Ipar

Az ABB felmérése rávilágít a legújabb energiaügyi aggályokra

A megkérdezett vállalatvezetők 92 százaléka úgy véli, hogy az ingadozó energiaköltségek és az instabilitás továbbra is veszélyt jelentenek a vállalkozások versenyképességére.

A felmérés azt mutatja, hogy a vállalkozásokat világszerte továbbra is aggasztják az energiabiztonság és az energiaárak hatásai, amelynek számos, további környezeti, társadalmi és gazdasági következménye lehet. Az ABB Electrification Energy Insights felmérése1 szerint, amelyben különböző ágazatokban működő kis- és nagyvállalatok 2300 vezetője vett részt, a válaszadók 92 százaléka úgy érzi, hogy az energiaellátás folytatódó instabilitása veszélyezteti jövedelmezőségüket és versenyképességüket. Az energiaköltségek és a bizonytalanság jelentős hatást gyakorolnak a munkaerőre, mivel csökkentek a munkavállalók érdekében történő ráfordítások. A vállalatvezetők azon lehetséges hatások miatt is aggódnak, amelyek befolyásolják a fenntarthatósági céljaik teljesítését.

abb

Az energiaköltségek és az energiaellátás bizonytalansága korlátozzák az üzleti befektetéseket és a növekedést

Az emelkedő energiaköltségek és a bizonytalanság miatt a vállalatvezetőknek újra kell gondolniuk, hogy a növekedés és a versenyképesség megőrzése érdekében hogyan működjenek, és mely területen fektessenek be a vállalkozásukba. Az elmúlt évben megemelkedett energiaköltségek vállalkozásokra gyakorolt legfontosabb hatásai közé tartozik az alacsonyabb haszonkulcs (34 százalék) és egyes területek kiadásainak csökkentése (34 százalék). Ezek a negatív hatások azt eredményezték, hogy a vállalkozások visszafogták a K+F-be és más, üzleti növekedési programokra irányuló beruházásaikat. Több mint egyharmaduk (38 százalék) csökkentette vagy tervezi csökkenteni a technológiai beruházásokat, míg egyharmaduk (33 százalék) az infrastrukturális kiadások, 31 százalékuk pedig a marketingkiadások csökkenésével számol.

A munkaerőt érintő hatás

A vállalkozások úgy nyilatkoztak, hogy a megnövekedett energiaköltségek és az energetikai hatások ellensúlyozását célzó intézkedések végrehajtásának szükségessége miatt, az elmúlt évben csökkentették a munkaerőbe történő befektetéseiket. Ez a folyamat várhatóan a következő három-öt évben is folytatódni fog, amennyiben az energetikai kihívások továbbra is fennmaradnak. A költségcsökkentésekkel kapcsolatban kiemelt öt legfontosabb üzleti terület közül három a munkaerővel kapcsolatos: 42 százalékuk kevesebbet fog költeni toborzásra; 38 százalékuk csökkenti a fizetésekre, túlórákra és bónuszokra fordított kiadásokat; 37 százalékuk pedig csökkenti a személyzet képzésére és fejlesztésére irányuló beruházások összegét.

Késlelteti a dekarbonizációs folyamatot

A válaszadók továbbá aggódnak amiatt, hogy az energiaárak és az energiaellátás bizonytalansága késleltetheti az éghajlatváltozással kapcsolatos előrelépést, mivel a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó kötelezettségvállalások teljesítését jelenleg kevésbé tekintik prioritásnak, mint az energiaköltségek csökkentését. A megkérdezett vállalatvezetők több mint fele (58 százalék) szerint az energiaköltségek egytől öt évig terjedő időtartammal késleltethetik a fenntarthatóságra és szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló céljaik elérését. Míg az energiaköltségek csökkentése a vállalatok 61 százaléka számára a legfontosabb prioritás, addig a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését jelenleg csak 40 százalékuk tartja az általános üzleti prioritásai között számon.

Energiabiztonság

Az üzleti vezetők 83 százaléka aggodalmát fejezi ki a vállalkozásuk energiaellátásának biztonsága miatt, és sokan tesznek is lépéseket ennek megoldására. Több mint egyharmadukat (36 százalék) aggasztja az energiaköltségek további emelkedése, 31 százalékukat a teljes vagy részleges áramkimaradások és áramszünetek, egynegyedüket pedig az energiakorlátozás. Erre válaszul 34 százalékuk már növelte a beruházásait, kifejezetten az energiahatékonyság javítására összpontosítva, 40 százalékuk pedig helyszíni megújulóenergia-termelő rendszert szeretne telepíteni, hogy kevésbé függjön a hálózattól.

Morten Wierod, az ABB Energetika üzletágának elnöke elmondta: „A vállalkozások úgy vélik, hogy meg kell védeniük magukat az energiaáraktól és a bizonytalanságtól, ezért átértékelik a jelenlegi és jövőbeli kiadási terveiket. Az ennek mérséklésére irányuló intézkedések meghozatala egyértelmű prioritás, de ennek nem kell feltétlenül hatással lennie a munkaerőgazdálkodásra vagy a környezetvédelemre. Az intelligens és fenntartható, helyszíni megújuló energiaforrásokba és energiahatékonysági technológiákba való befektetés azt jelenti, hogy a vállalkozások egyszerre csökkenthetik költségeiket és a kibocsátásukat. Megfelelő megközelítés alkalmazása esetén lehetővé válik, hogy az ipar úgy érje el a költségmegtakarítási célokat, hogy közben ne kelljen feláldozni a versenyképességet, a munkaerőt vagy ne sodorja veszélybe a dekarbonizációs folyamat sikerét.”

Intézkedések

Bár a vállalkozások általában véve proaktív lépéseket szeretnének tenni az energetikai kihívások megoldására, egyharmadukat visszatartja az energiahatékonysági intézkedések végrehajtásának vélt költsége, és csaknem felük (49 százalék) úgy érzi, hogy nem rendelkezik a szükséges know-how-val vagy erőforrásokkal a további lépésekhez.

Az energiagazdálkodás optimalizálásában és a költségek csökkentésében a kis- és nagyvállalatok számára egyaránt segítséget nyújtó technológiák nagy része már széles körben és elfogadható áron elérhető. Például Hanoiban, egy távközlési központban az intelligens épülettechnológia 20 százalékkal csökkentette az energiaköltségeket, míg az ABB egyik olaszországi gyárában a berendezések korszerűsítése  és az energiagazdálkodási megoldások alkalmazása 30 százalékos energiamegtakarítást eredményezett.

Ha többet szeretne megtudni arról, hogy az ABB és az ügyfelei hogyan működnek együtt az energetikai kihívások enyhítése érdekében, látogasson el a Sustainability in Electrification (Fenntarthatóság az elektrifikációban) weboldalra. A vállalkozások csatlakozhatnak az ABB – Energy Efficiency Movement kezdeményezéshez is – egy több mint 300 szervezetet tömörítő globális fórumhoz, amely olyan ötleteket és megoldásokat oszt meg, amelyek segíthetnek az iparnak a költségek csökkentésében, az energetikai kihívások enyhítésében és az éghajlatváltozás elleni fellépés felgyorsításában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

A szentgotthárdi motorgyárban elkezdték a négyhengeres motorok sorozatgyártását

A Stellantis autóipari csoportosulás tagjaként működő szentgotthárdi motorgyárban a napokban megkezdték a négyhengeres 1,6 literes turbó benzinmotorok gyártását.

A gyártást a meglévő motorgyár területén, az ideiglenesen pihenő megmunkáló és szerelősorok átépítésével és újbóli beindításával valósították meg a gyár szakemberei, és az így létrejött gyártási kapacitás éves szinten 220 ezer négyhengeres benzinmotor gyártását teszi lehetővé. Az új motor a Stellantis európai plug-in hibrid modelljeibe kerül, de egyes motortípusokat a tengerentúlra is fog szállítani a gyár.

Az új motor bevezetésével párhuzamban a gyárban zavartalanul tovább gyártják a háromhengeres 1,2 literes erőforrást is, valamint az év elején bejelentették, hogy 2026-tól kezdődően elektromos hajtásmodulokat (EDM) is fognak gyártani Szentgotthárdon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Már 25 éve támogatja a növényvédelmet a nyírségi agrovállalat

25. születésnapját ünnepli idén a Nyír-Chem Kft., a Szabolcs Szatmár-Bereg vármegyei és környéki gazdálkodók megbízható szakmai partnere.

A vállalat mezőgazdasági szakáruházzal, szaktanácsadással, különleges szolgáltatásokkal és egyedülálló kínálattal is a minőségi növényvédelem éllovasa a környéken.

A Nyír-Chem Kft. 1999-es megalakulása óta a Dél-Nyírség és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye egyik meghatározó növényvédőszer és műtrágya kereskedőjévé vált. Családi vállalkozásból mára a környék egyik legjelentősebb szereplőjévé nőtte ki magát. Mindössze szűk negyed évszázad elegendő volt, hogy a Nagykállótól nem messze található Balkány legnagyobb árbevételű cégévé is felnőjön. A vállalat csak a 2022-es pénzügyi évben közel 6 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert. Ezzel az évek során azonban nemcsak munkahelyeket teremtett, de a környék fejlődéséhez is érdemben hozzá tudott járulni.

A 25 év alatt folyamatosan bővült az áru- és szolgáltatáskínálatuk

A kemikáliák mellett szántóföldi és kertészeti vetőmagvak, valamint természetesen a termeléshez szükséges kellékek is megtalálhatóak árukínálatukban. A társaság üzletpolitikája a korrekt piaci magatartás betartása, ezért fontosnak tartják, hogy a termelők számára mindig az optimális terméket javasolják, ami nem feltétlenül a legdrágábbat jelenti. A versenyképes árak mellett nagy hangsúlyt fektetnek a gyors és hatékony kiszolgálásra, továbbá a termékkiszállításra, ezzel is megkönnyítve a termelők mindennapi munkáját. Ma már komplex szaktanácsadással, termelés-finanszírozással, sőt még növénybiztosítás közvetítésével is partnereik rendelkezésére állnak, mindezekkel szintén alátámasztva azt, hogy a cég kínálata valóban több mint növényvédelem.

„A 25 év alatt számunkra mindig is fontos volt, hogy személyes kapcsolatot ápoljunk a gazdákkal, valamint a környékbeliekkel is. Megértsük az igényeiket és rendszerint tudjunk rá megoldást kínálni”

– mondta dr. Gerda Anikó növényorvos, a Nyír-Chem Kft. ügyvezetője.

Támogatják a fenntarthatóbb mezőgazdaságot a Nyírségben

2021-ben megnyitotta kapuit a vállalat 250 m2 területű mezőgazdasági kisáruháza is Balkányban. Ennek köszönhetően, ezt követően már a kiskereskedelmi vásárlók számára is elérhetővé vált a kertészeti és háztartási termékek több ezer termékből álló széles választéka. Így ma már nemcsak a nagyobb gazdálkodók, de akár a hobbikertészek is szakmai segítségre lelhetnek a környéken. Mindemellett a vállalatnál a bio gazdálkodást is segítik, hiszen a nyírségi vállalat számára is igen fontos a fenntarthatóság. Ennek részeként olyan termékek használatát is szorgalmazzák, amelyek segítségével az ökológiai gazdálkodást, valamint a fenntarhatóbb gazdálkodást is elősegítik.

„Manapság megkerülhetetlen téma a fenntarthatóság. Nincs ez másként a mezőgazdaságban sem, amelynek fenntarthatóbb működését szolgáltatásainkkal és termékkínálatunkkal is igyekszünk támogatni. Ennek részeként például olyan termékek is megtalálhatóak kínálatunkban, amelyek akár bio gazdaságokban is kiválóan segítik a termesztést”

– mondta a Nyír-Chem Kft. ügyvezetője.

Naprakészen a növénytermesztésben

A növénytermesztési munkafolyamatok során felmerülő kérdésekben a gazdák számára igazi szakértői gárda áll a rendelkezésre a nyírségi vállalatnál. Többek között növényvédő-, agrár- és kertészmérnök végzettséggel rendelkező szakemberek segítik a döntéshozatalokat, akik nemcsak az időjárást kísérik nap mint nap figyelemmel a jobb tanácsadás érdekében, hanem a mezőgazdasági innovációkat is.

„Törekszünk növényvédelem terén nemcsak megbízható, de naprakész partnerei is lenni a gazdáknak, annak érdekében, hogy a következő 25 évben is minket válasszanak. Ebből adódóan a legmodernebb technológiákat is folyamatosan figyelemmel kísérjük, alkalmazásukat pedig folyamatosan mérlegeljük. Példaként csupán, a térségben elsők között vezettünk be drón monitoring szolgáltatást, amellyel szintén támogatni tudjuk a gazdákat a legjobb terméshozam elérésében”

– tette hozzá dr. Gerda Anikó.

A vállalkozásnál mindemellett kizárólag minőségi vetőmag, műtrágya és növényvédőszer kerül fel a termékpalettára, akár hagyományos, akár bio növénytermesztéshez szeretné azt a vásárló használni. Ezzel is elősegítve, hogy magasabb terméseredményt és jobb termésbiztonságot érjen el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Integrált B2B és B2C e-kereskedelmi megoldások a cargo-partner Kft.-nél

cargo

A nemzetközi szállítmányozási és logisztikai szolgáltató speciális szolgáltatásokat kínál világszerte, hogy optimalizálja ügyfelei ellátási láncait.

Az elmúlt hónapokban a cég  magyarországi csapata sikeres B2B (Buisness to Buisness) és B2C (Buisness to Customer) logisztikai folyamatot épített ki egy magyar tulajdonban lévő kozmetikai vállalat számára, lehetővé téve így ügyfelüknek, hogy webáruházuk rendeléseit egy kézben tartsák.

Hatalmas teret hódít a világban az e-kereskedelem, így nem csoda, hogy Magyarországon is egyre nagyobb figyelmet kap. Egyre több kisvállalkozás dönt saját webshop indítása mellett, amelyek szeretnék minél jobban leegyszerűsíteni logisztikai folyamataikat. A versenyképesség megőrzése érdekében a hatékony és gyors kiszállítások, valamint az integrált és rugalmas raktározási megoldások elengedhetetlenek. A cargo-partner innovatív, iparág-specifikus B2B és B2C megoldásokat kínál ezeknek a kihívásoknak a kezelésére és a vállalkozások növekedésének elősegítésére.

A cargo-partner több iparágat kiszolgáló raktárai nagyobb volumenű termékek kezelésére is alkalmasak, ami elengedhetetlen a B2B és B2C logisztikai folyamatok működéséhez. Ez az infrastruktúra lehetővé teszi a cargo-partner számára, hogy erős és skálázható logisztikai megoldásokat nyújtson, amelyek kielégítik a különböző iparágak és üzletek sokrétű igényeit.

Egy sikeres együttműködés kezdete

A közel egyéves tárgyalásokat és előkészületeket követően idén májusban a cég magyarországi csapata sikeres együttműködést kötött egy neves kozmetikai termékek forgalmazására és kereskedelmére specializálódott vállalattal, amelynek keretében komplex B2B és B2C logisztikai megoldásokat valósít meg.

„A kozmetikai céggel korábban még nem dolgoztunk együtt, így izgatottan vágtunk bele a közös munkába. A vállalat online áruházával való API kapcsolat integrálásának köszönhetően az ügyfél- és partnermegrendelések azonnal megjelennek a cargo-partner rendszerében, elkülönítve a B2B és B2C rendeléseket. Ez az integrált megoldás a webshop rendelésfeldolgozáshoz és nyomon követéshez szükséges API-kat használja, és biztosítja a teljes művelet ügyfélközpontú front-endjét a SPOT eWarehouse platformon.”

mondta Becze Attila, a cargo-partner magyarországi és romániai régiójának ügyvezetője.

A cargo-partner elsődleges szolgáltatása a kozmetikai cég számára a B2B és B2C bejövő és kimenő szállítási és raktározási szolgáltatásokat foglalja magába. B2B esetén standard raklapos szállítást, belföldi elosztást, karton- és darabszintű összekészítést, címkézést valamint kiszállítást végez a logisztikai cég. B2C esetén a csomagok összekészítését, címkézését és CEP partnerrel történő kiszállítását bonyolítják le. Fontos megjegyezni, hogy a B2B és B2C ügyfelek különböző igényekkel rendelkeznek, ezért különböző üzleti folyamatokra és webáruház funkciókra van szükségük. A B2B ügyfelek kiszolgálása érdekében a cargo-partner egyedi árajánlatot és fizetési lehetőségeket, valamint speciális funkciókat is kínál.

„Ez az első alkalom a cargo-partner magyarországi történelmében, hogy egy ügyfél számára egyidejűleg kezelünk B2B és B2C igényeket, ami egy jelentős lépés a digitalizációs törekvéseinkben és az E2E (Exchange to Exchange) megoldások terén. Ezzel a fejlesztéssel nemcsak hatékonyságunkat növeljük, hanem ügyfeleink számára is egyedülálló, integrált szolgáltatási élményt nyújtunk. Kezdetben ez a kettős menedzsment kihívások elé állított minket, de kiváló csapatunknak és a cég „személyes ügynek tekintjük” filozófiájának köszönhetően zökkenőmentes megoldásokat dolgoztuk ki ezekre a rendelési igényekre is.”

– ismertette Becze Attila.

Ezzel a projekttel Magyarország csatlakozik azon országok sorához, ahol a cargo-partner már sikeresen szolgálja ki ügyfeleit, egyszerre kezelve B2C és B2B igényeiket. A cargo-partner azon képessége, hogy különböző piacokon ügyfeleket fogadjon, lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy zökkenőmentesen terjeszkedjenek hazai határaikon túlra. Ez különösen előnyös az európai, amerikai és ázsiai online kiskereskedők számára, akik a magas keresletű piacokat, mint például az Egyesült Királyságot célozzák meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss