Gazdaság
A Design Challenge 2020 pályázat nyertesei
Knorr-Bremse Budapest – Innovatív megoldások a jövő vonata számára
Májusban a világ legnagyobb vasúti fékrendszereket gyártó és fejlesztő vállalata, a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest Design Challenge 2020 címmel hirdetett pályázatot mérnökhallgatók és gyakorló mérnökök részére.
A pályázóknak egy vasúti fékkonzol tömegét kellett csökkenteniük úgy, hogy az továbbra is megfeleljen a szilárdsági és gyárthatósági követelményeknek. Országszerte tizenöt egyetem hallgatói vállalták a kihívást, és tették próbára mérnöki tudásukat.
A pályázat szakmai zsűrije csaknem ötven érvényes pályamunka közül választotta ki azt az öt legkönnyebb dizájnt, amely a specifikációban megadott követelményeket teljesíti. A Knorr-Bremse Budapest szimulációs mérnökeit, Jónás Szabolcsot és Dóczi Balázst kérdeztük arról, hogyan értékelték a versenyt és a beérkezett pályamunkákat.
Dóczi Balázs: A beérkezett pályamunkák túlnyomó részben jó minőségűek voltak, teljesítették az általunk támasztott tartalmi és formai követelményeket. Amit érdemes megjegyezni, hogy a legjobb és a legkevésbé eredményes pályamunkák között jelentős volt a minőségbeli különbség. Kaptunk olyan munkákat, amikre még ráfért volna néhány design-iteráció, és a dokumentáció is hiányos volt. Ezzel szemben számos olyan pályázó küldött kiváló minőségű munkát. Ezekben az esetekben nem csak az optimált geometria volt kiemelkedő színvonalú, de a csatolt dokumentáció is kivételesen igényes volt. Ezek a pályázók részletesen bemutatták a dokumentációjukban, hogy az általuk tervezett geometria miként teljesíti a követelményeket (maximális mechanikai feszültség limit, önthetőség).
„Páran túl is teljesítették az elvárásainkat, kaptunk olyan pályamunkát is, amelyben a pályázó megtervezte az általa megalkotott alkatrész öntéséhez szükséges teljes szerszámozást.” – Dóczi Balázs, Knorr-Bremse Budapest
Mi számított jó pályázati anyagnak?
D.B.: Mint általában minden tervezési feladat esetén, a mi pályázatunkban is több, egymásnak ellentmondó követelményt kellett teljesíteniük a résztvevőknek. A feladat egy vasúti fékegység konzoljának optimálása volt. Az optimálás célja a konzol tömegének minimalizálása volt úgy, hogy az általunk támasztott mechanikai szilárdsági- és gyárthatósági követelmények is teljesüljenek. A pályázóknak igazolniuk kellett, hogy az általuk tervezett konzol teljesíti a maximális mechanikai feszültség limitet. Ez történhetett analitikus számítással, vagy végeselem módszer használatával is. Erről a számításról dokumentációt is kellett csatolniuk a pályázatukban. A pályaművek értékelése során a tömegcsökkentés arányát, a mechanikai feszültség limit betartását, és a gyárthatósági követelmény (önthetőség) teljesítését együttesen értékeltük. Ezen felül a csatolt dokumentáció minőségét is figyelembe vettük. A beérkezett pályázatok alapján a jó pályázati anyag egyszerre tartalmazott egy, a követelményeket teljesítő, és jelentős mértékben csökkentett tömegű konzol geometriát, és egy precíz, részletes dokumentációt. Számos újszerű megoldást kaptunk a kérdéses alkatrész kialakítására.
Hogyan nézett ki az együttműködés a pályázók és az Önök munkatársai között?
D.B.: Regisztrálni a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest honlapján lehetett néhány alapadat és egy email cím megadásával. Ezt követően a regisztrálók emailen kapták meg a részletes műszaki specifikációt, és a kiindulási térfogatokat tartalmazó CAD modellt. Igyekeztünk egy részletes, jól érthető specifikációt létrehozni, de természetesen felmerültek kérdések a pályázók részéről, amelyeket a kérdés témájában szakértő kollégák (design, öntészet, szimuláció) válaszoltak meg.
Hogyan született az ötlet, hogy létrehozzák a versenyt?
DB.: A vállalaton belül folyamatosan zajlanak innovációs tevékenységek, amelyek során keresztfunkcionális csapatok dolgoznak a mérnöki problémák újszerű megoldásain. Ezeket a folyamatokat évről-évre egy nagyobb innovációs eseménnyel zárjuk, ahol csapatok bemutathatják az elért eredményeiket. Az egyik ilyen innovációs projekt termékeként fogalmazódott meg az open innovation lehetőségeinek feltárása. A környezetbarát közlekedés megvalósításához elengedhetetlen a leghatékonyabb szerkezeti kialakítás megtalálása. Ezzel a problémakörrel gyakran találkoznak a kollégáink a napi munka során, így adta magát az ötlet, hogy az első open innovation pályázatunkat ebben a témakörben hirdessük meg. Így született meg a Design Challenge koncepciója.
Kik vettek részt a pályázaton?
D.B.: A pályázatot egyéni pályázóknak hirdettük meg. Az elsődleges célközönség az egyetemi hallgatók és a frissen diplomázott fiatalok voltak, de nem zártuk ki a tapasztaltabb, gyakorló mérnök kollégákat sem a jelentkezésből. Elmondhatjuk, hogy ebből a szempontból is rendkívül sikeres volt a pályázat, összesen majdnem 300 jelentkezést kaptunk. A Knorr-Bremse Rail Systems Budapest több hazai egyetemmel is kapcsoltban áll, a social media felületek mellett ezeken az egyetemeken hirdettük meg a pályázatot, és innen érkezett a legtöbb résztvevő is (BME, Szent István Egyetem, Széchenyi István Egyetem, Debreceni Egyetem, Miskolci Egyetem, Óbudai Egyetem, Neumann János Egyetem). Örömmel tapasztaltuk, hogy a pályázat híre a hallgatókon keresztül több olyan egyetemre is eljutott, ahol közvetlenül nem hirdettük meg a pályázatot (ELTE, Szegedi Tudományegyetem, Dunaújvárosi Egyetem, Pannon Egyetem, Edutus Egyetem, Esterházy Károly Egyetem, Pécsi Tudományegyetem, KU Leuven, Federal University of Vicosa).
Design Challenge 2020 Eredmények
A zsűri a legjobb öt pályázót pénzdíjazásban részesítette, további öt kiemelkedő megoldást pedig díjazásra alkalmasnak tartott és ajándékcsomaggal jutalmazott.
1. Radnóti Márk (Széchenyi István Egyetem)
Kiválón alkalmazta a topológiai optimálás módszerét, külön figyelve az önthetőségi követelményre. A jelentős tömegcsökkentés mellett az általa tervezett alkatrész teljesíti a maximális szerkezeti feszültségre vonatkozó kritériumot is.
2. Krecz Dávid (Széchenyi István Egyetem)
Jól felismerte, hogy a konzol nyaki régiójának csavaróigénybevétele a legjelentősebb terhelés, amihez a tömeg szempontjából egy üreges kialakítás a legkedvezőbb. A komplikált öntés elkerülésére egy zseb-szerű kialakítást helyezett el, aminek geometriája figyelembe veszi a nyomatéknövekedés irányát.
3. Mészáros Gergely (BME)
Szintén kiváló példája a topológiai optimálás alkalmazásának. Az első helyezetthez képest nehezebb, azonban robusztusabb konstrukciót alkotott – ez valószínűleg a pályázó által alkalmazott szigorúbb optimálási kritériumoknak köszönhető. Szintén érdekes az aszimmetrikus interfész kialakítás.
4. Mohammad Alzghoul (Miskolci Egyetem)
A pályázók közül szinte egyedüliként világított rá, hogy egy tömör, bordázat nélküli nyakkialakítás is megfelelő lehet szilárdsági szempontból, mely kialakítás egyszerűbb önthetőséggel párosul.
5. Dunai Attila (Neumann János Egyetem)
Szintén felismerte, hogy az üreges nyakkialakítás a legkedvezőbb tömeg szempontjából. Kivételes alapossággal vette figyelembe az önthetőségi szempontokat, és erről precíz, részletes dokumentációt készített.
Sikeresnek tartják a pályázati anyagokat, a résztvevők számát, felkészültségét?
D.B.: Véleményem szerint elégedettek lehetünk a résztvevők számával, illetve a pályázati anyagok általános minőségével is. A legjobb pályázati anyagok kiemelkedő színvonalúak voltak, az ezekben bemutatott újratervezett geometriák érdemesek arra, hogy ezekkel tovább dolgozzunk.
Jónás Szabolcs hozzátette: A jelentkezők száma közel 300. Ez egy nagyon nagy elérést mutat. A beküldött pályaművek a teljes regisztráció 20%-át tették ki, ami duplája annak, amire én számítottam. A felkészültség változó volt. Akik már inkább a végzés közelében voltak, sokkal jobban meg tudták oldani a feladatot, de azt hiszem, hogy ez nem szimpla véletlen.
Miben voltak jobbak a nyertesek pályázati anyagai?
J.Sz.: Az új ötletek, a formabontó geometria, az extra munka és persze, hogy nagyon jól megfeleltek a formai, tartalmi elvárásainknak a műszaki tartalmon felül is.
Velük továbbra is tartják a kapcsolatot?
J.Sz.: Október 15-én a járványhelyzethez igazodva egy szűk körű, de ünnepélyes díjátadót tartottunk az első 5 helyezett részvételével. A díjazott pályaművek esetén felmerült az ötlet, amit a verseny kiírásakor még nem tudtunk eldönteni, hogy interjú lehetőséget ajánljunk fel a nyertes pályázóknak. Mivel egyetemi hallgatók nyerték a versenyt, így főként gyakornoki programunkban tudnának részt venni, de később bármi lehetséges.
Mikor terveznek hasonló pályázatot legközelebb, milyen témában?
J.Sz.: Egyelőre a jelen versenyre koncentrálunk, ebből igyekszünk leszűrni a lehető legtöbb konzekvenciát. Egyrészt a meghirdetés módjára vonatkozóan, másrészt a feladat komplexitása is kérdéses. Ugyan nagyon jó megoldások érkeztek, de még sok munka lesz velük, hogy el tudjunk jutni egy olyan szintre, amit akár le is tudunk gyártani, és üzemelhet biztonságosan egy vonaton.
Szerző: Mészáros Zsolt
You may like
-
Újabb magyar város kerülhet fel az egészségügyi innováció térképére
-
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
-
Elektromos hajtásláncot terveztek az Audi Development Camp résztvevői a Széchenyi István Egyetemen
-
Prémium eszpresszógépek – 3D-tervezéssel
-
Autonóm repülésre képes mesterséges méhraj
-
Nincs porhintés: bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Gazdaság
Az év talán legvagányabb kollaborációját indította el a Billingo
2024 egyik legérdekesebb világpiaci trendje a márka együttműködések, azaz a kollaborációk kirobbanása volt.
Ez a trend egyelőre inkább a külföldi és jellemzően a globális márkák életében volt látható, de már itthon is bontogatja a szárnyát. Egyre több kisebb és nagyobb márkánál jelent meg ez a típusú együttműködés, ahol a cél az, hogy a márkák kiaknázzák egymás erősségeit, új közönséget érhessenek el és növelhessék láthatóságukat a piacon.
Amíg jellemzően a kollaborációk ki szoktak merülni a pár ezres vagy tízezres kuponokban, ahhoz képest a több mint 500 ezer forintnyi ingyen szolgáltatás az egyéni és társas vállalkozóknak elég abszurdnak tűnik, pedig így év végére ezt a Billingo online számlázó mégis behúzta. Szürrealitás ide vagy oda, ennyi ingyen üzleti szolgáltatást kapni nettó 48 ezerért, az figyelmet érdemel. A kalapba 16 jól ismert üzleti szolgáltató dobta be a portékáját, ami önmagában sem kevés, így az összefogás jellege közel sem hétköznapi.
Sárospataki Albert, a Billingo alapítója elmondta, hogy a 10 éves évfordulójuk apropójaként szerettek volna valami olyasmit adni a vállalkozóknak, amivel a 2025-ös képességeikhez és eredményeikhez jelentősen hozzá tudnak járulni.
„A kisvállalkozók a saját bőrükön érzik, hogy most többet kell tenni az eredményekért, több segítségre van szükségük, mint eddig korábban bármikor. Ebben pedig most szeretnénk egy olyan példát mutatni a vállalkozóknak, amivel reméljük, hogy egymás támogatása jobban felértékelődik és nagyobb figyelmet kapnak a vállalkozói összefogások”
– fogalmazott Albert.
A jövő évre való felkészülés az év végével aktualitást nyer, érdemes mindenkinek számot vetnie az idei évéről és átgondolni mik azok a lehetőségek és eszközök, amikkel pozitívan lehet befolyásolni a következő 12 hónapunk eredményességét.
„Az edukációnak és tudásnak eddig is jelentős szerepe volt, de talán soha nem lesz annyira fontos, mint 2025-ben. Helyzetbe kell hozzuk vállalkozóinkat Magyarországon, együtt kell szintugrást elérnünk, ehhez pedig most sok olyan eszközt elhoztunk, ami ehhez garantáltan hozzájárul, megtettünk hozzá egy nagy lépést. Fontosnak tartottuk a mostani kezdeményezésünkben, hogy nem kedvezményeket, hanem valóban ingyen szolgáltatásokat hozzunk el a vállalkozónak, jelentős értékben, jelentős hozzájárulással”
– mondta Sárospataki Albert.
Üzleti szoftverek, álláshirdetési csomag, többféle oktatási csomag, mesterséges intelligencia képzés, marketing és sales támogatási pakkok, és nem utolsó sorban 10 meghatározó üzleti könyv. Ez mind ingyen elérhető, a Billingóhoz csatlakozva most decemberben. Ez talán a 2025-ös év egyik legnagyobb üzleti ugródeszkája, több, mint 500 ezer forint értékű szolgáltatás támogatásban.
2025 remélhetőleg a kollaborációk éve lesz, ahol sok ilyen és hasonló kezdeményezés fog még megszületni, amivel az egyéni és kisvállalkozók nyerhetnek a legtöbbet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Idén még megspórolható a szocho a TBSZ-nél
Csak a jövő évtől indított Tartós Befektetési Számlák (TBSZ) után kell szochót fizetni. A befektetés 3 éven belüli feltörése esetén 13 százalékos, 3 és 5 év közötti felbontásakor 8 százalékos lesz a szocho mértéke. 5 év után továbbra is teljesen adómentesen lehet felvenni a nyereséget – jelezték a Grantis szakértői.
A jövő évben nyitott TBSZ számlákat érinti a szocho
A kormány november 8-án tette közzé, hogy szociális hozzájárulási adót (szocho) kell fizetniük azoknak, akik idő előtt, azaz 5 éven belül feltörik a Tartós Befektetési Számlájukat (TBSZ).
A 2025-ös adócsomag szerint a módosítás a 2025. január 1-jétől indított Tartós Befektetési Számlákra fog vonatkozni. Tehát az eddig megkötött, valamint még az idén év végéig megnyitott számlákat nem érinti a rendelkezés – hívta fel a figyelmet a Grantis.
A szocho mértéke a jövőben a következőképp alakul:
- Amennyiben a gyűjtőévet követő első 3 éven belül töri fel valaki a befektetését, akkor 13 százalékos szochót kell fizetnie a hozamok után.
- Ha a gyűjtőévet követő 3 év 5 év között, akkor 8 százalékra csökken a szocho fizetési kötelezettség.
- 5 év után nem kell szochót fizetni.
A TBSZ számlán tartott hozamok adózása
3 éven belül | 3 és 5 év között | 5 év után | |
Szocho | 13% | 8% | adómentes |
Szja | 15% | 10% | adómentes |
Adóteher a hozamra összesen | 28% | 18% | adómentes |
Forrás: Szocho törvény/Grantis
Fontos, hogy TBSZ újrakötése esetén már kell szochóval is számolni a fenti módon.
A kamatadó, azaz a személyi jövedelemadó mértéke nem változott. A 3 éven belüli feltörés esetén 15 százalék, 3 és 5 év között 10 százalékos szja-t szükséges fizetni. Tehát 3 év után 5 százalékos adókedvezmény jár mindkét adó esetében.
A Grantis szakértői felhívták a figyelmet, hogy a gyűjtőévet követő 5 év után továbbra is teljesen adómentesek maradnak a TBSZ számlák. Aki kitartó, az 28 százalék adót spórol meg a hozamok után.
Az adómentesség mellett még egy évet is nyerhet, aki idén lép
A TBSZ számlán a gyűjtőévben, azaz a nulladik évben december 31-ig lehet pénzt elhelyezni. Ez után már sem befizetni, sem levenni nem lehet a számláról, másképp adókötelessé válik a befektetésünk.
Azok, akik még idén lépnek, egy évet nyerhetnek azzal, hogy nem kell még egy évet várniuk arra, hogy leteljen jövő decemberig a gyűjtőév. Számukra 2026 helyett már 2025. január elsejétől elindulhat a befektetési időszak.
Felkapottak a TBSZ számlák
Az elmúlt években látványosan emelkedett a Tartós Befektetési Számlák száma. Az idei első félévben már 357,5 ezer értékpapírszámlát tartottak nyilván a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint. Közel 100 ezer számlával többet, mint két évvel ezelőtt.
Az értékpapír-állomány is gyarapodott, csaknem 2 ezer milliárd forinttal növekedett 2022 óta. A legutóbbi adatok szerint összesen 5367 milliárd van a TBSZ-számlákon – mutattak rá a független alkusz szakértői.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Változások a Magyar Telekom felsővezetésében
Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag.
Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól André Lenz érkezik a társasághoz 2025. március 1-i hatállyal, a műszaki vezérigazgató-helyettesi feladatkört pedig 2025. január 1-től Nagy Péter látja el, aki jelenleg a Magyar Telekom műszaki kiszolgálásért felelős vezetője.
Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese és Igazgatósági tagja 25 év után távozik a Deutsche Telekom Csoporttól és a Magyar Telekomnál betöltött pozíciójából 2025. február 28-án. A felsővezető 2020-ban érkezett a Magyar Telekom Csoporthoz, ahol fő fókusza a pénzügyi eredményesség, a pénzügyi stratégia, valamint a kockázatmenedzsment, illetve a vállalat piaci kapitalizációjának növelése volt.
Utódja André Lenz, a Deutsche Telekom Group controlling vezetői feladatköréből érkezik Budapestre 2025. március 1-i hatállyal. André Lenz több mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, korábban a Deutsche Telekom Csoport németországi és ausztriai operációiban dolgozott pénzügyi területen. 2009 és 2014 között kezdetben a Sales controlling, később a Planning and reporting területekért felelt vezetőként a Telekom Deutschlandnál. 2014 és 2018 között pedig a T-Mobile Austria kontrolling igazgatója volt. Ezt követően 2018-tól – Bonn-ba visszatérve – a Deutsche Telekom business, majd performance controlling vezetőjeként folytatta karrierjét, ahol jelenleg is Csoport szinten felel a Deutsche Telekom stratégiai üzleti egységeiért: Németországért, a T-Systemsért, Európáért, valamint a Technológiai és Innováció, illetve Group Headquarter szolgáltatásokért. André Lenz közgazdasági diplomáját Németországban, a Ruhr Egyetemen szerezte.
Lubor Zatko, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese, aki 2019 októbere óta látta el a pozíciót, 2024. december 31-ével távozik a Társaságtól, hogy karrierjét a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytassa. Felsővezetői tevékenysége során sikeresen vezette a technológiai terület agilis átalakulását, felelt a hálózati modernizáció és üzemeltetés, valamint az informatikai architektúra-fejlesztés és üzemeltetési tevékenység irányításáért. Mindez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Magyar Telekomnak meghatározó a szerepe a magyar társadalom digitalizációjában.
A műszaki vezérigazgató-helyettesi feladatkört 2025. január 1-től Nagy Péter veszi át, aki jelenleg a vállalat műszaki kiszolgálásért felelős vezetőjeként dolgozik. A szakember húsz év szakmai tapasztalattal és tizenöt év vezetői tapasztalattal rendelkezik a szolgáltatás menedzsment és üzemeltetés területén. Korábban különböző pozíciókat látott el az IBM Global Services Hungary-nél, a magyarországi Lufthansa Systems-nél, valamint az Unisys Global Services Hungary-nél, majd 2020-ban csatlakozott a Magyar Telekomhoz. Új feladatkörében a már megkezdett digitális transzformáció folytatásáért, az 5G lefedettség fejlesztéséért, az IT transzformáció támogatásáért, valamint a gigabit-képes vezetékes hálózati végpontok számának növeléséért lesz felelős.
„A Magyar Telekom nevében ezúton is szeretnék köszönetet mondani Daria-nak és Lubornak az elmúlt években nyújtott kiváló szakmai és vezetői munkájukért. Daria gazdasági vezetése meghatározó szerepet játszott a vállalat kiegyensúlyozott működésében és a kiemelkedő pénzügyi eredmények tekintetében. Pénzügyi szakértelmének köszönhetően azon túl, hogy a Magyar Telekom megőrizte stabilitását, további növekedést ért el. A műszaki területen Lubor vezetése alatt mind technológiai, hálózatfejlesztési, mind pedig transzformációs szempontból izgalmas és eredményes időszakot tudhatunk magunk mögött, területe számos innovációt valósított meg útmutatásával”
– mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
„André Lenz-t és Nagy Pétert üdvözlöm a Magyar Telekom felsővezetésében. Biztos vagyok benne, hogy sokrétű tudásuk, tapasztalatuk hozzájárul majd vállalatunk lendületének és üzleti eredményességének megőrzéséhez”
– tette hozzá.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
HONOR Watch 5: Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új okosóra
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
Kihívások mellett lehetőséget is tartogat a NIS2 a magyar cégeknek
Trump a TikTok-kal győzött – ez volt a titka a szakértő szerint
A Samsung AI TV-k a televíziózás új korszakát hozzák el
Újabb adókönnyítés segítheti a kockázati tőkebefektetéseket
Meddig számít frissen gyártottnak egy gumiabroncs?
Csökken a kereslet Magyarországon a korábban államilag támogatott többcélú autók iránt
Óriási kihívás lesz a munkáshitel a személyi kölcsön piacnak
Együttműködik az ABB és a Zumtobel Csoport
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
Több ügyfélsiker a zökkenőmentes adathozzáférés révén
Nagyot nőtt az elektromos és hibrid autók iránti érdeklődés
Budapest lett Európa egészségügyi innovációs fővárosa
Már a virtuális térben növelik beruházásaikat a vállalatok
Szabadon engedett betoncápák
IT-őrült van a családban? Ezeknek biztosan örülni fog karácsonykor
3D-s szkennelés érkezik a Siemens épületmenedzsment szoftverébe
Egy ajándék, ami megkönnyíti a mindennapokat egész évben
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
Több mint 5 tonnás termésátlaggal nyerte egy gazdálkodó a Syngenta napraforgó termésversenyét
Műszaki-Magazin.hu
Több ügyfélsiker a zökkenőmentes adathozzáférés révén
Már a virtuális térben növelik beruházásaikat a vállalatok
Szintet lép a szünetmentes tápegységek piacán a Schneider Electric, megérkezett a Galaxy VXL
Biztonságos tervezés a Mewa teljeskörű szolgáltatásával
Lassul a mobil adatforgalom növekedése, de 2030-ig így is megtriplázódik
A vezetés iránytűje: japán filozófia mentheti meg a cégvezetőket?
3D-s szkennelés érkezik a Siemens épületmenedzsment szoftverébe
Egy tuti tipp a tökéletes karácsonyi ajándékhoz
Olvassa online is a Műszaki Magazin legfrissebb lapszámát!
Fiatalokkal erősít Európa: a Z generáció a jövő kulcsa
Ajánljuk
Friss
-
Okoseszközök2 hét ago
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
-
Okoseszközök2 hét ago
Számos innovációs díjjal ismerték el az LG-t a CES 2025 bírái
-
Szórakozás2 hét ago
A SkyShowtime és a Magyar Telekom prémium szórakoztatást kínál a magyar nézőknek
-
Okoseszközök2 hét ago
Melody of Europe: Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból
-
Gazdaság2 hét ago
Ez lett a legdrágább Casio karóra, ami hazánkban eddig valaha forgalomba került
-
Ipar2 hét ago
80 százalékkal csökkentett teljes károsanyag-kibocsátás
-
Mozgásban2 hét ago
A tartalom az új státuszszimbólum
-
Ipar1 hét ago
Adathiány akadályozza a vállalatok dekarbonizációját