Mozgásban
A használtautó piac visszarendeződése
A korábbi elszállt árak után érezhetően visszarendeződik a használtautó piac
Létezik olyan használtautó kereskedés, ahol a megbízás elfogadásától számítva jellemzően 48-168 órán belül sikeresen értékesítik a járműveket.
– Megkülönböztetjük magunkat az átlagos “konténeres” kereskedésektől, pozíciónk inkább a klasszikus használtautó értékesítők és az új járműveket forgalmazók között van – mondja Orczy Rafael az Auto26 kommunikációs vezetője. A piac nincs felkészülve – és talán nem is ismeri – az Auto26 által alkalmazott, előremutató megoldásokra. Meg kell küzdeniük a bizalmatlansággal, miközben eredményeik meggyőzőek, egy hét alatt értékesíteni tudják a bevett kocsik 60 százalékát. És megbízóik, az eladók szempontjából az ár után a gyorsaság a legfontosabb. Ha nem megy el az autó 30 napon belül, egyetlen forintot sem kérnek az eladótól.
Új utakon járnak azzal is, hogy amíg legtöbb kereskedés úgynevezett vegyes üzemmódú, vagyis importál, felvásárol, készletez és bizományosan is értékesít autókat, ők csak bizományos konstrukcióban dolgoznak. Egyfajta mediátor szerepet töltenek be az eladó és a vevő között. Ha bármilyen probléma adódik, azt tapasztalatukkal próbálják megoldani.
Az utcáról is betévedhet a vevő
A szakma szerint legalább 30-35 százalék a különbség az autófelvásárlás és a bizományosi érték között. Készpénzben nem igazán adnak többet a használtautó kereskedések a kocsi értékének 60-65 százalékánál. Egy ilyen lefelé menő, a korábbi elszállt árak után láthatóan visszarendeződő piacon, mint ami most jellemzi a használtautó szektort, érhető, ha csökkenteni kívánja a kockázatot a készpénzben felvásárló kereskedés.
– Egyértelmű, átlátható áron dolgozunk, 5 százalék az értékesítési jutalékunk 5 millió alatti értéknél minimum 250 ezer forint – mondja Orczy Rafael, hozzátéve, hogy az eladó nem furikázhat az autójával a megbízás után, annak ott kell állnia a kereskedésben.
Orczy Rafael
Azon túl, hogy a világhálón is hirdetnek, aktívan és eredményesen használják a közösségi oldalakat, lényegében klasszikus nyitott kereskedés az Auto26. Annyira, hogy az is jellemző, hogy az utcáról betévedve valaki beleszeretett egy autóba és fél óra múlva már utalta is az eladó bankszámlájára a pénzt.
Legerősebb adujuk, hogy az értékesített járművekhez adott 3 éves garancia. Munkájuk a bizalmon alapul, minden 300 ezer kilométernél kevesebbet futott, 15 évesnél fiatalabb autóra jár a motorra, a váltóra és a difire kiterjedő alapgarancia. Van egy következő szint, amibe belevesznek több kopó és forgó alkatrészt, az 5 évesnél fiatalabb kocsira pedig a “deluxe” csomag az érvényes. Ez a gyárival megegyező mértékű garanciát és nyugalmat biztosít a vevőnek.
Fontos a kötelező szerviz
A konstrukcióban egy műszaki biztosító társaság van mögöttük, ennek költségét természetesen beépítik az autó eladási árába. Ugyanakkor fontos, hogy rendszeresen vigye a vevő a kötelező szervizre az autóját és őrizze meg a kapott számlákat, ez ugyanis feltétele a garanciának.
Sokan nézik meg hirdetéseiket az auto26.hu oldalon, a kattintókat automatikusan átirányítják az ország legnagyobb, legismertebb portáljára, a hasznaltauto.hu oldalra. Jellemzően 30 nagyfelbontású fotót tesznek fel minden kocsiról, ebből a megközelítésből sem árulnak zsákbamacskát. Magabiztosság sugárzik abból is – ahogy Orczy Rafael fogalmaz –, ők az eladási áron hirdetik az autót, a 6 millió az náluk hatmillió, miközben az átlagos magánember ezt csak maximum 5,5 millióért tudná értékesíteni.
– Van, hogy 7 milliót szeretne autójáért az eladó, de mi csak 5,5-ért vesszük be, egyszerűen ez a jármű piaci ára. Gyakori, hogy saját kocsijának extráival sincs tisztába az eladó, ilyenkor ebben is segítünk. Autókatalógusból dolgozunk és a modellfrissítésre is szűrünk – hangsúlyozza Orczy Rafael.
Nem mindegy, hol töltik ki az adásvételit
Elmesél egy közelmúltbéli példát, amikor egy Ford S-Max középvárosban élő tulajdonosa 4 hónapig hiába hirdette 9,2 millió forintért Titanium felszereltségű kocsiját – 8-ért már adta volna –, csak utána vitte Budapestre, az Auto26-hoz. Kiderült, az autó a Titanium szint felett van egy lépcsővel, így azután 8,9 millió forintra árazták be. Annyiért is ment el, gyakorlatilag egyetlen napon belül, úgy, hogy miközben folyt a lízing ügyintézése, még ketten “beálltak a sorba”, ha mégsem kell a vevőnek, ők viszik.
További érdekesség, hogy a vevő egy közeli megyeszékhelyről jelentkezett az autóért, látta is korábban a 9,2 millió forintos hirdetést, de valamiért nem tetszett neki. Így viszont már nem igazán tudott alkudni. A szakkereskedés előnyben van a magáneladóval szemben, aki nem tud garanciát adni, biztosítást kötni, finanszírozást intézni és nem áll a vevő rendelkezésére hétköznap munkaidőben.
Az sem mindegy, hogy az eladó nappalijában, esetleg egy benzinkúton írják meg az adásvételi szerződést, vagy egy színvonalas, erre szakosodott kereskedésben, ahol a pénzkezelés is sokkal biztonságosabb, már ha nem utalással történik a fizetés.
A holland módszer és a bizalom
Mielőtt beveszik a kereskedésbe az autót, állapotfelmérést, értékbecslést végeznek, festékréteg-vastagságot mérnek. Ha tehetik, szervizkönyvből, -számlákból dolgoznak, és minden autóval mennek próbakört is. Munkájuk a bizalmon, az átláthatóságon alapul, több csatornán is kommunikálják, hogy a holland módszer szerint dolgoznak, ott ugyanis nagy hagyománya van a bizományos értékesítésnek.
– A hollandoknál készítenek 10 normál fotót az autóról, plusz nyolcat a hibáiról, ezeken legkisebb, körömnyi fényezési hiba is megtalálható – mond egy példát Orczy Rafael az auto26 értékesítési vezető, hozzátéve, ők is nyílt kártyákkal játszanak. Sok más mellett ennek is köszönhető, hogy nagy az autók forgási sebessége.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Tesla új Supercharger állomást nyit Magyarországon
A Tesla megnyitotta első V4 Supercharger állomását Magyarországon a pécsi Shopland Bevásárlóparkban, a Makay István úton. Az új töltőponton 8 oszlop áll az autósok rendelkezésére, amelyek egyenként akár 250 kW teljesítményre is képesek.
A töltők nemcsak a Tesla alkalmazáson keresztül érhetők el, és nem kizárólag Tesla-tulajdonosok számára, más elektromos járművek vezetői is használhatják őket. A hosszabb töltőkábeleknek köszönhetően nőtt a kompatibilitás, sőt hamarosan bankkártyával, applikáció nélkül is lehet fizetni. Mindössze 15 perc alatt akár 275 kilométer hatótáv tölthető.
A töltőállomás közelében számos üzlet és étterem várja a látogatókat, a helyszínt a Tesla ügyfél-szavazásos „Voting Winner” programja alapján választották ki. Ez a 11. Supercharger állomás Magyarországon, és jól mutatja a Tesla V4 töltők folyamatos terjeszkedését az országban. Jelenleg több mint 120 töltőpont üzemel 11 különböző lokáción.
A pécsi töltőpont az első olyan Tesla töltőállomás, amely a Shopper Park Plus Nyrt-vel együttműködésben valósult meg. A zöld ingatlanbefektetéseket előnyben részesítő vállalat célja a portfóliójához kapcsolódó ökológiai lábnyom csökkentése. A Shopper Park Plus az Adventum Grouppal közösen támogatja a Teslát a stratégiailag fontos helyszínek kiválasztásában és a töltőhálózat bővítésében, ezzel megkönnyítve az e-mobilitást a gyorsan növekvő felhasználói kör számára.
A Tesla ezzel új szolgáltatást nyújt a bevásárlópark látogatóinak, és a forgalmat is növeli.
Meghívó a nyitóeseményre
Az ünnepélyes megnyitó alkalmából a Tesla különleges eseményt szervez, ahol a látogatók kipróbálhatják a legújabb Tesla modelleket és az új töltőállomásokat.
Időpont: 2025. október 17.
Helyszín: Shopland Pécs
7634 Pécs, Makay István út 7.
További információk:
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Kupé és cabrio kivitelben is megérkezett a Maserati új szupersportautója, az MCPURA
A Maserati az idei nyáron a Goodwood Festival of Speed keretében mutatta be új modelljét a nemzetközi közönségnek – most pedig hazai környezetben, a 2025-ös Torinói Autószalonon (Salone Auto Torino) debütál az MCPURA, kupé és cabrio kivitelben egyaránt.
Az új szupersportautó olaszországi premierjének a rendezvény méltó helyszínt biztosít: a Maserati az MCPURA bemutatásával ismét a teljesítmény és az olasz formatervezés iránti elkötelezettségét hangsúlyozza – a modell büszkén viseli a 100%-ban Made in Italy jelzést.
A torinói Piazza Reale szívében a Maserati legújabb modelljének kétféle karaktere is bemutatkozik: az MCPURA exkluzív Ai Acqua Rainbow árnyalatban érkezik, matt felülettel a kupé, fényes kivitelben pedig a Cielo változat. Mindkét modell a Maserati Fuoriserie személyre szabási programjának keretében készült, egyedi konfigurációban.
A Torinói Autószalon idén második alkalommal kerül megrendezésre, és rövid idő alatt a nemzetközi autóipar egyik fontos találkozóhelyévé vált. A rendezvény Torinó – az olasz autógyártás fővárosaként számon tartott város – különleges atmoszférájában zajlik, nem csupán kiállításként, hanem egyfajta szabadtéri színpadként, ahol az autók iránti szenvedély valódi élménnyé válik.
Ebben az egyedi környezetben a Maserati ismét központi szerepet kap, miközben tovább erősíti a kapcsolatot Torino, a Motor Valley és Modena – a márka otthona – között. A márka ezzel is az olasz luxus hiteles értékeit helyezi előtérbe. A Torinói Autószalon nem pusztán egy hagyományos járműkiállítás, hanem élményalapú rendezvény, ahol a teljesítmény iránti szenvedély a motorok jellegzetes hangján keresztül is testet ölt.
A háromnapos esemény egyik leginkább várt pillanata a szombati felvonulás (szeptember 27-én), amely a Reggia di Venaria történelmi királyi rezidenciától indul. A program itt egy exkluzív látogatással és közös ebéddel veszi kezdetét, majd Superga érintésével Torinó belvárosában, a Piazza San Giovanni téren zárul.
A felvonulást a Maserati Forza Torino ügyfelei vezetik olyan ikonikus modellek volánja mögött, mint a GranTurismo és az MC20. Az eseményen különleges vendégként részt vesz Cristina Chiabotto modell és televíziós műsorvezető is, aki egy GranCabrio utasaként képviseli az olasz eleganciát.
|
Az új Maserati MCPURA
Az ikonikus MC20 természetes evolúciójaként megalkotott MCPURA a szupersportautók új dimenzióját képviseli: teljesítményben és egyediségben is magasabb szintre emeli elődjét.
A modell kupé és cabrio kivitelben is elérhető, és olyan technikai megoldásokkal tűnik ki, amelyek a Maserati mérnöki tudásának legjavát jelenítik meg. A karbon szálas monocoque vázszerkezet egyszerre garantál kivételes szilárdságot és alacsony tömeget, így a jármű összsúlya 1500 kilogramm alatt marad. A 630 lóerős Nettuno V6-os motor szabadalmaztatott előkamrás égéstechnológiával működik, és kategóriájában kiemelkedő, 2,33 kg/lóerő tömeg-teljesítmény arányt eredményez. A „Butterfly” típusú ajtók és – a Cielo változat esetében – a visszahúzható elektrokromatikus üvegtető a formanyelv és a funkcionalitás különleges egységét képviselik. Az MCPURA a Maserati hiteles márkaértékeinek legtisztább megnyilvánulása, és az olasz luxusipar nemzetközi szimbóluma.
A modell bemutatkozásához választott árnyalat, az Ai Acqua Rainbow, egy különleges azúrkék fényezés, amely napfényben szivárványszerű színhatással változik. A prizmából inspirálódva a fehér fényt színeire bontva jeleníti meg annak minden árnyalatát. A víz ihlette alapárnyalatra építve ez a különleges festés érzelmi és látványos hatást kelt – ritka, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett pigmentekkel készül.
A kiállított, különleges példány a Maserati Fuoriserie program keretében készült, amely az egyedi igényekhez igazodó konfigurációkat és exkluzív kiviteleket kínál. Az MCPURA gyártása, fényezése és személyre szabása teljes egészében Modenában, a történelmi Viale Ciro Menotti üzemben történik – ugyanitt készül a Nettuno motor, a GT2 Stradale, valamint 2025 végétől az új GranTurismo és GranCabrio modellek is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Visszakapott dobogós helyezés adhat új lendületet Molnár Martin bajnoki reményeinek a brit F4-ben
A magyar versenyző visszatér a brit motorsport bölcsőjébe, az idei utolsó előtti versenyhétvégére.
Ritka esemény történt Molnár Martinnal a brit Forma–4-ben: a magyar pilóta az előző fordulóban begyűjtött büntetései közül az egyiket utólag törölték, így Martin visszakapott egy elveszettnek hitt 2. helyet, ami új lendületet adhat neki a silverstone-i folytatásra.
Molnár Martin és a brit F4 mezőnye a hétvégén visszatér a brit motorsport bölcsőjébe, hiszen Silverstone-ban rendezik az idei szezon utolsó előtti fordulóját. A Virtuosi Racing magyar pilótája az idén már harmadik alkalommal fog versenyezni a legendás helyszínen, hiszen a második fordulóban a Grand Prix-nyomvonalon csapott össze a riválisokkal, júliusban pedig részt vett a Forma–1-es Brit Nagydíj betétfutamain ugyanitt.
Az 5891 méter hosszú Grand Prix-pálya helyett azonban most a mindössze 2639 méteres, 18 helyett csupán 6 kanyarból álló National-nyomvonal ad otthont a küzdelemnek, amelyet Martin a tavalyi szezonból már szintén jól ismer, de azért jól jött neki, hogy szimulátorban is tudott készülni a hétvégére.
„A Silverstone-hoz közel eső futamok előtt általában ellátogatunk a pályától nem messze levő szimulátorba, így ez most sem volt másként. Ilyenkor van időnk felvenni az adott pálya ritmusát, belőni a referenciapontokat, helyre tenni az íveket, szóval vezetéstechnikai szempontból minden olyan beidegződést kialakítani, amivel aztán a szabadedzéseken már nem kell foglalkozni, mert automatikusan előhívható”
– mutatott rá a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.
„Ami ezt a rövidebb vonalvezetést illeti, az idén sikerült elég jól ráéreznem és megszeretnem a Grand Prix-pályát, így nem bántam volna, ha most is azon versenyzünk, de most a National nyomvonal következik, úgyhogy ezen kell jól szerepelni. Szárazon sok előzésre nem kell készülni, mert csak gyors és középgyors kanyar található a pályának ezen a konfigurációján, de az eső hozhat némi izgalmat”
– tekintett előre Martin, aki két nehezebb hétvége után az elmúlt időszakban teljesen „félretette” az autósportot és kerékpározással, illetve nyaralással töltődött a szezonhajrára.
Mindezek mellett pedig az is lendületet adhat a magyar versenyzőnek, hogy a legutóbbi, Donington Parkban rendezett forduló mégsem sikerült olyan rosszul a számára, mint azt egy ideig hitte. Martin ugyanis abban a tudatban jött el az előző hétvégéről, hogy elveszítette 2. helyét az összetettben és nőtt a hátránya a listavezető Fionn McLaughlinnal szemben.
A Virtuosi Racing azonban fellebbezett pilótája utolsó doningtoni futamon pályaszélesítésért kapott 10 másodperces büntetése ellen, a brit F4 felügyelői pedig igazat adtak a csapatnak.
„Visszanézték a teljes versenyt, és kiderült, hogy eggyel kevesebbszer hagytam el a pályát, így a tíz másodperces büntetést utólag visszavonták, aminek köszönhetően ugyanott végeztem, ahol átszeltem a célvonalat.”
Martint így a 9. helyett a 2. helyen rangsorolták az utolsó futamban, azaz két dobogós helyezéssel zárta a hétvégét, és ami ennél is fontosabb, 6 ponttal többet gyűjtött McLaughlinnál, azaz 6 futammal a vége előtt 34,5 pontos hátrányban a második helyen áll az összetettben. Ami természetesen nem kevés, de ahhoz elég, hogy ne legyen lefutott a küzdelem.
„Természetesen örülök, hogy így nem csúsztam hátrébb egy helyet és még faragtam is a hátrányomon, de továbbra sem számolgatom a pontokat, mert nincs értelme. Az utóbbi, felemásan sikerült hétvégék után arra fogok törekedni, hogy hibátlan teljesítményt nyújtsak az időmérőn és a futamokon, és vasárnap este úgy hagyhassuk el Silverstone-t, hogy nincs keserű szájízünk. Ha ez sikerül, azzal elégedett leszek.”
Az összetettben jelenleg Fionn McLaughlin vezet 274,5 ponttal, a második helyen Martin áll 240 egységgel, míg a harmadik pozíciót James Piszcyk foglalja el 229 ponttal.
A hétvége 2. és 3. futamát a brit F4 hivatalos YouTube-csatornáján lehet élőben követni.
A silverstone-i versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:
Szombat
11:40 – 12:05: Időmérő edzés
15:55 – 16:15: 1. futam
Vasárnap
10:55 – 11:15: 2. futam
16:25 – 16:50: 3. futam
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkezett a Nothing Ear (3) fülhallgató
-
Okoseszközök2 hét ago
Huawei-újdonságok Párizsból: számos új okoseszköz debütált a vállalat termékbemutatóján, köztük a WATCH GT 6 sorozat
-
Gazdaság2 hét ago
Jön a teljes bértranszparencia az Unióban: itt vannak a legfontosabb tudnivalók
-
Gazdaság2 hét ago
Az egészségpénztáraknak is nagyon jól jöhet az Otthon Start hitel
-
Zöld2 hét ago
Önkéntes Vízadás: 400 000 liter vizet kaptak Budapest fái
-
Ipar2 hét ago
Még egyszerűbb lesz a fejlett MI-infrastruktúrák telepítése
-
Ipar2 hét ago
Magyar víztisztító projekt Egyiptomban
-
Gazdaság2 hét ago
Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?