Okoseszközök

Éttermi szoftverek ‒ a minimum ma már kevés

éttermi

Az NTAK adatszolgáltatás bevezetése óta a legkisebbek kivételével mára minden étterem, kifőzde, vendéglátóhely rendelkezik valamiféle szoftverrel.

A gyakran kényszerűségből bevezetett ingyenes eszköz azonban csak a pénzügyi alapfunkciókra szorítkozik, így nem jelent sem hatékonyságnövekedést, sem versenyelőnyt. Mindezt annak ellenére, hogy a Falatozz.hu friss kutatása alapján egy korszerű, informatikai megoldás és az abból következő új lehetőségek akár megkétszerezhetik egy egység bevételét.

Az integrált rendszerek az alapanyag beszerzésétől a megrendelésen át egészen a borravalóig egységként kezelik a vendéglátás folyamatait, automatikusan kezeli a pénztárgépet és az NTAK jelentéseket és olyan feladatokra is kész megoldást adnak, mint például a standolás és az internetes megrendelések kiszolgálása, raktárkészlet-nyilvántartás, vagy az egység működésének távoli felügyelete ‒ vezette fel a kérdést Veres László, a Falatozz.hu ételrendelő portál vezetője.

Az oldal közelmúltban lezárult kutatása a hazánkban elérhető éttermi rendszereket és a hozzájuk kapcsolódó előnyöket vizsgálta, vendéglátósok véleménye alapján. A piacon több mint 10 komoly szolgáltató kínál ilyen szoftvert, és bár megjelenésükben, árukban, támogatásukban ezek jelentősen különböznek, mindegyik lehetővé teszi a folyamatok integrált kezelését. A jelentős különbségeket érzékelteti, hogy az első bevezetések óta a kötelezettek 13%-a váltott egyik piaci (tehát nem ingyenes) megoldásról a másikra. A sok „átigazolás” oka, hogy az időnyomás, vagy a tapasztalatok hiánya miatt elsőre sokan nem a számukra optimális megoldás mellett döntöttek. Egy integrált vendéglátós, éttermi rendszer munkaerőt, adminisztrációt spórol a vendéglátóhelyeknek, a gördülékeny ügymenet pedig a fluktuációt is csökkenti, mintegy 42%-kal.

A legfelkészültebb éttermeknél például már alap, hogy szerződésben és automatizált kapcsolatban állnak mindhárom nagy online rendelő platformmal (ezek a Wolt, a Foodora és a Falatozz.hu). Az innen érkező megrendelések kiszolgálásához a legegyszerűbb, leginkább automatizált megoldás egy átfogó informatikai rendszer, amit már eleve felkészítettek a három szolgáltatótól érkező adatok fogadására, a funkciót csak be kell kapcsolni. E nélkül szinte lehetetlen hatékonyan értékesíteni az online térben, miközben az ágazat forgalmának nagyon jelentős, talán már túlnyomó része onnan érkezik, sok egység kizárólag a kiszállításból él. Az integrált rendszer bevezetésével és az új lehetőségek, például az online csatornák kihasználásával lényegében minden megkérdezett vállalkozás már az első hónapban legalább 20-25%-os bővülést ért el, de gyakran megduplázták bevételüket. A nyilvánvaló előnyök ellenére a felmérés alapján a hazai, NTAK adatközlésre kötelezett éttermek mindössze 40%-a használ valamilyen komolyabb, piaci alapon működő szoftvert, a többiek még nem léptek túl az ingyenes változaton ‒ mutat rá a vezető.

Hosszú távon azok sincsenek jobb helyzetben, akik egyedi fejlesztésű szoftvert használnak. A piaci szolgáltatók felületei is testre szabhatók, de egy egyedi fejlesztésnél az egyszemélyes fejlesztő gyakran eltűnik, vagy csak nem tudja/akarja megugrani a következő fejlesztési igényt, miközben a piac és a jogszabályi környezet elég dinamikusan változik. A szoftver bevezetésétől, cseréjétől nem kell megijedni, csak fel kell rá készülni, és akkor akár nagyon rövid idő alatt megoldható. A kiválasztott beszállító jellemzően mindenben segíti a vállalkozásokat. Nemcsak a korábbi adatok zökkenőmentes átvételében, de a használat betanításával is ‒ hívta fel a figyelmet Veres László.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Sziget Fesztivál: érdekes mobilhasználati szokásokra derült fény

Befejeződött Európa egyik legnagyobb könnyűzenei és kulturális eseménye, a Sziget Fesztivál.

A látogatók a nap 24 órájában intenzíven használták a mobilhálózatot: kétszázszor annyi időt telefonáltak, és 1200-szor annyi mobiladat-forgalmat bonyolítottak le a Yettel mobilhálózatán, mint az óbudai Hajógyári-sziget egy átlagos napján – derül ki a fesztivál hivatalos telekommunikációs partnerének riportjából. De melyik külföldi országból érkeztek legtöbben?

Hívogatós hétfő, videózós vasárnap

A Sziget Fesztivál hat napjának adatforgalma mintegy 35 darab átlagos budapesti bázisállomás forgalmát bonyolítja, az egyes állomások pedig összesen körülbelül 25-ször akkora adatforgalmat kezelnek, mint egy átlagos budapesti hétköznapon. Az Óbudai-sziget egy átlagos nyári időszakban (idén július 3-8. között) mért adataihoz képest a fesztivál hat napján a Yettel hálózatán összesen mintegy kétszázszor többet telefonáltak és 1200-szor több adatot használtak fel a fesztivállátogatók a helyszínen.

A hanghívások szempontjából a legsűrűbb nap az utolsó, hétfői nap volt (augusztus 12.), amikor a fesztivál napi átlagforgalmánál mintegy 15 százalékkal többet telefonáltak a Szigetlakók. Adatforgalom tekintetében két erősebb napot is mutat a mobilszolgáltató riportja: a szombati és vasárnapi adatforgalom körülbelül 14-15 százalékkal, míg a zárónap ennél kevesebbel, mintegy 11 százalékkal haladta meg az átlag Sziget-napot.

Külföldi látogatók és felhasználók

A Sziget Fesztivál minden évben nagy számú külföldi látogatót is megmozgat. A Yettel nemzetközi partnereinek köszönhetően az idelátogató vendégek is élvezhetik a megnövelt kapacitást: az immár 80 országban – és ennyi országból hozzánk látogató külföldi előfizetőknek – elérhető VoLTE roaming, azaz a nagykapacitású 4G-re terelt hangforgalom, aminek köszönhetően lényegesen több egyidejű telefonhívást képes kezelni a hálózat.

A látogatók legnagyobb csoportja általában Hollandiából, illetve az Egyesült Királyságból érkezik, és mindezt a mobilforgalmi adatok is tükrözik. A külföldi Sziget-látogatók közül idén az Egyesült Királyságból csatlakoztak legtöbben a Yettel hálózatára – azaz indítottak hívást vagy használták a mobilnetet –, és náluk minimálisan, 2-3 százalékkal kevesebb felhasználó érkezett Hollandiából. A harmadik helyen Ausztria áll.

A több százezer látogatóra a fesztivál hivatalos telekommunikációs partnere, a Yettel egy kisváros méretének megfelelő hálózati kapacitáserősítéssel készült. A közel egyhetes teszten jól vizsgázott az extra hat bázisállomás telepítésével és az 5G-vel megerősített mobilhálózat, amely így képes volt kiszolgálni a hirtelen megnövekedett forgalmat, és biztosítani, hogy viszonylag kis területen, egyidőben akár több tízezer fesztiválozó is problémamentesen tudjon telefonálni és netezni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

A Samsung kiterjeszti a Bekarikázással keresés funkciót a Galaxy A és a Galaxy Tab S9 FE szériára is

A Galaxy ökoszisztéma további készülékein válik elérhetővé a Bekarikázással keresés a Google-lel funkció, köztük meghatározott Galaxy A szériás okostelefonokon[1] is, még szélesebb körre kiterjesztve ezzel a mobil AI-t.

Ez a fejlesztés hangsúlyozza a Samsung és a Google azon elkötelezettségét, hogy kiemelkedő mobiltechnológiát biztosítsanak minél több felhasználónak. Az A szériás készülékeket követően, az innovatív keresési élmény a Galaxy Tab S9 FE és Tab S9 FE+ készülékekre is megérkezik, amelyeken a nagyméretű kijelzők és a Galaxy S Pen új dimenziót adhatnak a felfedezésnek.

A Bekarikázással keresés a Google-lel a Galaxy S24 széria és a Galaxy AI bevezetésével hamar közkedvelt funkció lett, hiszen a hagyományos keresési módszereken túlmutató, formabontó felfedezési lehetőséget kínál. Ahogy egyre több Galaxy készüléken, köztük a legújabb Galaxy Z Flip6 és Z Fold6 okostelefonokon is elérhető lett, a Bekarikázással keresés folyamatosan fejlődött, hogy minél könnyebben kezelhető és minél inkább felhasználóbarát lehessen. Többek között teljes oldalak lefordítását, QR- és vonalkódok beolvasását bízhatják rá a felhasználók az új keresési funkcióra, emellett segítséget nyújthat a házi feladatok elkészítésében is. Mostantól, az egyes Galaxy A modelleken és a Galaxy Tab S9 FE szérián is elérhető Bekarikázással keresés segítségével még több Samsung készülékkel tehetünk fel összetettebb kérdéseket a minket körülvevő világról.

Ezek a frissítések új lehetőségeket nyitnak meg a Galaxy A és a Galaxy Tab S9 FE szériának, és megerősítik azon elkötelezettségünket, hogy még több Galaxy-felhasználónak biztosíthassunk kiemelkedő technológiát – mondta TM Roh, a Samsung Electronics Mobile eXperience üzletágának vezetője és elnöke. – Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a forradalmi AI technológiát minél szélesebb közönséghez juttassuk el annak érdekében, hogy a felhasználóink hatékonyabban dolgozhassanak, szabadabban alkothassanak és gazdagabb, személyre szabottabb interakciókban lehessen részük a készülékeikkel.”

A Bekarikázással keresés a Google-lel egy új mód arra, hogy egy egyszerű mozdulattal szinte bármire rákereshessünk – alkalmazások váltogatása nélkül. A funkció engedélyezésével a felhasználók egyszerűen bekarikázhatják, kiemelhetik vagy megérinthetik a képernyő bármely pontját, hogy kiválasszák a keresni kívánt szöveget, képet vagy videót[2].  Ez a funkció, amely a Google-lel való szoros együttműködés eredménye, a vállalat nyitottság és összefogás iránti tartós elkötelezettségét testesíti meg. Az AI-alapú Bekarikázással keresés, az általa kínált sokrétű információval és kontextussal új szintre emeli a keresési élményt: könnyebbé és izgalmasabbá teszi azt.

A Galaxy A sorozatról és a Galaxy Tab S9 FE sorozatról további információk a https://www.samsung.com/global/galaxy/ weboldalon találhatóak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

A globális tabletpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé vált a Huawei

A Huawei a globális tabletpiac harmadik legnagyobb gyártójává vált majdnem 51 százalékos éves növekedést elérve az idei év második negyedévében – derül ki a Canalys piackutató cég legfrissebb jelentéséből.

A vállalat összesen 2,5 millió tabletet szállított április és június között világszerte, 1,5 százalékkal növelve piaci részesedését az egy évvel korábbihoz képest.

Az eredmény tükrözi a Huawei technológiai téren elért fejlődését szoftveres és hardveres területen egyaránt. A jelentős növekedés többek között a Huawei májusban debütáló, népszerű HUAWEI MatePad 11.5”S sorozatának és az innovatív GoPaint digitális festő alkalmazásnak köszönhető.

A legmodernebb technológiákkal felszerelt okostermékeit, köztük a HUAWEI MatePad 11.5″S tableteket májusi, Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén mutatta be a vállalat. A MatePad 11.5”S modellek PaperMatte kijelzőjét jelentősen kevesebb csillogás és fényvisszaverődés jellemzi a hagyományosakhoz képest, és kíméletesebb is a felhasználók számára. A harmadik generációs HUAWEI M-Pencil stylus pedig zökkenőmentesen párosítható az eszközzel, így ideális diákok, szakemberek és kreatív felhasználók számára.

A Huawei GoPaint alkalmazása három év kutatás–fejlesztés eredményeként a MatePad 11.5”S sorozattal együtt mutatkozott be valósághű textúrák, ecsetek és digitális funkciók széles választékával. Az alkalmazás a fejlett FangTian Painting Engine technológiát használja, amely akár festményszerű, élethű effektusokat, élénkebb rétegeket és gyorsabb reakcióidőt nyújt, lehetővé téve a művészi elképzelések könnyed megvalósítását.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss