Okoseszközök

A HONOR leleplezte az ipar első AI defókuszáló szemvédelmi és deepfake-érzékelő funkcióit

A HONOR két iparágvezető, készülékekre telepített AI-innovációt mutatott be, amelyek célja a felhasználói lehetőségek és a biztonság új szintre emelése.

A HONOR az MWC Shanghai 2024-en tartott előadásán bemutatta legújabb fejlesztéseit az emberközpontú AI, az AI Defocus Eye Protection és az AI Deepfake Detection terén – az előadás címe “Az ember és az AI szinergiája: az intelligens eszközök több lehetőséget kínálnak az embereknek” volt. A keynote során a vállalat megerősítette, hogy az emberközpontú, készülékre telepített AI-ra összpontosít, ahogy azt is, hogy határozottan hisz az AI-alapú hardverekben rejlő lehetőségekben.

Fejlődő szemvédelmi technológia a megelőzéstől a megkönnyebbülésig

Figyelembe véve azt, hogy a rövidlátók száma a világon egyre csak nő a hosszú távú képernyőhasználat miatt, a HONOR bemutatta a szemvédelmi technológiája legújabb fejlesztését, az AI Defocus Eye Protectiont. Ez az újítás mesterséges intelligencia segítségével defókuszáló  szemüveget szimulál az intelligens eszköz kijelzőjén.

A defókuszáló szemüvegek viselése bizonyítottan elősegíti a szem egészségét, mivel tudatosan beállított defókuszálást idéznek elő a felhasználó perifériás látómezejében, hogy segítsenek megőrizni a tiszta központi látást. Ez a hatás olyan megváltozott vizuális érzékelést eredményez, amely lelassítja a szem megnyúlásának azon folyamatát, ami rövidlátáshoz vezet. A HONOR AI Defocus Eye Protection a szem védelmét a megelőzéstől az élményt javító technológia megteremtéséig követi, és a HONOR AI Defocus Eye Protection 25 perc olvasás után átlagosan 13 fokkal csökkenti a felhasználók átmeneti rövidlátását. Egyes felhasználóknál a maximális csökkenés 75 fokos volt.

Csaláscsökkentés az AI Deepfake Detection segítségével

A felhőalapú „deepfake” mesterséges intelligencia a technológia által jelentett kockázatokat megkerülve a HONOR bevezette az AI Deepfake Detectiont. A csalások megelőzése és a digitálisan manipulált tartalmak észlelése érdekében az AI Deepfake Detection képkockánként vizsgálja az olyan részleteket, mint a szemkontaktus, a megvilágítás, a kép tisztasága és a videó lejátszása, hogy azonosítani tudja az emberi szem számára észrevehetetlen hibákat.

Emellett az AI Deepfake Detectiont az online csalásokhoz kapcsolódó videók és képek nagy adathalmazával képezték ki, így az AI három másodpercen belül képes az azonosításra, szűrésre és összehasonlításra. Ha a funkció szintetikus vagy módosított tartalmat észlel, azonnal kockázati figyelmeztetést küld a felhasználónak, így tartva távol őket a potenciális csalókkal való további kapcsolattartástól.

További részletek a termékcsaládról a HONOR hivatalos honlapján találhatók: www.honor.com/.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Középkategóriás áron kínál felsőkategóriás zajszűrést a Huawei legújabb fülhallgatója

huawei

Már Magyarországon is kapható a Huawei i-sorozatának legfrissebb tagja, a HUAWEI FreeBuds 6i vezeték nélküli fülhallgató. Az új modell az  eddig inkább flagship kategóriára jellemző intelligens és dinamikus zajszűrő technológiával, hosszú, akár 35 órányi üzemidővel a negyvenezer forint körüli árkategóra egyik legjobb választása lehet.

Az új HUAWEI FreeBuds 6i fülhallgatót a gyártó harmadik generációs intelligens, dinamikus zajszűrő technológiájával (Intelligent ANC 3.0) szerelték fel, amely korábban kizárólag a flagship kategóriás Pro szériában volt elérhető. Az új technológia révén az eszköz különböző szituációkban pontosabb zajszűrést biztosít úgy, hogy egy speciálisan kifejlesztett algoritmus 34 lehetséges felhasználói helyzet alapján valós időben módosítja a szűrési beállításokat a környezeti tényezőknek megfelelően.

Az új modell emellett öt nagyobb hardverfrissítéssel is érkezik, amelyek szintén a magasabb zajszűrési teljesítményt támogatják. A passzív zajszűrés (PNC) fejlesztései közé tartozik a zajszűrő kamra és a vadonatúj gumiharangok, míg az aktív zajszűrés (ANC) fejlesztései között szerepel a három mikrofonos rendszer, az elődmodellhez képest 2,4-szer magasabb  számítási teljesítmény és a 11 mm-es négy-mágneses dinamikus meghajtó.

A zajszűrő kamra főként közepes és magas frekvenciájú zajokra koncentrál, és különösen hatékonyan csökkenti a háttérzajt a 2–3 kHz-es tartományban, így a FreeBuds 6i ideális választás lehet kávézókban vagy irodákban is. A zajszigetelést tovább növelik a három méretben elérhető bőrbarát, folyékony szilikonból készült gumiharangok, amelyek egyúttal stabilabb illeszkedést is biztosítanak.

A HUAWEI FreeBuds 6i fülhallgató három mikrofonból álló rendszere az elődmodellhez képest pontosabban gyűjti össze a környezeti zajokat, és egy külső mikrofonnal további hangokat is rögzít, ami 50 százalékkal jobb jelerősség-zaj viszonyt (SNR) eredményez. Ez jelentősen javítja a hang tisztaságát, valamint kiterjeszti a zajszűrést az alacsony és közepes frekvenciákra egyaránt. Emellett a fülhallgató 2,4-szer erősebb számítási teljesítménnyel rendelkezik, ami jelentős javulást eredményez különböző környezetekben. A technológiát egy 11 mm-es négy-mágneses dinamikus meghajtó is kiegészíti, amely magasabb érzékenységet biztosít, és úgy javítja a zajszűrést, hogy ellentétes hanghullámokat generál a fülhallgatóba jutó zajok ellensúlyozására. Az új technológiáknak köszönhetően a FreeBuds 6i kétszer olyan hatékony: Átlagosan 27 decibellel csökkenti a zajt minden frekvenciatartományban, és akár 5 kHz-es ultra-széles zajszűrési tartományban is hatékonyan működik.

Akár 35 órányi zenelejátszás

A HUAWEI FreeBuds 6i fülhallgató kivételes hangminőséget és erős akkumulátor-élettartamot nyújt. A 11 mm-es ultramágneses mélyhang-meghajtóval felszerelt fülhallgató 50 százalékkal erősebb basszus hangzást biztosít egészen 14 Hz-ig, amelyet az LDAC HD audiokodek és a Hi-Res Audio Wireless tanúsítvány is alátámaszt.

Ezenkívül a felhasználók személyre szabhatják a hangélményt a támogatott Multi-EQ hatások segítségével. Ezek az effektek akár 10 sávos hangszínszabályzást biztosítanak, lehetővé téve a zenék finomhangolását az egyéni ízlésnek megfelelően.

A HUAWEI FreeBuds 6i akár 35 órányi zenelejátszást biztosít töltőtokkal, és 8 órányit a fülhallgató egyetlen feltöltésével, egy gyors, 10 perces töltés pedig akár 4 órányi lejátszást biztosít.

Ár, elérhetőség

A HUAWEI FreeBuds 6i ajánlott fogyasztói ára 42.990 Ft, és többek között az alábbi kiskereskedőknél kapható: MediaMarkt, Yettel online és offline üzleteiben, az Alza és emag webáruházában, illetve további, kisebb értékesítő partnereknél.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már a zsebünkben is elférnek a webáruházak, és ezt ki is használjuk

Az okostelefonok szerepe évről évre egyre kiemelkedőbb az online vásárlások során – többek között ez derült ki a Reacty Digital átfogó éves e-kereskedelmi felméréséből, mely a 18-79 éves magyar lakosság körében vizsgálja az online vásárlással kapcsolatos attitűdöket, szokásokat.

A fordítóprogramok és a globális logisztika segítségével egyre inkább tűnnek el a korlátok, így bár a többség magyar nyelvű webáruházakat preferál, a távol-keleti piacterek jelentősége is növekszik, elsősorban az olcsó termékeknek köszönhetően.

Ruhát még mindig sokan rendelnek online, a háztartási gépek iránti kereslet némileg visszaesett

Továbbra is a ruházat a legnépszerűbb online, a kategória évek óta a lista élén áll, az elmúlt egy évben az online vásárlók kétötöde (42%) rendelt ide tartozó terméket. Az egészséghez kapcsolódó termékek is őrzik helyüket a toplistán, amire ebben az évben a barkács és kerti termékek, a játék-ajándék, valamint a háztartási- és vegyiáruk fértek fel, ezekből a kategóriákból tízből három online vásárló rendelt a megelőző egy évben. A sokáig élmezőnyben lévő háztartási kis- és nagygépek kategória az elmúlt évek folyamatos csökkenése után kimaradt a TOP5-ből, de továbbra is a rendelők negyede választotta ezt a kategóriát (is).

Kis képernyőn is nagy élmény kell

Az utóbbi évek egyik meghatározó e-kereskedelmi trendje az okostelefonon történő vásárlás. Évről évre egyre többen vannak, akik legalább a vásárlási folyamat egy részét (pl. információszerzés, rendelésleadás, fizetés) ilyen eszközön végzik, a 2024-es felmérés alapján az online vásárlók közel háromnegyede (73%) tesz így, míg három évvel ezelőtt még csak tízből hatan (60%) nyilatkozták ezt. Ezzel párhuzamosan csökkenő tendencia látszik az asztali számítógépek, illetve laptopok használatában, így egyértelmű az átrendeződés a kisebb képernyők irányába. Nem meglepő hát, hogy minden második (55%) online vásárlónak fontos, hogy a webáruház mobilról/tabletről is könnyen kezelhető legyen, akár optimalizált weboldal, akár saját applikáció segítségével. Az okostelefont/tabletet használók több mint fele (56%) inkább az utóbbi verzióra szavaz, bár a reszponzív weboldal kedvelői (37%) sincsenek kevesen, egy szűk réteg (7%) pedig bizonytalan abban, melyiket részesíti előnyben.

A többség magyar nyelvű webáruházból rendel szívesen…

Az online vásárlók háromnegyedének (76%) fontos, hogy a webáruház magyar nyelven elérhető legyen, 49 százalék számára ez kiemelt tényező. Ezzel összhangban az online vásárlók több mint fele (54%) csak magyar nyelvű weboldalról rendelt az elmúlt egy évben. A nőkre jellemzőbb, hogy az anyanyelvükhöz ragaszkodnak, mint ahogy az idősebbekre és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezőkre is. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy vásárolt valamilyen külföldi oldalról akár eredeti nyelven használva azt, akár a böngésző által kínált automatikus fordítást igénybe véve. A legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők fele (49%) vásárolt valamilyen külföldi oldalról, így körükben legmagasabb ez az arány, de közöttük vannak legnagyobb arányban azok is, akik nem tudják eldönteni, vagy nem emlékeznek pontosan. A fordítóprogramok felődésével ma már pillanatok alatt magyar nyelvűvé alakítható bármilyen webáruház, ha ez jó minőségben történik, akkor a felhasználó akár észre sem veszi, hogy nem hazai oldalt használ.

…de nem zárkóznak el akár a Távol-Kelet elől sem

A külföldi oldalak közül egyértelműen az újonc Temu a legnépszerűbb, tízből négy (39%) online vásárló rendelt innen az elmúlt egy évben, a nők átlag feletti arányban. A nők egyébként is hajlamosabbak olyan terméket rendelni, melyet online hirdetésben láttak, így a Temu intenzív reklámkampánya elsősorban őket szólítja meg. Az oldal ráadásul magyar nyelven is olvasható, aminek köszönhetően még szélesebb réteget tud elérni. A SHEIN-ről az online vásárlók 15, AliExpress-ről pedig 13 százaléka vásárolt a vizsgált időszakban, a többi felsorolt webáruházból (pl. Amazon, Wish, Zalando) ennél kevesebben.

A külföldi rendeléseknek kedvez, hogy az online vásárlók bő fele (55%) szívesen vár hosszabb szállítási időt is, ha cserébe olcsóbban kaphatja meg a rendelését, tízből négy (40%) online vásárlót pedig nem érdekel, hogy valójában kitől vagy honnan vásárol, amíg azt a terméket / szolgáltatást kapja, amit megrendelt. Csupán az online vásárlók harmada (33%) jelezte, hogy saját bevallása szerint figyel arra, hogy inkább hazai cégektől, vállalkozóktól rendeljen a külföldiek helyett.

A külföldi weboldalak előnye a vásárlók szerint, hogy olcsóbban juthatnak hozzá a termékekhez és nagyobb választékot találnak ezekben az áruházakban, akár olyasmit is, ami hazai szinten nem elérhető. Ellenérv a szemükben, hogy általánosságban kevésbé bíznak meg ezekben a külföldi, sokszor csak angol nyelven elérhető webshopokban, bár kellően alacsony ár esetén akár azt a kockázatot is könnyebben bevállalják, hogy mégsem kapják meg a terméket, vagy a vártnál rosszabb minőségben. Néhány vásárlót a hosszú szállítási idő is inkább a hazai webáruházak felé terel, hiszen bizonyos esetekben az alacsonyabb ár sem kompenzálja, hogy 3 nap helyett 3 hetet kell várni a csomagra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.

De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét

A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.

A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.

Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?

Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.

Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.

Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük

A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.

Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.

Streamelés és YouTube-ozás a tévén

Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.

A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.

Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

Erre számíthatunk a fociláz idején

Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.

„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”

– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.

„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss