Gazdaság
Ezért fontos az IoT-ra is gondolni a B2B marketingben
Az IoT, azaz a „dolgok internete” a modern kor egyik meghatározó vívmánya. Az összekapcsolt eszközök már a hétköznapi életünkben is fontos szerepet töltenek be, legyen szó az okostelefonokról vezérelhető klímákról, vagy épp a felhőben tárolt fényképekről. Azonban ezt a technológia nem csak a fogyasztói életvitelben hasznos, hanem a különböző B2B marketinges stratégiákban is kiváló eszköznek bizonyult az elmúlt évek során.
A legtöbben bele sem gondolnak, hogy a dolgok internetéhez kapcsolódó „dolgok” többsége nem is az otthonokban található, hanem a nagyobb cégek irodáiban, gyáraiban, az egészségügyi központokban és egyéb intézményekben, amelyek robosztus technológiai hátteret igényelnek.
Szóval mit tehetnek az IoT technológiák B2B céged marketingjéért? Az alábbiakban erről olvashatsz.
Végre megoldódhat a B2B egyik legnagyobb problémája
Az IoT nem csak a B2B folyamatokat korszerűsítheti, hanem új lehetőségeket is szerezhet a más cégekkel üzletelő vállalatok számára. Az IoT rengeteget segíthet a B2B cégeknek a megfelelő időzítésben, ami egy rendkívül fontos tényező minden B2B erőfeszítéshez. Az IoT lehetővé teszi, hogy egy cég a legideálisabb időben vehesse fel a kapcsolatot ügyfeleivel. Mi több, a B2B cégek azonnali hozzáférést szerezhetnek olyan adatokhoz, amelyekkel hatékonyabbá tehetik utánkövetési stratégiáikat. Ehhez csupán egy stabil internetkapcsolatra van szükség, ami a legtöbb cégnél egyébként is adott.
Az IoT segítségével a B2B cégek odaadásukat is bizonyíthatják ügyfeleiknek. A digitális korban könnyedén nyomon követhető a termékek és szolgáltatások élettartama vagy előfizetési ideje – egy B2B cég tehát automatikus emlékeztetőket küldhet ügyfelei számára, amikor ideje lecserélniük egy terméküket, vagy megújítani egy előfizetésüket.
A B2B marketing egyik fő hiányossága, hogy nehéz megtalálni a legjobb időpontokat az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre. Az IoT segíthet áthidalni ezt a szakadékot, mielőtt egy cég fontos ügyfeleket veszítene el.
Hatékonyabb működést biztosít
Egy jó marketingstratégia nem csak egyszerű implementációt biztosít, hanem a rendszeres karbantartásokat is egyszerűbbé teszi.
A dolgok internete egy költséghatékony megoldás, amely egyrészt csökkenti a költekezést, másrészt pedig rengeteg időt is megspórolhat az ügyfelek számára, hiszen kevesebbet kell várniuk a karbantartási vagy javítási munkálatokra. Mindez rengeteget dob a hatékonyságon, ami minden B2B cég számára fontos szempont.
Egy ipari légkondicionálókkal foglalkozó cég például szenzorokat építhet egységeibe, amelyek rendszeresen jelzik hatékonyságukat és állapotukat a gyártónak. A cég így tudni fogja, hogy egyes telepek egységei mikor igényelnek karbantartást, megelőzve ezzel a későbbi drága, körülményes cseréket. Ez pénzt spórol meg az ügyfélnek is, aki így sokka elégedettebb lesz a cég munkájával.
Új lehetőségeket kínál a véleménykutatás terén
Az üzleti világ rohamléptekkel igyekszik integrálni a legújabb technológiai megoldásokat, hogy felzárkózhasson a digitálisan naprakész ügyfelek igényeihez. A dolgok internete is ezek közé tartozik.
Egy B2B marketingstratégiának manapság fontos kitérnie arra is, hogy milyen kommunikációs módszereket kell modernizálnia az átállás során. Ilyenek például az ügyfeleknek küldött felmérő kérdőívek. A dolgok internete egy hasznos eszköz a termékek teljesítményének, élettartamának, illetve felhasználási módjainak nyomon követésére. Habár egy cég némi alapvető információhoz hozzájuthat ugyan egy hagyományos felméréssel, a technológiai újítások új lehetőségeket is nyújtanak a B2B vállalatok számára.
Könnyebb például számontartani, hogy egy ügyfél mennyire kedvel egy terméket, milyen sűrűn és hogyan használja azt, illetve, hogy milyen gyakran van szüksége a készletek feltöltésére. A dolgok internete gyökeresen megváltoztatta azt, hogy a termékeket hogyan reklámozzuk, értékesítjük, illetve tartjuk karban. Ami azonban talán még fontosabb, hogy ezen információk birtokában a B2B cégek tudni fogják, hogy min és hogyan érdemes javítaniuk a jövőben.
Az IoT képes összefogni azokat az eszközöket, amiket az ügyfelek használnak, és egyetlen felületen számontartani ezeket a trendeket.
Gyorsabbá és hatékonyabbá teszi az ügyfélkezelést
A világ legnagyobb és legsikeresebb cégei azért képesek megőrizni vezető pozícióikat, mert profin értenek az adatkezeléshez. Pontosan tudják, hogyan állítsanak össze valósághű perszónákat ügyfeleik adataikból, amelyeket aztán még pontosabb célzású hirdetések létrehozásához használhatnak fel.
A dolgok internete azért olyan hatékony az ügyfélkapcsolatok nyomon követésére és kezelésére, mert rendkívül gyors – egy cég szinte varázsütésre hozhat létre részletes ügyfélprofilokat a megszerzett adatok alapján.
A dolgok internete az első kapcsolatteremtési ponttól kezdve nyomon követi az ügyfelek utazását, és ezek az adatok aranyat érnek egy B2B marketinges számára.
Gazdaság
Lamborghini vs. Ferrari: most kiderült, melyiket keresik többen Magyarországon
Kevés ikonikusabb autómárka létezik, mint a Ferrari és a Lamborghini, és úgy tűnik, hogy ez a rivalizálás nemcsak a versenypályákon, hanem a hazai használtautó-kereskedelem világában is élénken zajlik.
A Használtautó.hu legfrissebb, 2025 első félévét összegző adatai alapján a Lamborghini-modellek vitték a prímet, de a Ferrari több típussal is bekerült a legkeresettebb szupersportautók közé.
A portál keresési statisztikái alapján összeállított 10-es lista élére a Lamborghini URUS került, ami részben a SUV-szegmens térnyerésének is betudható. Az URUS iránti keresések mögött ráadásul egy viszonylag fiatal kínálat áll: az autók átlagéletkora alig 2,7 év, míg az átlagos hirdetési ár 119 millió forint fölött van. A második helyen szintén egy Lamborghini-modell, a Huracán szerepel, 95 milliós átlagárral és 3,3 éves átlagéletkorral
Az érdeklődők száma alapján tehát a Lamborghini vezet, viszont a Ferrari összességében több modellel van jelen a top 10-ben. Érdekesség, hogy a lista két legfiatalabb modellje – a Ferrari 296 GTS és a 296 GTB – különösen magas áron, 127–153 millió forint között mozog, ami mutatja, hogy a vadonatúj szupersportautókra is mutatkozik kereslet.
„Nem meglepő, hogy a két ikonikus szupersportautó-gyártó, a Lamborghini és a Ferrari hazánkban is stabil piaccal rendelkezik, különösen úgy, hogy mindkét márka hivatalos kereskedelmi és szervizháttérrel is jelen van Magyarországon. Ugyanakkor a használtautó-piac kínálja az igazi különlegességeket: azokat a klasszikus vagy már nem gyártott modelleket, amelyek nemcsak hétköznapi használatra, de akár gyűjtői befektetésként is relevánsak. A hazai keresési toplista élére két Lamborghini-modell került, közülük is toronymagasan az URUS vezet. A második helyezett a Huracán, amely bár hivatalosan már kivezetésre került, továbbra is egy aktuális, erős karakterű modell a márka kínálatában. A harmadik helyen a Ferrari egyik leginkább „elérhető” modellje, a California szerepel, amelynek átlagára jelenleg 40 millió forint körül alakul. A két márka korszakos zászlóshajói, a Lamborghini Aventador és a Ferrari F8 Tributo – a LaFerrarit nem számítva – továbbra is keresettek a hazai használtautó-piacon. Tapasztalataink szerint ez részben spekulatív érdeklődésnek is betudható: egyik modell sincs már gyártásban, elérhetőségük pedig korlátozott, ami várhatóan csak tovább emeli értéküket a következő években”
– emelte ki Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu Senior Brand Managere.
Érdekesség, hogy a legenda szerint Ferruccio Lamborghini eredetileg traktorokat gyártott és azért alapította meg a saját autómárkáját, mert egy személyes konfliktus után úgy érezte, jobban tud sportautót építeni, mint Enzo Ferrari.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Egészségpénztáron keresztül olcsóbb lehet a hitelből vásárolt laptop
Nem kell lemondania az egészségpénztáron keresztül elérhető, akár 15 százalékos megtakarításról annak sem, aki személyi kölcsönből vásárol számítástechnikai eszközöket – mutat rá Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Az egészségpénztárban elérhető iskolakezdési támogatás szolgáltatáson keresztül eddig is elszámolhatók voltak a pénztár terhére tanszerek és tanulási segédeszközök. 2025. július 1-től a lista számos számítástechnikai eszközzel bővült a kör.
Ezentúl laptopot, asztali számítógépet, monitort, nyomtatót, szkennert és egyéb IT kiegészítőket is lehet az egészségpénztári számláról fizetni, jelentősen spórolva a költségeken.
Ezzel együtt eltörölték az önsegélyező szolgáltatásokra – mint amilyen az iskolakezdési támogatás is – érvényes 180 napos várakozási időt is. Így az egészségpénztári számlára befizetett pénz akár azonnal felhasználható.
Az a korábbi korlátozás is megszűnt, amely alapján a nyári szünetben vásárolt termékek nem elszámolhatók az iskolakezdési szolgáltatás keretében. Mostantól bármikor vásárolhatunk iskoláskorú gyermekünknek tanszereket, beleértve a számítástechnikai eszközöket is.
Így kombinálható a hitel és az egészségpénztár
Egy laptop, monitor vagy nyomtató vásárlása önmagában is komoly költség, ha pedig több eszközt is vásárolunk egyszerre, akkor különösen nagy kiadással számolhatunk.
Emiatt gyakori a személyi kölcsönből történő vásárlás, már csak azért is, mert ezzel együtt is kihasználható az egészségpénztáron keresztül elérhető 20 százalékos adókedvezmény.
A személyi kölcsön előnye, hogy szabadon felhasználható, így a bank felé nem kell igazolni, hogy mire költöttük a pénzt. Az egészségpénztárba pedig eseti befizetés keretében bármikor bármekkora összeget be lehet fizetni, még akkor is, ha egyébként a céges cafeteria keretből a munkáltató utalja a pénztárba a havi egészségpénztári tagdíjunkat.
Nincs tehát akadálya annak, hogy a banktól kapott pénzt, amelyet a számítástechnikai eszközökre szánunk, az egészségpénztárba befizessük, majd onnan vásároljunk – emeli ki Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője.
Mennyi megtakarítás érhető el így?
A pénztártag a befizetések 20 százalékát, évente legfeljebb 150 ezer forintot minden évben visszaigényelheti a személyi jövedelemadójából. A pénztár által levont működési költséget is figyelembe véve így a laptop vagy más eszköz akár 15 százalékkal is olcsóbb lehet.
Mire figyeljünk?
Az iskolakezdési támogatás egy önsegélyező szolgáltatás, amelyre évente gyermekenként az adott évi minimálbér összege igényelhető. Ez jelenleg gyermekenként évi 290 800 forint. Több drága eszköz vásárlása esetén ezért a többgyermekes szülőknek érdemes a számlákat a gyerekek között szétosztani.
A szolgáltatásra való jogosultságot igazolni kell, amelyet óvodás és iskolás gyerekeknél 120 napnál nem régebbi családi pótlékra való jogosultságot igazoló MÁK dokumentummal, 16 év felett diákigazolvánnyal lehet megtenni.
A számítástechnikai eszközökről számlát kell kérni, és ki kell tölteni egy igénylőlapot az iskolakezdési támogatás igénybevételéről. Erre minden pénztárnak saját formanyomtatványa van, amely a legtöbb esetben elektronikus formában kitölthető.
Az egészségpénztárba az eszközök összegét a pénztár működési költségével növelten kell befizetni, ami általában 6 százalék körül van, de pénztáranként eltér.
A legtöbb pénztárnál az sem probléma, ha a kifizetéskor nincs az egészségpénztári számlán megfelelő egyenleg, némelyik pénztár ugyanis tud valamennyit várni a kifizetéssel.
Fejlesztenek az egészségpénztárak is
A pénztárhasználat ma már igen kényelmes is lehet. A nagyobb pénztáraknál szinte minden intézhető elektronikusan, a belépéstől a szolgáltatások megrendelésén át és egészen a kifizetésig.
Az OTP Egészségpénztár honlapján online belépéshez nyomtatvány található, de aki szívesebben intézi az ügyeit személyesen, az a bankfiókokat is felkeresheti. Az OTP bankkártyával összeköthető egészségkártyát kínál, amely rendkívül kényelmes pénztárhasználatot tesz lehetővé.
A Patika Egészségpénztár kifejezetten törekszik arra, hogy egészségkártyáját minden szerződött partnere elfogadja, így bárhova megyünk, jó eséllyel nem kell számlát kérnünk a vásárlásról. A Patika egészségkártyája szintén bankkártyával összeköthető és automatikusan töltődik.
Az MBH Gondoskodás Egészségpénztárnál szintén modern ügyintézési lehetőségek várják a pénztártagokat, és a kínálatában egy ritkának számító egészségbiztosítás, egy kórházi ellátás költségeit térítő csomag is helyet kapott.
Ne feledjük, hogy az egészségpénztár lényege nem a nagyobb megtakarítás képzése, persze erre is használhatjuk, hisz a pénzünk itt nem értéktelenedik el. A megtakarításunkra ugyanis negyedévente adómentesen elkölthető hozamot kapunk. A lényeg azonban az, hogy az egészségünket úgy őrizhessük meg, hogy a magánorvos is elérhető legyen, és közben az anyagi biztonságunk se kerüljön veszélybe.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
Társadalmi egyeztetése bocsátotta a kormány a 3 százalékos kamatozású otthonteremtési hitel részletszabályait tartalmazó kormányrendeletét.
Számos kérdéses részletre fény derül az Otthon Start hitellel kapcsolatban a Miniszterelnökség által közzétett tervezetből, amelyre 2025. július 29-ig nyújtható be vélemény.
Akár 50 millió, maximum 3 százalékos éves kamattal
Megerősítést nyertek az eddigi információk, miszerint az Otthon Start program keretében maximum 50 millió forint kölcsön vehető fel, maximum 25 éves futamidővel. Az éves kamatozás fix és nem haladhatja meg a 3 százalékot – tehát akár ez alá is mehet a bank, ahogy a CSOK Plusz esetében is.
A hitel két fő célra használható fel:
- Lakás vagy családi ház vásárlására
- Lakás vagy családi ház építésére
Fontos kritérium, hogy az ingatlan belterületen, Magyarország területén fekszik.
Az ingatlannal kapcsolatos értékhatárok is meghatározottak:
- Lakás vásárlása vagy építése esetén: az ingatlan értéke vagy bekerülési költsége legfeljebb bruttó 100 millió forint lehet.
- Családi ház (egylakásos lakóépület) vásárlása vagy építése esetén: ez az értékhatár legfeljebb bruttó 150 millió forint.
Emellett a hasznos alapterületre jutó négyzetméterár sem haladhatja meg a bruttó 1,5 millió forintot.
Az önerő kérdése is tisztázott: a programhoz legalább 10% önerőre lesz szükség az ingatlan vételárához képest.
Az ingatlan vételára legfeljebb 20 százalékkal térhet el a hitelintézet által megállapított forgalmi értéktől.
A BiztosDöntés.hu szakértői szerint ezzel kívánják megakadályozni a túlzottan magasra árazott, vagy indokolatlanul alacsonyra értékelt ingatlanokkal történő visszaéléseket. Mindemellett biztosítja, hogy a bank ne finanszírozzon olyan ingatlant, amelynek vételára irreális a valós piaci értékéhez képest és védi a vevőt, hogy túlfizessen egy ingatlanért.
Mit jelenhet ez a gyakorlatban? Ha például a bank a megvásárolni kívánt ingatlan forgalmi értékét 50 millió forintban állapítja meg, akkor a vételár legfeljebb 50 millió Ft + 20%, azat 60 millió forint lehet. Ha a vételár 61 millió forint, akkor az ingatlan már nem felel meg a program feltételeinek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t
-
Gazdaság2 hét ago
Legalább 1,2 milliós nettó kereset kell majd az Otthon Start és a CSOK Plusz teljes kihasználásához
-
Gazdaság4 nap ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Tippek1 hét ago
A One Magyarország több mint 90 országban biztosítja 5G roaming szolgáltatását
-
Ipar2 hét ago
Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós
-
Gazdaság2 hét ago
Már most érdemes elkezdeni készülni az Otthon Start hitelre
-
Gazdaság2 hét ago
120 ezer diák dolgozik a nyáron: itt vannak a legjellemzőbb órabérek