Connect with us

Gazdaság

Felhőben a jövő: 10 trend, amely meghatározza 2019-et felhő ügyileg

Az Oracle TOP 10 felhőtechnológiai előrejelzése 2019-re

2019-ben a vállalatok már nemcsak kísérletezgetnek az új technológiákkal, hanem a gyakorlatban, többféle területen alkalmazzák is azokat az új üzleti lehetőségek kiaknázásában, vagy a még kifinomultabb alkalmazások fejlesztésének területén.

Az Oracle előrejelzése szerint 2025-re a felhőszolgáltatók és az általuk támogatott vállalatok is egyre inkább kihasználják majd a második generációs felhőmodellek nyújtotta technológiai újdonságokat: a magasabb fokú biztonságot, a jobb árfekvést, illetve a mélyautomatizálási képességeket.

Napjainkra a felhőtechnológia elterjedése szinte minden iparágra jelentős hatást gyakorolt. Ezek a felhőképességek határozzák meg a vállalati technológiai normákat, az állandóan elérhető és rendelkezésre álló alkalmazások futtatásától a korlátlan infrastruktúra-skálázhatóságig. 2019-ben fontos ponthoz érkeztünk: a vállalatok már gyorsabban adaptálják a legújabb technológiákat, mint a fogyasztók – ideértve a mesterséges intelligenciát (AI), a blokkláncokat, a digitális asszisztenseket, a konténertechnológiát, a szerver nélküli megoldásokat és az IoT eszközöket.

Az Oracle előrejelzése szerint a felhő adaptálásának elterjedésével 2025-re a vállalatoknak teljes körű felhő stratégiára lesz szükségük, és jövőbe mutató, új megközelítéssel kell megtervezniük a felhő-alapú IT környezetre való átállásukat.

  • A második generációs felhőszolgáltatók teljes adatközpont cserét tesznek lehetővé

A felhő használatának számtalan módja van, de végül minden út a teljes felhőbe költözés irányába mutat. Az adatközpontok teljes lecserélése viszont csak akkor lehetséges, ha a felhőmegoldások legalább olyan szintű megbízhatóságot és teljesítményt biztosítanak, mint a házon belül telepített technológiák.

Az első generációs felhőmodellek többsége leginkább az alapvető képességekre és az azonnali igényekre koncentrált – kis költségigényű, általános célú szerverek (commodity server), adattárolók, hálózat, megosztott bérlés –, amivel nagy sikert arattak a piacon, az alacsony kockázatú munkafolyamatok esetében. A második generációs felhők azonban már sokkal összetettebb munkaterhelést és üzemkritikus rendszereket is elbírnak. Nagyobb garanciát adnak a biztonságra, a folytonos működésre, a szabályozásra és a kedvezőbb árra. Emellett olyan innovációknak is teret engednek, mint az autonóm adatbázis, az AI, a gépi tanulás (ML), a blokkláncok, az IoT vagy az ún. HID (Human Interface Device) eszközök. Ennek köszönhetően az IT részlegek a felhőben is biztonsággal kezelhetik üzemkritikus folyamataikat.

  • A vállalati munkafolyamatok 80 százaléka a felhőben zajlik majd

Napjainkban a privát adatközpontok mellett a legtöbb vállalat már alkalmaz valamilyen menedzselt vagy publikus felhő szolgáltatást is. Az üzemkritikus alkalmazások egyre nagyobb arányban kerülnek át a vállalati adatközpontból a felhőbe, hiszen az előbbiek esetében túl nagy kockázatot jelent egy esetleges leállás. A vállalati IT-rendszerek felhőbe való migrációja megállíthatatlan ütemben zajlik, az átállás pedig újféle integrációs és migrációs eszközökre teremtett igényt, amelyek révén ez a változás könnyedén végrehajtható.

A felhő mellett szóló érvek között a rugalmasság, a megbízhatóság és a nagyobb teljesítmény szerepelnek. Ezen képességek révén a felhőinfrastruktúra bármilyen típusú munkafolyamatot képes kezelni, legyen az hagyományos, üzemkritikus, AI vagy nagy teljesítményű számítástechnika (High Peformance Computing – HPC).

A felhőbe való átállás legnagyobb előnyei a kereskedelmi cégek pénzügyi alkalmazásaiban mutatkoznak majd meg, az átlagos kasszarendszerektől a nagysebességű pénzügyi tranzakciós rendszerekig.

  • Minden alkalmazás AI képességeket használ majd, egyre jobban eltávolodva a hagyományos alkalmazásoktól

2019-ben becslések szerint több adatot generálunk majd, mint az előző 5000 évben összesen. Ha jól használjuk ezeket az adatokat, akkor sokkal gyorsabban, hatékonyabban és rugalmasabban tudunk majd dolgozni. A mesterséges intelligencia képes nagy mennyiségű adatot összegyűjteni, kontextusban értelmezni és kezelni. Ezzel párhuzamosan az AI utat nyit számos újféle alkalmazásnak, amelyek folyamatosan fejlődnek és adaptálódnak az aktuális igényekhez. A digitális átalakulással a hagyományos back-office alkalmazások innovatív front-endekkel és hatékonyabb értékesítési automatizációkkal egészíthetők ki.

Napjainkban a mesterséges intelligenciát egyre szélesebb körben alkalmazzák: a termékek minőségét elemző, kifinomult mélytanulási algoritmusoktól (deep learning) a felhasználókhoz kötődő paradigmákig, amelyek az emberi beszédre, látásra, gesztusokra és érintésre irányulnak. Az Oracle előrejelzése szerint az AI lesz minden új generációs alkalmazás alapja.

  • Az AI és az egyéb új technológiák megduplázzák a hatékonyságot

A mesterséges intelligencia elterjedésének ma már érezhető hatása van az emberi termelékenység területén is – az egyre fejlődő AI képességek révén fokozatosan növekszik a mi hatékonyságunk is. A vállalati adattömegek gyarapodásával pedig az AI egyre jobbá válik a döntések meghozatalában. A mesterséges intelligencia már nemcsak az emberi munkaráfordítás csökkentésére szolgál, hanem képes ténylegesen kiküszöbölni a szubjektivitásból adódó hibákat is.

Az AI révén számos folyamat automatizálható, így a jelenlegi munkakörök az összetettebb és időigényesebb feladatok megoldására koncentrálhatnak: a munkaerő-toborzók például sokkal gyorsabban szűrhetik ki a megfelelő jelölteket, a pénzügyi elemzők pedig elkerülhetik a magas hibalehetőséget hordozó manuális jelentéseket. Az automatizálás viszont nem a munkahelyek megszűnéséhez vezet. Az új technológiák integrálásával – mint az AI és a blokkláncok – a vállalatoknak kevesebb erőforrást kell az üzemeltetésre fordítaniuk, jelentősen csökken a feladatok lefutási ideje, ezzel pedig új, sokkal értékesebb munkakörök jönnek létre, amelyek már az üzleti növekedésre és az innovációkra fókuszálhatnak. Az Oracle előrejelzése szerint az új technológiák, az AI és a kiterjesztett valósághoz kapcsolódó élmények révén 2025-re megduplázódhat a vállalatok jelenlegi hatékonysága.

  • Az ügyfélkapcsolatok 70 százaléka automatizált lesz

Napjainkban az emberek 89 százaléka használ hangasszisztenseket ügyfélkapcsolattartás keretében, és a vállalatok 69 százaléka alkalmaz chatbotot ügyfélkapcsolati szolgáltatásaihoz. Az automatizált ügyfélkezelés hamarosan teljesen hétköznapivá válik, sőt az ügyfelek alapvető elvárása lesz.

Az AI képes értelmezni az ügyfelekkel való beszélgetés kontextusát, függetlenül attól, hogy az milyen irányt vesz, vagy valaki milyen stílusban beszél. Az AI-alapú elemzések révén feltárhatók az ügyfelek pontos igényei, az IoT eszközök segítenek közelebb hozni az ügyfeleket a vállalathoz, a digitális asszisztensek pedig humanizált digitális élményt nyújtanak. Az Oracle előrejelzése szerint 2025-re az összes ügyélkapcsolat 70 százaléka automatizált lesz.

  • A fejlesztők száma tízszeresére, a termelékenység 400 százalékkal növekszik

2012-2018 között a GitHub felhasználóinak száma 5 millióról 31 millióra növekedett, ám a fejlesztők számának ilyen jelentős növekedését az alkalmazások iránti kereslet továbbra is túlszárnyalja. Egyre nagyobb szükség van a jól képzett fejlesztői munkaerőre, amely rendelkezik a legújabb innovációk kezeléséhez szükséges modern technológiai készségekkel és szakirányú tárgyi ismeretekkel. Például a természetes érintkezési felületek – mint a nyelvi feldolgozás vagy a kiterjesztett valóság – magasabb szintű AI és képfeldolgozási ismereteket igényelnek, az ilyen jellegű szakértelem pedig egyáltalán nem elterjedt.

Az újgenerációs környezetek azonban a technikai alapok megkövetelése helyett teret nyitnak a „kódolásmentes” fejlesztésnek, amelynek segítségével vizuálisan, ’drag and drop’ módszerrel állíthatók össze intelligens elemekből a különféle alkalmazások. Ezzel a megközelítéssel a nem hivatásos fejlesztők csökkenthetik az alkalmazások backlogját, sőt, ha szükséges, akkor az egyes üzletágak szakemberei is megépíthetik a saját megoldásaikat.

Az automatizáció révén pedig a fejlesztők egy olyan virtuális világban dolgozhatnak majd, ahol a kódokon és szimulációkon keresztül a teljes fejlesztési ciklust átláthatják. A jövő programozói gesztusok és beszéd útján választhatnak ki kiértékelhető, összeszerelhető és debug-olható szoftver modulokat. Ennek köszönhetően 2025-re a fejlesztők száma magasabb lesz, mint valaha, ráadásul az AI tapasztalatok révén sokkal hatékonyabbak is lesznek.

  • Az adatok több mint 50 százalékát autonóm technológia fogja kezelni

Napjainkban egyre égetőbb elvárás a technológiai ökoszisztémákkal szemben a magas szintű rendelkezésre állás és a biztonság. A jövőben viszont ezekre az igényekre nem humán erőforrással, tréningekkel vagy folyamatokkal fognak reagálni a vállalatok.

Az autonóm technológia kulcsfontosságú szerepet fog játszani mind a kis- és nagyvállalatok üzleti folytonosságának biztosításában és a működési költségek terén is. Az autonómia révén jelentősen csökkenthetők az üzemeltetési költségek – a patchelések és frissítések automatikusan, üzemszünet nélkül elvégezhetők, így a rendelkezésre állás folyamatos lesz. Emellett az alkalmazásfejlesztés sokkal gyorsabbá, olcsóbbá és megbízhatóbbá válik, anélkül hogy több emberi beavatkozást vagy szakértelmet igényelne.

Az Oracle tervei szerint az összes alkalmazását autonóm képességekkel vértezi fel. Elsőként az Oracle Autonomous Database szolgáltatását jelentette be, amely az iparág első olyan adatközponti megoldása, amely önvezérelt, képes önmagán javításokat végezni és a saját védelmét ellátni. Az Oracle előrejelzései szerint ezen képességek alkalmazása számos iparágban teret hódít majd az adatkezelés minden terén.

  • A vállalatok 90 százaléka egyetlen azonosítási platformot fog használni a telephely és a felhő összekapcsolására

Az Oracle and KPMG Cloud Threat Report, 2018 eredményei szerint a vállalatok számára nagy kihívást jelent a többféle azonosítási platform használata a telephelyeken és a felhőben egyaránt. A válaszadók harmada állította, hogy a felhő révén sokkal komplexebb rendszerben kezelhetik a jogosultságok valós idejű kiosztását és elvételét.

2025-re a vállalatok egységes azonosító és hozzáférés-kezelő (IAM) térben fogják kezelni az adatvédelmi szabályozásokat, amelyek azonnali auditálhatóságot igényelnek az alkalmazásoktól a szolgáltatásokig; ezzel párhuzamosan az alkalmazások, felhasználók és eszközök ellenőrzése is felgyorsul.

  • A biztonsági incidensek száma 100-szorosára növekszik

Az Oracle and KPMG Cloud Threat Report, 2018 felmérése szerint tízből négy vállalat számára kifejezetten nagy kihívást jelent a kiberbiztonsági incidensek napi szintű észlelése és kezelése. Az incidensek számának növekedése pedig jelentősen megnehezíti a megfelelő priorizálást és a hibaelhárítást, hiszen minden egyes incidens kiértékelést és reagálást igényel. A McAfee 2019 Cloud Adoption and Risk Report felmérése szerint egy átlagos szervezet 100 millióból csak 1 biztonsági incidenst észlel fenyegetőnek.

2025-re a rosszindulatú forgalom mesterséges intelligenciát használva álcázza majd magát a szabályszerű, emberek által generált adatforgalomban. A kiberbűnözők új módszere, hogy random elemeket tűzdelnek a botnetek viselkedési mintáiba, így indítva el egy sor nehezen detektálható támadást.

A vállalatok válaszként pedig szintén az AI-t hívják segítségül: a nagymértékben automatizált támadások elleni védekezés leghatékonyabb módja, ha a vállalatok a tömeges elemzéseket intelligens, AI-vezérelt elemző platformokká alakítják, amelyek behálózzák a teljes vállalati IT környezetet. Az Oracle előrejelzése szerint 2025-re egyre több cég fogja a core-to-edge biztonsági modellt alkalmazni az ügyféladatok biztonságos kezelése érdekében.

  • Az IT funkciók 70 százaléka teljesen automatizált lesz

Évente több milliárd órát töltünk rendkívül összetett, szükségszerű rutin informatikai feladatokkal, amelyek egyébként egyszerűen automatizálhatók lennének. A felhőszolgáltatások ma már lehetőséget számos folyamat automatizálására, így képesek önmagukon javításokat végezni, illetve valós időben finomhangolásokat végrehajtani. Az automatizálási képességek fejlődésének eredményeként növekszik a megbízhatóság, a rendelkezésre állás, a skálázhatóság és javulnak az alkalmazás-szolgáltatási megállapodások (SLA). 2025-re teljesen hagyományosnak számít majd a szoftver és hardver életciklusának automatizálása. Amikorra a vállalati folyamatok teljes mértékben a felhőbe kerülnek, hatalmas mennyiségű erőforrás szabadul fel, amelyet a vállalatok az üzleti értékteremtő folyamatokra, innovációra vagy egy következő digitális átalakulásra tudnak fordítani.

Gazdaság

Ádáz kamatcsökkentő-versenybe kezdtek a bankok a fiatalokért

A személyi kölcsönök piacán kivirágzottak a kedvezmények, ami kamatcsökkentést és visszatérítést jelent az ügyfeleknek.

A lakáshitel piacon az államilag támogatott hitelek mellé adott kiegészítő kölcsön ajánlatokban komoly kamatkedvezmény-verseny indult el – a fiataloknak éves szinten ez sok tízezer forintos további megtakarítást jelenthet – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Kedvezmények tavasza a személyi hiteleknél

A személyi hitel felvételében gondolkodóknak továbbra is kizárólag szép híreket hoz a tavasz – hívta fel a figyelmet Gergely Péter. 

Az UniCredit Banknál aki Prémium Aktív Plusz és Prémium Aktív Extra Plusz kamatkedvezménnyel igényli a Fix Kamat személyi kölcsönt, az 0,2 százalékpontos kamatkedvezményben részesül. Így 7 millió forint feletti hitelösszeg esetén az az ügyfél, aki legalább havi 450 ezer forintos havi jóváírást tud vállalni, 9,99 százalékos kamat mellett tud hitelt felvenni. Ha pedig a kölcsön mögé hitelfedezeti biztosítás megkötését is vállalja – ami a Prémium Aktív Extra Plusz kamatkedvezmény feltétele –, akkor 9,79 százalékos kamat mellett jut személyi kölcsönhöz. 

Az UniCredit Bank ráadásul május végéig meghosszabbította korábbi akcióit: azok, akik online igényelnek és kötnek legalább 1,5 millió forintos Fix Kamat személyi kölcsön szerződést, a hitelösszeg folyósítását követően 30 000 forint jóváírást kapnak. Ha a hitelösszeg a 3 millió forintot is meghaladja, a bank 3 hónap elteltével 1 havi törlesztőrészletet (maximum 50 000 forintot) jóváír az ügyfél számláján a Cashback akció keretében. A két akció összevonható. 

Új szegmensre lő a MagNet Bank. Gergely Péter szerint annak az ügyfélnek, aki május végéig személyi kölcsön segítségével kíván autót vagy motorkerékpárt vásárolni és ezt hitelcélként megjelöli (illetve a zöld hitelcél megjelelésekor környezetkímélő személygépkocsit vagy elektromos motorkerékpárt vásárol), a bank visszatéríti a járműre kötött kötelező felelősségbiztosítás első éves díját, de maximum 50 000 forintot. A kedvezmény csak a 3 évet meghaladó hitelszerződések esetében vehető igénybe – figyelmeztet a BiztosDöntés.hu szakértője.

Versengenek a CSOK Pluszos ügyfelekért

A jelzáloghitel piacon a kiegészítő piaci lakáshiteleknél indul óriási verseny: a bankok szemmel láthatóan komoly üzletet látnak azokban a fiatal családokban, amelyek jogosultak a kormány családpolitikai intézkedéseiben meghatározott kamattámogatott kölcsönök igénybevételére. Miután az elérhető összeg sok esetben nem elegendő a vágyott lakás megvásárlásához, sokan kiegészítő piaci lakáshitelt is igénybe vesznek – a közös igénylés dupla üzlet lehet a bankoknak. 

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a sort a CIB Bank nyitotta. Februártól 2,24 százalékos kamatkedvezményt adnak a CIB 10 Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitelt igénylő ügyfeleknek akkor, ha a banknál CSOK Pluszt is igényelnek. A jelenleg 5,75 százalékos kamatot eredményező Duo kamatkedvezményes hitelt maximum akkora összegben igényelhetik, amekkora összegben a gyermekszámtól függően igényelhető legmagasabb összegű CIB CSOK Plusz Kamattámogatott Hitelt igényeltek. További feltétel a banknál az, hogy az adósok legalább havi 600 ezer forintos elektronikusan beérkező jóváírást teljesítsenek. 

Március 10-én, hétfőtől az MBH Bank is benevezett ebbe a versenybe – jelezte a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. A Duó termék 6,1 százalékos hitelkamattal fut, a kedvezményes kamatra nem csak a CSOK Pluszt, hanem a Falusi Otthonfelújítási Támogatást (FOT) igénylő ügyfelek is jogosultak. A kiegészítő kölcsön itt is 10 éves kamatperiódussal bír, és itt is maximum akkora összegű kölcsön kapható, mint amennyit az MBH Banktól támogatott konstrukcióban igényeltek az ügyfelek. 

A vállalt/meglévő gyermekek függvényében a FOT esetében így 10 vagy 15 millió forintos, míg a CSOK Plusz esetében 15,30 vagy akár 50 millió forintos hitel igényelhető. Az MBH Banknál nem találtunk kötelező jövedelemre vonatkozó kitételt, így a kiegészítő hitel igénylésének feltétele csak az lehet, hogy a támogatott és a piaci kölcsön együttes törlesztőrészlete alapján a jegybanki hitelfék szabályok jövedelemarányos törlesztőrészlet előírásai alapján hitelezhető-e az ügyfél – mondta Gergely Péter. 

A BiztosDöntés.hu szakértője szerint a Duo termékek igénybevételével az ügyfelek egy 30 millió forintos hitel esetében havonta legalább 3-16 ezer forintot spórolhatnak a standard piaci hitelkamatokkal összehasonlítva.

Emelés is van

A sok örömbe azért üröm is vegyül: hétfőtől az MBH Bank megemelte a standard jelzáloghiteleinek és a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshiteleinek kamatát. Az emelés mértéke az ügyfelek által keresettebb, 10 évre fixált hitelek esetében visszafogott, 10-20 bázispontos, a végig fix kamatozású lakáshiteleknél esetén 40, míg a szabadfelhasználású jelzáloghiteleknél egységesen minden kamatperiódusban 50 bázispontos. 

A legalább 30 millió forintot igénylő és havi 700 ezer forintos jóváírást vállaló ügyfelek esetében a 10 éves kamatperiódus esetén így a mindössze 10 bázispontos emelés után is 7 százalék alatt marad a kamat (6,99 százalék).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

MWC 2025: A HONOR elkötelezett a nyitott együttműködések terén

Az idei barcelonai MWC a HONOR két fontos beszélgetésen is részt vett. Mind a Connect X Fireside Chaten, mind az AI+ panelbeszélgetés keretében az iparág vezető vállalatainak képviselői beszélgetnek arról, hogy miként képzelik el az összekapcsolt intelligens jövőt.

A kerekasztalokon beszélgetéseinél a közös cél egyértelmű volt: az AI technológia által hozott kihívások és lehetőségek kezeléséhez minden eddiginél nagyobb szükség van a nyílt együttműködésre. Ezt tükrözi a nemrégiben bemutatott HONOR ALPHA TERV is. Az új vállalati stratégia megvalósítása során a HONOR a partnerekkel együttműködve maximalizálni fogja az emberi lehetőségeket az intelligens világ befogadása érdekében.

„Ahogy a fizikai mesterséges intelligencia korszakába lépünk, meg kell nyitnunk az iparági határokat, és közösen kell létrehoznunk egy új paradigmát a mesterséges intelligencia ökoszisztéma számára. Ezt úgy érhetjük el, ha megnyitjuk az iparág AI képességeit, hogy platformot biztosítunk az eszközök szélesebb körének, lehetővé téve a különböző operációs rendszerek közötti zökkenőmentes együttműködést, és értékmegosztó ökoszisztémát építünk”

– mondta James Li, a HONOR vezérigazgatója.

Intelligens ökoszisztémák kiépítése az egyszerű összekapcsolhatóságon túl

A Fireside Chat beszélgetés során a vita központi témája az volt, hogy az egyszerű összekapcsolhatóságon túlmenően olyan intelligens ökoszisztémákat kell létrehozni, amelyek proaktívan kezelik a felhasználói igényeket. A HONOR olyan jövőképet osztott meg, amelyben a technológia előre látja és leegyszerűsíti a mindennapi feladatokat, és olyan példákat hozott fel, mint az okostelefonok zökkenőmentes összekapcsolódása a járművekkel és az otthonokkal, valamint a viselhető eszközök, amelyek személyre szabott egészségügyi információkat nyújtanak. Ez a vízió a HONOR ALPHA TERV révén válik valóra, ami aláhúzza a vállalat elkötelezettségét az emberközpontú dizájnnal rendelkező, csúcstechnológiát ötvöző innovációk iránt, amelyek minden eddiginél jobban átalakítják a termelékenységet, a társadalmat és a kultúrát.

A mesterséges intelligencia összekapcsolhatóságának és innovációjának támogatása az együttműködésen keresztül

A beszélgetés kiemelte az iparági együttműködés kritikus szerepét az innováció és az átjárhatóság biztosításában. A HONOR, felismerve az együttműködés szükségességét a szabványok meghatározásában, következetesen támogatta a nyílt együttműködést a legfontosabb iparági vezetőkkel az egységes AI-csatlakozási szabványok és megoldások kidolgozása érdekében.

Az AI technológia fejlődésével, a fizikai AI-korszak bevezetésével és azon túl, a nyílt, intelligens ökoszisztéma közös létrehozására irányuló erőfeszítés egyre fontosabbá válik, ahogy egyre több iparági szereplő navigál a fejlődő technológia világának összetett viszonyai közepette.

Továbbra is nagy hangsúly az eszközre telepített technológiákon

Az AI+ panelbeszélgetésen a HONOR megosztotta az eszközre telepített és a felhőalapú mesterséges intelligencia közötti egyensúlyt, megismételve a szerepek egyértelmű megkülönböztetésének fontosságát. A világ első GUI-alapú mobil AI-asszisztensének, a teljes ökoszisztéma-csere technológiájának és az AiMAGE-nek a példáján keresztül – amelyek mindegyike a HONOR legutóbbi előadásán szerepelt – a HONOR kézzelfogható bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy hogyan helyezi előtérbe a felhasználói adatvédelmet az eszközön belüli folyamatokkal, miközben okosan kihasználja a felhő hatalmas számítási erőforrásait anélkül, hogy az adatbiztonságot veszélyeztetné.

A HONOR álláspontját a felhasználói adatvédelem prioritásként való kezeléséről a nemrégiben közzétett adatvédelmi fehér könyv is megerősítette, amelyre a panelbeszélgetés során is hivatkoztak. A fehér könyv öt alapelvet részletez, amelyet a vállalat a felhasználói adatok védelme során betart: az adatok minimalizálása; az érzékeny adatok védelme az eszközön; először az eszközön történő feldolgozás; az adatok érzékenységének kiiktatása és titkosítása a felhőbe való feltöltés előtt; és az adatok törlése a használat után.

A HONOR megismételte továbbá a határok megnyitásának fontosságát az intelligens jövő érdekében, és az iparági partnereket összefogásra szólította fel. A vállalat tovább dolgozik a HONOR ALPHA TERV végrehajtásán, és nyílt együttműködésben dolgozik együtt az iparági partnerekkel, miközben lépésről lépésre halad az új intelligens jövő és az emberi lehetőségek maximalizálása érdekében.

Március 3-a és 6-a között az MWC 2025 látogatói a HONOR és partnerei legújabb innovációit ismerhetik meg a HONOR standjánál, amely a barcelonai Fira Gran Via 3. csarnokának 3H10-es standján található.

További információk a HONOR holnapján: https://www.honor.com/hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Leveri a kamatokat a piaci verseny a hitelpiacon

Nemhogy kamatemelési, de kamatcsökkentési hullámmal érkezik a tavasz a lakossági hitelpiacra. Ráadásul piaci innovációra, az állampapírokból érkező pénzekre adott kamatkedvezményes hitelre is látunk példát a piacon – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Beigazolódott a BiztosDöntés.hu korábbi prognózisa, amely szerint alaptalanok azok a hangok, amely szerint a tavaszi lakáshitel-kihelyezési boomra a bankok kamatemeléssel fognak ráfordulni. A március elsejétől érvényes új kondíciós listákon egyetlen kamatemelést sem találunk a lakáshitelek esetében. 

Az állampapírokra is ráhajtanak a hitelezés felfuttatásához

Sőt, ahogy arra Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője felhívja a figyelmet, a CIB Bank piaci innovációval is igyekszik meglovagolni az állampapír hozamfizetés után a piacra érkező pénzeket: a legalább havi 800 ezer forintot a kölcsönszerződésben megjelölt bankszámlára befizető ügyfelek a banknál vezetett betét- és értékpapírszámlák egyenlege alapján még komoly kamatkedvezményre jogosultak a 10 éves futamidejű Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel és a 11-30 évre felvett lakáshiteleik után.  

A standard, 7,99 százalékos kamat a Mozgástér Kedvezménycsomagban 10 millió forint alatti megtakarítási egyenleg esetén 6,59 százalékra, 10 millió felett 6,19 százalékra csökken. A 20-40 milliós megtakarítási egyenleggel bírók kamata benéz 6 százalék alá, 5,99 százalékra, 60 millióig 5,79 százalék, míg a 60 millió forint feletti megtakarítással bíró ügyfelek 240 bázis pontos kamatkedvezményt kapnak, így hitelük kedvezményes kamata 5,59 százalék. 

A CSOK-hiteleseknek is van kedvező ajánlat

A CIB Bank a CSOK Plusz hitelt piaci hitellel kiegészítőknek ajánlja a CIB Kamatkedvezmény Duó termékét, ahol a CSOK hitellel együtt igényelt kiegészítő kölcsön 5,75 százalékon érhető el – itt elegendő 600 ezer forintos havi jóváírást teljesíteni. 

Kamatcsökkentésről szól a személyi kölcsön piac is

Éles verseny van a személyi kölcsönök piacán is – emlékeztet a BiztosDöntés.hu szakértője. Az Erste ennek hatására visszacsökkentette a február elején megemelt kamatait a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel esetében. A mostani kamatcsökkentés 9-29 bázispontos volt, a legkomolyabban az 1,5-8 millió forintos 66-84 hónapra igényelt hiteleknél van – itt a kamat 17,01 százalékról 16,72 százalékra csökkent.

Az OTP Bank is csökkentette március 1-től a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel kamatát a legalacsonyabb hitelösszegsávban 2-3,1 millió forint között 16,99 százalékról 16,72 százalékra.

Március elsejétől a CIB Bank is csökkentette a személyi kölcsön kamatait a legkedvezőbb “A” és “B” ügyfélminősítésű sávban a kamatcsökkentés mértéke 0,3-1,3 százalékpont közötti. A legnagyobb csökkentés a “B” ügyfélminősítésű sávban a 7 millió forintot meghaladó hitelösszeg esetén volt, itt 11,99 százalékról 10,69 százalékra csökkent a kamat. A legkisebb kamatot a 7 millió forintot meghaladó összegű kölcsönt igénylő A ügyfélminősítéssel bíró ügyfelek élvezhetik – nekik 9,64 százalékon hitelez a CIB. 

Korábban, február közepén az MBH Bank nyeste meg a Személyi Kölcsön Extra Plus hitelének kamatait. A csökkentés 6,99 millió forintig 50 bázispontos volt, ám az újonnan létrehozott 7 millió forint feletti sávban így már immár az MBH is egyszámjegyű, 9,99 százalékos kamatot kínál – hívja fel a figyelmet Gergely Péter. 

Az UniCredit Bank nem nyúlt a kamatokhoz, de május végéig meghosszabbította a Fix Kamat személyi kölcsönnél, a Green személyi kölcsönnél és Felújítási személyi kölcsönnél az egy havi törlesztő visszajár, illetve Online Plusz 30 000 forint visszajár akcióját. 

Márciusi emelésről a BiztosDöntés.hu összegzése szerint egyedül a Raiffeisen Bank adott hírt – itt a 450 ezer forintos jövedelmet igazoló ügyfeleknek múlt szombattól a korábbi 8,09 százalékpont helyett csak 7,5 százalékpontos kamatkedvezmény jár, így a kedvezményes kamat mértéke 9,9 százalékról 10,49 százalékra nőtt – ám a bank még ezzel a kamattal is versenyképes – emlékeztet Gergely Péter.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss