Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Világszerte elismert vezetőkkel indít úttörő mesterséges intelligencia szolgáltatást az EY Magyarország

Az EY AI Confidence biztosítja, hogy a cégek átfogó támogatásban részesüljenek MI megoldásaik bevezetése során

Mesterséges intelligencia (MI, AI) tanácsadói központot hoz létre EY AI Confidence elnevezéssel az EY Magyarország. A terület élén az MI területének két globálisan is kiemelkedő alakja áll: Erik Slooten vezető partner és Dr. Tilesch György vezető MI-szakértő. A bejelentett központ a hazai és a Közép-Kelet európai vállalatoknak, valamint a közszférának átfogó MI-megoldásokat szolgáltat, beleértve a stratégiaalkotást és technológiai megvalósítást is.

Az EY AI Confidence integrált megközelítéssel biztosítja, hogy a cégek teljes körű támogatásban részesüljenek különböző MI megoldásaik bevezetése során, a stratégia kidolgozásától az elkészült alkalmazások megvalósításáig. A szolgáltatás három fő pillérre alapul: az AI Enterprise Strategy Consulting, vagyis a vállalati stratégiai MI tanácsadás; a Responsible AI, vagyis a felelős, etikus MI alkalmazás; valamint az MI megoldások megvalósítása, azaz AI Tech Delivery.

„Az üzleti átalakulás új korszakának közepében vagyunk, ahol a mesterséges intelligencia nem csupán egy eszköz, hanem az innováció és a növekedés motorja. Az EY Magyarország vezérigazgatójaként személyes küldetésem, hogy a legjobb szakemberekkel biztosítsunk egyedülálló szolgáltatásokat ügyfeleinknek, lehetővé téve számukra, hogy ne csak lépést tartsanak a változó digitális környezettel, hanem iparáguk vezetőivé váljanak. Nagy örömmel üdvözöljük Erik Slootent és Tilesch Györgyöt csapatunkban. Velük közösen felszabadítjuk az MI-ben rejlő valamennyi üzleti lehetőséget”

– mondta Vékási Tamás, az EY Magyarország vezérigazgatója a budapesti AI Summit 2024 rendezvényen.

„Különösen büszke vagyok arra, hogy olyan világszínvonalú szolgáltatást indítunk Budapesten, amely teljes körű MI tanácsadást kínál a hazai cégeknek és az országhatárokon átnyúló projektekkel rendelkező multinacionális vállalatoknak is”

– tette hozzá Vékási Tamás.

Helyi vezetés, globális perspektíva

Az új MI részleget Erik Slooten, a vállalati szintű digitális átalakulások levezénylésében nagy tapasztalattal rendelkező nemzetközi vezető és Dr. Tilesch György, a vállalati és kormányzati MI-stratégia és az etikus MI kiemelkedő globális szakértője együtt irányítják majd. Emellett a mesterséges intelligencia és annak alkalmazása terén végzett úttörő kutatásairól és fejlesztéseiről ismert szervezettel, az amerikai PHI Intézettel is stratégiai partnerséget kötött az EY Magyarország. Ez az együttműködés biztosítja, hogy a cég ügyfelei folyamatosan első kézből származó globális tudásból részesüljenek.

Erik Slooten több mint 25 éves vezetői tapasztalattal rendelkezik technológiai területen, szakterülete a digitális átalakulás és a felhőszolgáltatások. Korábban a T-Systems International szolgáltatási kiválóságért felelős globális vezetőjeként dolgozott. Erik a felelős mesterséges intelligencia és a technológiai innováció úttörőjeként ismert. Regionális pozíciókat töltött be több globális piacvezető mobil- és ICT-vállalatnál, többek között a szlovákiai Slovak Telecomnál, a csehországi GTS-nél és T-Mobile-nál, az írországi Eirnél és a bulgáriai Vivacomnál.

„Az EY AI Confidence szakértői csapatával lehetővé tesszük, hogy a szervezetek élhessenek az MI transzformatív erejével”

– hangsúlyozta Erik Slooten.

„Az MI-megoldások határtalan lehetőségeket kínálnak a vállalatok számára, hogy ne csak a hatékonyságot növeljék, hanem működésük átalakításával soha nem látott sikereket érjenek el. Átfogó szolgáltatásaink biztosítják, hogy ügyfeleink etikus, felelős és stratégiai céljaikkal összhangban lévő, korszerű MI-megoldásokat fejlesszenek ki, ezáltal jelentős értéket teremtsenek”

– tette hozzá.

Dr. Tilesch György, az MI stratégia és irányítás világszerte elismert alakja, az EY AI Confidence vezető MI szakértője. Dr. Tilesch több mint 25 éves pályafutása során a világ vezetőinek, számos kormányinak és Fortune 50 vállalatoknak volt bizalmas tanácsadója az MI- és innovációs stratégiák terén minden kontinensen. A Szilícium-völgyben szerzett tapasztalataival, a PHI Institute for Augmented Intelligence elnökeként és a ‘BetweenBrains: Taking Back our AI Future’ (Mesterség és Intellegencia) című nagyhatású könyv társszerzőjeként, valamint a felelős mesterséges intelligencia területének vezető alakjaként jelentős ismeretekkel járul majd hozzá a vállalat MI-megoldásainak, etikai és stratégiai irányvonalának kialakításához.

„A mesterséges intelligencia paradigmaváltást hozott. A szervezeteknek gyorsan, de bölcsen kell alkalmazkodniuk az új valósághoz, különben végérvényesen lemaradhatnak. Tanácsadóként az a feladatunk, hogy lehetővé tegyük a vezetők számára, hogy célirányosan törhessenek előre ezen a komplex úton. A fenntartható és jelentős eredmények eléréséhez az MI-megoldások teljes skáláját bocsátjuk az ügyfeleink rendelkezésére, az MI-stratégia kialakításának első lépéseitől a teljes MI-technológia bevezetéséig. A nemzetközi élvonalnak megfelelően, helyben megvalósuló, felelős MI-alapokra épülő megoldásainkkal ügyfeleink is magabiztosan léphetnek az új korszakba”

– emelte ki Dr. Tilesch György.

Az új MI-üzletág elindítása jelentős mérföldkő az EY Magyarország számára. A tanácsadócég ezáltal tovább erősíti pozícióját az MI-tanácsadás és a technológiai szolgáltatások területén. Az EY egy globális befektetést követően, 2023-ban indította el az EY.ai mesterséges intelligencia platformot, hogy segítse a szervezeteket az MI-megoldások magabiztos bevezetésében. Ezek a befektetések tették lehetővé az MI beágyazását az EY saját technológiáiba is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Munkaerőpiaci kihívások: nehéz 10 év elé néz Magyarország

A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot.

A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át a munka világát. Az automatizáció, a mesterséges intelligencia (AI) és a digitális megoldások egyre inkább átalakítják a munkahelyeket és a munkavégzés módját. A külföldi munkavállalók szabályozott keretek között történő alkalmazása pedig lehetővé teszi a vállalatok számára a globális munkaerőpiac lehetőségeinek kihasználását – vázolta fel a jövő munkaerőpiaci kihívásait és lehetőségeit Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.

A munkaerőpiacot már most olyan hatások érik, amelyekre nehéz felkészülni

A legnagyobb európai munkaadói szövetség, a BusinessEurope előrejelzése alapján 35 millió főt veszít majd el a munkaképes korú lakosságából az európai munkaerőpiac 2050-ig.

„Több, a közelmúltban készült munkaerőpiaci felmérésből is kiderült: a magyar munkaadók közel háromnegyede küzd már jelenleg is munkaerőhiánnyal, vagy szembesül azzal a problémával, hogy nagyon nehezen talál megfelelő munkaerőt. Budapesten, a Nyugat-Dunántúlon és Dél-Dunántúlon a legnagyobb kihívás a munkaerő toborzás jelenleg. A munkát keresők bérigényei sok esetben annak ellenére is magasak, hogy nem rendelkeznek megfelelő tapasztalattal”

– hangsúlyozza a szakértő.

A jelenleg nem dolgozó, de munkaképes fiatalok, nyugdíjasok és kisgyermeket nevelő szülők aktivizálása már most egyre nagyobb figyelmet kap. A leszakadó, inaktív munkaképes társadalmi réteg felzárkóztatása szintén elengedhetetlen. A vendégmunkások behozataláról sem mondhat le Magyarország. Mihályi Magdolna elmondta: a harmadik országbeli munkavállalók integrálása a magyar munkaerőpiacra már bevált gyakorlat, így a munkaerő-kölcsönzők a törvényi szabályozásnak megfelelően a jövőben is hoznak be külföldi munkavállalókat.  A munkaadóknak a generációs kihívásokkal és a „slow life” trend terjedésével is meg kell küzdeniük a következő években.

A munkaerőhiány felgyorsítja az automatizációt Magyarországon is

A mesterséges intelligencia (AI) miközben bizonyos pozíciókat automatizál, új munkaköröket teremt.

„Az automatizációt a munkaerőhiány egyértelműen felgyorsítja a következő évtizedben.  A rutinszerű, ismétlődő, monoton feladatokat gépek veszik át. Először az alacsonyabb képzettséget igénylő kékgalléros pozíciók esetében várható, hogy automatizálnak munkaköröket, munkafolyamatokat. A következő 10-15 évben a PwC Magyarország tanulmánya szerint a technológiai változások mintegy 900 ezer munkahelyet érinthetnek majd”

– tájékoztat a Jobtain szakértője. Kiemeli: az, hogy elsőként mely területeken jelenik meg leginkább az automatizáció és az milyen hatással lesz a munkaerőpiacra nagyban függ majd attól, hogy mely iparágak lesznek a gazdaság fókuszában, illetve milyen lesz a rendelkezésre álló munkaerő összetétele.

Az oktatás szerepe minden eddiginél jobban felértékelődik

Több területen kihívást jelent, hogy nem olyan munkaerő kerül ki az iskolapadból, amely összhangban van a munkaerőpiac igényeivel. A leszakadó társadalmi csoportok alacsony iskolázottsága szintén probléma és tagjai nehezen integrálhatóak a munkaerőpiacra.

Mindezek mellett a digitalizáció egyre hangsúlyosabbá válik így azt is szükséges beépíteni az oktatás minden szintjén, legyen szó szakképzésről, duális képzésről, továbbképzésről.

„A következő 10 évben a hangsúlyt a munkáltatók, a döntéshozók és az intézmények együttműködésén alapuló oktatás kell, hogy meghatározza. A megfelelő munkaerő rendelkezésre állása ugyanis az alapja a gazdasági növekedésnek”

– hangsúlyozza Mihályi Magdolna. Kiemeli: a nyelvtudás jelentősége szintén tovább nő a következő 10 évben, így a nyelvoktatás területét is kiemelten kell kezelni. Az angol nyelv ismerete már évek óta elengedhetetlen számos iparágban, de más nyelvek is egyre jobban elterjednek a globális gazdasági kapcsolatok erősödésével. A technológiai fejlődés és a digitalizáció, valamint a globális munkaerőpiac pedig megköveteli a nyelvismeretet.

Digitalizáció terén hatalmas lemaradásban vagyunk

A technológiai fejlődés megállíthatatlan, ehhez a munkavállalóknak, a munkáltatóknak, az oktatásnak is alkalmazkodni kell. A digitális eszközpark mérete és színvonala folyamatosan nő, a felhőszolgáltatások egyre nagyobb teret nyernek, az adatátvitel sebessége elképesztően felgyorsul. A Jobtain szakértője elmondta: Magyarország sajnos még az uniós átlag alatt áll ezeken a területeken, különösen a kis- és középvállalkozások vannak lemaradásban. Becslések szerint a magyar munkaerő körülbelül 70%-a KKV-knál dolgozik, így esetükben még sürgetőbb a digitális hátrány ledolgozása.

A munkaerőpiac szerkezete alapjaiban alakul át

A kreativitást, problémamegoldást, emberi közreműködést igénylő munkakörök jelentősége felértékelődik.  2035-re a magyar munkaerőpiacon – összhangban a globális trendekkel – várhatóan több szakma iránt is nő a kereslet. Különösen a technológiai és informatikai, az egészségügyi, oktatási, logisztikai, a környezetvédelmi és fenntarthatósági területeken. Soha nem látott mértékben lesz szükség szoftverfejlesztőkre, kiberbiztonsági szakemberekre, adatkutatókra és elemzőkre, AI mérnökökre.

„Az oktatás területét is áthatja a digitalizáció, ehhez kapcsolódóan leginkább tréning szakemberekre és oktatási platform fejlesztőkre lesz igény. Az e-kereskedelem rohamos fejlődése a logisztika területén hív életre újabb pozíciókat. A zöld szemlélet terjedésével energetikai szakértőkre, környezetmérnökökre is nagy lesz a kereslet. Az orvosokra, ápolókra pedig az elöregedő társadalom miatt lesz egyre nagyobb szükség a következő évtizedekben. A jövő munkahelyeinek kihívásaira való felkészüléshez a munkavállalóknak is fejleszteniük kell készségeiket”

– összegez Mihályi Magdolna.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A hatékony online marketing stratégia alapjai és gyakorlati tippek

hatékony online marketing stratégia
Kép forrása: Freepik

Az online marketing világában a hatékony stratégia kialakítása elengedhetetlen a sikerhez. Az internetes platformok és eszközök széles körű elérhetősége lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy könnyen elérjék célcsoportjukat, azonban a megfelelő módszerek nélkül könnyen elveszhetnek a versenyben. Mi most adunk egy kis útmutatást, és bemutatjuk az online marketing stratégia alapjait, valamint néhány gyakorlati tippet, amelyek segíthetnek abban, hogy a kampányaid valóban eredményesek legyenek.

A célközönség meghatározása

Az első lépés a hatékony online marketing stratégiában a célközönség tűpontos meghatározása. A vállalkozásoknak tudniuk kell, kiket akarnak elérni, hogy személyre szabott üzeneteket küldhessenek nekik. A célközönség demográfiai adatai, érdeklődési körei és online viselkedése mind kulcsfontosságúak az üzenet kialakításában és a megfelelő csatornák kiválasztásában. Sokszor azonban nehéz szakértelem nélkül a célközönség meghatározása, így célravezetőbb egy internet marketing ügynökség megbízása.

Közösségi média marketing és PPC hirdetési kampányok

Az online marketing szerves része a közösségi média platformok aktív, tudatos és következetes használata. A Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok és más hasonló felületek lehetőséget nyújtanak arra, hogy közvetlen kapcsolatot építsünk ki a célcsoportunkkal. A jól célzott hirdetések és a folyamatos jelenlét hozzájárulnak a márkaismertség növeléséhez és a forgalom növeléséhez.

A fizetett hirdetések, mint a Google Ads kampányok, vagy social media hirdetések, szintén fontos részét képezik az online marketingnek. A PPC (Pay Per Click) hirdetések segítségével a vállalkozások azonnali eredményeket érhetnek el, hiszen a hirdetések a keresések élén jelenhetnek meg, így nagyobb esély van a konverziókra.

A weboldal optimalizálása

A látogatók megtartása érdekében elengedhetetlen a felhasználóbarát és gyors weboldal. A mobilbarát kialakítás, az egyszerű navigáció és a gyors betöltési idő mind olyan tényezők, amelyek javítják a felhasználói élményt, és ezzel növelik az oldal látogatóinak számát.

A SEO szempontjából is fontos, hogy a weboldal jól optimalizált legyen. Az oldalon található kulcsszavak megfelelő elhelyezése, a meta leírások használata és a keresőmotor-barát struktúra mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a weboldal előkelő helyet foglaljon el a találati listákon.

Az eredmények mérése és optimalizálás

A hatékony online marketing stratégia nem ér véget a kampányok elindításával. Az eredmények folyamatos mérése és elemzése kulcsfontosságú ahhoz, hogy a stratégiát optimalizálni tudjuk. Az olyan eszközök, mint a Google Analytics, segítenek megérteni, hogyan viselkednek a látogatók a weboldalon, és mely csatornák hozzák a legjobb eredményeket. A rendszeres riportok és a kampányok teljesítményének nyomon követése lehetőséget nyújt arra, hogy finomhangoljuk a stratégiát, és az aktuális piaci trendekhez igazítsuk azt.

A megfelelő online marketing stratégia kialakítása hosszú távon komoly versenyelőnyt jelenthet a vállalkozások számára. Ha szeretnénk a célközönségünket hatékonyan megszólítani és cselekvésre ösztönözni, akkor érdemes profikra bíznunk online marketingünket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss