Connect with us

Okoseszközök

A magyarok még nem érzik magukat készen a Mesterséges Intelligenciára

A Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia (MI) kutatás szerint Magyarország technológiai felkészültsége elmarad a globális átlagtól.

A több mint 2000 fő részvételével készült reprezentatív felmérés eredményei azt mutatják, hogy bár a válaszadók 79%-a véli úgy, hogy tudja, mi a mesterséges intelligencia, annak gyakorlati hasznosításában csak 3,9 pontot érnek el egy 10-es skálán. Jelentősek a generációs különbségek is: a fiatalabbak, különösen a Gen Z, aktívan használják a MI-t, míg az idősebbek inkább elméleti szinten támogatják a technológia megismerését.

Z generáció és a diákok: a technológia motorjai

A Z generáció (1997-2012) a mesterséges intelligencia használatának élvonalában helyezkedik el: 91%-uk ismeri a MI fogalmát, és 46%-uk már napi szinten használja különböző célokra. A MI alapú megoldások, például a ChatGPT iskolai feladatok megoldásában is gyakoriak, ami előrevetíti, hogy a következő generációk belépésével a munkaerőpiac is alapvetően átalakulhat. A MI napi szinten házi feladatok megoldására használó fiatalok ugyanis a legtöbb feladathoz teljesen máshogy állnak hozzá, mint az előző generációk. Madar Norbert, a GKID Research & Consulting vezető tanácsadója és partnere szerint: „A Z generáció technológiai nyitottsága és gyakorlati MI használata egyértelmű jele annak, hogy a jövő munkahelyei gyökeresen átalakulnak. Ez a generáció már most olyan eszközöket használ napi szinten, amelyek később elengedhetetlenekké válhatnak a munkaerőpiacon.”

Fehérgalléros munkavállalók és a munkahelyi MI

A kutatás rávilágít arra, hogy a fehérgalléros munkavállalók egyre inkább kísérleteznek a MI alkalmazásával, bár a technológia széles körű és megbízható használata még nem elterjedt. A válaszadók 27%-a már használt mesterséges intelligenciát a munkahelyi feladatok megoldására, 18%-uk pedig adatelemzéshez is bevonta a MI-t. Mindazonáltal az irodai dolgozók 40%-a továbbra sem használja a MI-t, vagy nem biztos annak hatékonyságában. A MI technológiai innovációi komoly lehetőségeket kínálnak, nemcsak a munkahelyi hatékonyság növelésére, hanem az iparágak alapvető átalakítására is. A MI bevezetése a mindennapi munkavégzésbe azonban csak akkor lehet eredményes, ha célzott és pontos alkalmazás történik. A technológia jelentős hatást gyakorolhat a döntéshozatali folyamatokra, automatizálhatja az adminisztratív feladatokat, és lehetővé teheti az erőforrások optimalizálását. Azonban a kihívás az, hogy ezeket az innovációkat hogyan integrálják a meglévő rendszerekbe, és hogyan képesek a munkavállalók adaptálódni a változó környezethez.

A MI használata a mindennapokban

A 2024 augusztusában végzett kutatás során a GKID és a Publicis Groupe Hungary közös kutatásának egyik fő célja, hogy objektíven mérhetővé tegye a magyar lakosság mesterséges intelligencia-érettségét. Ezt támogatandó bevezették az “AI Readiness Index”-et, ami egy 10 fokú skálán vizsgálja a válaszadók MI-hez kapcsolódó aktuális tudását, használati szokásait, a munkájukra és a hétköznapokra gyakorolt hatását, valamint azt, hogy mennyire ajánlják használatát másoknak. Ez alapján a magyar lakosság AI Readiness Index-e 3.9: a magánéletre-hétköznapokra gyakorolt hatása érte el a legmagasabb pontot (5.2), míg a kihasználás a legalacsonyabbat (2.8).

A mindennapokban a válaszadók 26%-a használ MI-alapú alkalmazásokat, leggyakrabban ezekre: fordítás (53%), általános keresések (45%) és személyes kérdések megválaszolása (35%). Kiemelkednek a diákok, akik 78%-a használja az MI-t iskolai feladatokhoz. A legismertebb MI-eszközök közé tartoznak a nyelvfelismerési és gépi fordítási szoftverek, amelyeket a lakosság 69%-a ismer, és 51%-a aktívan használ. Ezen túlmenően a válaszadók 31%-a használ chatbotokat és virtuális ügyfélszolgálati asszisztenseket, míg 26%-uk olyan virtuális okos asszisztenseket vesz igénybe, mint a Siri vagy a Google Assistant.

A MI hirdetési piacra gyakorolt hatása

A kutatás eredményei egyértelműen rávilágítanak arra, hogy a MI terjedése drámaian alakítja át a hirdetési piacot. A válaszadók 45%-a már MI-alapú eszközöket használ általános keresésekhez, ami a technológia gyors terjedésére utal. Különösen figyelemre méltó a chatbotok és virtuális asszisztensek elterjedése, amelyeket a válaszadók 31%-a napi szinten alkalmaz. Greifenstein Jakab, a Publicis Groupe Hungary Performance Media Directora szerint: „A MI-eszközök közvetlen válaszokat nyújtanak a felhasználók kérdéseire. Ez jelentősen csökkenti a hagyományos keresési forgalmat, veszélyeztetve ezzel a keresőmotor alapú hirdetések jövőjét, amelyek jelenleg az ingyenes internet gerincét adják. Ahogy ezek a technológiák egyre szélesebb körben terjednek, a MI alkalmazások egyre nagyobb kihívást jelentenek a digitális hirdetési piac számára.”

MI: a holnap kihívása

„A Publicis Groupe Hungary számára a GKID-vel való partneri együttműködés lehetőséget biztosít arra, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a mesterséges intelligencia hazai elfogadásának és felhasználásának trendjeibe. A kutatás során objektív, bizonyítékokon alapuló megközelítéssel elemeztük a felhasználói szokásokat és a médiakörnyezetet, amely segít jobban megérteni a médiafogyasztási trendeket és a technológia hatásait. Az eredmények világosan rávilágítanak arra, hogy bár a MI technológiai lehetőségei óriásiak, Magyarország még mindig kihívásokkal néz szembe a lakosság felkészültsége és tudatossága terén. Különösen a Z generáció tűnik ki a MI széleskörű használatával, míg az idősebb generációknak további tanulásra és adaptációra van szükségük. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a MI technológia hatalmas potenciállal bír a munkaerőpiac és az iparágak átalakításában, de ennek kihasználásához szükség van a társadalom szélesebb rétegeinek elkötelezett fejlődésére is”

– mondja Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere.

„A jövő technológiai sikere azon múlik, hogy a MI-t minden generáció képes legyen hatékonyan alkalmazni, miközben az oktatás és a technológiai felkészültség tovább erősödik.”

Generációs különbségek a MI elfogadásában

A MI elfogadottsága és használata jelentősen eltér a különböző generációk között. A kutatás szerint a Z generáció 91%-a ismeri a MI fogalmát, míg a baby boomerek (1946-1964) és veteránok (1928-1945) esetében ez az arány 74%, illetve 71%. A Z generáció kiemelkedően aktív a MI használatában, 46%-uk már napi szinten alkalmazza valamilyen célra, míg az idősebb generációk inkább elméleti szinten támogatják a technológia megismerését. A válaszadók közül a veteránok 36%-a és a baby boomerek 30%-a számolt be fenntartásokról a MI-val kapcsolatban, különösen a nem valós és valós tartalmak összekeveredése, valamint a szakmák megszűnésének lehetősége miatt. A nyugdíjasok körében a MI technológia iránti érdeklődés lassan növekszik, és a kutatás azt mutatja, hogy az idősebb generációk is egyre inkább támogatják a MI megértését és tanulását, felismerve annak jelentőségét a mindennapi életben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?

vezeték nélküli fülhallgatók

A vezeték nélküli fülhallgatók ma már szinte teljesen kiszorították a piacról vezetékes változataikat. Nem véletlenül, hiszen magasabb technológiai háttérrel, jobb tulajdonságokkal és a vezetékmentesség szabadságával kecsegtetnek.

Komoly nehézségekbe ütközhet azonban, aki egy vezeték nélküli fülhallgató vásárlása előtt áll, hiszen óriási termékkínálat jellemzi a piacot. Ismert és kevésbé ismert gyártók, olcsó és drága készülékek hada közül kell kiválasztani az igényeinkhez leginkább illeszkedő típust.

Cikkünkben most független kutatásokból (Teszt Plussz Magazin, rtings, soundguys) szemezgetve válogattuk ki a 10+1 legjobb vezeték nélküli fülhallgatót, miközben a kiválasztáskor gondosan ügyeltünk rá, hogy a legtöbb igényt lefedjük. Lássuk a listát!

Sony WF-1000XM5

A Sony vezeték nélküli fülhallgatója a prémium liga egyik független képviselője, amely minden telefonnal vagy eszközzel ugyanolyan jól működik, sőt csúcstechnológiát képvisel a hangminőség, valamint a zajszűrés tekintetében egyaránt.

Nem elég, hogy kompakt és megfelelő illeszkedést biztosít a fülbe, de mindemellett teljesen vízálló is, sőt headsetként sem okoz csalódást, az intelligens funkciók, valamint a társalkalmazás pedig rengeteg extrát ad a vásárló kezébe.

sony fülhallgató

Bowers & Wilkins Pi7 S2

Ha valóban kompromisszummentes hangélményre vágyunk, akkor a Bowers & Wilkins Pi7 S2 egyike a legexkluzívabb TWS megoldásoknak. A 24 bites, nagy felbontású hangátvitel és a kettős meghajtós kialakítás révén lehengerlő részletességgel szólal meg minden műfaj.

Aktív zajszűrése intelligensen reagál a környezetre, a töltőtok pedig audio retransmitterként is funkcionál, így akár régi eszközökhöz is vezeték nélküli kapcsolatot biztosíthatunk. A luxus szintű anyaghasználat és a kifinomult dizájn tovább emeli a prémium érzetet.

Bang & Olufsen Beoplay EX

A dán hangtechnikai ikon, a Bang & Olufsen prémium TWS modellje nemcsak hangzásával, hanem megjelenésével is státuszszimbólum. A Beoplay EX gazdag, részletgazdag hangképet biztosít, méghozzá adaptív ANC és 6 mikrofonos rendszer kíséretében.

Tartósságát IP57-es vízállóság garantálja, üzemideje pedig akár 28 órát is elérhet. Az alumínium tok és az üvegszerű felületek kézműves minőséget tükröznek, miközben az alkalmazásos hangszínszabályozás a legválogatósabb fülek igényeit is kielégíti.

Google Pixel Buds Pro

A Google saját fülhallgatója Androidos eszközökkel integrálódik a legjobban, de más platformokon is megállja a helyét. Aktív zajszűrése kiválóan működik, különösen városi környezetben, miközben hangzása kiegyensúlyozott, természetes és jól hallgatható hosszú távon is.

A Buds Pro akár 31 órás üzemidőt is kínál a töltőtokkal, támogatja a többpontos Bluetooth-kapcsolatot, valamint gesztusvezérléssel és fejmozgás-követéssel is rendelkezik a még kényelmesebb használat érdekében.

Apple Airpods Pro 2

Bár újabb típus is van már a piacon, ha viszont Apple-felhasználók vagyunk, akkor ár-érték arányban jelenleg az Apple Airpods Pro 2 az egyik legjobb választás még mindig a felhasználóknak, hiszen a H2 chip prémium hangminőséget és kimagasló zajszűrést kínál.

Ezen felül a fülhallgató akár 30 óra üzemidőt garantál a töltőtokjával, többféle szilikon fülharang biztosítja a precíz illeszkedést, az IP54 minősítéssel a tartósság miatt sem kell aggódnunk, a specifikus Apple-funkciók pedig minden rajongónak mosolyt csalnak az arcára.

Bose QuietComfort Ultra Earbuds

Ha nem számít a pénz, csak az érdekel minket, hogy egy olyan vezeték nélküli fülhallgatót kapjunk, ami stúdióminőséget kínál, akkor a Bose QuietComfort Ultra Earbuds lehet a jó választás – hála a Bose Immersive Audio technológiára épülő hangzásnak.

Segítségével stúdióminőség vár ránk, a világszínvonalú zajszűrő technológia mellett ráadásul bárhol és bármikor. Kiemelendő még esetében a teljes testreszabhatóság, az érintésvezérlés, valamint a kiemelkedően kényelmes és egyben stabil kialakítás.

Beats Fit Pro

Akik az aktív életmód hívei, azoknak a Beats Fit Pro tökéletes társ lehet. A stabil, fülbe akasztható kialakítása sportolás közben is biztonságos viseletet nyújt, miközben a Spatial Audio és a Dolby Atmos támogatás egyedülálló, térhatású hangzást biztosít.

A H1 chip révén Apple-eszközökkel kiválóan működik, de Androidos készülékeken is teljes értékű társ. Aktív zajszűrése és adaptív hangzásbeállításai révén az egyik legjobb sportoláshoz tervezett vezeték nélküli fülhallgató.

Samsung Galaxy Buds FE

A megbízható középkategóriára vágyunk egy vezeték nélküli fülhallgatóval? Ebben az esetben érdemes lehet a Samsung Galaxy Buds FE mellett dönteni, hiszen már ebben a kategóriában kínál Galaxy AI-támogatást, de gazdag hangzásvilága is kiemelkedő a sorból.

Akárcsak a fejlett aktív zajszűrése, az akár 30 órás üzemideje, valamint a kellemesen ergonomikus és egyben kényelmes kialakítása. Nem véletlen a „Fan Edition” megjelölés, hiszen a Samsung tényleg a rajongók igényeihez igazította!

Xiaomi Redmi Buds 5 Pro

Természetesen azokra is gondoltunk, akik alacsonyabb árkategóriából szeretnének vezeték nélküli fülhallgatót vásárolni. Számukra a Xiaomi Redmi Buds 5 Pro-t ajánlják meleg szívvel, hiszen egy kiváló ár-érték arányt képviselő megoldásról van szó.

A termék kiváló Hi-Res hangzással büszkélkedhet, találunk benne aktív zajszűrést, üzemideje a 40 órához közelít, támogatja az LDAC audiokodekeket, miközben megjelenésére és kényelmére sem igazán panaszkodhatunk.

JLab Audio GO Air POP

Ha extra olcsón, 10 ezer forint alatt akarunk használható vezeték nélküli fülhallgatót, akkor a JLab Audio GO Air POP is jó döntés a belépő kategóriából, hiszen aprócska, ámde ergonomikus kialakítással és akár 32 órás üzemidővel biztosítja tudását.

Kielégítő hangzását 6 mm-es meghajtókkal támogatták meg, hangzása ésszerű keretek között testre szabható, sőt még érintésvezérelt irányítással is büszkélkedhet, így átlagfelhasználók számára jó választás a belépő kategóriából.

+1:

Astell&Kern UW100 MKII

A koreai audiofil gyártó, az Astell&Kern új generációs UW100 MKII modellje az egyik legjobb TWS megoldás a hangminőség szerelmeseinek. A Knowles Balanced Armature meghajtók olyan részletgazdag hangzást produkálnak, ami vetekszik a vezetékes IEM-ek világával.

Bár nincs aktív zajszűrés, a passzív izoláció meglepően hatékony, a Qualcomm aptX Adaptive támogatásnak köszönhetően pedig a vezeték nélküli hangminőség is kiemelkedő. Letisztult, diszkrét formavilág, prémium anyagok, és egyértelműen audiofil célcsoport.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

5+1 mobilos tipp a fesztiválszezonra

Akadozik az Insta-sztori feltöltése? Nem találod a barátaidat, és már csak 5%-on van az aksid? Ismerős helyzetek, ugye?

Akár első fesztiválozó vagy, akár visszatérő, végtelenül bosszantó lehet a stabil mobilhálózat hiánya. Ahhoz, hogy komfortosabban érezd magad, a Yettel, a Sziget fesztivál hivatalos telekommunikációs partnere összegyűjtötte azokat a helyzeteket, amikor igazán jól jön a gyors mobilnet, és megoszt néhány gyakorlati tippet is. Ráadásul egy izgalmas játékkal most páros belépőt is lehet nyerni Európa egyik legnagyobb fesztiváljára.

Amikor több tízezer ember van egy helyen, és mindenki egyszerre netezik, posztol vagy videózik, az a mobilhálózatnak is extra terhelést jelent. A Sziget területén és a fesztivál ideje alatt éjjel-nappal körülbelül 25-ször nagyobb adatforgalom keletkezik, mint egy közepes méretű településen. A Yettel közel két hónapos előkészítő munkával és körülbelül harmincfős szakértői csapattal dolgozik azon, hogy a látogatók idén is stabil, gyors és megbízható hálózatra támaszkodhassanak a fesztivál teljes időszaka alatt. Ráadásul több forgalmas csomóponton is elérhető lesz a nagysebességű 5G technológia, amelyet a szolgáltató továbbra is külön díj felszámítása nélkül biztosít az ügyfeleinek – nem csak a fesztivál ideje alatt.

  • Nem találod a barátaidat? Ne aggódj, nem maradsz egyedül! 

Az üzenetet nem sikerül elküldeni és a térképen sem frissül a helyzeted, pedig megbeszéltétek a találkozót? A valós idejű helyzetmegosztás a fesztiválok alatt nagy segítség lehet, persze csak ha a mobilneted stabilitása miatt sem kell aggódnod. A Szigeten a Yettel megerősített hálózatának köszönhetően a telefonod gyorsabban és hatékonyabban üzemel, kevesebb energiát használ, így sokkal tovább bírja. Ha azonban még biztosabbra szeretnétek menni, beszéljetek meg egy állandó közös találkozási pontot, például az 5G-zónákat, mint a Yettel Colosseum, a VIP szektor bejáratának környéke a Nagyszínpad felé vagy a beléptető pontok, ahová mindig visszatérhetsz, és elérheted a csapatot.

  • Lemerül az aksi, pedig még csak este hat óra van 

Digitális jegy, karszalagregisztráció, mobilfizetés – csak akkor működnek, ha a telefonod sem adja fel. A mobilodra a fesztivál teljes ideje alatt szükséged lehet, de a folyamatos használat miatt felmerülhet az egyik fő stresszforrás: a telefonod merül. Használd a fesztiválon elérhető Yettel töltőpontokat, amelyeket a Sziget egész területén megtalálsz, ha az akkutöltöttség a kritikus szint alá megy. Extra tipp: használat után mindig zárd be háttérben futó vagy nem használt alkalmazásokat, így nem pazarolnak még több energiát, és persze érdemes beszerezni egy hordozható powerbanket, amely addig is életben tartja a mobilodat, amíg el nem érsz a töltőállomásig.

  • Elfogyott az adatkeret, amikor posztolnál? 

A fények tökéletesek, a hangulat a tetőfokán, a kedvenc előadód is fotóközelbe került, mégsem sikerül feltölteni a képet. Szeretnéd élőben közvetíteni a kedvenc számodat, de a videó csak tölt és tölt… Sietsz egy koncertre, de nem találod, melyik színpadon van, és mikor kezdődik. Ne izgulj, ez még a leggyakorlottabb Szitizenekkel is megesik. A Sziget idejére a Yettel díjmentes korlátlan netet biztosít a Yepp szolgáltatással, melyet a hivatalos oldalon tudsz megigényelni, így az élményeket, kedvenc képeidet, vagy a  Sziget  appban készült egyedi videódat is meg tudod osztani.

  • Segítségre van szükséged, de nem sikerül a hívás  

Bár a Szigeten biztonságos körülmények között élvezheted a zenéket és programokat, előfordulhat, hogy esetleg külső segítségre van szükséged, vagy elveszett iratok ügyében kell telefonálnod. A legfontosabb telefonszámokat mentsd el a névjegyzékedbe, és állíts be vészhelyzeti kontaktokat a telefonodon.

  • Nem találod a mobilodat – ne izgulj, semmi sincs veszve! 

Ha úgy tűnik, nyoma veszett a mobilodnak, ne ess pánikba. Előfordulhat, hogy kiesik a zsebedből a koncert alatt, vagy ott marad a fűben. Kapcsold be a telefonod helymeghatározó szolgáltatását, így később a „Find My iPhone” (iOS) vagy „Find My Device” (Android) funkcióval meg tudod nézni, hol látták utoljára a készüléket. Ezeket akár egy barátod telefonjáról vagy egy kölcsönkapott eszközről is elérheted. Hasznos lehet az is, ha a zárolási képernyőn megjelenik egy másik elérhetőséged (pl.: egy e-mail cím vagy egy telefonszám), így a megtalálók könnyebben visszajuttathatják a készüléket.

+1. Nincs még jegyed? Csak egy játék választ el tőle!

Idén a Szigeten nemcsak élvezheted a leggyorsabb1 hálózatot, de játékba is szállhatsz érte. Csak annyi a dolgod, hogy a Yettel appban elérhető sebességmérő játékkal 10 különböző helyszínen mérd meg a mobilnet sebességét – a résztvevők között páros Sziget-belépőket sorsolnak! A játék július 8-tól 30-ig tart.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t

A Samsung 2024-ben új korszakot nyitott mobil AI-alapú fejlesztéseivel és a Galaxy S24 szériával, azzal a céllal, hogy 2024-re több mint 200 millió eszközön elérhető legyen a Galaxy AI.

A Galaxy AI a bemutatása óta folyamatosan fejlődik, megváltoztatva az okostelefonok nyújtotta lehetőségeket: a Galaxy S25 felhasználók több mint 70 százaléka AI-eszközöket is alkalmaz. A mesterséges intelligencia alapú funkciók közül a Google Gemini használata növekedett a legnagyobb mértékben, legújabb S széria készülékein megháromszorozódott .

A Samsung egy évvel ezelőtt, az első Galaxy AI Fórum eseményen osztotta meg a mobil AI jövőjéről szóló, úttörő technológiai céljait, amelyek jelentős előrelépést jelenthetnek a felhasználóknak. Az idei konferencián a vállalat Symmetry Research kutatócéggel közösen végzett felméréséből kiderült: a felhasználók egyre gyakrabban igénylik a mobil AI használatát, emellett pedig változik a multimodális, proaktív és személyre szabott AI-funkciókhoz való hozzáállásuk.

A válaszadók közel fele (47%) jelenleg napi szinten használja a mesterséges intelligenciát, és úgy véli, hogy bonyolultabb lenne a mindennapi feladatvégzése az AI-alapú keresés, a személyre szabott értesítések és a hangasszisztens szolgáltatás használata nélkül. A válaszdók 45%-a pedig ugyanolyan rendszerességgel alkalmaz hangalapú utasításokat, mint használ billentyűzetet a feladatok elvégzéséhez.

A Samsung fejlesztéseinek lényegét az az elképzelés vezérli, hogy a felhasználóknak egyszerű és biztonságos, az igényeiknek megfelelő mobil AI-t kínáljon. A Samsung Galaxy – e cél jegyében – elkötelezett amellett, hogy a Galaxy AI-t 400 millió eszközön elérhetővé tegye az év végéig, és ezáltal még több felhasználó megismerhesse a mobil AI teljesítményét és lehetőségeit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss