Gazdaság

Továbbra is félünk a kártyaadataink elmentésétől

Rendszeresen vásárolunk az interneten, de nem egyszerűsítjük vele kellőképpen az életünket – derült ki az OTP Mobil megbízásából készült legfrissebb kutatásból. A 18-55 éves megkérdezettek közel kétharmada havonta többször is fizet online bankkártyával, ugyanakkor kártyaadataik elmentését csak annyian választanák, mint ahányan ódzkodnak tőle. Utóbbiak leginkább az adatmentés biztonságosságában kételkednek, de más okok is meghúzódnak a háttérben.

A felnőtt magyar lakosság 81 százaléka fizetett már az interneten bankkártyáját használva – derül ki az OTP Mobil megbízásából készült, a magyar lakosság online fizetési szokásait vizsgáló kutatásból.

Bár a megkérdezettek 60 százaléka havonta több olyan weboldalt is felkeres, amelyen keresztül online bankkártyával fizet, csak alig felük jelezte, hogy ha van lehetőség a fizetésnél a bankkártya adatok elmentésére, akkor valószínűleg vagy biztosan ezt az opciót választaná. Az ismétlődő adatbevitel pedig nem tűnik jó megoldásnak: a válaszadók 46 százalékával előfordult már, hogy felfüggesztette a tranzakciót amiatt, mert nem voltak kéznél bankkártya adatai, vagy nem akarta az adott helyzetben begépelni azokat.

A magyarok közel harmada tartja zavaróan hosszú, de legalábbis időigényes folyamatnak a kártyaadatok többszöri megadását, mégis csupán a megkérdezettek 9 százaléka használt eddig is tudatosan valamilyen kártyamentési funkciót.

A kártyamentés alacsony preferáltsága leginkább azzal magyarázható, hogy a felhasználók ismeretei a lehetséges megoldásokról hiányosak. Több mint kétharmada azoknak, akik biztosan nem választanák a kártyaadatok mentését, nincs meggyőződve arról, hogy biztonságos ez a módszer, illetve közel ugyanennyien félnek attól is, hogy ellopják a megadott adataikat. Negyedük kimondta, hogy túl kevés információval rendelkezik a kártyamentés lehetőségéről, ezért nem él vele. Pedig a bankkártya adatokat nem csupán böngészőnkben vagy az adott kereskedő honlapján menthetjük: biztonságos megoldás lehet fiókot létrehozni egy online fizetési és kártyamentési megoldást kínáló szolgáltatónál (mint amilyen a SimplePay is), és itt egy alkalommal rögzíteni az online fizetésekre használható valós vagy virtuális kártyánkat. A továbbiakban így minden, a szolgáltatóval partnerségben álló honlapon kényelmesen indíthatunk tranzakciót.

Az adatok biztonságát ebben az esetben a Simple fiókhoz és a SimplePay-hez tartozó kártyatárolási rendszer nemzetközi tanúsítványa (PCI DSS szabványnak megfelelő), illetve a fizetési fiókot védő jelszavunk garantálja. De már csak a gyanús tranzakciókat szűrő IT-háttér és a 24 órában elérhető ügyfélszolgálat miatt is érdemes lehet a megbízható, nagy fizetési szolgáltatókra bízni magunkat az online térben.

 „A kutatás rámutatott arra, hogy a kártyaadataink biztonságával kapcsolatos félelmek még felülírják a kényelmes, gyors fizetési megoldásokra való igényünket.” – emeli ki Benyó Péter, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgatója.

„Fontos tudni azonban, hogy a nagy pénzügyi szolgáltatók kényelmi fejlesztései, így kártyaadatok egyszeri mentése is a biztonságos online fizetést szolgálja. Azáltal, hogy nem kell nyilvános helyen, mások előtt kártyaadatokat gépelnünk,, illetve az esetleges biztonsági réseknek sem tesszük ki kártyánkat, amikor újabb és újabb ismeretlen honlapokon mentünk el adatokat, máris rengeteg visszaéléstől óvtuk meg magunkat. A szolgáltatói fiókban való mentéstől kezdve virtuális pénztárcaként funkcionál a kártyánk, amely tárolja a fizetéshez szükséges adatainkat, így a további tranzakciók akár egy gombnyomással, de ugyanolyan biztonságosan befejezhetők” – teszi hozzá az ügyvezető.

A kutatásról: Az OTP Mobil által megrendelt kutatás célja a 18-55 éves magyar felnőtt lakosság online fizetési szokásainak a felmérése, a biztonsággal kapcsolatos attitűdök megismerése az internetes vásárlás folyamán. A kutatás elkészítésére 2019 augusztusában került sor, Pulzus kutatási applikáció és automata telefonhívás formájában. N=1100 fő, amely a 18-55 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor és iskolai végzettség szerint.

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss