Egyéb kategória
Kiskedvenceink és a technológia
A Samsung Életünk a házi kedvencekkel címmel megjelent tanulmánya bemutatja milyen technológiai preferenciákat részesítenek előnyben azok az európaiak, akik kiskedvenceikkel osztják meg otthonukat.
A téma kapcsán végzett kutatás során a megkérdezettek több mint fele (56%) vélte úgy, hogy a technológia segíthet a háziállatok közérzetének javításában, valamint aktívan tartásában, míg 52%-uk szerint nem csak egészségükre lehet jó hatással, de a szeparációs szorongás csökkentésében is szerepet játszhat.
A felmérés azt mutatja, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik az „állatbarát” technológiák iránt. A megkérdezettek több mint fele (52%) úgy gondolja az állatbarát technológiának is alapvetőnek kell lennie az okosotthonokhoz kapcsolódó eszközök és szolgáltatások esetében.
Az eredmények alapján, az európai háztartásokban ma már több háziállat él, mint gyermek. A felmérésből az is kiderül, csaknem kétharmaduk (63%) szeretett családtagként tekint kiskedvencére. Így nem meglepő, hogy a szülőkhöz és gyerekeikhez hasonlóan a háziállatok is befolyásoló tényezővé váltak az otthoni élet alakításában és a kulcsfontosságú vásárlási döntések befolyásolásában:
- A válaszadók majdnem fele (47%) elismerte, hogy változtatott otthona kialakításán a háziállatok kényelme érdekében.
- A megkérdezettek majdnem egyharmada (32%) egyetértett abban, hogy háziállatuk befolyásolta őket egy új háztartási gép megvásárlása során.
- Az előbbihez hasonló arányban (30%) ismerték el, hogy a háziállat befolyásolta őket a maguknak szánt technológiai eszköz megvásárlása során.
A kutatásból kiderült, hogy a technológia iránt fogékony állattartók számos okból kifolyólag használnák szívesen az állatbarát technológiát, kezdve a háziállatok utáni porszívózástól (53%), az automatizált etetésen át (49%), a nyomonkövetésig (48%). Azok közül, akik már használnak valamilyen technológiát, a legfontosabb szempontként a háziállatok biztonságát (36%), saját nyugalmuk biztosítását (36%) és kényelmük növelését (33%) nevezték meg.
„Az európai háztartásokban több házikedvenc él, mint gyerek. Ez pedig hatással van a vásárlási döntéseinkre is, és alakítja a technológiához való viszonyunkat is. Éppen ezért, nemcsak az embereket tartjuk szem előtt termékeink fejlesztése során. A technológiánk a háziállatoknak is szól. Tudjuk, hogy sok ember szeretett családtagként tekint háziállatára, ezért továbbra is olyan technológiákat fejlesztünk, amelyek optimalizálják otthonainkat a háziállatok számára, hogy boldogabb és egészségesebb életet élhessenek.”
– mondta el Benjamin Braun, a Samsung Europe alelnöke.
A háziállatok boldogságának és egészségének megőrzése – bármi áron
Egy olyan időszakban, amikor sok háztartás kezdi meghúzni a nadrágszíjat a növekvő háztartási kiadások miatt, az európai kisállattartók továbbra sem kötnek kompromisszumot, ha kiskedvenceikről van szó. A felmérésben részt vevők 59%-a mondta, hogy nem tervezi a háziállatokra fordított kiadások csökkentését, míg a többség (61%) először más jellegű áldozatokat hozna, mielőtt fontolóra venné a háziállatokra szánt kiadások csökkentését. A megkérdezett állattulajdonosok nagy része előbb csökkentené kiadásait minden mással kapcsolatban, például a közüzemi szolgáltatások (27%) és a társasági események (40%) terén, mintsem az állattársaikra fordított kiadásaikat.
A legtöbb állattartó számára a legnagyobb gondot a magányosság jelenti
Mivel a járvány után sokan visszatértek az irodákba, nagy gondot jelentett az állattartók számára, hogy hosszabb időre hagyják otthon egyedül, magányosan a kisállataikat. A válaszadók csaknem fele (46%) aggódik amiatt, hogy háziállata elmagányosodik, és ez a szám a fiatalabbak körében egyre nő – a 18-34 éves tulajdonosok fele (50%) vallotta be ezt az aggodalmat. Valójában a háziállatok otthonhagyásával kapcsolatban a háziállatok magányosságával és unalmával kapcsolatos aggodalmak felülmúlják az olyan aggodalmakat, mint például a háziállat gondozásának költségeit és a háziállatok által a házban, a bútorokban vagy a kertben okozott károkat. A válaszadók kétötöde (40%) mondta, hogy most, hogy a világjárvány miatt elrendelt korlátozások megszűntek, jobban aggódik háziállatai miatt Úgy tűnik, hogy sok aggódó állattartó a technológiához fordul segítségért: a válaszadók közel fele (48%) kiskedvencünk elmagányosodása ellen technológia megoldást használ.
„Otthonaink egyre intelligensebbé és összekapcsoltabbá válnak. Amikor ezeket az összekapcsolt ökoszisztémákat fejlesztjük, az a család minden tagjának szól, legyen szó akár gyerekekről, akár kiskedvencekről. A SmartThings Pet Care optimális környezetet biztosít az állattartók számára. Ha például a háziállat SmartTag-et visel, a gazdája egy térképen láthatja, hogy éppen hol tartózkodik, és akár egy dallamot is lejátszhat neki, hogy visszahívja. A JetBot MI+ porszívónk beépített kamerájával pedig bármikor ellenőrizhetik kiskedvenceiket, amíg otthonuktól távol vannak, sőt, távolról bekapcsolhatják nekik a tévét vagy a világítást is.”
– mondta el Benjamin Braun, a Samsung Europe alelnöke.
A technológia jövője a háziállatok számára
Az állattartók optimisták a technológia nyújtotta előnyökkel kapcsolatban. Ez az optimizmus azonban nem nélkülöz bizonyos fokú óvatosságot – ahogyan a saját személyes eszközeik esetében, a tulajdonosok is biztosak akarnak lenni, hogy háziállataik biztonságban vannak a digitális világban is. Ennek ellenére a tanulmányból kiderül, hogy a kisállattartók igényt tartanak a folyamatos innovációra. A válaszadók több mint háromötöde (62%) szerint a háziállatbarát funkciók ugyanolyan fontosak, mint a gyermekbarátok, míg közel fele (49%) azt szeretné, ha a jövőben több háziállatbarát technológiát fejlesztenének ki.
„Ahogy otthonaink egyre intelligensebbé és jobban összekapcsolttá válnak, a háziállatainkról való gondoskodást is forradalmasítani fogják az új intelligens technológiák, amelyek nemcsak a saját mindennapi életünk és rutinjaink köré épülnek, hanem azoknak a háziállatoknak a mindennapjaira is, amelyekkel megosztjuk otthonunkat – mondta el Dr. Ilyena Hirskyj-Douglas, a Glasgow-i Egyetem állat-számítógép interakcióval foglalkozó oktatója, aki közreműködött a 2022 Életünk a házi kedvencekkel című tanulmány elkészítésében is. – Ahogy a fiatalabb generációk egyre inkább elfogadják az okoseszközöket, és ahogy a háziállatokat tartó emberek száma is növekszik, a háziállatokra tervezett intelligens technológia továbbfejlesztése lesz a következő lépés.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei.
Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A mobiltársaság egyre nagyobb fókuszt helyez a digitális ügyfélélményre, hivatalos alkalmazásában is egyre több hasznos és kényelmi funkciót biztosít, ami megkönnyíti az ügyfelek mindennapi életét, vagy szükség esetén a kapcsolattartást a vállalattal. A kényelmes, digitális megoldások előretörésével a személyes kapcsolatfelvétel lehetőségét biztosító Yettel üzletek továbbra is várják az ügyfeleket, sőt, a szolgáltató teljesen újragondolta, amit a személyes ügyintézésről eddig ismerhettek az emberek: a kiszolgálásban mostantól a közvetlenség kapja a főszerepet. Ezt erősíti az új üzletkialakítás is, elsősorban, hogy a megszokottól eltérően nem egymással szemben elhelyezkedő asztalok és székek alkotják a berendezést, hanem egy kényelmes kanapén, egymás mellett ülhetnek az ügyintézők és a vendégek. A készülékgyártók termékei is új módon jelennek meg az üzlet területén: nem különálló eszközöket, hanem azok teljes ökoszisztémáját mutatják be az erre kialakított prémium felületeken.
Az új design mellett a Yettel digitális vállalatként eddig is nagy hangsúlyt fektetett új funkciók bevezetésére; most az akadálymentesítés terén vezetnek be egy új innovációt. A fogyatékossággal élő vendégek az online időpontfoglalásnál jelezhetik speciális igényeiket, ezt követően pedig a helyszínen már a vállalat kollégái segítik őket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor SMS-ben kapott válaszban található linkre kattintva nemcsak az üzleten belüli eligazodáshoz kérhetnek személyes támogatást, hanem a megközelítéshez és a bejutáshoz is. A funkció novembertől országszerte közel 90 üzletben érhető el.
Az új, egységes dizájnt valamennyi Yettel országban alkalmazzák majd; a tervek szerint több hazai üzlet is ennek megfelelően alakul át. Az előkészítő szakasz után, mérlegelve a tapasztalatokat, a mobilcég azon dolgozik, hogy további üzletei is e szerint újuljanak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Gerillaakcióval lepte meg hétfő reggelre a fővárost az SOS Gyermekfalvak
Mit keres egy baba hordozókendőben a Nagymező utcai Radnóti-szoborra, Hofi-szoborra, a Széll Kálmán-szoborra vagy a Madách téren álló Táncosnőre kötve?
Hogy kerül egy rácsos babaágy a Blaha Lujza térre? Az SOS Gyermekfalvak utcai gerillaakciójával a kórházban hagyott több száz csecsemő ügyére hívta fel a figyelmet.
Közel 300 kisbaba tölti élete első hónapjait kórházban, mert szülei elhagyták, vagy nem tudják hazavinni.
Az SOS Gyermekfalvak október 7-én, az állami gondoskodásban élő gyerekek napján az elhagyott csecsemőkre és a drasztikus nevelőszülő hiányra hívta fel a figyelmet kreatív utcai gerillaakciók keretében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Az internet ugyanúgy kell, de másképpen használják a generációk.
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Az idén nyáron bemutatott Yepp, a fiatalabb közönségnek tervezett mobilszolgáltatás fogadtatásából kiderült, hogy a 18-35 éves korosztály mellett a 36-55 éves korcsoportban is megvan az igény a digitálisan igénybevehető szolgáltatásokra, az egyszerű, ‘bárhol-bármikor’ ügyintézésre. Mivel a mobilnet-használók adatigénye folyamatosan növekszik és a Yepp korlátlan belföldi mobilnet-hozzáférést kínál, így a Yettel országos reprezentatív kutatásában arra kereste a választ, hogy – bár az internethez való hozzáférés módja azonos az egyes generációkban – a különböző korcsoportok mire és hogyan használják a netet. Az eredmények alapján ez már jelentős különbségeket mutat a korosztályok között.
Kevesen használjak keveset a netet (sokak sokat)
100 fő Z generációs válaszadó közül mindössze 1, az Y generációsok közül 4, és még az X generáció tagjai közül is csak 12 olyan felhasználó van, aki legfeljebb naponta csak egyszer használja netezésre az okostelefonját. A 16-25 évesek közel fele (49%), de még a 46-55 évesek egyharmada és az 56 év fölöttiek egynegyede is mobilon netezik „amikor csak lehetséges” – azaz szinte egész nap. Az okostelefon ezzel minden más eszközt megelőz – a következő legnépszerűbb a laptop és a notebook, amelyet a megkérdezettek közel fele (48%) használ naponta legalább egyszer internetezésre.
A közösségi médiában a legtöbb időt az Y generáció tölti, közülük is leginkább a 26-35 évesek. A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenység a posztok, bejegyzések olvasása – minden második válaszadó naponta legalább 1-2 órát tölt ezzel. Ezt a videónézés követi, majd jóval rövidebb időtartamban a saját poszt, bejegyzés vagy hozzászólás írására fordítanak időt. A videó egyértelműen a legfiatalabbak, a Z generáció tagjainak a szórakozása: kétharmaduk (66%) naponta legalább 1-2 órát, 20 százalékuk pedig több mint három órát fordít erre naponta.
Még mindig a Facebook és az Instagram vezet
A fiatalok közösségi platformja egyértelműen a TikTok és az Instagram – előbbit a Z generáció fele, utóbbit pedig 55 százaléka naponta többször is használja. A Facebook a 26 éven aluliak körében némileg kevésbé népszerű, de így is döntő részük (81%) naponta belép a felületre. A YouTube inkább a Z és az Y generációk platformja, az X (korábbi nevén Twitter) pedig a kevésbé elterjedt oldalak közé tartozik itthon. Az egyéb közösségi oldalakat már kevésbé használjuk, de a Reddit, a BeReal és főleg a Snapchat a legfiatalabbak között azért népszerű (utóbbin a Z generáció tagjainak 37 százaléka legalább napi szinten küld üzenetet). Bár a Teams sokaknak munkaeszköz, mégis inkább az Y és Z generáció használja, nem pedig az idősebb X generáció.
Így üzenünk a neten
Az üzenetküldő és chatszolgáltatások esetén is megfigyelhetők a korosztály szerinti különbségek: minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban messengerezik – de még az 56 év fölöttiek 56 százaléka is naponta többször használja az alkalmazást. A Viber és a Whatsapp esetén hasonló a helyzet: bár az Y és az X generáció is sűrűn lép fel ezekre a platformokra, de utóbbiak körében magasabb a szolgáltatást egyáltalán nem használók aránya. A Gmaillel, az Outlookkal és az irodai levelezőprogramokkal inkább az Y és az X generáció küld e-maileket.
Leginkább az Y generáció, különösen a 26-35 évesek töltenek időt munka- és magáncélú e-mailek írásával (sorrendben 51, illetve 46 százalék legalább napi félórát foglalkozik ezzel). Munka miatt szintén az Y generáció chatel a legtöbbet (47 százalékuk naponta legalább félórát), magáncélból viszont már a Z generáció tagjai (minden második fiatal naponta legalább 2-3 órát). A chatelésről is elmondható, hogy a kor előrehaladtával egyre rövidül az ezzel töltött idő.
Látható tehát, hogy generációnként eltérő mértékben, de rengeteg időt töltünk a digitális térben. A az ország első digitális előfizetése, a Yepp éppen azoknak a felhasználóknak jelent jó megoldást, akiknek elsősorban adatra van szükségük, és ügyeiket online szeretik intézni. A tarifa korlátlan belföldi adatkeretet és 50 GB EU/1-es díjzóna roamingot biztosíté, hűségszerződés nélkül vehető igénybe, és digitálisan, teljes egészében a Yettel alkalmazáson keresztül rendelhető meg. Így ugyanazt a felhasználói élményt hozza, mint amit sok közkedvelt szolgáltatás a streamingtől az ételrendelésen át az autómegosztásig. Ezzel is biztosítja a digitálisan érettebb felhasználóknak az elvárt, kötöttségek nélküli szabadságot.
Az egyes generációk kutatásban használt életkori meghatározása: Z: 16-24 évesek, Y: 25-44 évesek, X: 45-65 évesek.
A kutatás 1006 fő online megkérdezésével zajlott 2024. március 14-25. között. A minta reprezentatív a 16-65 éves magyar lakosságra életkor, nem, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint (Impetus Research).
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába