Connect with us

Ipar

5000 négyzetméteres építőanyag- és barkácsáruház nyílt Gödön

barkács
Fotók (forrás: Piramis Építőház Kft., fotókredit a képek nevében jelölve)

Egyedülálló az országban az Újház Piramis Építőház új beruházása

2023.08.30-31-én ünnepélyes keretek között mutatták be a cég legfontosabb beszállítóinak és legnagyobb beruházó, valamint kivitelező partnereinek Gödön a Piramis Építőház Kft. ultramodern, 5000 négyzetméteres építőanyag- és barkácsáruházát. Juhász Attila, a beruházó cég ügyvezető igazgatója a megnyitón közölte, a komplexum egy olyan korszerű létesítmény lett, ahol a kivitelezőket és a lakosságot is teljeskörűen, minőségi módon ki tudják szolgálni. Dr. Tuzson Bence igazságügyi miniszter, a térség országgyűlési képviselője arról beszélt, a gödi építőanyag áruház minőségében nem hasonlítható egyetlen más hasonló típusú áruházhoz sem: egy kicsit több annál.

Napjaink legmagasabb műszaki elvárásainak megfelelő, hőszivattyús hűtő-fűtő berendezéssel és korszerű hővisszanyerős szellőzőrendszerrel is ellátott az az ötezer négyzetméter hasznos alapterülettel rendelkező gödi épület, mely a Piramis Építőház Kft. hazánkban egyedülálló építőanyag- és barkácsáruházának ad otthont.

A beszállítóknak és kivitelezőknek tartott kétnapos megnyitón Juhász Attila, a beruházó cég ügyvezető igazgatója elmondta, volt egy álma: elképzelte, milyennek kellene kinéznie hazánkban egy ideális építőanyag-kereskedésnek. 20-30 kiváló színvonalú áruházat nézett meg az elmúlt években Németországban, Lengyelországban és Ausztriában, melyekből tanulva és építkezve végül megszületett a gödi létesítmény.

„Az építőanyag kereskedelem mellett ebben az épületben egy gyönyörű fürdőszobaszalont és egy 1000 m2-es barkácsáruházat is kialakítottunk, ez utóbbit én iparos centrumnak hívom, ami nem csak lakosságot is, hanem a kivitelezőket is kiszolgálja, Termékválasztékunkban erősen fókuszálunk a kivitelezőkre és a szakmai vásárlókra. Törekedtünk továbbá arra, hogy olyan prémium márkákat jelenítsünk meg a választékunkban, amelyek hosszú távon is jó, megbízható minőséget tudnak nyújtani az ügyfeleinknek.
A soron következő hetekben terveink között szerepel, hogy az ország egyik legszebb mintakertjét is létre fogjuk hozni, amellyel nem kizárólag a termékeinket tudjuk minőségi környezetben bemutatni, hanem beépítési ötletekkel inspirálni is tudjuk a leendő vásárlóinkat.”

– sorolta.

Elmondta, reméli, hogy az építőipar a hullámvölgyből mielőbb kilábal majd. Elárulta hitvallását is, miszerint soha nem arra kell fókuszálni, amire nem tudunk hatással lenni, hanem arra, amin képesek vagyunk saját magunk is változtatni.

„Számomra az egyik legfontosabb feladat, hogy az építőanyag-kereskedelemnek és ezen keresztül a teljes építőiparnak legyen létjogosultsága és az érdekeink érvényesítve legyenek országos szinten. Nem dőlünk hátra, nem nyugszunk bele abba, amit eddig elérünk”

– fűzte hozzá.

Hozzátette, őszintén reméli, hogy a beruházással jó példát fognak mutatni a hazai építőanyag kereskedelmi vállalkozásoknak is, egyúttal köszönetet mondott a cég beszállítóinak, az épület kivitelezőinek és a vállalkozás munkatársainak egyaránt.

Arra fókuszálnak, amire hatással tudnak lenni

Tuzson Bence igazságügyi miniszter, a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében emlékeztetett, a Piramis Építőház Kft. kétszáz embernek ad munkát, most pedig egy olyan áruházat építettek fel, amit nem hasonlítható össze egyetlen másik hazai építőanyag kereskedéssel sem.

„Ez egy igazi magyar vállalkozás, ahol összetalálkozhat egymással nemcsak a hazai vevő és eladó, hanem az is, aki a termékeket gyártja. Az építőiparban különösen nagy jelentősége van annak, hogy az egyes termékek honnan származnak és képesnek kell lennünk arra, hogy egyre több építőipari terméket Magyarországon tudjunk gyártani. A magyar kormánynak erőteljes törekvése, hogy ezt ösztönözze”

– jelentette ki.

Kammerer Zoltán, Göd polgármestere az eseményen lenyűgözőnek nevezte az új áruházat.

„A gödi székhelyű Piramis Építőház Kft. hosszú évek óta az egyik legsikeresebb vállalkozás a régióban. Az utóbbi években folyamatosan élen járt a társadalmi szerepvállalásban is, számos fontos eseményt is támogatnak, ami számomra a legfontosabb. Juhász Attila több mint 100 szakmai díja mellett bizonyította azt is, hogy szívén viseli az itt élők sorsát”

– fogalmazott a városvezető.

Határ Renáta, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára rámutatott, az építőipar a GDP 13,1 százalékát és a munkaerőállomány 10 százalékát adja, ezért kiemelten kell támogatni az ágazatot. Mint fogalmazott, 1988. december 31-én megszűnt az Építési és Városfejlesztési Minisztérium, ezért nagyon fontosnak tartja, hogy a kormány 2022-ben létrehozta a ma már Építési és Közlekedési Minisztériumként ismert Építési és Beruházási Minisztériumot. Üdvözölte azt a tényt is, hogy az ÉVOSZ (Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége) új tagozattal, a Magyar Építőanyag-kereskedelmi Tagozattal bővült, melynek elnöke Juhász Attila lett.

Koji László, az ÉVOSZ elnöke az esemény második napján megtartott beszédében elmondta, a beruházó cég nevét adó piramisok az ókori egyiptomiaknak a felemelkedés helyszíne volt, a császár úgy szeretett volna felemelkedni, ahogy a piramis mutatja, az átlagembereknek pedig a felemelkedés jelképe volt. Emlékeztetett, a gízai nagy piramis 3500 éven át a Föld legmagasabb építménye volt, és azt kívánta a Piramis Építőháznak is, hogy a legmagasabb csúcsra érjen el és hosszan ott is maradjon.

„A mi szakmánkban különösen most új és újabb kihívások vannak. Egy ilyen építőanyag kereskedésnek is a legnagyobb kihívást nem csak a piaci helyzet, hanem az erős verseny és a konkurencia jelenti. Tudnunk kell együttműködni, egymástól tanulni. Nekünk, az egész építésgazdaságnak el kell hinni, hogy tudunk együtt dolgozni, mert abban még olyan kiaknázatlan tartalékok vannak, amelyet el sem tudunk képzelni.”

 – mondta Koji László.

A Piramis Építőház Kft. új áruházát Gödön, az Ady Endre út 121. szám alatt találják meg a vásárlók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Együttműködik a cargo-partner és a Komptech

A Komptech a cargo-partner támogatásával optimalizálta alkatrészlogisztikai folyamatait, hogy gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatást nyújtson nemzetközi ügyfeleinek.

A Graz közelében található „iLogistics” központ révén a globális újrahasznosítási technológiai szakértő biztosítani tudja az alkatrészek gyors elérhetőségét és a rövidebb szállítási időket. Az ausztri Komptech vezető szerepet tölt be a mechanikai és biológiai hulladékfeldolgozásának, valamint a fás biomassza kezelésének területén. Logisztikai folyamatainak optimalizálása és alkatrészellátásának hatékonyabbá tétele érdekében 2024 októbere óta együttműködik a tapasztalt logisztikai szolgáltatóval, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partnerrel. A partnerség lehetővé teszi a Komptech számára, hogy tovább növelje alkatrészlogisztikai szolgáltatásainak már eddig is magas színvonalát Ausztriában, és megbízható elérhetőséget biztosítson ügyfelei számára Európában és világszerte.

Új helyszín a cargo-partner „iLogistics” központjában

A gyorsabb és hatékonyabb alkatrészellátás érdekében a Komptech a cargo-partner grazi „iLogistics” központjába helyezte át logisztikai tevékenységét. A grazi konténerterminálon található központi raktárból a Komptech mostantól megbízhatóbban és gyorsabban szállíthatja alkatrészeit világszerte. Az új telephely lehetővé teszi a későbbi áruátvételi időpontokat és a meghosszabbított rendelési határidőket.

Az új raktár stratégiai elhelyezkedése kiemelkedő: mindössze tíz percre található a repülőtértől, közvetlen autópálya- és vasúti kapcsolattal rendelkezik, így FCL és LCL szállítmányok kezelésére is kiválóan alkalmas. A Koralm vasútvonal fejlesztése, amely a déli útvonal részét képezi, tovább erősíti az Európán belüli Balti–Adriai folyosót. Az így elérhető időmegtakarítás révén a Komptech ügyfelei még magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe.

Személyre szabott logisztikai megoldások a különböző termékcsoportokhoz

A Komptech széles termékkínálatának eltérő tárolási megoldásokra van szüksége – a kis méretű csavaroktól a több tonnás hengerekig. Ezen igények kielégítésére a cargo-partner speciális tárolási rendszereket alakított ki, amelyek minden termékcsoport számára megfelelő megoldást biztosítanak. A rendszer tartalmaz teherbíró polcokat, hosszú áruk tárolására alkalmas állványokat, valamint beépített mérlegekkel ellátott tárolókat, amelyek automatikusan érzékelik a kivett alkatrészek mennyiségét és típusát. Amennyiben a készletszint egy előre meghatározott érték alá csökken, a rendszer automatikusan utánrendelést generál.

Martin Schenzel, a cargo-partner ausztriai ügyvezetője szerint:

„Személyre szabott tárolási rendszereinkkel jelentősen növeltük a feldolgozási sebességet, így új szintre emeltük a hatékonyságot. 2025-től állandó készletnyilvántartást is bevezetünk, amely megszünteti a leltározási szüneteket, és tovább növeli az ellátásbiztonságot a Komptech számára.”

Manfred Harb, a Komptech ügyfélszolgálati igazgatója hozzátette:

„A cargo-partnerrel való együttműködésünk a grazi „iLogistics” központban lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinket világszerte még gyorsabban és hatékonyabban lássuk el alkatrészekkel. Ez a partnerség rugalmasságot biztosít számunkra az ügyféligények kezelésében, miközben garantáljuk a legmagasabb szintű szolgáltatási minőséget.”

Alkatrészlogisztika: a cargo-partner szakértelmével

A cargo-partner széleskörű tapasztalattal rendelkezik az alkatrészlogisztika kiszervezésében, hiszen már több ügyféllel is rendelkezik erről a területről. Az együttműködést alapos tervezés előzött meg, ahol közösen megfogalmazták a Komptech folyamatait és igényeit. Ezek alapján a cargo-partner megtervezte a raktárelrendezést és biztosította a szükséges eszközöket. Dedikált csapatokat hoztak létre az implementáció és az átköltözés felügyeletére.

Teljes átláthatóság a raktártól a kiszállításig

A Komptech számára kiemelten fontosak a magas szolgáltatási színvonal, a rövid szállítási határidők és a pontos átvételi időpontok. A cargo-partner digitális platformján, a SPOT-on és a több API interfészen keresztül történő zökkenőmentes rendszerintegráció révén a Komptech teljes rálátással rendelkezik áruáramlására. Ez lehetővé teszi a készletszintek korai csökkenésének azonosítását, elősegítve a megalapozott döntéshozatalt.

A cargo-partner, a cég utófutásainak kezelése mellett, globális csomagszállítási szolgáltatásokat is nyújt. Emellett a logisztikai szolgáltató biztosítja a központi raktárba történő konszolidált szállításokat. Az Egyesült Államokban működő Komptech csapatok közvetlen hozzáféréssel rendelkeznek a SPOT platformhoz, amely lehetővé teszi számukra a készletszintek valós idejű nyomon követését és a megrendelések hatékony kezelését. A cargo-partner előkészíti és konszolidálja a szállítmányokat, például tengeri szállításra szánt konténerekbe. Az összes szállítási és rendelési folyamat nyomon követhető a SPOT rendszerben, ahol szükség esetén a Komptech árajánlatot is kérhet légi vagy tengeri szállításra.

Martin Schenzel így fogalmazott:

„Az új raktári folyamatok sikeres bevezetésével optimistán tekintünk a jövőbe, és várakozással tekintünk a Komptech-kel való további együttműködés elé. Közösen folytatjuk logisztikai folyamataink optimalizálását.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Átadták Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat

252 hazai vezérigazgató véleménye alapján harmadik alkalommal ítélte oda Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat a PwC Magyarország.

A kitüntetéssel olyan hazai cégvezetőt ismernek el, akire a magyarországi vállalatvezetők példaképként tekintenek. Idén a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatóját, Orbán Gábort díjazták február 19-én a PwC budapesti székházában azon a sajtóeseményen, ahol bemutatták a PwC Vezérigazgató Felmérésének eredményeit.

A PwC Magyarország idén tizennegyedik alkalommal kérdezte meg személyes interjúk formájában a hazai vállalatvezetőket arról, hogy miként látják a globális és hazai gazdasági környezetet, saját üzleti helyzetüket, illetve milyen nehézségekkel és kockázatokkal néznek szembe.

A 2024 októbere és decembere között zajló felmérés keretében arról is nyilatkozhattak az első számú döntéshozók, hogy kit tartanak Magyarország leginspirálóbb vezetőjének. A kutatásban részt vevő 265 cégvezető válaszai alapján Orbán Gábor, a Richer Gedeon Nyrt. vezérigazgatója nyerte a 2024 Leginspirálóbb Vezetője Díjat. Az elismerés odaítélésével a PwC azokra a vezetőkre kívánja felhívni a figyelmet, akik az üzleti eredményeken túl a jövő vállalati ökoszisztémáját is építi, és egyéni fejlődésén túl a szervezet kultúra építése mellett is elkötelezettek, ezáltal példaként szolgálhatnak vezetőtársaik előtt.

A díjat Radványi László, a PwC vezérigazgatója adta át az idei felmérés eredményeit bemutató eseményen.

Az idei díjazottal, Orbán Gáborral készült videó – amelyben megosztja vezetői hitvallását és kollégái a sikerhez vezető útjáról nyilatkoznak -, valamint a kutatás eredményei a PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés oldalán tekinthetőek meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Magas digitalizáltságú logisztikai és disztribúciós központot adott át Miskolcon a Bosch

A Bosch, a technológiák és szolgáltatások nemzetközi szállítója átadta legújabb, csúcstechnológiás logisztikai és disztribúciós központját Miskolcon.

A központot, melynek előzetes kivitelezési munkálatai 2021-ben kezdődtek, a Robert Bosch Power Tool Kft. több mint 54 milliárd forint értékű beruházásból valósította meg. A beruházáshoz a magyar állam egyedi kormánydöntés (EKD) alapján mintegy 7 milliárd forint utófinanszírozás keretében nyújtható, vissza nem térítendő készpénz támogatást biztosít. Az ünnepélyes átadáson részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Fükő László, a Robert Bosch Power Tool Kft. ügyvezető igazgatója.

„Nemzetközileg is kiemelkedő színvonalú technológiai infrastruktúránknak, munkatársaink szaktudásának és elkötelezettségének köszönhetjük kiváló eredményeinket. Ez a beruházás az elektromos kéziszerszám üzletághoz tartozó telephelyünk jelentőségét még tovább erősíti a vállalatcsoporton belül”

– mondta Fükő László.

Jövő gyára megoldások közel 100 ezer négyzetméteren

A nagyszabású beruházással egy olyan korszerű raktári struktúrát alakítottak ki a Miskolci Ipari Park területén, amelyben számos Ipar4.0 megoldást is alkalmaztak. A rendszer a teljes értéklánc mentén valós időben, automatikusan kezeli és követi az árut annak beérkezéstől kezdve a felhasználáson és a csomagoláson keresztül a kiszállításon át egészen a megérkezésig. A digitalizációnak köszönhetően a hibák száma akár 20 százalékkal csökkenthető, a folyamatok hatékonysága pedig jelentősen javítható. A rendszerek integrációjához kapcsolódó szoftverfejlesztésekkel, az ehhez szükséges vizualizációs, csomagolást, anyagmozgatást, raktározást vagy nyomkövetést segítő eszközöknek köszönhetően évente akár 204 ezer paletta áru is kiszállítható világszerte. Ha pedig ezt a raklapmennyiséget egymás mellé raknánk, akkor Miskolctól egészen Székesfehérvárig tartana a sor.

A közel 100 ezer négyzetméter nagyságú területen elhelyezkedő központ mellett a Robert Bosch Power Tool Kft. olyan kiegészítő infrastrukturális fejlesztéseket is megvalósított a telephelyen belül, mint a kamionforgalom számára létesített úthálózat vagy a 800 méter hosszú csatornarendszer, hiszen évente nagyjából 3300 kamionra van szükség a fenti árumennyiség szállításához. A Bosch csoport legnagyobb, miskolci kéziszerszámgyárában évente több mint 14 millió darab terméket gyártanak a legmodernebb technológiákkal. A beruházás eredményeként az új létesítmény a vállalatcsoport elektromos kéziszerszám üzletágának egyik meghatározó késztermékelosztó raktára lesz a kelet-közép-európai régióban, illetve késztermék- és alapanyag raktárként is működik majd, ahonnan a világ 26 országába szállítanak különböző cikkeket és komponenseket.

Fókuszban a fenntarthatóság és az ügyfélközpontúság

A miskolci logisztikai és disztribúciós központ a Bosch mintegy 780 raktárból álló nemzetközi ellátásilánc-hálózatának fontos része. A Bosch 37 ezer munkatársa foglalkozik beszerzéssel és logisztikával világszerte, naponta mintegy 230 gyárat látnak el alkatrészekkel és nyersanyagokkal. Meghatározó feladatuk, hogy a Bosch ügyfeleinek magas szintű kiszolgálása érdekében az egész értékfolyamat során folyamatos, fenntartható és rugalmas ellátási láncot működtessenek.

„Az új, miskolci létesítmény építése során is különösen ügyeltünk arra, hogy a projektet a Bosch szélesebb körű fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban valósítsuk meg. Az energiahatékonyság, a hulladékgazdálkodás és a zöld logisztika ugyanolyan prioritást kapott, mint a szolgáltatási szintek javítása, a költséghatékonyság vagy a piacbővítés. Számunkra a fenntarthatóság tehát nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező cél”

– hangsúlyozta Fükő László.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss