Ipar
Fenntarthatóság magyar innovációval
A magyar tulajdonban lévő hardver- és szoftverfejlesztéssel foglalkozó technológiai vállalkozás, a Nective Kft. épületautomatizálási megoldásai jelentős előrelépést kínálnak az energiahatékonyság terén.
A Gablini Cégcsoport M3-as telephelyén, ahol a Nective Kft. épületautomatizálási rendszerét már bevezették, akár 30%-os energiamegtakarítás is elérhető. A bemutatóterem azért is érdemel különleges figyelmet, mert otthont ad az Aston Martin szalonnak, illetve a Lotus, Omoda, NIO, Kia, INEOS, Jaecoo, Nissan, Peugeot, Hyundai, LEVC autómárkáknak. Az üzlet intelligens vezérlése nemcsak az üzemeltetési költségeket csökkenti, hanem az ESG-elvek mentén támogatja a fenntarthatósági célokat. Hozzájárul a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez, támogatja az adatvezérelt döntéshozatalt, valamint a dolgozói komfortot. A magyar KKV teljes egészében saját fejlesztésű technológiai megoldásokat alkalmaz, ezáltal biztosítja a cég a maximális működési hatékonyságot és a teljes testreszabhatóságot.
Fenntarthatóság az épület automatizációban
A Nemzetközi Energiaügynökség adatai szerint az építőipar kibocsátása 2024-re új csúcsokat döntött. A klímavédelmi szabályozások szigorodása, a fenntarthatósági elvárások növekedése és a gazdasági hatékonyság iránti igény miatt az épületautomatizálási megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak.
A Nective rendszere az épületautomatika powerhouse-a
A Nective saját fejlesztésű technológiáinak köszönhetően a rendszer minden eleme – a hardver, a szoftver és a felhasználói felületek – házon belül készülnek, ami gyors kommunikációt és gördülékeny támogatást garantál. A saját fejlesztés előnye, hogy lehetőséget nyújt egyedi, testreszabott megoldások kialakítására, miközben a teljes rendszer minősége is biztosított. Ez a megközelítés a céget az épületautomatizálás meghatározó szereplőjévé teszi.
Skálázhatóság és rugalmasság – Vezérlés a rendszer lelke
A Nective rendszere skálázható, így a hely és az igények függvényében tetszőleges számú modullal bővíthető, mely több mint 20 különféle funkció vezérlésére alkalmas. Az elosztott intelligencia révén a rendszer egyes moduljai függetlenül működnek. Így például, ha egy vezérlőmodul, mint a világítás vezérléséért felelős egység meghibásodik, a többi modul – mint a fűtés, hűtés, szellőzés vagy a redőnyök – továbbra is zavartalanul üzemelnek, ezáltal biztosítva a rendszer folyamatos megbízhatóságát és rugalmasságát.
Az eszközök programozásánál a svájci bicska elve érvényesül
A Nective moduljainak beüzemeléséhez nincs szükség programozóra, egyszerűen telepíthető, felhasználói felülete gyors és kényelmes kezelhetőséget biztosít. Az előre beállított funkciók pedig minimalizálják az emberi hibák kockázatát, ezzel időt és karbantartási költségeket takarítva meg.
Adatvezérelt döntéshozatal az ESG riportok szolgálatában a Nective rendszereivel
Az ESG-jelentéstétel egyik legnagyobb kihívása a pontos és megbízható adatok összegyűjtése, amelyben az épületautomatizálási és épületfelügyeleti rendszerek hatékony támogatást nyújthatnak.
Az automatikus adatgyűjtés csökkenti a hibalehetőségeket, biztosítva a folyamatos információáramlást, amelyek segítenek az energiafelhasználás és az üvegházhatású gázok kibocsátásának nyomon követésében. Az intelligens fogyasztási és szenzoradatok részletes grafikonokon jelennek meg, amelyek akár 15 perces idősávokban is értelmezhetők, biztosítva a pontos és átlátható információkat.
A Nective épületautomatika rendszerek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy adatvezérelt döntéseket hozzanak az energiafogyasztás és a fenntarthatóság teljesítményének elemzésével. A gyűjtött adatok segítenek azonosítani a fenntarthatósági szempontból kritikus területeket, így a cégek célzott intézkedéseket hozhatnak az ESG-teljesítmény javítására.
Zöld megoldások és innováció a Nective rendszereivel a Gablini telephelyén
A Gablini Cégcsoport M3-as telephelye, amely 2000 m²-es alapterületével hat, egyenként 300-350 m²-es szalonra tagolódik, különleges figyelmet érdemel az Aston Martin, valamint a Lotus, Omoda, NIO, Kia, INEOS, Jaecoo, Nissan, Peugeot, Hyundai, LEVC autómárkák miatt. Az Aston Martin bemutatóterem jelentőségét a cég Közép-Európában egyedülálló forgalmazási joga adja, míg az épületautomatizálási rendszert a Nective Kft. építette be.
Okos rendszerek az ESG-elvárások teljesítéséért a Gablini telephelyén
A Nective Kft. épületautomatizációs megoldásainak köszönhetően a Gablini Cégcsoport M3-as telephelyén jelentős energia- és üzemeltetési hatékonyság érhető el. Az automatizált rendszerek bevezetése nemcsak a működés rugalmasságát és kényelmét növelik, hanem jelentős mértékben hozzájárulnak a fenntarthatósági célok eléréséhez is.
Takács János, a Gablini Cégcsoport üzemeltetési vezetője
Az automatizált világítás és a precízen vezérelt hűtés-fűtés rendszerek révén a Gablini Cégcsoport M3-as telephelye éves szinten 20%-os energiamegtakarítást ér el. Ez jelentős előrelépés a működési költségek csökkentésében, valamint a környezeti terhelés mérséklésében. „A világítás automatikus időzítése tovább növeli a hatékonyságot, hiszen havi szinten körülbelül 450 üzemóra takarítható meg, így az energiafelhasználás szorosabban igazodik a tényleges szükségletekhez.” – mondta Takács János, a Gablini Cégcsoport üzemeltetési vezetője.
A rendszer képes azonnal reagálni az időjárási változásokra és a napszakokra, így garantált a maximális hatékonyság és az energiafelesleg minimalizálása, amely kulcsfontosságú az ESG-célok elérésében.
Maximális komfort, minimális energiafelhasználás: üzemidő-optimalizálás a Nective rendszereivel
Mennyezeti fan-coil
A szalonban a beépített automatikának köszönhetően a kézi beavatkozások száma gyakorlatilag nullára csökkent, miközben a hőmérséklet-szabályozás példátlan precizitással működik. A hőmérséklet-ingadozás teljesen megszűnt, ami nemcsak az optimális komfortérzetet garantálja, hanem az energiafelhasználás maximalizált hatékonyságát is biztosítja. A mennyezeti fan-coilokkal végzett hűtés-fűtést a szalonban elhelyezett, a Nective által kalibrált hőmérséklet-szenzorok vezérlik. Ezek valós idejű mérése alapján a rendszer automatikusan indítja a szükséges hőelvonási vagy hőleadási folyamatokat, biztosítva az optimális hőmérsékletet és a helyiségben tartózkodók komfortérzetét. A kommunikációt Nective LAN modulok biztosítják, míg a méréseket és a szabályzást termosztát, valamint a cég által beszerzett, megbízható hőmérséklet- és egyéb érzékelők végzik.
Az Aston Martin szalon
Modularitás és ügyfélközpontú megoldás A Nective rendszer moduláris felépítése lehetővé teszi a könnyű bővíthetőséget és testreszabhatóságot. A Gablini M3 telephelyén 16 darab Nective Light modult telepítettek és kalibráltak az adott igényekhez. A felhőalapú épületfelügyeleti rendszer biztosítja a távoli hozzáférést és az adatvezérelt döntéshozatalt, amely további hatékonyságot eredményez az üzemeltetésben. A gyártók által előírt LUX-értékek pontos beállítását a Nective rendszere képes finomhangolni, amely támogatja a világítótestek dimmelhetőségét is. Ez lehetővé teszi, hogy a fényerősséget %-os értékekkel szabályozzák, az igényekhez és a környezethez igazítva. „A rendszer egyik legnagyobb előnye, hogy nemcsak a világítást, hanem a fűtési rendszert is vezérelni tudom. Szcenáriók alapján előre meghatározhatom az időprogramot, így nem kell manuálisan lekapcsolnom az eszközöket – ha valaki esetleg bekapcsolva hagyja őket, a rendszer egy mozdulattal mindent letilt. Mindezzel pénzt, időt és erőforrást spórol meg a cég.” – osztotta meg tapasztalatait Takács János, a Gablini Cégcsoport üzemeltetési vezetője.
Smart&Easy: A jövő épületüzemeltetése már ma
A Nective rendszere nem csupán technológiai újítás, hanem egy olyan megoldás, amely egyszerűen és megbízhatóan szolgálja a fenntarthatósági és a gazdasági szempontokat. Az energiahatékonyság, a minimális hibalehetőség és a gyors megtérülés miatt egyre több vállalat választja az okosépület-megoldásokat. A Nective Kft. innovációi az ESG irányelvek mentén segítik az iparág fejlődését, és hozzájárulnak egy fenntarthatóbb, gazdaságilag életképesebb jövőhöz, amelyben az energiahatékonyság és a környezettudatos gondolkodás kéz a kézben jár.
Stocker Bence, a Nective Kft. ügyvezető igazgatója
„Az automatizált épületek szorosan kapcsolódnak az ESG (Environmental, Social, Governance) célokhoz, hiszen elősegítik a fenntarthatóságot és erősítik a társadalmi felelősségvállalást. A Nective adatvezérelt automatizálási megoldásai hatékony eszközként szolgálnak az építőipar karbonlábnyomának csökkentésében, valós idejű energiafogyasztási adatok gyűjtésével és az energiaigényes berendezések, például világítás, fűtés és hűtés automatikus szabályozásával. Az egyszerű, átgondolt, megbízható rendszernek és szemléletünknek hála kialakult egy nagyon jó partneri viszony az ügyféllel, ami megnyitotta a kapukat a szélesebb körű együttműködés előtt.”
– emelte ki Stocker Bence, a Nective Kft. ügyvezető igazgatója.
A beruházási költségek jellemzően 2-4 év alatt térülnek meg, miközben a rendszer folyamatos üzemeltetése és fejlesztése minimalizálja a rezsiköltségeket és a karbantartási igényeket. A Nective rendszerei nemcsak környezetbarátabbá, hanem gazdaságilag fenntarthatóbbá, komfortosabbá is teszik az épületeket, hozzájárulva az ESG-elvek megvalósításához.
„A Nective mellett döntöttünk, mivel a választásunk során elsődleges szempont volt, hogy egy magyar vállalkozást támogassunk. A cég által kínált kiváló partneri viszony, valamint a rendszer kiemelkedő megbízhatósága meghatározó szerepet játszott a végső döntésünkben.”
– zárta gondolatait Takács János.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Élen jár a Schneider Electric hazai csapata a nők egyenjogúságának biztosításában
Nagyszabású, a nők értékesítési területen történő érvényesülésére fókuszáló workshopot rendezett a közelmúltban a Schneider Electric „Sustainability Business” üzletágának budapesti központja.
A vállalat Magyarországon már a múlt évben elérte a globális tervekben 2025 végéig megfogalmazott célkitűzéseket a nők arányára vonatkozóan az újonnan felvettek és a vezetők körében.
A háromnapos, budapesti „Women in sales” rendezvénysorozat célja az volt, hogy megvizsgálják, milyen akadályok nehezítik a nők elhelyezkedését az értékesítési területen, illetve milyen módszerekkel lehetne támogatni az érvényesülésüket ezekben a pozíciókban. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy az értékesítők között alacsonyabb a nők aránya, mint a férfiaké, és ez különösen igaz a mérnöki tudást igénylő ágazatokra. A Schneider Electricnél az elmúlt években az értékesítési pozíciókban számottevő javulás volt, mára ezen a területen elérte a 24 százalékot a nők aránya, a vezetői posztokon pedig a 17 százalékot.
„Úgy gondoljuk, hogy a nők ugyanúgy tudnának érvényesülni az értékesítői szerepkörben is, mint a férfiak, hiszen rendelkeznek a szükséges képességekkel, ráadásul új értékeket is be tudnának hozni erre a területre. Ugyanakkor azt látjuk, hogy a meglévő sztereotípiák, a családban betöltött szerepük miatt, illetve a megfelelő mentori támogatás és magabiztosság hiányában sokan eleve lemondanak arról, hogy erre a pályára lépjenek. A budapesti „Women in sales” rendezvényünk volt az első ilyen jellegű, nagyobb program a cégen belül, amelyen a világ számos országából mintegy 60 kollégánk vett részt. Nagyon fontosnak tartom, hogy a hasonló, a közösségépítést is jelentős mértékben támogató eseményeken keresztül ne csupán felhívjuk a figyelmet erre a kihívásra, hanem a tapasztalatok és a tudás megosztásával megoldási javaslatokat is megfogalmazzunk”
– mondta el Gábor Csilla, a Schneider Electric „Sustainability Business” üzletág budapesti központjának HR vezetője.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat 2025 végéig megfogalmazott ESG célkitűzései között szerepel a nők arányának növelése az újonnan felvettek és a vezetők között is. A tervek szerint az idei év végére az újonnan felvettek körében a nők arányát 50 százalékra, az első vonalbeli vezetők között 40, míg a felsővezetők esetében 30 százalékra kell növelni. A társaság legfrissebb, a tavalyi utolsó negyedévre vonatkozó jelentése alapján, globális szinten az újonnan felvettek 42 százaléka volt nő, az első vonalbeli vezetők körében 30, míg a felső vezetőknél 31 százalék volt az arányuk. A vállalat törekvéseinek és elért eredményeinek elismeréseként zsinórban hatszor szerepelt a Bloomberg Nemek Közötti Egyenlőségi Indexében.
Magyarországon a 2025 végéig szóló célkitűzéseket már 2024-ben sikerült elérni – sőt, itthon a felső vezetők körében is már 40 százalék a nők aránya a cégnél –, ezzel a teljesítménnyel a társaság hazai érdekeltségei élen járnak a régióban. A nemek közötti egyenlőség kapcsán a másik fontos célkitűzés a bérek egy szintre hozása az azonos feladatkört ellátó nők és férfiak között, ezen a területen legfeljebb egy százalékos különbség elérése a terv a társaságnál. Magyarországon a múlt évben 1,2 százalék volt ez az érték, vagyis lényegében sikerült ezt a célt is teljesíteni.
„Nagyon fontos, hogy legyenek olyan egyedi kezdeményezések, mint a „Women in sales” program, hiszen a mi esetünkben kihívást jelent, hogy sok olyan értékesítői pozíció van, ahol magas szintű mérnöki ismeretek is szükségesek ahhoz, hogy valaki sikeres lehessen, és a mérnöki pályán eleve kisebbségben vannak a nők. Az ilyen események pedig segítik a hosszú távú, fenntartható eredmények elérését. Emellett gondot fordítunk arra, hogy a mindennapokban is beépüljön az alaptevékenységünkbe, hogy egyenlő esélyeket kínálunk mindenkinek arra, hogy valóra váltsa karrierálmait. Különösen büszke vagyok arra, hogy tavaly úgy sikerült az újonnan felvettek között tartani a nemek közötti egyenlőséget, hogy többszáz fővel bővült a dunavecsei Duna Smart Power Systems üzemünk csapata, és főleg közvetlenül a gyártásban dolgozókat vettünk fel oda. A Schneider Electricnél nagyfokú rugalmasság jellemzi a munkavállalókhoz való viszonyulást, így például egyre több lehetőséget kínálunk a részmunkaidős foglalkoztatásra, valamint a „Family Leave” programunk keretében rendkívüli családi események alkalmával plusz fizetett szabadság jár a dolgozóinknak. Úgy gondolom, ezek a lehetőségek is hozzájárultak ahhoz, hogy sikerült már tavaly elérnünk a nők arányára vonatkozó célkitűzéseket”
– mutatott rá Ivanov Katalin, a Schneider Electric országos HR vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Folyamatosan erősödik az elektromos és a hibrid, stagnálnak a hagyományos hajtásláncok
A Használtautó.hu adatai alapján 2025 februárjában az előző év azonos időszakához viszonyítva ismét emelkedtek az átlagárak a használt autók piacán – kivéve az elektromos autók esetében.
A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, elmúlt év második hónapjához viszonyítva hogyan alakultak a 2025. februári autópiaci adatok.
A Használtautó.hu-n februári adatok alapján a hajtásláncok rangsorát magabiztosan a hagyományos hajtásláncú – benzines és dízeles – autók vezetik, azonban ha nem az összesített számokat, hanem a változás mértékét nézzük, sokkal árnyaltabb képet kapunk. Tavaly februárhoz képest idén 34,9%-kal nőtt elektromosok, és 7,3%-kal a hibridek után érdeklődők száma. Ezzel szemben a benzines autók iránti kereslet 5,4%-kal csökkent, a dízelek népszerűsége viszont csupán 1,3%-ot esett.
Átlagárakat vizsgálva egyedül elektromos autót vehetünk olcsóbban, mint tavaly ilyenkor, a hibrid, benzin- és dízelhajtású autók átlagára 2% – 3,5% között emelkedett.
„Tavaly februárhoz képest nagyot ugrott az alternatív hajtásláncok, tehát a hibrid (+7,3%) és elektromos autók (+34,9%) iránti érdeklődés mértéke. Ettől függetlenül a hagyományos hajtásláncokat sem kell félteni, ugyanis nagyon minimális visszaesés történt csupán. Az átlagárak tekintetében az elektromos autóké csak 7,5%-ot csökkent, míg a hibrideké növekedett 3%-kal”
– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
A Használtautó.hu-n meghirdetett autók átlagéletkora minimálisan növekedett, ez számokban kifejezve a benzines autók esetében 13,6, dízeleknél 12,3, elektromos autóknál 3,5 és hibrideknél pedig 4,3 évet jelent.
Kivitel szerinti bontásban a legnépszerűbbek továbbra is a ferdehátú autók, azonban idén a SUV-ok már megelőzték a kombikat, ugyanis a városi terepjárók iránt 10,2%-kal nőtt az érdeklődés, míg kombit 4,6%-kal kevesebben kerestek tavaly februárhoz képest.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
A Columbia Sportswear és az Intuitive Machines bővítette tudományos partnerségét az újabb Hold-misszióval
Az Intuitive Machines a Columbia két szabadalmaztatott technológiáját fogja alkalmazni, hogy megvédje a holdra szálló egységét az űrbeli szélsőséges hőmérsékletektől.
A Columbia Sportswear tovább teszteli innovatív technológiai határait az Intuitive Machines űrkutató vállalattal folytatott partnerségének bővítésével, a második történelmi holdra szállás előtt. A Columbia Omni-Heat™ Infinity és Omni-Shade™ Sun Deflector technológiái segítenek megvédeni a leszállóegységet az űrben és a Holdon uralkodó szélsőségesen hideg és forró hőmérséklettől. A Hold déli pólusát érintő küldetés célja, hogy megfúrják a felszínt annak érdekében, hogy a Holdon jeget találjanak, ami egy olyan tudományos mérföldkő, amelyet ebben a zord környezetben még soha nem kíséreltek meg.
A tavalyi sikeres IM-1 küldetést követően, amely a Columbia Omni-Heat Infinity szigetelési technológiáját alkalmazta, a Columbia és az Intuitive Machines szorosan együttműködtek olyan hőkezelő anyagok tervezésében és tesztelésében, amelyek teljes mértékben integrálják a Columbia Omni-Heat Infinity technológiáját, valamint egy további technológiát, az Omni-Shade Sun Deflector-t az IM-2 leszállóegységbe, az Athenába. Az Omni-Heat Infinity hővisszaverő szigetelés segít megvédeni a leszállóegység egyes részeit a fagyos hőmérséklettől, míg az Omni-Shade Sun Deflector technológia megvédi az Athena egyéb részeit a nap extrém hőjétől az űrben és a hold felszínén.
„Az IM-1 küldetés során bemutattuk az Omni-Heat Infinity technológiánk szigetelő erejét és tartósságát a leszállóegység védelme érdekében – ugyanazt a szigetelést, amelyet téli kabátjainkban és felszereléseinkben használunk. Miközben ünnepeltük ezt a történelmi pillanatot, tudtuk, hogy ez csak az első lépés a Columbia szabadalmaztatott innovációinak valódi potenciáljának felszabadításában,”
– mondta Dr. Haskell Beckham, a Columbia Sportswear innovációs alelnöke.
„Ezen tudományos partnerség révén képesek voltunk az anyag- és terméktesztelés határait a legvégsőkig kiterjeszteni amellett, hogy a világ néhány leginnovatívabb szabadtéri megoldásait nyújthassuk.”
Az Athena extrém hőségnek lesz kitéve a Nap miatt, miközben kísérleteket végez a holdfelszínen. A Columbia Omni-Shade Sun Deflector technológiája, egy szabadalmaztatott anyag, amelyet az emberek védelme érdekében fejlesztettek ki a nap intenzív hőjével szemben, beépítésre fog kerülni egy többrétegű szigetelő (MLI) takaróba, amely a leszállóegység felső fedélzetét borítja. A Columbia technológiája segít hűvösebben tartani a leszállóegységet a túlmelegedés megakadályozása érdekében, elterelve a napsugarakat az Athena létfontosságú akkumulátoraitól és avionikájától. A Földön az Omni-Shade Sun Deflector anyag számos meleg időjárásra szánt Columbia termékben megtalálható és titán-dioxidból készült visszaverő pontokat használ a nap forró sugarainak eltérítésére a testtől, ami mérsékli a hőfelhalmozódást, ezáltal hűvösebb érzetet biztosítva az embereknek a szabadban.
Ahogy az IM-1 küldetésnél is, a Columbia díjnyertes Omni-Heat Infinity technológiáját ismét használni fogják, ezúttal az Athena héliumtartályának szigetelésére, segítve annak védelmét a körülbelül +250° és -250° Fahrenheit (-121°C és -157°C) közötti hőmérsékletektől, miközben az Athena az űrön keresztül utazik, valamint a leszállóegység működési fázisa alatt a holdfelszínen.
„Büszkén csatlakozunk az Intuitive Machines-hez ezen a második történelmi Hold-misszión, támogatva az Egyesült Államok célját, hogy embereket juttassunk vissza a Holdra, és a mi mérnöki anyagainkat adjuk aküldetéshez”
– mondta Joe Boyle, a Columbia Sportswear márka elnöke.
„Az oregoni Portlandben lévő központunktól egészen a Hold felszínéig, magabiztosan állíthatjuk, hogy termékeink a legalaposabb tesztelésen mennek keresztül annak biztosítására, hogy megfeleljenek a legmagasabb szintű elvárásoknak is. Ez a partnerség lehetővé tette számunkra, hogy félelem nélkül kísérletezzünk és alkalmazzuk technológiáinkat a legextrémebb környezetekben, erősítve közös elkötelezettségünket az emberi felfedezés mellett a Földön és azon túl.”
A NASA kereskedelmi holdrakományok szolgáltatási (CLPS) kezdeményezésének részeként, amely a NASA Artemis holdfelfedezési erőfeszítéseinek kulcsfontosságú része, az Intuitive Machines IM-2 küldetése a holdi mobilitást, erőforrás-felderítést és a felszín alatti anyagokból származó illékony anyagok elemzését hivatott bemutatni. Ez kritikus lépés a Földön túli vízforrások felfedezése felé – amely kulcsfontosságú összetevője a fenntartható infrastruktúra kialakításának mind a Hold felszínén, mind az űrben.
Az IM-2 holdmisszió fellövése a NASA Kennedy Űrközpontjából történt és a küldetést élőben közvetítették a NASA TV-n és a https://www.intuitivemachines.com/im-2 oldalon.
„Az űr és a Föld egy innovációs ökoszisztéma részei, ahol az egyik területen elért haladás előrelendíti a másikat,”
– mondta Steve Altemus, az Intuitive Machines elnök-vezérigazgatója.
„A Columbia Sportswearrel kialakított partnerségünk folytatásával bizonyítjuk, hogy a kereskedelmi innováció áttörheti a mérnöki korlátokat, támogatva az új iparágakat a Holdon, miközben olyan technológiai előrelépéseket hajt végre, amelyek újraformálják a piacokat a Földön.”
A partnerségre vonatkozó nagyfelbontású képekért, videókért és további információkért a Columbia és az Intuitive Machines között, kérjük látogasson el ide.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Világszerte megnőtt az érdeklődés a biológiai megoldások iránt a mezőgazdaságba
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát
-
Mozgásban2 hét ago
Érdemes időben gondolni az abroncsok szezonális cseréjére – figyelmeztet a Hankook szakértője
-
Gazdaság2 hét ago
100 millió forintos támogatással segíti a Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítvány a közoktatási intézmények természettudományos fejlesztését
-
Zöld2 hét ago
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
-
Tippek2 hét ago
Ezek a legkecsegtetőbb pályák a mai fiataloknak
-
Tippek2 hét ago
Az európaiak 71%-a aggódik amiatt, hogy gyereke megrongálja telefonját
-
Gazdaság2 hét ago
A magyar befektetők több mint fele hatalmas lehetőséget hagy ki