Okoseszközök

Hollywood az otthonodban – Panasonic GZ2000

A Panasonic GZ2000 a hollywoodi szakemberek választása

A Panasonic által a „világ legmoziszerűbb élményét nyújtó TV-jeként” emlegetett GZ2000 55 colos verzióját volt lehetősége szerkesztőségünknek kipróbálni fél évvel a las vegasi CES bemutatóját követően. „Hollywood to your home” szlogenje nem véletlen, a készülék által előállított kép színeit maga Stefan Sonnenfeld hollywoodi színutómunka és fényelési szakember finomhangolta. A tévé ennek köszönhetően rendkívül színhelyes, illetve az sem mellékes, hogy rengeteg képprofil közül választhat a felhasználó, kiválók a betekintési szögek és a fényerő is, így a kép megjelenítését biztosan nem érheti panasz.

Professzionális szintű hangzás a professzinális OLED-panel mellé

A Technics által fejlesztett exkluzív hangrendszernek köszönhető hangzás sokkal jobb, mint a többi OLED tévéjé. A 3.0.2-es, Dolby Atmos támogatású hangrendszer remek hangzást biztosít, így lényegesen jobban szól, mint legtöbb vetélytársa, sőt akár azt is kijelenthetjük, hogy benne van minden idők legjobb hangminőségét produkáló televíziói között, így attól a kis szépséghibától is könnyedén eltekintettünk, hogy a készülék ezáltal egy picit vastagabb, mint a manapság megszokott ultra vékony OLED tévék.

Panasonic GZ2000

HCX PRO intelligens képfeldolgozó

A Panasonic kimagasló pontosságú és részletességű képalkotása mögött a HCX képfeldolgozó rendszer áll.

A hátlapon található négy HDMI-port, három USB, Ethernet mellett persze mondanunk sem kell, a vezeték nélküli csatlakozás, a wifi és a bluetooth is támogatott. A hangzást az elég ütős beépített 140 wattos rendszer adja, így a 3,5 milliméteres jackaljazat csak ráadás, ha valaki mégis mélynyomóval szeretné erősíteni a moziélményt.

A MyHomeScreen 4.0 rendszert nem találtuk olyan felhasználóbarátnak mint pl. az LG webOS rendszerét, de nem vitatható el, hogy  gyors, stabil, magyar nyelvű és bizonyos korlátok között személyre szabható menürendszerről beszélhetünk a GZ 2000 esetében.

Az okostévérendszert képező netes appok terén a legnépszerűbb alkalmazások jó része megtalálható, így például lehet Netflix, Amazon Prime vagy YouTube tartalmakat nézegetni, de néhány natív alkalmazás, mint például a Spotify vagy HBO GO fájón hiányzik. A bemenetek elhelyezése nem a legideálisabb videójátékra, valamint szerkesztőségünk hiányolta az AirPlay 2 és HDMI 2.1 támogatást is.

A GZ2000 nagyon jó választás, ha képminőségben a legjobbat keresi az ember, de ezért az élményért már az árat is megkérik, hiszen az 55 colos változat most kb. 900 000 forint körül kapható, míg a 65 colos változatért már kb. 1 200 000 forintot kérnek.

Panasonic GZ2000 méretek:

Panasonic GZ2000 55 méretek Panasonic GZ2000 65 méretek

További információ a Panasonic GZ2000 55 colos és Panasonic GZ2000 65 colos tévékről.

Termékspecifikáció:

Képminőség Kijelző Panel 4K ULTRA HD/OLED Professional Edition
Képernyőfelbontás 3840 (SZ) x 2160 (M)
Panel OLED Superb Motion Drive
Képbeállítások Dinamikus / Normál/Mozi / Valódi mozi / THX 4K (mozi / fényes helyiség) / Egyéni / Professzionális fotó / Professzionális1 / Professzionális2 (isfccc) / Sport / Játék / DolbyVision (élénk/fényes/sötét) Netflix-kalibrált
Ultra HD Premium*1 I
Több HDR támogatása*2 HDR10+/HDR10/HLG/DolbyVision/HLG Photo*15
HDR fényerő-kiemelő I
Dinamikus HDR hatás I
Kontraszt Verhetetlen kontraszt
Színtér Széles színspektrum
HCX Processor HCX PRO intelligens képfeldolgozó
Helyi fényerő-szabályozás
Adaptív fényerő-szabályozó
THX tanúsítvány*3 I
ISF mód I
Hangminőség Dolby Atmos I
Térhangzás Hangtérképzés
Hangszórókimenet 140 W (40 W × 2 + 20 W × 3)
Hangüzemmódok Standard/Zene/Beszéd/Stadion/Felhasználói
Intelligens szolgáltatások Okostévé my Home Screen 4.0
Beszédfelismerő asszisztens I
Hangutasítás I
Elektronikus programújság (EPG) I
Képernyőmenü nyelvei 27 nyelv*16
Digitális TV DVB-T/T2/DVB-S2/DVB-C
Iker tuner I
Beépített vezeték nélküli LAN I
Bárhol elérhető TV-adás*4 I
Házon belüli TV-közvetítés (DVB-IP) I (szerver/kliens)
Panasonic TV-távirányító alkalmazások Panasonic TV-távirányító alkalmazások I
Swipe & Share I
Webböngésző*5 I
Tükrözés I (egyszerű tükrözés)
Otthoni hálózat*6 I (szerver/kliens)
Bluetooth*7 I HID / HOGP (billentyűzet/egér) A2DP (hang be/ki)
Bluetooth hangkapcsolat*8 I
Otthoni IP-vezérlés I
Médialejátszó Médialejátszó I (2.0)*17
Támogatott formátumok AVI/HEVC/MKV/WMV/MP4/M4v/FLV/3GPP/VRO/VOB/TS/PS, MP3/AAC/WMA Pro/FLAC/Apple Lossless/WAV, JPEG/HLG PHOTO
Adatközvetítés Hbb TV
Teletextvétel 2000P
Rögzítés USB-merevlemezre*9 I (élő TV visszatekerésével)
Többablakos megjelenítés 2T PAP/PAT
HDAVI vezérlés I
Netflix-ajánlott TV I (KIEGÉSZÍTENDŐ)
Energiafogyasztási adatok Szállító védjegye Panasonic
Típusazonosító TX-55GZ2000E
Energiatakarékossági osztály B
Látható képátló 139 cm / 55 hüvelyk
Átlagos energiafogyasztás bekapcsolt módban*10 130 W
Éves energiafogyasztás*11 180 kWh
Áramfogyasztás készenléti állapotban 0,5 W
Áramfogyasztás kikapcsolt állapotban 0,3 W
Képernyőfelbontás 3840 (SZ) x 2160 (M)
Áramellátás AC 220 – 240 V, 50/60 Hz
Névleges teljesítmény 443 W
Térmegvilágítás-érzékelő (CATS) I
Csatlakozók Digitális jelvevő DVB-T/T2/DVB-S2/DVB-C
Analóg tuner I
HDMI HDMI*12 2 (oldalt), 2 (alul)
HDMI (4K 60/50p és HDCP2.2) 4
Támogatott funkciók Visszatérő hangcsatorna (2-es bemenet) HDMI2.1 automata kis késleltetésű mód
USB 3 (1 oldalt, 2 hátul; 1 db USB 3.0, 2 db USB 2.0)
Ethernet 1
CI (közös felület) 2 (CI Plus, 1.4 verzió, ECP)
SCART-csatlakozó
Kompozittal közös komponens videó bemenet 1 db. RCA csatlakozó (hátul)
Digitális audió kimenet (optikai) 1 (hátoldalt)
Fejhallgató-kimenet 1 (oldalsó, átváltható mélysugárzóra)
ÁLTALÁNOS Tartozék kiegészítő*13 TV-távirányító
Méretek (SZÉ x MA X MÉ) (TV állvány nélkül) 1225×761×78 mm
Méret (Szé×Ma×Mé) (állvánnyal)*14 1225×783×310 mm
Tömeg (állvány nélkül) 26,5 kg
Tömeg (állvánnyal) 33,0 kg
VESA-kompatibilis I
VESA-méretek 300×300 mm
Külső méret csomagolva (Szé×Ma×Mé) 1586×866×251 mm
Összsúly csomagolással 42,0 kg

Okoseszközök

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

one ui

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.

A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.

Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.

A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.

A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.

További információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss