Egyéb kategória
Cyber Signals Report: egyre több kibertámadás éri a sporteseményeket és helyszíneiket
A sport– és szórakoztató rendezvények gördülékenyebb és kényelmesebb lebonyolításához egyre több digitális szolgáltatást vesznek igénybe a helyszínt biztosító intézmények és a szervezők.
Emiatt megnőtt a háttérinfrastruktúrák sérülékenysége, kedvező célpontot kínálva a
A Cyber Signals ötödik kiadása szerint – amelyet a Microsoft a közelmúltban hozott nyilvánosságra – a nagy rendezvényhelyszínek, a sport- és szórakoztató események sincsenek ma már biztonságban a kiberbűnözőktől. A Microsoft látta el a 2022-ben Katarban megrendezett FIFA futball világbajnokság kritikus létesítményeinek védelmét, amely közben több mint 100 000 végponti eszközt, 144 000 accountot, 14,6 millió emailt ellenőriztek, és mintegy 635 millió alkalommal hitelesítettek hálózatba történő belépést. A rendezvény biztosítása közben összegyűlt tapasztalataikat is összegezték a tanulmányban.
A sportrendezvényeket világszerte egyre több kibertámadás éri. Az Egyesült Királyság Nemzeti Kiberbiztonsági Központja (NCSC) által nemrégiben közzé tett felmérés szerint a sportszervezetek 70%-a tapasztal évente legalább egy támadást, ami jelentősen magasabb szám annál, mint amit a brit vállalkozásoknál általában regisztráltak. A Manchester United tavaly novemberben számolt be a rendszereiket ért súlyos támadásról, idén év elején pedig az amerikai NBA bajnokság szurkolóinak az adatai kerültek egy adathalász incidens után illetéktelen kezekbe.
A nagyrendezvényeket és rendezvényhelyszíneket érő fenyegetések egyre sokrétűbbek és összetettebbek. A megelőzésükhöz, az esetleges károk mérsékléséhez a támadási kísérletek folyamatos nyomonkövetésére és az érintettekkel történő szoros együttműködésre van szükség. A világ sport-szórakoztatási piacának forgalmát ma több mint 600 milliárd dollárra becsülik; a csapatok, a jelentősebb bajnokságok szervezői, a nemzetközi sportszövetségek és a látogatók temérdek olyan információ birtokában vannak, amelyekre a kiberbűnözőknek nagyon fáj a foga.
Ez az információ sajnos egyre könnyebben hozzáférhető a bűnözők számára, hiszen egyre több helyszín, eszköz és hálózat kerül összeköttetésbe egymással. A helyszínt biztosító létesítmények IT-rendszerei, a stadionok és sportcsarnokok százszámra kínálnak ismert és kevésbé ismert biztonsági réseket. Ezek pedig módot adnak a támadóknak arra, hogy célba vegyék az üzleti szolgáltatásokat nyújtó infrastruktúrát – például az elárusító pontokat, az IT rendszereket – valamint a látogatók eszközeit. A csapatok, az edzők és maguk a sportolók is ki vannak téve annak a veszélynek, hogy a teljesítményükről és a versenyben előnyt jelentő képességeikről szóló információkat, illetve a személyes adataikat illetéktelenek megszerzik. A látogatók személyes adatai is célkeresztbe kerülhetnek, miközben igénybe veszik az adott eseményhez kapcsolódó digitális szolgáltatásokat, például mobilalkalmazásokat, Wi-Fi hotspotokat használnak, vagy QR-kódokat olvasnak be, amelyek akár rosszindulatú URL-eket is tartalmazhatnak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
51 új termékkel bővült a SPAR saját gyártású kínálata
Ötvenegy új, magas minőségű élelmiszerrel bővült a SPAR Magyarország bicskei, perbáli és üllői üzemeiben készülő termékek köre.
Emellett igazi különlegességként az üzletlánc kifejezetten gyermekek számára készített, saját gyártású finomságokat vezetett be a SPAR és INTERSPAR áruházak kínálatába.
„A SPAR Magyarország három stratégiai fontosságú üzemet működtet Magyarországon: vállalatunk huszonegy évvel ezelőtt indította el Bicskén saját tulajdonú Regnum húsüzemét, amelyhez 2020-ban csatlakozott a perbáli egység is. A SPAR enjoy. convenience üzem pedig 2018 óta készít kényelmi termékeket Üllőn. A három üzemünk jelentős szerepet tölt be a SPAR és INTERSPAR üzletek minőségi, saját gyártású termékekkel történő ellátásában. A fogyasztói igényeket figyelembe véve munkatársaink évről-évre új termékekkel jelentkeznek, így történt ez 2024-ben és az idei év első hónapjaiban is, amikor termékfejlesztéseink révén összesen 51 új árucikkel bővült az üzleteink kínálata”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Természetes ízekben érkeznek a termékek a SPAR húsüzemeiből
A SPAR Magyarország saját tulajdonú Regnum húsüzemeiben Bicskén és Perbálon az elmúlt évben több mint 37 millió kg saját márkás hústermék készült. A Regnum Közép-Európa legkorszerűbb húsüzemei közé tartozik: itt a modern technológia, a szigorú higiéniai elvárások és a kiválóan képzett munkatársak szakértelme együtt garantálják a kitűnő minőséget. Az itt készülő hústermékek pedig laktóz-, glutén- és szójamentesek.
A Regnum húsüzemek előre szeletelt, védőgázas termékei Regnum és S-BUDGET márkanév alatt, új megjelenéssel érhetők el 2024-től. Újdonságként a Regnum Bicskén előre csomagolt kiszerelésben is gyártja az ízletes S-BUDGET löncs szendvicsfeltétet, Perbálon pedig egy disznósajt termék bővíti a kínálatot. A perbáli húsüzem S-BUDGET csípős és csemege snack készítményei eddig 100 grammos kiszerelésben kerültek az üzletekbe, azonban a nagy érdeklődésre való tekintettel immár a kiszolgálópultokban is megvásárolhatóak Regnum márkanév alatt. A termékek ízét a kellemes fűszerezés mellett a bükkfával füstölés határozza meg, valamint ezen snack termékek hústartalma is kimagasló.
Az üzem 27-féle saját márkás húskészítménye tavaly november óta új, vonzóbb csomagolásban érhető el a SPAR és INTERSPAR áruházak hűtőpultjaiban. Ezek a finomságok a csemegepultban kaphatóakkal megegyező minőségűek, előre csomagolva a vásárlók gyorsabban ki tudják választani, hogy mi kerüljön a kosarukba. További előnyük, hogy jelentősen hosszabb a fogyaszthatósági idejük a csomagolásuknak köszönhetően.
Környezettudatos csomagolást kapott az egyik legnépszerűbb termék
A Regnum húsüzemek legkedveltebb terméke az új, 70%-kal kevesebb műanyagot tartalmazó csomagolásba zárt 500 grammos S-BUDGET sertés darálthús, amely több rangos díjat is elnyert bevezetése óta. A pozitív vevői visszajelzések hatására a SPAR 2024 májusától a teljes hálózatban bevezette a műanyag tálcát leváltó flowpack csomagolást.
Új saláták és szendvicsek érkeztek a SPAR-üzletekbe
A 2018-ban átadott, legmagasabb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő, 1500 négyzetméteres SPAR enjoy. convenience üzemben 80-féle termék készül. A vállalat Üllőről 23-féle szendviccsel, 19-féle kis kiszerelésű salátával és 16-féle lédig salátával, valamint 22-féle készétellel látja el a SPAR és INTERSPAR üzleteket.
A speciális táplálkozási igényeket 5 termék elégíti ki jelenleg: a sajttal töltött csirkemell vegán káposztával, a vegán szendvics, a gluténmentes sonkás szendvics, a vegán kukorica saláta és a vegán káposztasaláta.
A SPAR enjoy. convenience üzemből 2024-ben 10 új termék került a választékba: újdonság a rántott csirkemelles bagett, ezen kívül pedig a régóta várt, közkedvelt téliszalámis bagett is megjelent a kínálatban. A savanyított káposztával, csípős almapaprikával és karikázott, füstölt frankfurti sertésvirslivel készülő korhelysaláta tavaly ősztől pedig már kisebb, 180 grammos kiszerelésben is elérhető az áruházakban.
Új készételek és gyerekmenü a SPAR kínálatában
A SPAR-készételeknél a krémes pikáns jalapenós tészta, valamint a spenótos tejszínnel töltött csirkemellhús csemegekukoricával, zöldborsós főtt jázminrizzsel jelent újdonságot. A fogyasztói trendeket követve a termékfejlesztési csapat ebben a kategóriában is bővítette a kínálatot: megjelent a magyaros ízesítésű szósszal és parázsburgonyával kínált sült csirkemellfilé és a kukoricás jázminrizzsel párosított mediterrán csirkemellfilé. Múlt év végén került az üzletek hűtőpultjaiba a SPAR enjoy. gyerekmenü, amely igazi különlegességet jelent a hazai kereskedelmi szektorban. A dínó alakúra formázott csirkemellfiléből készült panírozott készterméket és kukoricás jázminrizst tartalmazó étel hamar a gyermekek és szüleik kedvencévé vált.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Világbajnokságra készülnek a női e-sportolók
Egy éve nőnap alkalmából indította útjára a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) a Női E-sport Szakágat a K&H támogatásával, annak érdekében, hogy kiemelt figyelmet fordítson a hölgy játékosok és e-sport szakemberek képviseletére a hazai és nemzetközi színtéren egyaránt.
2025-ben ismét megmérettetnek a Counter Strike2 legjobb női játékosai, nem csak itthoni terepen, hanem az idei világ- és Európa-bajnokságon egyaránt.
Lendületes és eseménydús volt a Női E-sport Szakág első éve. A 2024-es márciusi indulás után az egész év során változatos és izgalmas rendezvények várták a női játékosokat. A magyar női Counter Strike2 válogatott április és július között kiemelkedő eredményt ért el a 2024-es IESF (Nemzetközi E-sport Szövetség) Világbajnokságon, ahol az erős mezőnyben sikerült az 5. helyet megszerezniük a csoportkörben. Szeptemberben, a szakági nap eseményeinek részeként, megrendezték Magyarország első női versenyét, a Valorant 2v2 Spike Queen Challenge döntőjét, amelyben a legjobb 4 hölgycsapat mérhette össze tehetségét. Decemberben, a Valorant 5v5 Charity Queen Challenge versenyen pedig 5 fős csapatokban mérték össze tudásukat, emellett pedig az Esport1.hu szervezésében, egy év végi jótékonysági kezdeményezéshez is hozzájárultak a résztvevők.
„A K&H 2018-ban elsőként kapcsolódott be az e-sport támogatásába a nem iparági vállalatok közül, hogy a hazai tehetségek minél több és színvonalasabb versenyen mutathassák meg elkötelezettségüket, eltökéltségüket, kiváló teljesítményüket ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő sportágban. A K&H-nál vállalati stratégiánk része a nemek közötti esélyegyenlőség biztosítása és az, hogy lehetőséget adjunk a nőknek a fejlődésre, hogy kibontakoztathassák tehetségüket. Ezt ültettük át az e-sport támogatásába is a Női E-sport Szakág létrehozásával, hogy a nők minél több módon fejleszthessék magukat, és mutathassák meg, milyen kiemelkedő teljesítményre képesek egy ilyen alapvetően inkább férfiasnak elkönyvelt sportolásban is. Hiszünk benne, hogy a szakág további sikerei az egész játékos közösség örömére szolgálnak majd”
– mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
A női e-sport új korszaka: izgalmas események és kiélezett küzdelmek
Idén is rendkívül mozgalmas évre számíthatunk a hölgyek e-sport teljesítmény terén. 2025-ben a Counter Strike2 versenyek kerülnek a középpontba, amelyek a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság részeként kerül megrendezésre.
Természetesen, idén sem maradhat el a nemzetközi megmérettetés, többek között világ- és európa-bajnokságon is részt vehet a Counter Strike2 női válogatott, akinek a kiválasztásáról egy szakmai stáb gondoskodik majd, valamint Asetto Corsában Németh Eszter profi autóversenyző is készen áll a megmérettetésekre.
„A Női E-sport Szakág első éve bebizonyította, hogy a női játékosoknak létjogosultságuk lehet a hazai és nemzetközi e-sport világában. Kiemelkedő eredményekkel, izgalmas versenyekkel és egyre bővülő közösséggel bizonyították tehetségüket és elhivatottságukat. A Magyar E-sport Szövetség célja, hogy továbbra is támogassa a női játékosokat, biztosítva számukra a fejlődés és versenyzés lehetőségét. Különösen fontosak az idei HUNESZ által szervezett versenyek, hiszen a tét a világbajnokságra való kijutás, amely hatalmas lehetőség a magyar női e-sport számára. Ahhoz pedig, hogy a legjobb tehetségek kibontakozhassanak és méltóképpen képviselhessék hazánkat a nemzetközi színtéren, elengedhetetlen a folyamatos támogatás és fejlődési lehetőség biztosítása. A Női E-sport Szakág sikerei nemcsak a játékosok számára jelentenek inspirációt, hanem az egész magyar e-sport közösséget erősítik”
– fogalmazott Biro Balázs, a HUNESZ főtitkára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Új nevet kapott a Veszprémi Kézilabdacsarnok
Újabb mérföldkőhöz érkezett a One Magyarország és a Veszprémi Kézilabda Club tavaly bejelentett együttműködése: mostantól nemcsak a csapat viseli a One Veszprém HC nevet, hanem a város ikonikus sportlétesítménye is One Veszprém Arénaként működik tovább.
A névváltást ünnepélyes keretek között, a teltházas Bajnokok Ligája-mérkőzésen, a One Veszprém HC és a Sporting CP összecsapásán jelentették be. Az eseményen a távközlési szolgáltató bemutatta a kifejezetten a szurkolói közösség számára kínált flotta tarifacsomagjait is.
A 4iG Csoport és a Veszprém Kézilabda Club együttműködése tavaly júliusban kezdődött, amikor hároméves támogatói megállapodást írtak alá. Ennek részeként a felnőtt csapat a 2024/25-ös szezon második felétől One Veszprém HC néven vesz részt a hazai és nemzetközi megmérettetéseken. A partnerség újabb mérföldkőhöz érkezett: február második felétől az emblematikus veszprémi sportlétesítmény, az Aréna is felveszi a One Magyarország nevét, így One Veszprém Aréna név alatt működik tovább.
„A Veszprémi Kézilabda Club a kiválóság, az elhivatottság és a csapatmunka szimbóluma, nemcsak Magyarországon, hanem Európa-szerte is. A játékosok minden mérkőzésen kiváló teljesítményt nyújtanak, hisznek a fejlődésben, és soha nem adják fel. Ugyanez a szemlélet jellemzi a One-t is: elkötelezettség a minőség iránt, folyamatos fejlődés és a kapcsolatok ereje. Ezért is különösen fontos számunkra, hogy támogassuk a csapatot a felkészülésben, hogy még nagyobb sikereket érhessen el. A mai naptól pedig újabb jelentős állomáshoz érkeztünk, a csarnok is felveszi telekommunikációs márkánk nevét, így a mérkőzéseknek és közösségi eseményeknek mostantól a One Aréna Veszprém ad otthont „
– mondta Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.
„Nagyon büszke vagyok rá, hogy Magyarország legújabb telekommunikációs márkája, a One mind a Veszprém HC, mind pedig a csapatnak otthont adó aréna nevében megjelenik. Ez a partnerség nemcsak jelentős támogatást nyújt, de egységes megjelenést is kölcsönöz. Köszönöm, a One-nak, hogy hosszú távon tudunk együttműködni, amit a pályán és a közös munkában is igyekszünk meghálálni.”
– hangsúlyozta Dr. Bartha Csaba, a Veszprém Handball Team Zrt. vezérigazgatója.
Különleges tarifacsomagok több ezer szurkolónak
A One Magyarország egy fontos bejelentéssel is készült a szurkolók számára: a közösség iránti elkötelezettségét két speciálisan kialakított, kedvezményes flotta mobil tarifacsomaggal fejezi ki. A One Veszprém HC szurkolói kártyával rendelkezők számára elérhető Flotta Super 15X csomag havi 5990 forintért 15GB adatforgalmat és korlátlan belföldi beszélgetést biztosít, míg a Flotta Super V csomag 8990 forintért korlátlan belföldi adatforgalmat és beszélgetést kínál, 42GB EU roaming kerettel. Mindkét tarifacsomagra az ajánlat 1 éves határozott idejű előfizetői szerződés megkötése, valamint e-pack választása esetén érvényes.
Újra Bajnokok Ligája mérkőzés itthon
Az 5500 férőhelyes csarnok névadó ünnepségét a kézilabda Bajnokok Ligája teltházas mérkőzésére időzítették. A One Veszprém és a Sporting CP összecsapását az Európai Kézilabda Szövetség (EHF) a hét kiemelt mérkőzésének nevezte. A veszprémi szurkolók számára ez különösen fontos esemény, mivel a csapat három hónap után először léphet pályára hazai környezetben Bajnokok Ligája-mérkőzésen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Egészség2 hét ago
Hajhullás okai nőknél és visszér ellen
-
Ipar2 hét ago
Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
-
Mozgásban2 hét ago
DACHSER: szárazföldi szállítás Írországból Európába
-
Okoseszközök2 hét ago
Kiderült, melyik Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
-
Tippek2 hét ago
Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások
-
Zöld2 hét ago
Nanoműanyag kolloidok felületén kötött PFAS vegyület együttes toxicitását vizsgálták a MATE kutatói
-
Gazdaság2 hét ago
Most érdemes az ügyfeleknek az ingatlanpiacra lépni
-
Egészség2 hét ago
Hogyan aludjunk jól: a közelgő óraátállítás egészségügyi hatásaira hívja fel a figyelmet a Samsung az alvás világnapján