Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés
Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.
A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.
“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül,hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”
– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.
A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok
Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.
Inkább podcastek, mint influenszerek
Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót. Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.
A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből
Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztályt. Ha a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.
55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek
A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Samsung Smart Forward frissítések az otthoni készülékek továbbfejlesztéséért, jövőbiztosságáért és biztonságáért
A Samsung bemutatta, milyen új funkciókat kínál a Smart Forward, a kompatibilis Samsung háztartási készülékek hálózaton keresztüli frissítéseivel, amelyeket az év második felében vezetnek be.
A Smart Forward frissítések célja, hogy új életre keltsék a meglévő eszközöket – új funkciókkal, jövőbiztos megoldásokkal továbbfejlesztve.
„A többéves kutatás-fejlesztésünk után vezetjük be világszerte a Smart Forward frissítéseket a korábban megjelent készülékeinkhez – mondta Miyoung Yoo, a Samsung szoftverfejlesztési csoportjának vezetője és a digitális készülékekkel foglalkozó üzletágának alelnöke. – A Smart Forward által biztosított, kibővített funkcióknak, a meghosszabbított élettartamnak és a fokozott biztonságnak köszönhetően az okosotthon-élmény valóban a jövőbe mutat.”
Az új funkciók megváltoztathatják a konyhai élményeket
A Smart Forward frissítések számos új funkciót vezetnek be, amelyek célja, hogy új szintre emeljék a felhasználói élményt és a készülékek teljesítményét. A Family Hub™ hűtőszekrényen található az érintőképernyős panel, amely az ételek kezelését, a szórakozást és a kommunikációt szolgálja, és a frissítések után majd Quick Share adatátvitellel, Buds Auto Switch és Fridge Call (Hűtőszekrény hívás) funkciókkal fog gazdagodni, amelyek tovább erősítik a csatlakoztathatóságot és a zökkenőmentes használatot.
A Quick Share minden eddiginél egyszerűbbé teszi az emlékek és a receptek megosztását a konyhában, mivel a felhasználók néhány kattintással gyorsan, közvetlenül a mobileszközükről küldhetnek fényképeket a Family Hub™ kijelzőjére. Amikor a felhasználók a Galaxy Buds készüléküket a Family Hub™-hoz csatlakoztatják, hogy zenét hallgassanak vagy főzéssel kapcsolatos videókat nézzenek, a Buds Auto Switch funkció lehetővé teszi, hogy egyszerűen átválthassanak a mobileszközükre a bejövő hívások fogadásához, majd vissza, amikor a hívás befejeződik.
Végezetül a felhasználók a Fridge Call segítségével közvetlenül a Family Hub™ saját mikrofonjának és hangszórójának használatával fogadhatnak telefonhívásokat, így nem kell átmenniük egy másik szobába, hogy megkeressék a telefonjukat. Ez különösen akkor jelenthet segítséget, ha a felhasználók keze tele van főzés, mosogatás vagy takarítás közben: ezzel a funkcióval könnyebbé válik a multitasking, és továbbra is vonalban maradhatnak. Ezek az új funkciók nemcsak az új modellekben, hanem a 2017-től gyártott, Family Hub™ funkcióval ellátott hűtőszekrényekben is elérhetőek lesznek.
A Gyors távirányító (Quick Remote), egy olyan kiegészítő funkció, amellyel a felhasználók mobiltelefonja a csatlakoztatott Samsung készülékek távirányítójává válik. Ezt a 2023-tól gyártott hűtőszekrényekre is kiterjesztik, függetlenül attól, hogy azok tartalmaznak-e Family Hub™ kijelzőt vagy sem, illetve a szintén 2023-tól gyártott mosógépek és légkondicionálók is megkapják ezt a funkciót. A felhasználóknak elegendő mindössze a SmartThings-hez csatlakozó készülék közelébe menni, ekkor megjelenik a Galaxy telefonjuk képernyőjén az adott eszköz távirányító menüje. Ez a gördülékeny összekapcsolódás biztosítja, hogy a felhasználók könnyedén irányítsák otthonukat.
Biztonságosabb használat és energiahatékonyság
A biztonság és az energiahatékonyság jegyében a Samsung frissítéseket vezet be a régebbi modellekhez, többek között a 2021-ig visszamenőleg gyártott hűtőszekrényekre is, hogy a termékek a legfrissebb biztonsági követelményeknek is megfelelhessenek. Egy esetleges áramkimaradás, majd az áramellátás újraindulása után a hűtőszekrények észlelik, és a SmartThings alkalmazáson keresztül értesítik a felhasználókat arról, ha a belső hőmérséklet megemelkedett. Ez plusz óvintézkedést jelent, mivel felhívja a felhasználók figyelmét a tárolt élelmiszerek frissességét befolyásoló tényezőkre.
Emellett a felhasználók mostantól különböző csengőhangokat választhatnak a nyitott ajtóra figyelmeztető értesítésekhez, ezáltal még szélesebb körben ellenőrizhetik készülékük beállításait. Továbbá, a jégkészítő működését az alvó üzemmóddal éjszakára szüneteltethetik, ezzel megőrizhetik otthonuk nyugalmát, és megkímélhetik magukat a jég zavaró zörgésétől.
A Samsung mosogatógépek optimális ütemezéssel egészülnek ki, amely késlelteti a készülékek indítását, hogy azok ne a csúcsidőszakokban dolgozzanak, amikor a legnagyobb az energiafogyasztás vagy a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a funkció segíthet a felhasználóknak az energiaköltségek optimalizálásában.
A Samsung a készülékek funkcionalitásának és teljesítményének folyamatos fejlesztésével biztosítja, hogy a felhasználóknak ne kelljen aggódniuk amiatt, hogy készülékeik elavulnak. Ez a megközelítés nemcsak az ügyfelek beruházásait védi, hanem összhangban van a vállalat azon törekvéseivel is, hogy csökkentse a rendszeres cserék szükségességét.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Légbuborékos fóliával bevont kocsmával lepte meg a focirajongókat Barcelonában a HONOR
A világ első légbuborékos fóliával bevont kocsmája biztonságban tartja a szurkolókat és telefonjaikat, mivel a kutatások szerint a sportesemények kockázatos környezetet jelentenek a készülékek számára.
Barcelonában megdöbbenhettek a futballrajongók, amikor egy népszerű sportbárt pukkanós fóliába csomagoltak azért, hogy a jelenlévő szenvedélyes szurkolók nyugodtan nézhessék a Barcelona-Bayern München Bajnokok Ligája összecsapást anélkül, hogy attól kellett volna tartaniuk: a lelkes ünneplés közben tönkremegy a telefonjuk.
A kocsma átalakításának apropóját az adta, hogy a kocsmák és bárok a meccsnézések legnépszerűbb helyszínei közé tartoznak, egy új kutatás szerint a futballmeccsek alatti ünneplésnek sokszor komoly ára van.
A HONOR által 1000 felnőtt körében végzett felmérés szerint a futballfanok 70 százaléka szenvedélyes szurkolónak vallja magát, és 81 százalékuk elismerte, hogy elragadtatja magát az izgalomtól. És amikor az izgalom szintje az egekbe szökik, minden második megkérdezett eldobja vagy elejti a holmiját a pillanat hevében.
Mindez rengeteg futballal kapcsolatos gondhoz vezet már: a szurkolók bevallása szerint okoztak már kárt azzal, hogy italt öntöttek a telefonjukra, vagy egy-egy futballmeccs utáni ünneplés során elvesztették tárgyaikat, például a napszemüvegüket vagy akár a ruhájukat is.
De a telefonok összetörése sem ritka ilyenkor. Ezek a meccsek nézése során bekövetkező gyakori balesetek rávilágítanak a tartósabb technológia iránti igényre. Azok a szerencsés rajongók, akik ellátogattak a buborékba csomagolt Sonara Sports Bárba, megtapasztalhatták a tartós készülékek jövőjét miután bejutottak a Magic V3IP területére. Ebben az exkluzív zónában megismerhették az új HONOR Magic V3-at és annak rendkívüli tartósságát.
A HONOR Magic V3 strapabíró váza a repülőgépipari minőségű szálakkal akár 40-szeresére növeli az ütésállóságot, míg a HONOR Super Steel Hinge könnyű, mégis erős gerincet alkot. A készülék a teljes 90 percet és a hosszabbítást is kibírja a legizgalmasabb meccsek során.
Nem csoda persze, hogy a sportesemények alatt a telefonok sérüléseket szenvedhetnek el, ugyanis a szurkolóknak számos indoka van arra, hogy kézben tartsák eszközeiket: az eredmények megtekintésétől (49%) és a közösségi média állapotfrissítésein át (25%) egészen a barátoknak/családtagoknak szóló üzenetekig (41%) és a fényképezésig (33%).
Persze néha a meccs okozta érzelmek minden mást felülírnak – a megkérdezettek 60 százaléka elismerte, hogy nem is törődött az ünnepléssel kapcsolatos veszélyekkel és azok negatív következményeivel, mivel a csapat gólja miatti érzelmek felülírtak mindent.
„Úgy tűnik, hogy a szurkolók úgy gondolják, hogy a meccs ideje alatt minden kockázat megéri, hogy a kedvenc csapat gólt lőjön. Örömmel segítünk a szenvedélyes futballrajongóknak, hogy élvezhessék a nagy meccset, miközben biztonságban tarthatják telefonjukat, hiszen nem minden telefon egyforma”
– mondta Avikar Jolly, a HONOR EUROPE CMO-ja.
„A HONOR Magic V3 a kiváló tartósságot lenyűgöző vékonysággal és könnyedséggel ötvözi, az összecsukható kijelzővel pedig a telefon, a táblagép és a laptop helyettesítésére is tökéletes készüléket kapunk. Kezdődhet a játék!”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Megreformálta kedvezményrendszerét a Yettel, az ügyfelek nyernek vele
A Yettel lakossági ügyfelei jelentős szabadságot kapnak a kedvezmények eléréséhez szükséges szolgáltatások összeállításában, mindezt erre vállalt hűségidő nélkül.
Bár a szolgáltatáscsomagok – tévé, internet, telefon összecsomagolása – már régóta elterjedtek a hazai piacon, a Yettel most egy új megközelítéssel érkezik: a szolgáltató ügyfelei mától szabadságot kapnak a kedvezmények eléréséhez szükséges szolgáltatások összeállításában, azt erre vállalt hűségidő nélkül érhetik el.
Az elmúlt két évtizedben a lakossági távközlési piac szerkezete jelentősen átalakult. A magyar háztartások egyre többféle digitális eszközt használnak, már a nagyszülői korosztály is online, és az új generáció digitális nyitottsága nem kérdés, hanem az életvitel alapvető része. A 2023-as Magyar Infokommunikációs Jelentés[1] szerint a háztartások 94 százaléka nem csak egyetlen távközlési szolgáltatást vesz igénybe, a legnagyobb arányban (38,1%) mind a négyet – azaz mobiltelefont, internetet, televíziót és fix vonalas telefont.
Rugalmasság a kedvezménycsomag elemeinek összeállításában
A kedvezményért együtt kínált szolgáltatások ugyanakkor jellemzően „előre csomagoltak”, és a fogyasztó hiába szeretné saját igényei szerint összeállítani annak összetevőit, erre csak korlátozottan van lehetőség, és sokszor olyan dolgokért is fizetnie kell, amire nincs is szüksége. A Yettel figyelembe veszi az ügyfelek igényeit és október 22-től egy új koncepciót vezet be: a Yettel Full szolgáltatáscsomagban akár 30% havidíjkedvezmény érvényesíthető lakossági Prime, vagy OtthonNet előfizetésre, de a csomaghoz hozzáadható TV vagy streamingszolgáltatás is. Ezek tehát azok a szolgáltatások, amik a kedvezménycsomagot alkothatják. A Yettel Full szolgáltatáscsomag esetében nem kötelező, hogy mind a három szolgáltatástípus – mobilelőfizetés, TV és otthoni internet – szerepeljen a csomagban, sőt a szolgáltatások bármely kombinációjával, már 2 előfizetéssel elérhető a kedvezmény; akár 2 mobilelőfizetéssel (bármely Yettel Prime-mal), vagy akár 2 otthoni internettel (bármely OtthonNettel). A csomag alkotóeleme lehet tehát a 15% kedvezménnyel választható Yettel TV is (kivéve Yettel TV XS csomag), sőt, ha az ügyfelek inkább streaminget néznek, a csomagban lévő Max előfizetésekre is 15% havidíjkedvezmény jár. A Yettel Full további előnye még, hogy nincsen a kedvezménycsomagra vonatkozó hűségidő és egy csomagban lévő mobilelőfizetések belföldön ingyen hívhatják egymást. A Yettel Full csomag kedvezménye mindaddig igénybe vehető, amíg az adott számlázási azonosítón a Prime és az OtthonNet tarifák közül legalább található és a számlázási azonosítón az adott számlázási ciklusban egyetlen szolgáltatás sincs felfüggesztve.
„Megnéztük a piacot és kutattuk az ügyfeleink igényeit, elegük van a felesleges kiadásokból, a mi ajánlatunk erre fókuszál. Ahogyan egy épületben lakunk, de a lakásaink különbözőek, ugyanez a helyzet a net, TV és mobilozási szokások terén is. A Yettel Full éppen ilyen kifinomultsággal, az emberek egyedi igényeihez próbál igazodni, rugalmasan alakítható a tartalma. Ügyfeleink már 2 Yettel termékkel is érzékelhető kedvezményt érhetnek el, több szolgáltatás bevonása – akár több előfizetés hozzáadásával – pedig nagyobb rendszeres kedvezményt, akár havonta 30% megtakarítást jelent”
– mondta Szafonov Olga, a Yettel Magyarország lakossági kereskedelmi igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!