zebrát alakított okossá; és több mint 120 millió forint értékben kerültek okoszebrák kiépítésre szerte az országban, többek között megyeszékhelyeken, például Kecskeméten, Szegeden, Székesfehérváron, Veszprémben vagy Zalaegerszegen, nyaralóhelyeken a Balaton partján, illetve a fővárosi agglomerációban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A Samsung egy új, személyre szabott, „A-65%” energiabesorolású mosógépet mutat be az IFA 2025 kiállításon
A Samsung a berlini IFA 2025 kiállításon mutatja be a legújabb mosógép-innovációit, köztük az új Bespoke AI készüléket, amely 65%-os energiahatékonysággal rendelkezik, és olyan funkciókat kínál, mint az AI Mosás+.
A Samsung továbbra is nagy hangsúlyt fektet az energiatakarékos és intelligens funkciókkal rendelkező, egyedi stílusú készülékek fejlesztésére.
„A Samsung az új A-65% energiabesorolású mosógéppel magasabb szintre emeli az energiahatékonyságot – mondta Jeong Seung Moon, a Samsung digitális készülék (DA) üzletág K+F csoportjának vezetője és ügyvezető-alelnöke. – A vállalat személyre szabott élményt kínál az AI-funkciókkal, mint az új AI Mosás+, valamint a hatékony, továbbfejlesztett hardverrel és a változatosabb formatervezéssel. A személyre szabott élmények párhuzamosan csökkenthetik a felhasználók energiabefektetését, míg növelhetik kényelmüket.”
„A-65%” Bespoke AI mosógép: Egy új mérföldkő az energiahatékonyságban
A Samsung az IFA 2024 kiállításon mutatta be az „A-55%” energiabesorolású Bespoke AI mosógépet, idén pedig az új, „A-65%” energiabesorolású modellt leplezi le, amely 65%-kal kevesebb energiát fogyaszt, mint az európai piacon meghatározott „A” osztályú energiabesorolás követelményei. A hatékonyabb motor, valamint a finomhangolt mosási és keringtető algoritmusok gondoskodnak erről a teljesítményről.
Az új mosógép a továbbfejlesztett AI Mosás+ funkcióval is rendelkezik, amely mostantól intelligensen igazodik a legkülönbözőbb textíliákhoz, beleértve a szabadtéri öltözéket és a farmeranyagot is. Az AI Mosás+ érzékeli a töltet súlyát, a szennyezettség mértékét és az anyag típusát, majd ezek alapján automatikusan beállítja a víz- és mosószeradagot, valamint a mosási ciklust az optimális végeredményért.
A mosógép funkcionális fejlesztésekkel Sötétacél színben lesz kapható és megtalálható rajta egy 7 colos érintőképernyő, amely forradalmi funkciókkal és szolgáltatásokkal, valamint zökkenőmentes SmartThings-integrációval kínál minőségibb felhasználói élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Papírhatású kijelzővel és 2.5K felbontással érkezik a HUAWEI MatePad 11.5
-
Okoseszközök2 hét ago
NUKI Smart Lock Pro – a szerkesztőség új biztonsági kedvence
-
Okoseszközök2 hét ago
A Lenovo bemutatja az AI-alapú eszközök és élmények teljes portfólióját a fogyasztói, üzleti és mobil szegmensben
-
Okoseszközök2 hét ago
Nincs megállás, újabb innovatív megoldásokkal rukkolt elő James Dyson!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung egy új, személyre szabott, „A-65%” energiabesorolású mosógépet mutat be az IFA 2025 kiállításon
-
Gazdaság2 hét ago
Drágulnak a használt autók, mégis nagyobb az érdeklődés irántuk
-
Ipar2 hét ago
A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között
-
Okoseszközök2 hét ago
Ezért fontos odafigyelni a kávéfőző karbantartására