Connect with us

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb házimozi-innovációját, az LG MAGNIT Active Micro LED kijelzőt, amely aktív mátrix technológiát alkalmaz az egyes pixelek rendkívül precíz vezérléséhez.

Az újgenerációs modell kivételes képélességet, kontrasztot és mélységet kínál, újraértelmezve a prémium otthoni szórakozás élményét.

A készülék október 21-étől már kapható Dél-Koreában, később pedig a fontosabb nemzetközi piacokon, köztük Észak-Amerikában is elérhető lesz, 2025 év végétől pedig már az LG budapesti székházában is megtekinthető lesz.

Az LG prémium MAGNIT termékcsaládjának tagjaként érkező MAGNIT Active Micro LED 136 hüvelykes (azaz nagyjából 3 méter széles és 1,7 méter magas) méretével, 4K (3840 × 2160 pixel) felbontású kijelzőjével és rendkívüli, 1 000 000:1 kontrasztarányával magával ragadó és valósághű látványvilágot ígér.

Az aktív mátrix technológia integrálásával az új, Micro LED kijelző minden egyes pixele önálló fényforrásként funkcionál. A hagyományos, soronként és oszloponként vezérelt passzív mátrix rendszerekkel szemben az LG aktív mátrix megoldása minden pixelt önállóan vezérel, ezzel pedig részletes, páratlan képminőséget eredményez.

Az LG saját fejlesztésű felületkezelési technológiája mélyebb feketét biztosít, és minimalizálja a külső fény hatását a megjelenített képre, így a színek mindig pontosan jelennek meg. A precízen illeszkedő moduláris kialakítás csökkenti a panelek közötti távolságot, így az eredmény egy egybefüggő, vibrálásmentes képfelület, ami hosszabb ideig is kényelmes a szemnek.

A kijelző két oldalába épített hangsugárzók 4.2 csatornás térhatású hangzást biztosítanak, összesen 100 W teljesítménnyel. A kijelző támogatja a nagy felbontású audiojelek veszteségmentes lejátszását (eARC), így a felhasználók otthonuk kényelmében is gazdag, moziszerű hangzást élvezhetnek.

A kijelzőben az LG legújabb, 6. generációs α9 AI processzora dolgozik, amely mesterséges intelligencia segítségével elemzi a bejövő jelet és úgy optimalizálja az egyes jeleneteket, hogy pontosan azt láthassuk, amit az alkotók eredetileg elképzeltek. Emellett csökkenti a zajt, növeli az élességet, valamint felismeri az arcokat, objektumokat, szövegeket és különféle háttérelemeket, hogy azokat kiemelve természetesebb, részletgazdagabb és élethűbb megjelenítést generáljon. Az akár 144 Hz-es képfrissítési rátával pedig a mozgás mindig folyékony, de elmosódásmentes marad, így a kijelző a gyors reflexeket igénylő játékokhoz és dinamikus sporttartalmakhoz is ideális.

A kijelzőn az LG saját okostévé-rendszere, a webOS fut, amelyen a felhasználók kényelmesen elérik az LG Channelst — a vállalat ingyenes tévészolgáltatását —, valamint más streaming és gaming tartalmakat. Azok pedig, akik előfizetnek az LG Gallery+ szolgáltatásra, híres festmények és illusztrációk között válogathatnak, amikkel bármikor feldobhatják otthonukat. Az új MAGNIT az AirPlay 2-t és a Miracastot is támogatja, ezzel megkönnyítve a képernyőmegosztást iOS- és Android-eszközökről.

Az LG MAGNIT Active Micro LED a beépített Dolby Vision funkcióval még káprázatosabb színeket, nagyobb kontrasztot, és részletgazdagabb megjelenítést kínál. A termék megkapta a TÜV Rheinland Color Consistency Wide Viewing tanúsítványát is, amely azt igazolja, hogy még ekkora képernyőmérettel, és széles betekintési szög esetén is konzisztensek maradnak a színek.

A termék megfelel az Egyesült Államok Szövetségi Hírközlési Bizottsága (FCC) lakossági környezetre vonatkozó elektromágneses kompatibilitási előírásainak, és a British Standards Institution által végzett éghetőségi vizsgálaton 2. osztályú (Class 2) tanúsítványt szerzett, ami igazolja, hogy otthoni és beltéri felhasználásra alkalmas.

A tervek szerint az LG a terméket egy teljes mértékben skálázható videófal-megoldássá fogja alakítani, tovább erősítve ezzel a vállalat jelenlétét a B2B piacon.

„Lenyűgöző, teljes falat betöltő méretével, életteli színeivel és elképesztő nagyfelbontású részletességével az új LG MAGNIT Active Micro LED valódi mozivá változtatja az otthonokat, ezzel pedig páratlan élményt nyújt”

— mondta Park Hyoung-sei, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának elnöke.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Így nyerhetsz inspirációt álmaid edzőterméhez

A világ vezető olasz fitneszmárkája olyan innovatív digitális eszközt ad partnerei kezébe, amellyel látványos és inspiráló formában kezdhetnek bele edzőtermük megtervezésébe, legyen szó akár vállalati, akár otthoni felhasználásról.

„A Technogym élen jár a digitális újításokban, amelyek egyfelől egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik a fitneszgépek használatát, másfelől pedig optimalizálják az edzéseket, sőt még magasabb szintre emelik azokat. Legújabb digitális megoldásunk az elképzelések megtervezésében és vizualizációjában segíti ügyfeleinket”

– hangsúlyozta Szekosán Anett, a Technogym marketing menedzsere.

Az új digitális eszközzel – amely a Technogym weboldalán bárki számára elérhető – könnyedén megtervezhető egy edzőterem, vagy akár egy kisebb edzősarok. Mivel számos helyiségforma, méret és funkció áll rendelkezésre ebben a tervezőben, így mindenki a saját igényei és elképzelései alapján alakíthatja ki álmai edzőtermét.

„A tervező teljesen felhasználóbarát, ugyanakkor minden fontos technikai adattal fel van vértezve. Ennek köszönhetően nemcsak professzionális, hanem akár a kísérletező kedvű, otthoni felhasználási lehetőségeket keresők is kipróbálhatják”

– tette hozzá Szekosán Anett.

A tervezőben nemcsak a Technogym gépei érhetők el, hanem akár ablakokat, oszlopokat, asztalokat és szekrényeket is beilleszthetnek a felhasználók edzőtermükbe a digitális térben. Sőt, olyan fontos paraméterek is megadhatók, mint a falak vastagsága vagy a belmagasság.

A Technogym tervezőprogramja segít megtalálni az igényeknek leginkább megfelelő elrendezést, hogy a születőfélben lévő edzőtermek a lehető legjobban megfeleljenek az elvárásoknak. Ebben a digitális tervezőben a felhasználók 3D-ben láthatják terveiket, ami ugyancsak hozzájárul a minél optimálisabb megvalósításhoz.

Az olasz márka immár több mint 40 éves fennállása alatt a design és az innováció úttörőjévé vált a fitneszpiacon. A Technogym filozófiájának fontos része, hogy termékei szervesen illeszkedjenek a különféle enteriőrökbe.

„A wellbeing elképzelés szerves része, hogy az edzéshez használt eszközök harmóniában legyenek a belsőépítészeti megoldásokkal. A vizuális összhang kellemes érzetet kelt, ami tökéletes keretet teremt a mozgáshoz és a feltöltődéshez”

– árulta el a Technogym marketing menedzsere.

Az olasz márka újdonságával tehát már a tervezési fázisban pontos képet kaphatnak a felhasználók arról, hogy egyes gépek hogyan illeszkednek a térbe, illetve hogy milyen elrendezéssel érhető el a leghatékonyabb felhasználás.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A párizsi Pompidou Központ tárlatának képei is bekerülnek a Samsung Art Store gyűjteményébe

Miközben a Pompidou Központ egy páratlan léptékű felújításra készül, történelmi jelentőségű együttműködést jelentett be a Samsung Art Store-ral is.

A gyűjtemény 25 remekműve kerülhet be világszerte az emberek otthonaiba. 2025 novemberétől a Samsung Art TV-k képernyőjére is megérkeznek a több mint egy évszázad művészeti innovációját felölelő, gondosan összeválogatott sorozat darabjai – Brancusitól egészen Pollockig.

A válogatásban olyan kiemelt remekművek szerepelnek, mint Frida Kahlo A keret (The Frame – 1938), Waszilij Kandinszkij Sárga-Vörös-Kék (Get-Rot-Blau – 1925), Piet Mondrian New York City (1942) és Henri Matisse A király szomorúsága (La Tristesse du Roi – 1952) című alkotásai. A listát tovább gazdagítják Marc Chagall, Joan Miró, Yves Klein és Peter Doig munkái. Ez a gyűjtemény több mint 100 év művészettörténetét mutatja be, hűen tükrözve a Pompidou Központ szerepét a modern művészet világában.

„A Pompidou Központ a kezdetektől a művészet és az innováció találkozási pontja – nyilatkozta Gaële de Medeiros, a Pompidou Központ nemzetközi és gazdasági fejlesztési vezetője. – Ennek az együttműködésnek köszönhetően a gyűjteményünk azokban az években is látható, megosztható és élvezhető marad, amikor a bemutatótereink átalakulnak.”

A Samsung célja, hogy a világszínvonalú műalkotásokat a múzeumok falain túl is elérhetővé tegye, ennek a törekvésnek kiváló példája ez az együttműködés is. A vállalat technológiájának köszönhetően a felhasználók digitális vászonná alakíthatják a képernyőiket, és akár az otthonukban is összeállíthatják saját művészeti kollekciójukat.

„A művészet ereje akkor sem vész el, ha egyes ajtók bezárulnak, mert mindig új utakat talál – mondta el Daria Greene, a Samsung tartalom- és kurátori vezetője. – A The Frame révén ezek a művek képesek túlnőni a földrajzi korlátokon, és arra ösztönözni az embereket, hogy a modern művészetet a mindennapjaik részévé tegyék.”

A Samsung Art Store folyamatosan bővülő múzeumi partnerei – köztük a Met, a Tate, a MoMA és a Musée d’Orsay – mellé most a Pompidou Központ gyűjteménye is bekerül. Az együttműködés így még közelebb hozza a művészetet a felhasználók hétköznapjaihoz.

Exkluzív műalkotások a Samsung tévéken

A Samsung Art Store a vállalat 2025-ös Art tévéin elérhető, köztük a The Frame és The Frame Pro készülékeken, így a világ élvonalbeli művészeinek, múzeumjainak és galériáinak műalkotásai még könnyebben hozzáférhetők.

A Samsung legfejlettebb The Frame Pro művészeti tévéje továbbfejlesztett Neo QLED képernyővel érhető el, amely élénkebb színeket, élesebb kontrasztokat és mélyebb feketéket jelenít meg. A vezeték nélküli One Connect Box zökkenőmentes telepítést tesz lehetővé, így a felhasználók – akár 9 méter távolságig – elrejthetik a kábeleket, és csodálhatják a tévé galériákat idéző képeit. A matt kijelző tükröződésmentes bevonattal rendelkezik, amelynek köszönhetően a műalkotások élethűnek hathatnak, és rugalmasan – a kerettől a méretig – testreszabhatók, így a készülék dekorációs elemként illeszkedhet bármely belső térbe.

A Samsung az Art Store elérhetőségét idén kiterjesztette az egyes Neo QLED 8K, Neo QLED 4K és QLED sorozatokra is. Ezzel újabb lehetőségeket biztosít a felhasználóknak arra, hogy a művészetet közvetlenül az otthonukban élvezhessék.

További információk a https://www.samsung.com/hu/support/tv-audio-video/how-to-use-art-store/.  weboldalon érhetők el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss