Tippek

Növekvő kiberfenyegetettség – felértékelődik a megelőzés, az észlelés és a gyors reakció

megelőzés

Két olyan év után, amelyben gyakoriak voltak az IT-biztonsággal kapcsolatos kártevékenységek – noha az okozott károk kiegyensúlyozott mederben maradtak – 2023-ban a kiberfenyegetések viszonyrendszerének dinamikus változása miatt aggasztóan megnőtt a zsarolóvírusokhoz és zsaroláshoz kapcsolódó károk száma – figyelmeztet az Allianz Commercial legfrissebb jelentése.

A hekkerek egyre többször veszik célba az informatikai és a fizikai ellátási láncokat, tömeges kibertámadásokat indítanak, és új módszereket találnak arra, hogy pénzt zsaroljanak ki a kis- és nagyvállalatokból. A legtöbb zsarolóprogram-támadás során személyes vagy kényes kereskedelmi adatokat tulajdonítanak el zsarolás céljából. Az incidensek egyre összetettebbé és költségesebbé válnak, és nagyobb a lehetősége annak, hogy a vállalatok hírneve csorbát szenved.  Az Allianz Commercial nagy összegű kiberkárokat elemzett, és megállapította, hogy minden évben növekszik az adatszivárgást magukban foglaló esetek száma – a 2019-ben mért 40 százalékos érték a duplájára, közel 80 százalékra nőtt 2022-ben, a 2023-as számadat pedig ennél is jelentősen magasabb lesz.

„Ebben az évben ismét gyakoribbnak számítanak a kiberbiztonsági kárigények, mivel a zsarolóprogramokra szakosodott csoportok egyre kifinomultabb taktikákat alkalmaznak” – fejtette ki Scott Sayce, az Allianz Commercial globális kiberbiztonsági vezetője. „A 2023 első felében megfigyelhető kárigény-tendenciák alapján úgy gondoljuk, hogy év végére nagyjából 25%-os növekedésre számíthatunk a kárigények éves számában. A támadók visszatértek, és ismét a nyugati gazdaságokat vették célkeresztbe hatékonyabb eszközökkel, valamint továbbfejlesztett folyamatokkal és támadási mechanizmusokkal. A tapasztalt dinamika alapján a vállalatoknak erős védelemmel kell rendelkezniük a fenyegetés leküzdéséhez. Ennek a legfontosabb eleme egyre inkább a hatékony észlelési és gyors reagálási képességek kialakításában rejlik.

Hogyan alakulnak a zsarolóprogramokkal kapcsolatos kockázatok?

Az Allianz Commercial 2023-as kiberbiztonsági trendek: A legújabb fenyegetések és a kockázatenyhítés bevált gyakorlata – a rendszerfeltörés előtt, alatt és után című jelentése szerint 2022-ben stabilizálódott a kiberbiztonsági kárigények gyakorisága, ami a biztosított vállalatok tökéletesített kiberbiztonsági és kockázatkezelési intézkedéseinek tudható be. A zsarolótámadásos tevékenységek visszaesésében szerepet játszhatott továbbá az ukrán–orosz konfliktus, illetve az is, hogy a bűnüldöző hatóságok célba vették a zsarolóprogramokkal támadó bűnbandákat.  2023 első felében azonban csak a zsarolótámadásos tevékenységek előfordulása 50%-kal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest. Az úgynevezett „szolgáltatásként kínált zsarolóprogram” (Ransomware-as-a-Service, RaaS) eszköztárak komoly szerepet játszanak a támadások gyakoriságában. Ezek akár már 40 dollárért is megvásárolhatók. A zsarolóprogramokat használó bűnbandák emellett több támadást hajtanak végre gyorsabban. 2019-ben átlagosan 60 napba telt egy ilyen támadás kivitelezése – mára ez jellemzően mindössze négy napot vesz igénybe.

„A pénzszerzésre használt, kétszeres és háromszoros zsarolási technikákat magukban foglaló incidensek – amelyeknél titkosítást, adatszivárgást és elosztott szolgáltatás-megtagadási támadásokat alkalmaznak – nem számítanak újnak, viszont egyre elterjedtebbek” – fűzte hozzá Michael Daum, az Allianz Commercial kiberbiztonsági kárigényekért felelős globális vezetője. „A fenyegető szereplők számára több tényező miatt is vonzóbbá vált az adatszivárogtatás taktikája. A világon egyre több adatot gyűjtenek és egyre szélesebb körben, noha nemzetközi szinten egyre szigorítják a magánélet védelmére és az adatvédelmi incidensekre vonatkozó szabályozásokat. A kiszervezés és távoli hozzáférés trendjei miatt azonban több olyan interfész jön létre, amelyet a fenyegető szereplők kihasználhatnak.”

Az adatszivárgás jelentősen megnövelheti egy káreset vagy kiberbiztonsági kárigény költségét. Az ilyen incidenseket hosszabb időbe telhet megoldani, a jogi és informatikai vizsgálatok pedig rendkívül drágák lehetnek. Ha adatokat loptak el, a vállalatoknak pontosan tisztában kell lenniük vele, hogy mely adatok szivárogtak ki, és értesíteniük kell a történtekről az ügyfeleket, akik kártérítést kérhetnek, vagy jogi lépéseket tehetnek adataik biztonságának sérülését követően.

Ebben az évben számos nagyívű tömeges zsarolóprogram-támadásra került sor, mivel a fenyegető szereplők a szoftverek és az informatikai ellátási láncok gyenge pontjainak kihasználásával több vállalatot is célba vettek. Idetartozik a MOVEit fájlátviteli szoftver ellen intézett tömeges kiberbiztonsági támadás, amely az adattovábbítási program hiányosságait aknázta ki. Az eset magánszemélyek millióit és több ezer vállalatot érintett, hozzájárult a kárigények gyakoriságának eddigi megnövekedéséhez a 2023-as évben, és párhuzamosan több szerződő felet is megkárosított.

„A jövőben több tömeges kibertámadás várható” – szögezte le Daum. „A vállalatoknak és a biztosítóiknak alaposabban meg kell érteniük a szervezetek és a digitális ellátási láncok között fennálló kapcsolatot és függőségeket.”

Egyre több nyilvános eset

Régen kevés kiberbiztonsági incidens került nyilvánosságra. Mára teljesen megváltozott a helyzet, mivel a hekkerek az adatszivárogtatási taktika részeként az ellopott adatok online közzétételével fenyegetőznek. Az Allianz Commercial nagy összegű (1 millió euró feletti) kiberkárokat vizsgáló elemzése szerint a nyilvánosságra hozott esetek aránya a 2019-ben mért nagyjából 60%-ról 2022-re 85%-ra nőtt, és 2023-ban várhatóan még magasabb lesz. „Manapság ha adatszivárgásra kerül sor, az ügy nagy eséllyel eljut nyilvánossághoz. Erre minden vállalatnak fel kell készülnie!” – figyelmeztetett Rishi Baviskar, az Allianz Commercial kiberbiztonsági kockázatokkal kapcsolatos tanácsadásért felelős globális vezetője.

A vállalatok potenciálisan komoly pénzügyi és hírnévbeli következményekre számíthatnak, ha eltulajdonították az adataikat, ezért nagyobb nyomás nehezedhet rájuk, és úgy érezhetik, ki kell fizetniük a váltságdíjat. A kizárólag nagy összegű (1 millió euró feletti) károkat vizsgáló elemzés alapján a váltságdíjat kifizető vállalatok száma évről évre emelkedik – 2019-ben mindössze 10%-uk fizetett, 2022-ben viszont ez az adat 54%-ra nőtt. Két és félszer akkora a valószínűsége, hogy egy vállalat váltságdíjat fog fizetni, ha a támadás során titkosításon felül adatszivárgás is történt.

A kiszivárgott adatokért kínált pénz azonban nem feltétlenül orvosolja a problémát. Az érintett vállalatot akár külső felek is beperelhetik az adatvédelmi incidens miatt – különösen az Egyesült Államokban. Valójában kevés olyan eset van, amikor egy vállalatnak bele kell törődnie, hogy csak úgy férhet hozzá újra a rendszereihez és az adataihoz, ha kifizeti a váltságdíjat. Minden érintett félnek tájékoztatnia kell a hatóságokat, és együtt kell működnie az illetékes szervekkel.

A korai észlelés és a gyors reagálás jelentősége

A szervezetek támadásokkal szembeni védelme egy rabló-pandúr játék, amelyben az előny minden esetben a kiberbűnözőké. Az Allianz több, mint 3000 kiberbiztonsági kárigényt elemzett az elmúlt öt évből, és megállapította, hogy az összes incidens több mint 80 százalékánál a rendszerek külső manipulációja állt a káreset hátterében. A fenyegető szereplők jelenleg feltérképezik, hogyan automatizálhatják és gyorsíthatják fel a támadásokat mesterséges intelligencia (MI) segítségével. A technológia jóvoltából egyre eredményesebb, MI-vel támogatott kártevő szoftvereket, adathalász taktikákat és hangszimulációt vetnek be. Az összekapcsolt mobileszközök használata is ugrásszerűen megnőtt (az Allianz Commercial egyre több olyan incidenst rögzített, amely az e területhez köthető gyenge kiberbiztonsági mechanizmusok miatt állt elő), ezért valószínűsíthető, hogy a későbbiekben csak emelkedni fog a támadási felületek száma.

Emiatt egyre nehezebb kivédeni a kiberfenyegetéseket, és egyre nagyobb árat kell fizetni a sikeres támadásokért. Következésképpen minden eddiginél fontosabb szerepet töltenek be a korai észlelési és reagálási képességek, illetve az ezeket segítő eszközök. Az incidensek közel 90%-át gyorsan megfékezik. Ha azonban egy támadást nem állítanak le még a korai szakaszban, jóval kisebb eséllyel lehet megakadályozni, hogy jelentősen súlyosabbá és költségesebbé váljon.

„A hagyományos kiberbiztonsági gyakorlatok középpontjában a megelőzés állt, a cél pedig az volt, hogy a támadók ne juthassanak be a hálózatba” – fejtette ki Baviskar. „Noha a megelőzésre irányuló befektetések csökkenthetik a sikeres kibertámadások számát, mindig lesz olyan rés, amely lehetőséget ad az eredményes támadásra. Nem lehet például elérni, hogy egyetlen munkatárs se kattintson rá az egyre kifinomultabbá váló adathalász e-mailek hivatkozásaira.”

A vállalatok kiberbiztonsági kiadásaikkal az észlelést és a gyors reakciót kell megcéozniuk. Nem elegendő ugyanis, ha csak növelik a védelmi és megelőzési rétegek számát. Mindössze a vállalatok harmada fedezi fel az adatvédelmi incidenseket a saját biztonsági csapatai jóvoltából. Ugyanakkor rendelkezésre állnak korai észlelési technológiák, és meg is hozzák a kívánt eredményeket.

„Az észlelési rendszereket folyamatosan fejlesztik, és rendkívül sok fejfájást spórolható meg velük, valamint csökkenthető általuk mind az észlelési mind pedig a reakcióidő. Ezeknek a megléte fontos szempont számunkra a kiberbiztonsági kockázatok értékelése és a biztosítás alkalmával” – tette hozzá Baviskar.

A fel nem derített és nem záros határidőn belül megfékezett kiberincidensek akár ezerszer költségesebbek lehetnek, mint az észlelt és kezelt esetek – hangsúlyozza a jelentés. Az Allianz Commercial elemzése rávilágított, hogy a korai észlelés és reagálás megakadályozhatja, hogy egy 20 000 eurós kár 20 millió eurós összegűre rúgjon.

„A megelőzéssel csökkenthető a támadások gyakorisága, a reagálás pedig meghatározza, mennyire lesz jelentős a kár. Ettől függhet, hogy kisebb informatikai incidensről vagy teljes vállalati válságról beszélünk” – magyarázta Daum. „Úgy gondoljuk, hogy a vállalatok érdemben felkészülhetnek ezekre az eshetőségekre, és van hová fejlődniük az ilyen típusú támadók jelentette veszély megválaszolásában. Végső soron nagyban a korai észlelési és reagálási képességektől válik függővé, hogy mennyire sikerül mérsékelni a kibertámadások hatását, és gondoskodni arról, hogy a jövőben fenntartható legyen a kiberbiztosítási piac.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban

Október 11-től az ország egyik, ha nem a legnépszerűbb tartalomgyártó párosának, a TheVR kedvenc Mekis menüjét hozza el a hazai McDonald’s.

A magyar gamer és influenszer világ meghatározó szereplőinek Mekis kedvence egy igazán ütős kombó, ami egy hosszú gaming session alatt sem hagyja éhesen a rajongókat.

„Ahány Mekis, annyi kedvenc.” Ezzel az alapgondolattal indult 2020-ban az Egyesült Államokban az étteremlánc Famous Order Super Bowl-szpotja. A reklámfilm sikerén felbuzdulva, a McDonald’s egy lépéssel tovább vitte az ötletet, és lehetővé tette a rajongók számára, hogy megrendelhessék ismert emberek kedvenc Mekis menüjét. A hazai hírességek közül itthon Szoboszlai Dominik Mekis választása volt először terítéken 2024 nyarán.

A következő Mekis kedvencre sem kellett sokat várnia a rajongóknak – októbertől egy újabb, a maguk területén felülmúlhatatlan páros, a TheVR kedvenc Mekis menüjét kóstolhatják meg a vendégek.

„Bárkinek lehet Mekis kedvence. Köztük két olyan hiteles és csupaszív ’srácnak a szomszédból’ is, mint Pisti és Jani, akik a YouTube videózásból valóságos online médiabirodalmat felépítve hatalmas népszerűségre tettek szert az elmúlt években. A TheVR márka, hamburgerkóstolós videóik nyomán ráadásul jól illeszkedik a Mekihez, így mikor a kampányon gondolkodtunk, szinte magától értetődő volt az együttműködés a fiúkkal.”

– mondta Aniot Dávid, a márka stratégiáért felelős osztály vezetője.

Sajtos McRoyal, közepes burgonya, 4 db Chicken McNuggets, édes-savanyú szósz és forró almás pite – ez a TheVR Mekis kedvence. A menü olyan lehet a Mekizésben, mint egy játékban a legerősebb karakter, a leggyorsabb autó, vagy a legütősebb kombó. Ráadásul ez a kombó egy egyedi csomagolásban érkezik, ami a TheVR és a McDonald’s közös munkájának az eredménye, és mindkét márka stílusjegyeit magán hordozza.

„Szívesen dolgoztunk együtt a Mekivel, hiszen gyerekkorunk óta része az életünknek az étteremlánc. Kedvenc termékeink kiválasztásánál a nosztalgia kulcsfontosságú szempont volt, mivel mindegyikhez különleges emlékek fűznek bennünket. Persze valószínűleg ezzel nem vagyunk egyedül.”

– nyilatkozták a theVR-os srácok.

A TheVR márka, hamburgerkóstolós videóik nyomán ráadásul jól illeszkedik a Mekihez, így mikor a kampányon gondolkodtunk, szinte magától értetődő volt az együttműködés a fiúkkal.”

Az új menü minden rajongónak megadja a lehetőséget arra, hogy ezen a rendelésen keresztül közelebb kerüljenek kedvenc tartalomgyártóikhoz, akiket nap mint nap örömmel látnak a képernyőiken. A vendégek az egyedi ajánlatot október 11. és október 13. között kizárólag a McDonald’s alkalmazásban megszerezhető kuponnal kóstolhatják meg*, ha megoldják az appban található feladványt, október 14-től pedig visszavonásig, illetve a készletek erejéig minden rendelési opcióval elérhetővé válik a TheVR Mekis kedvence menü.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Az Sz. Variáns digitális felülnyomással hódítja meg a papírtáska piacot

A Debrecenből indult, de Budapesten is jelenlévő mesés dobozairól híres családi vállalkozás, az Sz. Variáns, Magyarországon elsőként helyezett üzembe olyan digitális gépet, amely papírtáskák utólagos felülnyomására alkalmas.

Az új technológia lehetővé teszi, hogy a vállalatok kis példányszámban is műanyagmentes, környezetbarát és egyedi papírtáskákat rendeljenek, miközben jelentősen csökkennek a gyártási költségek és az átfutási idő. Az innováció különösen fontos környezeti szempontból is: a vízbázisú festékek és az FSC tanúsítvánnyal rendelkező, fenntartható forrásból származó papírok alkalmazása révén a termékek akár 30%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással készülnek. A cég ESG stratégiája részeként, a 100%-ban lebomló „Zöldtáska” termékvonallal egészíti ki az Sz.Variáns a jól ismert portfólióját.

Rugalmas termelési lehetőségek kis példányszámú rendelésekhez

A cég egy holland fejlesztésű digitális gépet alkalmaz, amely kifejezetten papírtáskák felülnyomására lett optimalizálva. Ez a készülék vízbázisú festékkel működik, és számos előnyt kínál. Már az első darabtól kezdve beállítási költségek nélkül nyomtatásra kész terméket biztosít, így elkerülhető a selejt, és az első nyomás is végleges minőséget jelent. „A digitális technológia különösen felgyorsítja a gyártási folyamatot a hagyományos flexo technológiához képest. Míg a flexo eljárással körülbelül 10 ezer darabot lehet előállítani hosszú előkészítési idővel és jelentős, több százezer forintos költséggel, addig a digitális technológiával mindez néhány nap alatt, kevesebb példányszámban is megvalósítható.” – emeli ki Szakál János, az Sz.Variáns ügyvezető igazgatója. Ez a technológia különösen előnyös a karácsonyi szezonban, amikor borászatok, üzletek és kisvállalkozások kevés példányszámú, személyre szabott papírtáskákat rendelnek.

Zöldítés és innováció: a fenntarthatóság új útja

Az Sz.Variáns története során mindig is újító szellemiségéről és előremutató törekvéseiről volt ismert. Most is elkötelezetten folytatja ezt az irányvonalat a fenntartható jövő érdekében. A cég ESG stratégiájához igazodó, felelős környezeti, társadalmi, vállalatirányítási szempontok figyelembevétele a zöld termékvonal indításakor is fontos volt.

A prémium minőségű csomagolások mellett az új „Zöldtáska” termékvonal bevezetését a piaci viszonyok átalakulása tette indokolttá. Míg a 90-es évek elején a zsinórfüles táskák jelentették az uralkodó trendet, napjainkban a „vedd és vidd” típusú, könnyedén kezelhető és fenntartható megoldások állnak a fogyasztói igények középpontjában. A „Zöldtáska” nem csupán az ökológiai lábnyom csökkentésében játszik kulcsszerepet, hanem a funkcionalitás terén is kiemelkedő teljesítményt nyújt, megfelelve a modern kor követelményeinek.

Fotóminőségű nyomatok: a digitális átállás új horizontjai

Az Sz. Variáns volt az első Magyarországon, aki sikeresen helyezett üzembe olyan modern digitális nyomtatási megoldást, amely lehetővé teszi, hogy fotóminőségű nyomat kerüljön a termékre, egy szín áráért négy szín megjelenítésével.

A digitális nyomtatás lehetővé teszi a gyors, precíz és magas színvonalú munkát, ami jelentős előny a korábbi analóg módszerekhez képest. A kiváló minőségű eredmények révén a vállalatok gyorsabban reagálhatnak a piaci igényekre, csökkenthetik a költségeiket, és növelhetik a termelési hatékonyságot.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Miről ismerhető fel az árvízkárosult autó?

autó

Az éghajlatváltozás okozta heves esőzések és komoly áradások világszerte autók ezreit érintik minden évben.

Ezeknek a járműveknek egy részét helyrehozzák, majd más országokban értékesítik. Árvízkáros autót vásárolni azonban ritkán tűnik jó befektetésnek, hiszen az új tulajdonos várhatóan több százezer forintot költ majd javításra.

Matas Buzelis, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég használtautó-piaci szakértője szerint olykor igen nehéz megállapítani egy járműről, hogy korábban elöntötte a víz, ráadásul bizonyos problémák csak jóval a káresemény után jelentkeznek.

Az eladók igyekeznek eltitkolni az árvíz okozta károkat

Számos árvízkáros autó érkezik Európába az Egyesült Államokból. Az áradások azonban azokat az országokat – például Franciaországot, Németországot, Olaszországot és Belgiumot – is sújtják, amelyek nagy számban szállítanak használt autókat Kelet-Európába.

„A víz károsíthatja az autó elektromos rendszerét, motorját és különféle mechanikai alkatrészeit. Hiába szárítják ki és hozzák helyre az eladók az árvízkáros autót, a beázás egyes következményei sok esetben csak hat hónappal később jelentkeznek”

– állítja Buzelis.

Tekintettel arra, hogy a vásárlók többsége óvakodik az árvízkáros járművektől, a gátlástalan eladók igyekeznek eltitkolni ezt a tényt, hiszen jóval nehezebben vagy jelentősen olcsóbban tudnák csak eladni. Lássuk hát, milyen jelek utalnak arra, hogy egy autót elárasztott a víz!

Kellemetlen szag az utastérben – mire utal?

Ha egy autó hosszú ideig állt vízben, szinte lehetetlen olyan alaposan megtisztítani, hogy a nyomok minden kis zugból eltűnjenek. Az utastérben érezhető penészszag az első intő jel, amiből arra következtethetünk, hogy a jármű beázott.

Buzelis azt javasolja, hogy az autó átvizsgálása során feltétlenül kapcsoljuk be a klímát – ha kellemetlen szagot érzünk, minden bizonnyal nedvesség, baktérium és penész telepedett meg a légkondicionáló rendszerben. A fifikás eladók természetesen igyekeznek különféle légfrissítőkkel elfedni a szagot, szándékosan megtévesztve a vásárlókat.

A nedvesség jelei: a fényszóróktól a csomagtartóig

Bármilyen alaposan igyekszik kiszárítani az autót az eladó, az árvízkár számos területen tetten érhető marad. A belülről bepárásodott fényszórókból és hátsó lámpákból sejthető, hogy a járművet elöntötte a víz. Célszerű alaposan megvizsgálni a csomagtartót, különösen a pótkerék környékét, mivel ott is gyakran maradnak nedvességnyomok.

„Az árvíz által sújtott autók üléskárpitját – sőt, olykor az egész ülést is – gyakran lecserélik. Ha például egy 10 éves autó ülései hibátlanok, gyanakodhatunk, hogy nem eredetiek. Kérdezzünk rá az eladónál, hogy mi volt a csere oka”

– javasolja Buzelis.

A sós víz komolyabb károkat okoz

Minden autó rozsdásodik, különösen azok, amelyeket hidegebb éghajlaton használtak. Az árvízkáros járműveket azonban súlyosabban érintheti a korrózió. Vásárláskor alaposan meg kell vizsgálnunk az ajtózsanérokat, az utastérben lévő csavarokat, a csomagtartó reteszeit, az ülésrugókat és a kesztyűtartót – leginkább ezeken a területeken mutatkozhatnak a korrózió jelei.

Ha egy autó sós vízben merült el, a korrózió súlyosabb károkat tehet benne, mint egy édesvízzel elöntött autóban.

Az elektromos rendszer meghibásodásait nehéz előre megjósolni

A modern autókban számtalan elektromos berendezés található, amelyeket a víz helyrehozhatatlanul károsíthat. Az autó tesztelésekor mindig ellenőrizzük, hogy valamennyi elektronikus eszköz megfelelően működik-e, az ablakemelőktől a fedélzeti számítógépen át a multimédiás rendszerig.

Autóvásárláskor nem könnyű felmérni az elektromos rendszerek állapotát, ugyanis a korrózió az érintkezőkben sok esetben csak hónapokkal a vásárlás után okoz problémát. Még egy tökéletesen megjavított autó esetében sem lehetünk egészen biztosak abban, hogy a későbbiekben sem merülnek fel komoly gondok a járművel.

Az előzményjelentésekből kiderülhet az árvízkár

Mielőtt meghozzuk a döntést arról, hogy megéri-e az árát az eladásra kínált jármű, mindenképpen érdemes ellenőriznünk a múltját. Fontos tudnunk, hogy mely országokban használták az autót korábban, és hogy fennáll-e annak a lehetősége, hogy az adott területen korábban árvíz volt.

A carVertical jelentések új funkciója természeti katasztrófákkal kapcsolatos bejegyzéseket is tartalmaz. Bár az erre utaló adatok nem jelentik minden esetben azt, hogy a járművet elöntötte a víz, mégis utalhatnak arra, hogy az autó tartózkodhatott olyan területen, amelyet nemrég árvíz sújtott. Érdemes megemlíteni ezt a tényt a szerelőnek, hogy ebből a szempontból is vizsgálja át alaposan a járművet.

„Egy árvízben megsérült autó esetében nemcsak azt kell fontolóra vennünk, hogy a felmerülő problémák javítása magas költségekkel járhat, hanem azt is, hogy vezetni is veszélyes lehet. Az ilyen járműveket jobb elkerülni, bármilyen fantasztikusan is néznek ki kívülről”

– tanácsolja Buzelis.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss