Tippek

A napenergia jelenti a jövőt: úton a fenntartható és zöld életmódhoz

napelemes rendszer

Az elmúlt években az energiaválság is egyértelműen megmutatta, hogy már nem hagyatkozhatunk teljes mértékben a “hagyományos” energiahordozókra és forrásokra. Alternatív lehetőségek után kell nézni, amelyek ráadásul fenntarthatóak és zöldek is. Erre tökéletes példa a napenergia hasznosítása, ami ma már egyszerűen megoldható.

A saját napelem rendszernek rengeteg előnye van

Függetlenül attól, hogy magánszemélynek vagy vállalkozásnak van szüksége az energiaköltségek csökkentésére, a napelemes rendszer mindenki számára elérhető és biztos megoldást jelent a problémára. Rengeteg helyen lehet alkalmazni, különböző okoseszközök, kiegészítők is a segítségünkre vannak ebben. Például egy lapostetőre szerelhető napelemes rendszer is könnyedén megoldható a Modulfix termékeivel.

Az elszálló rezsiköltségeket mindenki a saját bőrén érezhette az elmúlt időszakban. A szélsőséges időjárási körülmények pedig megmutatták, hogy a környezetvédelem is egyre fontosabb lesz a jelenlegi és a jövő generációi számára. Mind a két problémára tökéletes megoldást nyújt a napenergia hasznosítása. Több kutatás és a meglévő adatok is azt bizonyítják, hogy a napelemes rendszerek rengeteg előnnyel rendelkeznek. A magánemberek és vállalkozások számára hatalmas költségmegtakarítást jelent egy ilyen beruházás. A hosszú távú spórolást azzal érhetjük el a legjobban, ha a saját energiaigényünket alternatív források segítségével fedezzük, vagy egészítjük ki azt.

Ezzel kevésbé fogunk függni a globális energiapiactól, a jövőbeli energiaválságok is kisebb hatással lesznek ránk, és persze a rezsiszámlán lévő összeg is csökkenni fog. A környezetvédelem is egy fontos érv a napelemes rendszerek mellett. Csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat, és az üvegházhatású gázok kibocsátása is kevesebb lesz.

Úton a fenntarthatóbb jövő felé

Gyakran elhangzik a kérdés, hogy mégis mikor érdemes beruházni egy saját napelemes rendszerre? Annyi biztos, hogy nem érdemes halogatni, mivel egy olyan problémára nyújt megoldást, ami egyre égetőbb és mindenkit érint mind közvetve, mind közvetlenül. Ma már ráadásul a kiépítés is nagyon gyorsan megoldható, köszönhetően az okoskiegészítőknek, tartószerkezeteknek és természetesen a profi szakembereknek.

Egy komplex rendszer telepítése is megoldható

Ha igazán hatékony napelemes rendszert akarunk létrehozni, akkor a kiegészítőkről, különböző berendezésekről se feledkezzünk meg. Gondolunk itt például az akkumulátorokra, hogy a fel nem használt energia se vesszen kárba. Éjszaka vagy borús időben is ugyanúgy kihasználhatjuk a napenergia nyújtotta előnyöket. A panelek rögzítése is kifejezetten fontos, itt is érdemes hosszú távon gondolkodni. Ma már használhatunk alumínium szerelősíneket, rozsdamentes kötőelemeket és tetőkampókat. A napelemek telepítése szinte bárhová megoldható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss