Ipar
Egyes ágazatokban a vállalkozások több mint fele gondolkodik 5G-t vagy szélessávú infrastruktúrát igénylő egyedi megoldásokban
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy az optimális és gyors adatkapcsolat, az 5G vagy a dolgok internete (IoT) nyújtotta lehetőségek maximális kihasználása átalakíthatja az üzleti modelleket, és új bevételi forrásokat teremthet a számukra.
A közlekedéstől és logisztikától az építőiparon át a gyártásig és mezőgazdaságig Magyarországon is számos ágazatban érdemes lenne kihasználni a fejlett távközlési infrastruktúrákban és kapcsolódó 5G szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket – egyes ágazatokban a cégek több mint fele már érdeklődik ehhez kapcsolódó egyedi megoldások iránt.
Az 5G bevezetésének felgyorsítását célzó nemzeti innovációs hálózat, a UK5G az Egyesült Királyságban 300 vállalkozás körében végzett felmérést, amelyből kiderült: a cégek 70 százaléka már használja az 5G-t vagy tervezi annak bevezetését. Bár a megvalósítás előtt állnak akadályok – ezek közül a legnagyobb az infrastruktúra költsége –, a vállalkozások már készülnek az 5G előnyeit teljes mértékben kihasználó tervek kialakításával.
A megkérdezettek csaknem háromnegyede (73%) úgy gondolja, hogy tisztában van az 5G előnyeivel, 70%-uknak pedig van is terve arra vonatkozóan, hogyan fogja használni azt a versenyelőny elérése érdekében. Az 5G-innováció érettségét bizonyítja, hogy a technológia által kínált eredményeket a vállalkozások meg is értik: kétharmaduk (66%) például úgy véli, hogy az 5G pozitívan fog hozzájárulni a vállalati fenntarthatósági erőfeszítéseikhez, illetve segít javítani az ügyfélélményt (65%).
„A digitalizáció alapja a fejlett távközlési infrastruktúra, amely szélessávú adatkapcsolatot biztosít mindenhol, ahol az szükséges. Ez jelenthet egyszerűen megfelelő kültéri és beltéri mobilhálózati lefedettséget – távoli vagy elzárt területen is –, de felhasználástól függően akár priváthálózatot, 5G képességet is. Ez a dolgok internete kihasználásával átalakíthatja az üzleti modelleket és új bevételi forrásokat teremthet számos szektorban – mondta Kübler-Andrási Judit, a CETIN Hungary Zrt. vezérigazgatója. – Integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltatóként képesek vagyunk mobilszolgáltatótól független infrastruktúrát kiépíteni és üzemeltetni, ahol erre van igény.”
A privát 5G hálózatok alkalmazása több iparágban számos előnnyel jár. A mezőgazdaságban például az okosfarm-megoldások – az automatizált energiaellátás, öntözés vagy takarmányozás, a hőmérséklet vagy a nedvesség szenzoros követése, a kamerarendszerek és drónok alkalmazása – rugalmasabbá, megbízhatóbbá, így hatékonyabbá teszik a termelést. Az iparban a tervezéstől az üzemeltetésig és karbantartásig alkalmazhatók az 5G hálózatok. Az intelligens gyárak ki tudják használni az olyan technológiák előnyeit, mint az automatizálás, a mesterséges intelligencia vagy a hibaelhárításnál alkalmazott kiterjesztett valóság. A nagy léptékű gép-gép kommunikáció a minimálisra csökkenti az emberi hibákat. A közlekedésben az 5G az utakat biztonságosabbá és környezetbarátabbá, a vállalkozások logisztikáját, flottakezelését és készletellenőrzését pedig költséghatékonyabbá teheti. Az építőiparban – legyen szó irodaházról, lakóházról vagy ipari létesítményről – alapelvárás a stabil szélessávú kapcsolat rendelkezésre állása. Egy városnegyed komplex fejlesztése esetén a hálózati infrastruktúrára támaszkodva életminőséget javító okosszenzoros és gépi látás alapú megoldások is kiépíthetők, amelyekkel például automatizálható a terület védelme vagy intelligens épületmenedzsment és parkolási rendszer alakítható ki.
Az Egyesült Királyságban akadnak még a vállalkozásokat a beruházásokban vagy az 5G-ben rejlő lehetőségek maximális kiaknázásában akadályozó tényezők. A válaszadók 63 százaléka az infrastruktúra, a telepítés és az integráció bonyolultságát és költségeit nevezte meg a legnagyobb leküzdendő kihívásként. A telepítés költségei mellett továbbra is problémát jelent, hogy a szervezetek még mindig nem értik teljesen, hogyan kell az 5G megoldásokat kiépíteni – ez a vállalkozások több mint fele (53%) szerint gátló tényező.
Az UK5G kutatása szerint ezen kihívások ellenére 2023-ig a vállalkozások 45 százaléka tervez 5G-beruházást. Ehhez igazodva a vezetők aktívan érdeklődnek a sikeres bevezetést támogató információk és tapasztalatok iránt. Csaknem kétharmadukat (66%) az 5G iparágspecifikus előnyei ösztönöznék a beruházásra, saját bevallásuk szerint azonban a technológiai vezetőknek edukációra van szükségük a területen: ötből majdnem három (58%) további útmutatást szeretne arról, hogyan integrálható az 5G a meglévő infrastruktúrákhoz, több mint felük (51%) pedig a bevezetést segítő legjobb gyakorlatokat szeretné megismerni. A szervezetek a technológiai és távközlési ipartól is segítséget várnának: 46 százalékuk úgy gondolja, hogy a nagy technológiai vállalatok, 40 százalékuk szerint pedig a mobilhálózat-üzemeltetők feladata lenne megértetni, hogyan lehet az 5G-t kereskedelmileg életképes módon bevezetni.
Magyarországon is kitapinthatóan növekvő kereslet van az üzleti vállalkozások tényleges igényeire épülő, olyan testre szabott távközlési infrastruktúra-megoldásokra, amelyek a mindenki számára rendelkezésre álló szolgáltatási szinten túl képesek egyedi minőségi követelményeknek is megfelelni. Így például egy nagyberuházás keretében megépülő gyár, ipari park, vagy szálloda, irodaház, de akár lakópark is megfogalmazhat csak egyedi távközlési infrastruktúrafejlesztéssel teljesíthető konkrét elvárásokat. Emellett előfordul, hogy működő funkcionalitáshoz kapcsolódóan jelentkezik fejlesztési igény – amikor például a rendezvényközpont versenyképessége növelése érdekében nagyobb figyelmet szán a stabil és gyors szélessávú adatkapcsolat rendelkezésre állásával járó jobb ügyfélélményre. „A CETIN saját tapasztalata, hogy az érintett iparágakban a vállalkozások több mint fele már érdeklődik ilyen megoldások iránt. Mi ebben az edukációs folyamatban aktív szerepet vállalunk” – tette hozzá Kübler-Andrási Judit.
Ha feliratkozik a Műszaki Magazin Hírlevelére, sosem marad le a híreinkről! További friss híreket talál a Műszaki Magazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ajánljuk még
Az ABB felmérése rávilágít a legújabb energiaügyi aggályokra
A digitalizációhoz szükséges iparágnak is digitalizálnia kell
Az ABB előrejelzései a 2023. évben várható főbb robotikai trendekről
Apró svéd startupból 150 éves innovációs zászlóvivő
A szabadalmak is blokkláncra költöznek?
Corvinus-kutatás: meglepő, de a digitalizáció és az üzleti teljesítmény között nincs egyértelmű kapcsolat
Ipar
6 innováció, amely gyökeresen átalakíthatja az elektromos autózást
Az elektromos autók piaca rendkívül gyorsan és egyre nagyobb lendülettel fejlődik.
Míg az elsőgenerációs elektromos autók hatótávolsága 150 kilométer körül volt, a gyártók ma olyan járműveken dolgoznak, amelyek egyszerre akár 1000 kilométert is képesek megtenni teljesen feltöltött akkumulátorral. Az e-autózás elterjedésének egyik szűk keresztmetszetét még mindig a töltési infrastruktúra adja, a flottakezelésben vezető LeasePlan ezért olyan úttörő töltési fejlesztéseket mutat most be, amelyek rövid időn belül lehetővé tehetik, hogy nagy számban jelenjenek meg villanyautók az utakon.
1. Újratöltés 5 perc alatt
Az e-mobilitás egyik kulcstényezője, hogy minél gyorsabban lehessen feltölteni az elektromos autókat. Több töltő képes már fél óra alatt 20-ról 80 százalékra tölteni az akkumulátorokat, az izraeli StoreDot cég azonban még ennél is tovább megy. Az innovátor várhatóan 2024-ben vezeti be a piacra új fejlesztésű akkumulátorát, amellyel 5 perc alatt 160 kilométer megtételére alkalmas töltöttségi szintet lehet elérni bármilyen autó esetén, 2032-re pedig 2 perces töltési időt céloztak meg. Ha a technológia megjelenik a járművekben, gyakorlatilag ugyanolyan gyorsan lehet majd e-autót tölteni, mint hagyományos üzemanyagot tankolni.
2. Töltőpóznák
Egyre gyakoribbak Európában az olyan útszakaszok, ahol a járda mentén elhelyezkedő villanyoszlopok egyben elektromosautó-töltőként is funkcionálnak. Néhány évvel ezelőtt az Ubitricity nevű német startup állt elő az ötlettel, hogy töltőkábelekkel szerelje fel az áramellátást már egyébként is biztosító villanyoszlopokat. Az azóta a Shell tulajdonában lévő cég mára többezer lámpaoszlopot alakított át töltőponttá többek között Németországban, az Egyesült Királyságban és Franciaországban. A praktikus és költséghatékony megoldás elsősorban nagyvárosokban terjed gyorsan, ahol kevés járműtulajdonos rendelkezik saját töltési lehetőséggel, így bárki tudja parkolás közben vagy akár éjszaka tölteni az autóját. Nem meglepő tehát, hogy Prágában vagy Amszterdamban is elérhetők már töltőpóznák.
3. Töltőrobotok
Gyakran halljuk, hogy a robotok elveszik a munkánkat. Nos, az autók töltését lehet, hogy hamarosan tényleg átveszik. A Volkswagen és az EV Safe Charge vállalat is vizsgálja ezt a lehetőséget olyannyira, hogy utóbbi már ki is fejlesztette a Ziggy névre hallgató töltőrobotot, amelyet mobilalkalmazáson vagy az elektromos jármű infotainment fedélzeti rendszerén keresztül lehet majd munkára fogni, ha pedig időben hívjuk, a töltés megkezdése előtt le is foglalja és fenntartja a parkolóhelyet addig, amíg oda nem érünk. Az eszköz a folyamat végén visszatér a központi töltőállomásra, ahol a hálózatról, akkumulátortároló rendszerről, napenergiával vagy ezek kombinációjával tölti fel magát újra.
A robotok emberi beavatkozás nélkül végzik a feladatukat, és egyszerre akár több autó töltését is képesek ellátni, egyben pedig promóciós felületként is működhetnek. A széleskörű alkalmazhatóság egyik feltétele a Car-to-X vezeték nélküli kommunikáció elterjedése, ami ahhoz szükséges, hogy a jármű képes legyen kapcsolatba lépni más járművekkel, illetve eszközökkel. Ez a funkció néhány újabb gyártású autóban már rendelkezésre áll, de egyelőre nincs aktiválva, míg régebbi modellekben nem elérhető.
4. Menet közbeni töltés
Nem feltétlenül van szükség töltőállomásra, ha vezetés közben tudjuk tölteni az akkumulátort, amivel jelentős időt spórolhatunk. A svédországi Gotland szigetén például egy 1,6 kilométer hosszú útszakaszon építettek vezeték nélküli töltőpontokat az útburkolatba, amelyek az elektromágneses teret használva töltik a felettük elhaladó elektromos buszokat, illetve kamionokat. A töltési rendszer az úthasználók számára láthatatlan, mivel vezérlőegységei a föld alatt találhatók. A kísérleti projektet azzal a céllal indították, hogy információkat gyűjtsenek az úthálózatokba telepíthető induktív járműtöltési technológia szélesebb körű alkalmazásához.
A többek között a Fiat, Chrysler, Citroen és Peugeot márkájú autókat gyártó Stellantis járműipari konszern nemrég hasonló kísérletbe fogott az olaszországi Chiari településen kiépített pályán, ahol a Fiat 500e modellt tesztelték. A mérések azt mutatták, hogy a jármű az autópályákon megszokott sebességgel haladva nem fogyasztott energiát, vagyis az aszfaltból érkező töltési kapacitás megegyezik a gyorstöltők teljesítményével, a mágneses mező ereje pedig nincs hatással az autóban lévő személyekre. A két projekt eredményei egyben azt is sugallják, hogy a megoldás használatával a jövőben csökkenthető az akkumulátorok mérete, ami könnyebb járműveket jelent és ezáltal kisebb terhelést az utakra, miközben a töltési infrastruktúra közös használata még hatékonyabbá válik. Szintén az induktív töltés elvén működnek Göteborgban azok az aszfaltba épített töltőpadok, melyeken keresztül a helyi taxisok tudják várakozás közben tölteni járműveiket.
5. Villámgyors akkucsere
Minek autót tölteni, ha egyszerűen kicserélhetjük az akkumulátort? Ez a gondolkodás vezérelte a luxuskategóriájú elektromos autókat gyártó kínai Niót, amely akkumulátorcsere-telepek létesítésével vágja át a töltési infrastruktúra gordiuszi csomóját. A megoldás Kínában már elterjedt, ahol idén 2300-ra nő az egységeik száma, 2025-re pedig a szám várhatóan eléri a 4000-et. A vállalat Európában eddig Norvégiában, Svédországban, Hollandiában, Németországban, március eleje óta pedig Dániában működtet akkumulátorcsere-telepeket. A teljesen automatizált folyamat mindössze 3 percet vesz igénybe, miközben az akkumulátor, illetve az elektromos rendszer ellenőrzése is megtörténik, hogy a jármű a lehető legjobb beállításokkal hagyja el a helyszínt.
6. Napelemes autók
A holland Lightyear hat éven át fejlesztette saját technológiáját, és tavaly év végén elindította a Lightyear 0 napelemes autó sorozatgyártását. A kocsit 782 darab napelem borítja öt négyzetméteres felületen, ami lehetővé teszi, hogy a 60 kwh teljesítményű akkumulátorral rendelkező, hivatalosan 625 kilométer hatótávolságú jármű további napi 70 kilométert tudjon megtenni a napenergiának köszönhetően, ami felhős időben mintegy a felére csökken. A tervek szerint összesen kevesebb mint 1000 példány készül az autóból, amelyből hetente egy darabot szerelnek össze manufakturális jelleggel, de a kapacitást rövid időn belül évi ezer darabra szeretnék növelni.
Időközben már a Lightyear 2 várólistájára is fel lehet iratkozni, amellyel információk alapján 800 kilométert autózhatunk majd, mielőtt újra kéne töltenünk. A modell 2024/2025-től a LeasePlan kínálatában is elérhető lesz Európában, az Egyesült Államokban és egyéb nemzetközi piacokon, ami újabb mérföldkövet jelent a két cég 2018 óta tartó együttműködésében. A LeasePlan célja, hogy flottájában 2030-ra nullára csökkentse a károsanyag-kibocsátást, ezzel összhangban pedig a holland anyavállalat néhány évvel ezelőtt felvette kipróbálható flottaautói közé a Lightyeart is, melynek sikereire alapozva fonta most a két cég még szorosabbra a partnerséget.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Még több szakmai kihívással tér vissza az Audi Development Camp
Még több szakmai kihívással érkezik 2023-ban az Audi Development Camp, a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria nyári programja.
Az angol nyelvű tábor projektalapú képzést biztosít hazai és nemzetközi hallgatók számára annak érdekében, hogy a motivált, szorgalmas és kihívásokat kereső diákokat megtanítsa arra, miként hozhatják ki a legtöbbet a karrierjükből.
Az élvonalbeli szakemberek által tartott előadások minden percben leköti a hallgatók
figyelmét. (Fotó: Horváth Márton)
A tábor teljes programja a Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria Műszaki Fejlesztés részlege, valamint olyan ipari partnerek, mint a dSPACE és a Gamax Laboratory Solutions szoros együttműködésében került összeállításra.
Az innovatív nyári képzés teljes mértékben projektalapú oktatást biztosít a szoftvermérnöki, villamosmérnöki, mechatronikai mérnöki és járműmérnöki alap- vagy mesterképzésben részt vevő hallgatók számára. Az egy hónapos tábor során valós ipari kihívásokat oldanak meg a fiatalok csapatban Hardware-in-the-Loop/Software-in-the-Loop szimuláció és motorapplikáció témakörében.
A diákoknak természetesen nemcsak a feladatot, de a megfelelő oktatást is biztosítja a tábor. A hallgatók az első héten szakmai előadásokon és workshopokon vesznek részt, majd a továbbiakban csapatokban dolgoznak olyan szakmai projekten, amelyeket a szervező vállalatok és az egyetem határoznak meg. Az elméleti képzés és a csoportmunka mellett különböző extra szabadidős tevékenységekhez is csatlakozhatnak a fiatalok, amelyek során megismerik a Széchenyi István Egyetem győri campusát, a zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpályát, a győri Audi Hungaria egyes részlegeit, valamint Győrt.
A Design Freeze előadáson minden csapattag bemutatja az általa a projektben végzett
munkát. (Fotó: Vojnovics Aténa)
Az Audi Development Camp győztes csapata exkluzív Audi-termékeket, a legtehetségesebbek pedig akár arra is lehetőséget kaphatnak, hogy karriert építsenek az Audi Hungaria járműfejlesztési vagy motorfejlesztési részlegénél, illetve a kapcsolódó területeken.
A tábor részvételi díja a 2200 eurós programköltségből és a 100 eurós adminisztrációs költségből tevődik össze. Ennek fejében a hallgatók számára biztosított a szállás, a részleges ellátás, valamint a szakmai és szabadidős programokon való részvétel. A legígéretesebb diákok ösztöndíjat nyerhetnek el, s így mentesülhetnek a 2200 eurós programköltség kifizetése alól.
A rendezvény célja, hogy a motivált, szorgalmas és kihívásokat kereső fiataloknak lehetőséget biztosítson a járműipar leginnovatívabb fejlesztési módszereinek elsajátítására, valamint arra, hogyan hozhatják ki a legtöbbet a karrierjükből.
Időpont: 2023. július 2–29.
Akinek felkeltette érdeklődését a tábor, a Regisztrációs felületen jelentkezhet április 16-ig. További információkért az Audi Development Camp internetes oldala kereshető fel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Az ABB felmérése rávilágít a legújabb energiaügyi aggályokra
A megkérdezett vállalatvezetők 92 százaléka úgy véli, hogy az ingadozó energiaköltségek és az instabilitás továbbra is veszélyt jelentenek a vállalkozások versenyképességére.
A felmérés azt mutatja, hogy a vállalkozásokat világszerte továbbra is aggasztják az energiabiztonság és az energiaárak hatásai, amelynek számos, további környezeti, társadalmi és gazdasági következménye lehet. Az ABB Electrification Energy Insights felmérése1 szerint, amelyben különböző ágazatokban működő kis- és nagyvállalatok 2300 vezetője vett részt, a válaszadók 92 százaléka úgy érzi, hogy az energiaellátás folytatódó instabilitása veszélyezteti jövedelmezőségüket és versenyképességüket. Az energiaköltségek és a bizonytalanság jelentős hatást gyakorolnak a munkaerőre, mivel csökkentek a munkavállalók érdekében történő ráfordítások. A vállalatvezetők azon lehetséges hatások miatt is aggódnak, amelyek befolyásolják a fenntarthatósági céljaik teljesítését.
Az energiaköltségek és az energiaellátás bizonytalansága korlátozzák az üzleti befektetéseket és a növekedést
Az emelkedő energiaköltségek és a bizonytalanság miatt a vállalatvezetőknek újra kell gondolniuk, hogy a növekedés és a versenyképesség megőrzése érdekében hogyan működjenek, és mely területen fektessenek be a vállalkozásukba. Az elmúlt évben megemelkedett energiaköltségek vállalkozásokra gyakorolt legfontosabb hatásai közé tartozik az alacsonyabb haszonkulcs (34 százalék) és egyes területek kiadásainak csökkentése (34 százalék). Ezek a negatív hatások azt eredményezték, hogy a vállalkozások visszafogták a K+F-be és más, üzleti növekedési programokra irányuló beruházásaikat. Több mint egyharmaduk (38 százalék) csökkentette vagy tervezi csökkenteni a technológiai beruházásokat, míg egyharmaduk (33 százalék) az infrastrukturális kiadások, 31 százalékuk pedig a marketingkiadások csökkenésével számol.
A munkaerőt érintő hatás
A vállalkozások úgy nyilatkoztak, hogy a megnövekedett energiaköltségek és az energetikai hatások ellensúlyozását célzó intézkedések végrehajtásának szükségessége miatt, az elmúlt évben csökkentették a munkaerőbe történő befektetéseiket. Ez a folyamat várhatóan a következő három-öt évben is folytatódni fog, amennyiben az energetikai kihívások továbbra is fennmaradnak. A költségcsökkentésekkel kapcsolatban kiemelt öt legfontosabb üzleti terület közül három a munkaerővel kapcsolatos: 42 százalékuk kevesebbet fog költeni toborzásra; 38 százalékuk csökkenti a fizetésekre, túlórákra és bónuszokra fordított kiadásokat; 37 százalékuk pedig csökkenti a személyzet képzésére és fejlesztésére irányuló beruházások összegét.
Késlelteti a dekarbonizációs folyamatot
A válaszadók továbbá aggódnak amiatt, hogy az energiaárak és az energiaellátás bizonytalansága késleltetheti az éghajlatváltozással kapcsolatos előrelépést, mivel a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó kötelezettségvállalások teljesítését jelenleg kevésbé tekintik prioritásnak, mint az energiaköltségek csökkentését. A megkérdezett vállalatvezetők több mint fele (58 százalék) szerint az energiaköltségek egytől öt évig terjedő időtartammal késleltethetik a fenntarthatóságra és szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló céljaik elérését. Míg az energiaköltségek csökkentése a vállalatok 61 százaléka számára a legfontosabb prioritás, addig a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését jelenleg csak 40 százalékuk tartja az általános üzleti prioritásai között számon.
Energiabiztonság
Az üzleti vezetők 83 százaléka aggodalmát fejezi ki a vállalkozásuk energiaellátásának biztonsága miatt, és sokan tesznek is lépéseket ennek megoldására. Több mint egyharmadukat (36 százalék) aggasztja az energiaköltségek további emelkedése, 31 százalékukat a teljes vagy részleges áramkimaradások és áramszünetek, egynegyedüket pedig az energiakorlátozás. Erre válaszul 34 százalékuk már növelte a beruházásait, kifejezetten az energiahatékonyság javítására összpontosítva, 40 százalékuk pedig helyszíni megújulóenergia-termelő rendszert szeretne telepíteni, hogy kevésbé függjön a hálózattól.
Morten Wierod, az ABB Energetika üzletágának elnöke elmondta: „A vállalkozások úgy vélik, hogy meg kell védeniük magukat az energiaáraktól és a bizonytalanságtól, ezért átértékelik a jelenlegi és jövőbeli kiadási terveiket. Az ennek mérséklésére irányuló intézkedések meghozatala egyértelmű prioritás, de ennek nem kell feltétlenül hatással lennie a munkaerőgazdálkodásra vagy a környezetvédelemre. Az intelligens és fenntartható, helyszíni megújuló energiaforrásokba és energiahatékonysági technológiákba való befektetés azt jelenti, hogy a vállalkozások egyszerre csökkenthetik költségeiket és a kibocsátásukat. Megfelelő megközelítés alkalmazása esetén lehetővé válik, hogy az ipar úgy érje el a költségmegtakarítási célokat, hogy közben ne kelljen feláldozni a versenyképességet, a munkaerőt vagy ne sodorja veszélybe a dekarbonizációs folyamat sikerét.”
Intézkedések
Bár a vállalkozások általában véve proaktív lépéseket szeretnének tenni az energetikai kihívások megoldására, egyharmadukat visszatartja az energiahatékonysági intézkedések végrehajtásának vélt költsége, és csaknem felük (49 százalék) úgy érzi, hogy nem rendelkezik a szükséges know-how-val vagy erőforrásokkal a további lépésekhez.
Az energiagazdálkodás optimalizálásában és a költségek csökkentésében a kis- és nagyvállalatok számára egyaránt segítséget nyújtó technológiák nagy része már széles körben és elfogadható áron elérhető. Például Hanoiban, egy távközlési központban az intelligens épülettechnológia 20 százalékkal csökkentette az energiaköltségeket, míg az ABB egyik olaszországi gyárában a berendezések korszerűsítése és az energiagazdálkodási megoldások alkalmazása 30 százalékos energiamegtakarítást eredményezett.
Ha többet szeretne megtudni arról, hogy az ABB és az ügyfelei hogyan működnek együtt az energetikai kihívások enyhítése érdekében, látogasson el a Sustainability in Electrification (Fenntarthatóság az elektrifikációban) weboldalra. A vállalkozások csatlakozhatnak az ABB – Energy Efficiency Movement kezdeményezéshez is – egy több mint 300 szervezetet tömörítő globális fórumhoz, amely olyan ötleteket és megoldásokat oszt meg, amelyek segíthetnek az iparnak a költségek csökkentésében, az energetikai kihívások enyhítésében és az éghajlatváltozás elleni fellépés felgyorsításában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Ez már nem sci-fi: megjöttek a szuperokos takarító robotok
Az IKEA új okosérzékelője a beltéri levegő minőségét méri
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival a magyar utakon
Nemzetközi érdeklődés övezte az AI&AUT expót
Kőburkolat helye egy modern otthonban
2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
A legjobb tetőcsomagtartók snowboardokhoz
Hogy állsz az Instagrammal?
Éveket és milliókat veszíthetünk, ha nem tájékozódunk lakásvásárlás előtt
Áramellátás bárhol, bármikor – betörtek a piacra a hordozható erőművek
Technokrata.hu
A piezotintás nyomtatás évente több százezer forint megtakarítást hozhat
Az új Philips hordozható monitor egy tökéletes útitárs
Rendszergazda szolgáltatás – biztonsági mentések esetére is
Ha a mikrobiom egyensúlyban van, enyhíthetőek az idegesség szervezetre gyakorolt hatásai
Panganak a bankfiókok – sokat kaszálhat, aki bátran alkuszik
Minőségi mobilra vágyik a magyar, kedvezményes áron
Az autófólia 5 felhasználási módja
Új ingyenes applikáció segíti az autósokat
Személyre szabott diagnosztika és hatékonyabb kezelések okoseszközökkel
Robbanás előtt a vállalati automatizáció
Műszaki-Magazin.hu
Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd
Új módszerrel növelik a dolgozói elégedettséget a cégek
Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
Gépgyártói Konferencia
Szigorít az EU: a vállalatoknak már nem elég „zöldnek látszani”
Már az induló cégek is a fenntarthatóságra fókuszálnak
Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
Fontos mérföldkőhöz érkezett a Schneider Electric 40 millió eurós beruházása
Új Sandvik Coromant alumíniumspecifikus szerszámok
Friss
- Ipar1 hét
2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
- Tippek2 hét
Hogy állsz az Instagrammal?
- Mozgásban1 hét
Bemutatkozik a Kia EV9
- Mozgásban2 hét
A VARTA ProMotive AGM megbízható partner a fagyos télben
- Zöld2 hét
Mítosz a hulladékégetők energiahatékonysága
- Mozgásban4 nap
Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
- Mozgásban2 hét
Közeleg a tavasz? A gumicsere mellett erre kell még figyelni!
- Mozgásban2 hét
Jeep Avenger a 2023-as év autója Magyarországra érkezett