Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés
Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.
A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.
“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül,hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”
– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.
A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok
Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.
Inkább podcastek, mint influenszerek
Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót. Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.
A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből
Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztályt. Ha a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.
55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek
A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával.
Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Kevesebb stressz és több szabadidő? Képzeljük el, hogy a segítség automatikusan érkezik, anélkül, hogy kérnünk kellene. A mobil AI korában arra koncentrálni, ami igazán számít nem álom, hanem valóság, amely hamarosan a Galaxy ökoszisztémában is elérhetővé válik.
A Samsung néhány héttel ezelőtt tette elérhetővé a One UI 7 bétaverzióját. Az AI-integrált operációs rendszerrel a vállalat egy új korszakot nyitott meg: az AI platform egyedülálló személyre szabási lehetőségekkel növeli a felhasználók mobilélményét.
A vállalat szemléletmódja az AI személyre szabása terén – az első AI telefon bevezetésétől kezdve, a készülékeken belüli mesterséges intelligencia folyamatos fejlesztéséig – az, hogy ne kössön kompromisszumot az adatvédelem kérdésében. A cél, hogy a felhasználók kihasználhassák az AI mobil előnyeit, amely alaposan ismeri az igényeiket és támogatja őket. Olyan készülékekre van szükségük, amelyek életstílusukhoz igazodnak, növelik hatékonyságukat és segítenek megküzdeni a mindennapi akadályokkal, mindezt a személyes adatokkal való visszaélés veszélye nélkül.
Fejlesztések az adatvédelem érdekében
A Galaxy S széria következő okostelefonjai megjelenését megelőlegezve a Samsung nemcsak több személyre szabási lehetőséget, hanem nagyobb biztonságot is kínál a Galaxy-felhasználóknak. A vállalat ennek érdekében hozta létre a Personal Data Engine-t, egy olyan erőteljes adatvédelmi fejlesztést, amely biztosítja a személyes adatok készülékeken és alkalmazásokon átívelő védelmét.
A személyre vonatkozó adatokat a Knox Vault által kezelt titkosítási kulcs védi gondosan egy biztonságos tárhelyen. Ez ugyanaz a megbízható felület, amelyet az okostelefonon tárolt legbizalmasabb információk, például a biometrikus adatok védelmére használnak. A kiterjedt védelem érdekében a posztkvantum-kriptográfia a jövőben is biztosítja az adatok biztonságát a növekvő kvantumszámítási fenyegetésekkel szemben.
Now Bar
A Samsung még több egyedi mobilélményt kínál a Galaxy-val. A One UI 7 egyik legmeghatározóbb eleme a Now Bar, amely újraértelmezi a személyre szabhatóságot azáltal, hogy a mindennapi műveleteket és a leggyakrabban használt alkalmazásokat egyszerűen illeszti a zárolt képernyőhöz. Ezáltal egy olyan felület jön létre, ahol a felhasználó egy helyen vezérelheti a szórakozását, lemérheti egyéni csúcsidejét az edzésen, útvonaltervet kaphat a következő találkozójához, vagy idegen nyelveken kommunikálhat.
Az új fejlesztések sokoldalú élményekhez biztosítanak hozzáférést. A telefon pedig nem csupán értesítéseket küldhet a tulajdonosának, hanem az életstílusát is támogathatja. Például, ha koreai Szöulból a kaliforniai San Joséba tartó utazáshoz csomagol, a telefon készülődés közben felajánlja, hogy a gyorsabb hozzáférés érdekében hozzon létre egy mappát a legfontosabb alkalmazásokkal. A készülék értesítést küldhet, ha ideje elindulnia a reptérre, hogy ne késse le járatát. Emellett összeállít egy utazási lejátszási listát, hogy megalapozza a hangulatot a hosszú repülőútra. Az időjárás-előrejelzést egyetlen mozdulattal elérheti, nem kell interneten keresgélnie vagy különböző alkalmazásokat megnéznie. A telefon képes az utazás szinte bármely pillanatát megörökíteni, és segít újra átélni a legfontosabb történéseket.
A Galaxy AI akár egész nap tájékoztathatja, személyre szabott, megvalósítható tippekkel és ajánlásokkal ösztönözheti a felhasználót. Újszerű személyre szabás és megbízható adatvédelem. Ez a Galaxy AI fejlesztésének következő lépcsőfoka.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A mesterséges intelligencia új életre keltheti a kedvenc karácsonyi filmjeinket.
A Samsung okostévéken elérhető AI alapú funkciók most a régi klasszikusokat még részletgazdagabbá és tisztábbá varázsolhatják, hogy a jól ismert ünnepi történeteket rendkívüli minőségben élvezhessük.
Az ünnepek közeledtével előkerülnek azok a filmklasszikusok, amelyek megidézik számunkra az igazi karácsonyi hangulatot, ezért évről-évre szívesen újranézzük őket. De mi lenne, ha idén nemcsak a nosztalgiának adnánk teret, hanem a régi kedvenceinket egy új, izgalmas szemszögből ismernénk meg?
A Samsung TV-k 8K AI Felskálázás Pro funkciója a tartalmakat 8K minőséghez közelítő részletességgel és tisztasággal jelenítheti meg, így kedvenc karácsonyi filmjeink minden részletét kiemelkedő minőségben élvezhetjük, a ragyogóan csillogó égősoroktól, a hópihékig. Az intelligens technológia folyamatosan javítja a felbontást, így minden jelenet kristálytiszta és részletgazdag lehet. Nemcsak a képminőségen javíthatunk, hanem az akciók is élvezetesebbek lehetnek: az AI Mozgásjavító Pro funkciónak köszönhetően a gyors jelenetek – például a pórul járt betörők találkozása a szellemes csapdákkal – most tisztábban és simábban jelenhetnek meg.
Az AI-alapú Relumino mód egy vizuális segéd, amely dinamikusan kiemeli a képernyőn megjelenő elemek kontúrjait, a kontrasztot és a színeket, így a tartalmak tisztábbá válhatnak, ezzel javítva a láthatóságon, így senkinek sem kell kimaradni a közös filmnézésből, együtt varázsolhatják el a karácsonyi kalandok az egész családot.
Az AI hangtechnológiának köszönhetően az új Adaptív hangerőszabályozás Pro funkció kiemeli az emberi beszédet a háttérzajból, így minden szó tisztán és érthetően hallható, míg az Adaptív hangzás Pro technológia intelligensen igazítja a hangot a tartalomhoz és a szoba akusztikájához, így garantálva a valósághű, részletgazdag hangzásvilágot, amely minden jelenetet még magával ragadóbbá tesz.
A Samsung AI alapú funkciói nem csupán a képernyőt, hanem az egész ünnepi hangulatot is új életre kelthetik, így, a technológia és a klasszikus filmek tökéletes harmóniájával, idén a karácsony valódi varázsát élhetjük át – még részletgazdagabban, még tisztábban, mint valaha, így biztosítva az élményt, amit még a Grincs sem lophat el.
A Samsung tévékkel és funkciókkal kapcsolatos további információ a Samsung weboldalán érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az LG megnyitja a ThinQ API-t az okosotthonok fejlődése érdekében
Az LG Electronics (LG) teljesen nyílttá tette LG ThinQ elnevezésű okosotthon-platformjának alkalmazásprogramozási felületét, így a fejlesztők mostantól könnyen alakíthatnak ki egyedi ökoszisztémákat az LG készülékeivel.
Az LG elindította a Smart Solution API fejlesztői weboldalt (smartsolution.developer.lge.com), amellyel hivatalosan is nyílttá tette az LG ThinQ alkalmazásprogramozási felületetét. Az API egyfajta digitális csatlakozóként működik, amely lehetővé teszi a különböző szoftverek számára, hogy egymás funkcióihoz zökkenőmentesen hozzáférhessenek. A nyílt API ezáltal lehetőséget biztosít a fejlesztők számára, hogy az LG mesterségesintelligencia-alapú készülékeinek különféle funkcióit beépítsék saját alkalmazásaikba vagy rendszereikbe, ezzel továbbfejlesztve szolgáltatásaikat.
Az LG ThinQ API két kategóriára oszlik: a ThinQ API az egyéni felhasználóknak, míg a ThinQ Business API a vállalati partnereknek szól. A ThinQ API lehetővé teszi az otthonokban vagy épületekben telepített LG-eszközök távvezérlését, valamint megkönnyíti a különböző platformokkal való integrációt.
Az egyéni felhasználók számára a ThinQ API lehetővé teszi az LG ThinQ alkalmazásban regisztrált, mesterséges intelligenciát alkalmazó készülékek vezérlését és felügyeletét különböző okosotthon-platformokról. A ThinQ API használatával bárki könnyedén létrehozhat egy személyre szabott okosotthont, amely illeszkedik életstílusához.. A Home Assistant globális okosotthon-platform felhasználói például már 26 féle mesterséges intelligencia alapú LG készüléket, köztük hűtőszekrényeket és mosógépeket is csatlakoztathatnak és vezérelhetnek meglévő okosotthon környezetükben. A Home Assistant egy nyílt, közösségi platform, amelynek világszerte mintegy egymillió felhasználója van. A közösség együtt fejleszt különböző okosotthon-funkciókat, például eszközautomatizálást, vagy különböző funkciók bővítését.
Az LG felvásárolta az Athom nevű, kiterjedt IoT-eszközcsatlakozási lehetőségeiről ismert, okosotthon-rendszereket fejlesztő vállalatot, hogy ezáltal felgyorsítsa a külső termékek és szolgáltatások integrálását saját ThinQ platformjába. Az Athom Homey nevű okosotthon-hubja jelenleg több mint 50 000 különböző készülék összekapcsolására képes. A társaság alkalmazásboltja mintegy 1000 applikációt tartalmaz, amelyek olyan globális márkák termékeit és szolgáltatásait kapcsolják össze és vezérlik, mint például a Philips vagy az Aqara. Az LG célja, hogy az Athom kiterjedt nyílt ökoszisztémáját és az IoT-eszközök csatlakoztathatóságát integrálja saját ThinQ On AI hub okosotthon-rendszerébe. A társaság tervei szerint ezáltal egy olyan mesterségesintelligencia-alapú okosotthon jöhet létre, amiben a generatív AI jobban megérti az ügyfelek igényeit és optimális megoldásokat kínálhat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!