Gazdaság

A fiatalok harmada szívesen váltana zöld pénzügyi megoldásokra

fiatalok

A fiatalok számára sokkal fontosabb a fenntarthatóság, mint az idősebb generációnak, ez a tudatosság a pénzügyi szolgáltatások választásában viszont egyelőre kevésbé mutatkozik meg.

A fiatalok harmada ezzel együtt szívesen váltana zöld megoldásra bármilyen pénzügyi termék esetében – derült ki a Magyar Bankholding megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

A fenntarthatóság és a környezettudatos magatartás egyre fontosabb szerepet játszik mind a lakosság, mind a vállalatok életében. A Magyar Bankholding megbízásából készült országos kutatás célja, hogy felmérje a fiatalok (18-30 év közöttiek) zöld bankoláshoz, pénzügyekhez való hozzáállását. A kutatásból kiderült, hogy a fiatalok sokat tesznek a környezet megóvása érdekében, körükben már-már trendi a környezettudatosság. A bankválasztásnál azonban egyelőre a költségeket, az elérhetőséget és a jó digitális megoldásokat tartják szem előtt, habár nyitottak a zöld alternatívákra is. Ezért a Magyar Bankholding kiemelt céljának tekinti a fiatalok zöld pénzügyekkel kapcsolatos szemléletformálását.

Látható, hogy megvan a nyitottság a fiatalokban a zöld pénzügyi megoldások felé, ezért is fontos számunkra, hogy ismeretterjesztéssel és termékfejlesztéssel egyaránt hozzájáruljunk a fenntarthatósági célok eléréséhez”

– mondta a kutatási eredmények kapcsán Ginzer Ildikó, a Magyar Bankholding standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese.

A fiataloknak mások a bankolási szokásaik

A megkérdezettek 93 százalékának van bankkapcsolata, 26 százalékuk pedig valamilyen fintech szolgáltatóval is kapcsolatban áll. A fintech szolgáltatók mellett elsősorban a kedvező ár (58%), másodsorban a kényelmi szempontok (51%) miatt döntenek a fiatalok; az, hogy a hagyományos bankokhoz képest ezeknek a cégeknek kisebb a karbonlábnyoma, kevesebb mint a használók harmadánál (30%) játszott szerepet a döntésben.

A bankkártya (74%), a lakossági folyószámla (58%), illetve a kriptovaluta (17%) van leginkább jelen a fiatalok életében mint pénzügyi termék vagy szolgáltatás. Az utóbbi népszerűsége olyan hagyományos megtakarítási módokéval versenyez, mint a megtakarítási számla vagy az állampapír. A kriptovalutával szembeni tartózkodást inkább az ismeretek hiánya táplálja (31%), a fenntarthatósági szempontok nem jelentősek az elutasítók körében (9%) – holott bizonyos kriptovaluták bányászata nagyon is környezetszennyező lehet.

A bankválasztásnál egyelőre a racionális szempontok jelentik a prioritást

A fiatalok bankválasztásnál erősen árérzékenyek – 45 százalékuk szerint a bank által kínált szolgáltatások díja a három legfontosabb szempont egyike, ahogy a jól működő digitális megoldások is (37%). Emellett a válaszadók 41 százaléka sorolt az élre legalább egy környezetvédelmi szempontot, amelyet a bankválasztásnál figyelembe vesz. A három legfontosabb ilyen elvárás a javarészt papírmentes működés (58%), a környezetvédelem kiemelt ügyként való kezelése (53%) és a karbonlábnyom csökkentése (48%) volt.

A kutatásból kiderült, hogy a bankokat jelenleg az olyan zöld megoldások teszik vonzóvá a fiatalok számára, amelyek valójában bármilyen más cégre is vonatkoztathatóak lennének – a digitalizáció az elsők között szerepel a korosztály számára (61%). A szolgáltatóválasztás szempontjából nem tekinthető általános jelenségnek a környezettudatossági törekvések mérlegelése – a válaszadó fiatalok csak 46 százaléka áll szerződésben olyan szolgáltatóval, amelynél a környezettudatosság a vállalati stratégia részét képezi.

Kevésbé látják relevánsnak a bankok szerepét a fenntarthatóságban

A bankok fenntarthatósági érintettsége sokak számára nem egyértelmű – csak a megkérdezettek 64 százaléka gondolja úgy, hogy a hitelintézeteknek is feladatuk a környezetvédelem. Miközben az állam és a nagyvállalatok elöl szerepelnek a listán, addig a bankok, pénzintézetek, biztosítók – hiába jellemzően nagyvállalatok – a lista legvégén állnak. A válaszadók 27 százaléka tartja csak elképzelhetőnek, hogy az ilyen típusú intézmények a fenntarthatóságot a vállalati stratégiájuk részévé tegyék. Látható tehát, hogy a konkrét termékgyártáshoz könnyen kötik a fiatalok a környezettudatosságot, de nem kézzelfogható árucikkek esetén nehezebben tudják a környezetvédelmet az adott cégtípushoz kapcsolni.

Zöld bankolás – kevesen értik, sokan választanák

A válaszadók több mint fele (51%) nem hallotta még a „zöld bankolás” kifejezést, de akik igen, ők is leginkább csak általánosságban tudtak róla nyilatkozni. Konkrétumokat, mint például a papírmentesség vagy digitalizáció, nagyon kevesen tudtak említeni, legtöbben a környezettudatos, környezetbarát, fenntartható kifejezéseket kapcsolták hozzá. A fiatalok tehát bizonytalanok abból a szempontból, hogy pénzügyi területen valójában mi lehet környezetbarát és mi nem, de ezzel együtt is magas azok aránya, akik azt mondják, bármelyik esetén fontolóra vennék, hogy zöldet válasszanak belőle.

A válaszadók 33 százaléka azt nyilatkozta, hogy ha lenne rá lehetősége, akkor minden pénzügyi termék esetén fontolóra venné a környezetbarát megoldást. A fiatalok 55 százaléka a bankkártyát sorolta az élre azon termékekből, amelyekből a zöld megoldást választaná; valószínűleg a termék a kézzelfoghatósága miatt emelkedik ki a többi közül.

Gazdaság

Új vezető a Liegl & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén

dachser

Új pozíciójában a szerteágazó tudással rendelkező szakember mintegy 20 fő munkáját irányítja majd.

Vadász László 22 év, pénzügyi területen eltöltött tapasztalattal rendelkezik. A szakember a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán szerezte meg diplomáját. Azóta különböző multinacionális vállalatoknál töltött be a pénzügyi területhez kapcsolódó munkaköröket. Karrierje folyamán mind vertikálisan, mind horizontálisan végigjárta a szakmai lépcsőfokokat. Az évek során dolgozott könyvelői, elemzői, kontrolleri és pénzügyi vezetői pozícióban is.

Ennek köszönhetően a pénzügy három fő területén is átfogó ismereteket és tapasztalatot szerzett, így komoly rálátással rendelkezik a számvitel, az adózás és a kontrolling kérdéskörére is. Ugyanakkor ágazati tapasztalata is nagy segítséget jelent számára új pozíciójában. Szakmai életútja folyamán dolgozott állatgyógyszereket forgalmazó kereskedelmi vállalatnál, FMCG gyártócégnél, illetve szolgáltatást nyújtó cégnél is. Minderre a tapasztalatára a DACHSER Magyarországnál is szüksége lesz, mert a vezetése alá tartozó területen összesen 20 fő munkáját irányítja.

Vadász László legfontosabb feladatai közé a folyamatok fejlesztése, hatékonyabbá tétele, a Dachser elvárásainak cégcsoportos szinten történő megfelelés mellett a magyar jogszabályi követelmények betartása, kintlevőség-kezelés, készpénzgazdálkodás, valamint a fenti feladatokhoz kapcsolódó kockázatkezelés tartozik.

„Az új pozíciómban legfontosabb erősségemnek az ágazati, illetve a szakterületek közötti tapasztalatomat tartom. A logisztika új terület számomra, de már most látom, hogy nagyon sok dologban hasonlít a gyártásra, ott ugyanis szintén szigorú időkeretek közé szabályozva jöttek egymás után a lépések. Ugyanakkor a szolgáltatási szektorban szerzett tapasztalatomat itt is kamatoztatni tudom. Ezekre alapozva fejleszthetem a DACHSER folyamatait.”

– mondta el Vadász László, a Liegl & DACHSER Logisztikai Kft. új pénzügyi vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Booking.com botrány: Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk

booking

Számos kedvezményről maradhatnak le a vendégek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már vizsgálódik a holland Booking.com szerződési és szerződésteljesítési gyakorlata kapcsán, ám a hazai szállásadóknak még jó időbe telik helyrehozni az esetlegesen okozott károkat. A hazai hotelek közül többen most azon vannak, hogy tudatosítsák a vendégeikkel: akár sokkal jobban is járhatnak, ha közvetlenül foglalnak.

Lapértesülések szerint a GVH-hoz érkező piaci információk alapján számos magyarországi szállásadó üzletmenetében okozott komoly fennakadást, hogy a Booking.com olyan szerződéses feltételeket alkalmazott, amelyek miatt sérülhetett a szabadpiaci verseny, ez pedig közvetlenül kihathatott a szállásfoglaló fogyasztókra is. A képet tovább árnyalja, hogy a holland cég masszív online jelenléte révén a szállásadók szerint eltereli azokat az ügyfeleket, akik közvetlenül szeretnének a hazai szállodáknál foglalni. Olyan szállodák, mint a Club Tihany Resort, azt állítják, hogy amikor a potenciális ügyfelek a márkanevüket keresik, gyakran a Booking.com platformjára irányítják őket. Ez a terelés nemcsak a közvetlen foglalások elvesztését jelenti, hanem a szállodáknak a Booking.com-nak fizetett jutalékot is, amely 13-18 százalék között mozog.

„Ez nem csak a szállodákra, hotelekre nézve hátrányos gyakorlat, de a vendégekre is, akik nem biztos, hogy tudatában vannak annak, hogy nem a szálláshely közvetlen oldalára kattintottak. A Booking.com masszívan hirdet, ezért a google találatok között előkelő helyet foglal el, még akkor is, amikor valaki a hotel konkrét nevére keres rá. Ez sok szállásadó szerint piactorzító magatartás”

– magyarázta Tóth Mihály, a Club Tihany marketingvezetője.

Egyedi igények csak közvetlenül

A szakember szerint a vendégek sok esetben nincsenek is tudatában annak, milyen előnyöktől esnek el, ha közvetítőn keresztül foglalnak. Sok szolgáltatást ugyanis így nem vesznek igénybe a vendégek, amikre egyébként lehetőségük lenne akár ingyenesen is. Májusban ráadásul eltörölték az árparitást, azaz azt a szabályozást, ami biztosítja, hogy egy bizonyos szobatípushoz megegyező árakat és foglalási feltételeket kell megadni minden disztribúciós csatornán, így a közvetlen foglalással akár anyagilag is jól járhatnak a vendégek.

„Rengeteg energiát fektetünk abba, hogy a Club Tihany szolgáltatásait folyamatosan a vendégek igényei alapján fejlesszük, ebben pedig nagy szerepe van azoknak a kéréseknek, kérdéseknek, amelyeket a vendégek foglaláskor tesznek fel. Ha azonban mondjuk a Booking.com-on keresztül foglalnak, ilyenekre nincs lehetőség. De egy korábbi érkezést vagy későbbi távozást sem tudnak ezen a közvetítői csatornán keresztül megbeszélni. De számos egyéb olyan kedvezmény és szolgáltatás van, amelyekről tudtukon kívül lemondanak így a vendégek. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy míg nálunk lehet SZÉP-kártyával fizetni, addig a Booking.com-on nem. De alapvetően, ha bármi gond adódik, az oldal nem tudja kezelni, a vendégnek pedig így nincs közvetlen kapcsolata a szállodával”

– tette hozzá Tóth Mihály.

A marketingvezető tájékoztatása szerint jelenleg a vendégek mintegy 60 százaléka foglal közvetlenül, 40 százalék pedig olyan szállásközvetítő oldalon keresztül, mint a Booking.com.

„Talán elmondható, hogy emelkedő tendenciát mutat a közvetlen foglalások száma. Az idei nyári szezon egy látványos változása volt még, hogy kevesebb magyar vendég érkezett a balatoni szállodába, míg a külföldi vendégek száma látványosan nőtt”

– tájékoztatott Tóth Mihály.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Már 4 országban sikeres a magyar biztosítási platform

biztosítási

Az osztrák UNIQA leányvállalata, a CHERRISK kezdetektől azt a célt tűzte ki, hogy maximális hatékonyság mellett páratlan ügyfélélményt nyújtson. Az induláskor alig pár fős csapat mára meghatározó innovációs központtá növekedett.

A 2018. szeptember 17-én indult CHERRISK by UNIQA 5 év alatt 4 országba jutott el, miközben az operációt továbbra is a budapesti központból irányítják. Jelenleg a digitális biztosítási szolgáltatón keresztül 3 típusú biztosítás érhető el, amikkel eddig közel 600 ezren biztosították magukat utas, lakás vagy baleset termékkel.

A siker receptje

„Házon belül a modellt Insurance 2.0-nak hívjuk” – árulta el Kurtisz Krisztián alapító, az UNIQA Biztosító jelenlegi vezérigazgatója, aki az alábbi 5 pontban látja a CHERRISK sikerének kulcsát:

  1. Központosított működés – „Nem építünk felhőkarcolót minden országban, ahova betesszük a lábunkat, hanem inkább egy hatékony és lean operációt működtetünk a budapesti irodánkból.”
  2. Újszerű jogi megoldások – „Hiszünk az egyszerűségben, ezért amellett, hogy meg akarunk felelni minden jogi előírásnak, mindig megvizsgáljuk hogyan lehet olyan folyamatokat kialakítani, amik kiemelkedő ügyfélélményt nyújtanak, érthetőek és egyszerűek.”
  3. Közösséget támogató ökoszisztéma – „Egyik alappillérünk az egyedi jótékonysági programunk, amely lehetőséget nyújt az emberek számára másoknak segíteni amellett, hogy magukkal is jót tesznek. Ezzel visszatérünk a biztosítás alapjaihoz.”
  4. Innovatív határokon átívelő értékesítés – „Bármely újítás, amit bevezetünk nemzetközileg is működőképesnek kell lennie, hiszen így tudjuk a költségeket alacsony szinten tartani.”
  5. Adatvezérelt modell – „Működésünk során kiemelt szerepet kap az adatalapú döntéshozatal, ennek köszönhetően ügyfeleink számára is gyorsabban és hatékonyabban tudunk megfelelő szolgáltatást nyújtani.”

Kárrendezés percek alatt

A biztosítás világában rendhagyó módon egy központból szolgálják ki a biztosított ügyfeleket. A kárbejelentési folyamat nagy mértékben automatizált, ennek köszönhetően az egyszerűbb káresetek perceken belül lerendezhetőek. A kárrendezés is az esetek 99%-ban online és telefonon keresztül történik, nem igényel személyes kapcsolatfelvételt.

„Az emberek biztosításkötéskor azt az ígéretet vásárolják meg, hogy ha bajba kerülnek, akkor gyorsan és egyszerűen jutnak segítséghez. A mi feladatunk, hogy ezt az ígéretet valóra váltsuk, és a kárrendezést – legyen bármilyen nehéz helyzet is – jó élményként könyveljék el. Ezt a folyamat minden állomásán érthető és transzparens kommunikációval igyekszünk elérni, a lehető legrövidebb idő alatt. Büszkék vagyunk arra, hogy az átlagos kárrendezési idő a CHERRISK-nél egy nap, ami az iparágban kiemelkedő eredmény”

– emelte ki Gráf-Velencei Gergely, a CHERRISK operációs vezetője.

Több mint biztosítás

A CHERRISK a kezdetektől játékos módon szeretett volna kapcsolódni ügyfeleivel, ezért is hozta létre applikációját, a CHERRISK GO-t, amelybe 2019 óta közel 300.000 fő regisztrált. Az alkalmazás célja, hogy felhasználói az egészség jegyében minél többet mozogjanak, amiért pontokat, azaz virtuális cserkókat gyűjthetnek. A cserkókat kedvezményekre, szolgáltatásokra, nyereményekre és jótékony célokra lehet beváltani. Eddig több, mint 125 ezer darab ún. goodie-t váltottak be az applikációt használók.

A modell DNS-ében a kezdetektől szerepelt a jótékonyság. Az iparágban egyedi CSR tevékenységet folytatnak, ami azon túl, hogy jó ügyeket támogat, az ügyfeleket is bevonja a CHERRISK GO alkalmazáson keresztül. A CHERRISK GO jóvoltából ugyanis pénzadomány nélkül, kizárólag mozgással is lehetséges jó ügyeket támogatni. 5 év alatt 51 jótékonysági szervezetet támogattak a felhasználók több, mint 52 millió forinttal, amiből a non-profit szervezetek visszakövethető projekteket valósítottak meg.

Nemzetközileg is elismert

2020 óta a CHERRISK már a nemzetközi piacokon is ismert név. Először Németországba lépett be saját márkával, majd 2022-ben a cseh és szlovák piacon is debütált UNIQA brand alatt a biztosítási platform. A német piacon a kezdeti nehézségek ellenére – COVID alatt utasbiztosítással indultak – szép növekedési pályára állt az értékesítés, aminek köszönhetően több százezer embert biztosítottak utazásuk során. Ennek ékes bizonyítéka, hogy az egyik vezető német összehasonlító portálon kiemelt pozícióba került a CHERRISK Utasbiztosítás.

A CHERRISK 2020-ban és 2022-ben is elnyerte a neves Business Vision Most Innovative Insurance Solution díját és itthon is a HUNFINTECH díjazottja lett tavaly a leggyorsabban növekvő fintech cég kategóriában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss