Connect with us

Ipar

Az ABB felavatta új, 20 millió euró beruházási értékű, energiahatékony gyárát Belgiumban

Az ABB termelésbe állította az új, 20 millió euró beruházási értékű fröccsöntő üzemét a belgiumi Gent közelében fekvő Evergemben, amellyel a biztonságos, intelligens és fenntartható villamosítási megoldások iránti növekvő európai keresletet kívánja kielégíteni.

A modern üzemet úgy alakították ki, hogy az az új fröccsöntőgépek, a digitális technológiák és az automatizálási megoldások telepítésének köszönhetően a legfrissebb energiahatékonysági követelményeknek is megfeleljen. Az új létesítmény azt a meglévő üzemet váltja ki, amely a GE Industrial Solutions 2018-as felvásárlása során került az ABB tulajdonába. Az üzem áramelosztó berendezések tokozatait, szekrényeit fogja gyártani. Az itt gyártott tokozatok, szekrények a villamos elosztó készülékek, például megszakítók, biztosítékok, kapcsolók és mérőórák védőburkolataként szolgálnak, garantálva a villamos energia biztonságos elosztását, mérését és vezérlését a lakó-, a kereskedelmi és az ipari épületekben.

Az előrejelzések szerint a villamos szekrények globális piacának mérete a 2024-es 7,42 milliárd dollárról 2032-re 13,15 milliárd dollárra nő, ami az új épületek iránti növekvő keresletnek, a meglévő épületek hatékonyabb és megbízhatóbb elektromos rendszerekkel történő korszerűsítésének, valamint az elektromos elosztás terén elért fejlődésnek köszönhető.

Az Evergemben épített új gyár része az ABB Mission to Zero™ kezdeményezésének, amelynek célja az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátásának jelentős csökkentése az ABB telephelyein, amivel párhuzamosan az ABB segíti az ügyfeleit az ÜHG-kibocsátásuk csökkentésében az eltervezett dekarbonizációs ütemtervük támogatásával. A programnak köszönhetően a korábbi létesítmény 2019-es adataihoz viszonyítva a CO2e-kibocsátás várhatóan több mint 6 700 tonnával, az energiafogyasztás pedig több mint 9 400 MWh-val fog csökkenni éves szinten. A tervezett intézkedések várhatóan évente körülbelül 2,5 millió euró energiaköltség-megtakarítást eredményeznek. Az energiatakarékos gépekkel felszerelt üzem az energiaszükségletének 10 százalékát várhatóan 1 330, a gyár területén telepített, tetőre szerelt napelempanel fogja előállítani, a fennmaradó részt pedig tanúsított zöld energiaforrásokból fogják biztosítani. A LED-es világítás, az elektromos járművek (EV) töltői, a hőszivattyúk, a hűtővízkörök és egy új szellőztetőberendezés szintén hozzájárulnak az energia-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez.

Az evergemi üzem folyamatosan nyomon követi és optimalizálja az energiafelhasználást, kihasználva az ABB saját digitális megoldásait, például az ABB Ability™ Building Analyzer-t, amely valós időben követi az épületek és a közművek adatait, és elemzett adatokat szolgáltat az energiahatékonyság optimalizálásához. Ez, valamint a zöld energia és a hőszivattyúk használata szintén elősegíti az energiafogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentését. Az elkövetkező hónapokban, az üzemben egyéb digitális technológiákat, például egy épületirányítási rendszert telepítenek az energiahatékonyság további támogatása érdekében.

„A Mission to Zero™ programot követő evergemi üzem jól példázza az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású társadalom megteremtésére irányúló törekvésünket, illetve az iránti elkötelezettségünket, hogy felgyorsítsuk a fenntarthatóbb gyártásra való átállást” – nyilatkozta Mike Mustapha, az ABB Energetika üzletágához tartozó Smart Buildings divíziójának vezetője. „Ezt a korszerű üzemet úgy terveztük, hogy a jelenlegi igények mellett a jövőbeni keresletet is kielégítse. A hatékonyságot és termelékenységet napjainkban és a következő években optimalizálni tudó élvonalbeli technológiák és innovatív folyamatok beépítésével képzési bázist és fenntarthatósági ütemtervet biztosítunk munkatársaink és ügyfeleink számára. Az Evergemben átadott gyárban, 2024-ben és azután is folytatni fogjuk a digitális technológiák kombinálását az energiafogyasztás csökkentését és a megújuló energiaforrások növelését célzó intézkedésekkel.”

Az alacsony szén-dioxid-kibocsátású társadalomra való áttérés érdekében az ABB szigorú, tudományosan megalapozott, nettó nulla kibocsátási célokat kitűző megközelítést követ, amely összhangban van a Science Based Targets initiative (SBTi) Net-Zero szabványával. Az ABB az ügyfelekkel folytatott partneri együttműködésekkel segíti a káros kibocsátások megelőzését, illetve a megújuló energiaforrások növekvő használatát. A Mission to Zero™ skálázható program az energiatermelésre, az energiagazdálkodásra és az épületautomatizálásra terjed ki az ipari és kereskedelmi üzemek területén.

Az ABB Mission to Zero™ programjáról ez a weboldal nyújt bővebb tájékoztatást: https://new.abb.com/mission-to-zero.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Együttműködik a cargo-partner és a Komptech

A Komptech a cargo-partner támogatásával optimalizálta alkatrészlogisztikai folyamatait, hogy gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatást nyújtson nemzetközi ügyfeleinek.

A Graz közelében található „iLogistics” központ révén a globális újrahasznosítási technológiai szakértő biztosítani tudja az alkatrészek gyors elérhetőségét és a rövidebb szállítási időket. Az ausztri Komptech vezető szerepet tölt be a mechanikai és biológiai hulladékfeldolgozásának, valamint a fás biomassza kezelésének területén. Logisztikai folyamatainak optimalizálása és alkatrészellátásának hatékonyabbá tétele érdekében 2024 októbere óta együttműködik a tapasztalt logisztikai szolgáltatóval, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partnerrel. A partnerség lehetővé teszi a Komptech számára, hogy tovább növelje alkatrészlogisztikai szolgáltatásainak már eddig is magas színvonalát Ausztriában, és megbízható elérhetőséget biztosítson ügyfelei számára Európában és világszerte.

Új helyszín a cargo-partner „iLogistics” központjában

A gyorsabb és hatékonyabb alkatrészellátás érdekében a Komptech a cargo-partner grazi „iLogistics” központjába helyezte át logisztikai tevékenységét. A grazi konténerterminálon található központi raktárból a Komptech mostantól megbízhatóbban és gyorsabban szállíthatja alkatrészeit világszerte. Az új telephely lehetővé teszi a későbbi áruátvételi időpontokat és a meghosszabbított rendelési határidőket.

Az új raktár stratégiai elhelyezkedése kiemelkedő: mindössze tíz percre található a repülőtértől, közvetlen autópálya- és vasúti kapcsolattal rendelkezik, így FCL és LCL szállítmányok kezelésére is kiválóan alkalmas. A Koralm vasútvonal fejlesztése, amely a déli útvonal részét képezi, tovább erősíti az Európán belüli Balti–Adriai folyosót. Az így elérhető időmegtakarítás révén a Komptech ügyfelei még magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe.

Személyre szabott logisztikai megoldások a különböző termékcsoportokhoz

A Komptech széles termékkínálatának eltérő tárolási megoldásokra van szüksége – a kis méretű csavaroktól a több tonnás hengerekig. Ezen igények kielégítésére a cargo-partner speciális tárolási rendszereket alakított ki, amelyek minden termékcsoport számára megfelelő megoldást biztosítanak. A rendszer tartalmaz teherbíró polcokat, hosszú áruk tárolására alkalmas állványokat, valamint beépített mérlegekkel ellátott tárolókat, amelyek automatikusan érzékelik a kivett alkatrészek mennyiségét és típusát. Amennyiben a készletszint egy előre meghatározott érték alá csökken, a rendszer automatikusan utánrendelést generál.

Martin Schenzel, a cargo-partner ausztriai ügyvezetője szerint:

„Személyre szabott tárolási rendszereinkkel jelentősen növeltük a feldolgozási sebességet, így új szintre emeltük a hatékonyságot. 2025-től állandó készletnyilvántartást is bevezetünk, amely megszünteti a leltározási szüneteket, és tovább növeli az ellátásbiztonságot a Komptech számára.”

Manfred Harb, a Komptech ügyfélszolgálati igazgatója hozzátette:

„A cargo-partnerrel való együttműködésünk a grazi „iLogistics” központban lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinket világszerte még gyorsabban és hatékonyabban lássuk el alkatrészekkel. Ez a partnerség rugalmasságot biztosít számunkra az ügyféligények kezelésében, miközben garantáljuk a legmagasabb szintű szolgáltatási minőséget.”

Alkatrészlogisztika: a cargo-partner szakértelmével

A cargo-partner széleskörű tapasztalattal rendelkezik az alkatrészlogisztika kiszervezésében, hiszen már több ügyféllel is rendelkezik erről a területről. Az együttműködést alapos tervezés előzött meg, ahol közösen megfogalmazták a Komptech folyamatait és igényeit. Ezek alapján a cargo-partner megtervezte a raktárelrendezést és biztosította a szükséges eszközöket. Dedikált csapatokat hoztak létre az implementáció és az átköltözés felügyeletére.

Teljes átláthatóság a raktártól a kiszállításig

A Komptech számára kiemelten fontosak a magas szolgáltatási színvonal, a rövid szállítási határidők és a pontos átvételi időpontok. A cargo-partner digitális platformján, a SPOT-on és a több API interfészen keresztül történő zökkenőmentes rendszerintegráció révén a Komptech teljes rálátással rendelkezik áruáramlására. Ez lehetővé teszi a készletszintek korai csökkenésének azonosítását, elősegítve a megalapozott döntéshozatalt.

A cargo-partner, a cég utófutásainak kezelése mellett, globális csomagszállítási szolgáltatásokat is nyújt. Emellett a logisztikai szolgáltató biztosítja a központi raktárba történő konszolidált szállításokat. Az Egyesült Államokban működő Komptech csapatok közvetlen hozzáféréssel rendelkeznek a SPOT platformhoz, amely lehetővé teszi számukra a készletszintek valós idejű nyomon követését és a megrendelések hatékony kezelését. A cargo-partner előkészíti és konszolidálja a szállítmányokat, például tengeri szállításra szánt konténerekbe. Az összes szállítási és rendelési folyamat nyomon követhető a SPOT rendszerben, ahol szükség esetén a Komptech árajánlatot is kérhet légi vagy tengeri szállításra.

Martin Schenzel így fogalmazott:

„Az új raktári folyamatok sikeres bevezetésével optimistán tekintünk a jövőbe, és várakozással tekintünk a Komptech-kel való további együttműködés elé. Közösen folytatjuk logisztikai folyamataink optimalizálását.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Átadták Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat

252 hazai vezérigazgató véleménye alapján harmadik alkalommal ítélte oda Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat a PwC Magyarország.

A kitüntetéssel olyan hazai cégvezetőt ismernek el, akire a magyarországi vállalatvezetők példaképként tekintenek. Idén a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatóját, Orbán Gábort díjazták február 19-én a PwC budapesti székházában azon a sajtóeseményen, ahol bemutatták a PwC Vezérigazgató Felmérésének eredményeit.

A PwC Magyarország idén tizennegyedik alkalommal kérdezte meg személyes interjúk formájában a hazai vállalatvezetőket arról, hogy miként látják a globális és hazai gazdasági környezetet, saját üzleti helyzetüket, illetve milyen nehézségekkel és kockázatokkal néznek szembe.

A 2024 októbere és decembere között zajló felmérés keretében arról is nyilatkozhattak az első számú döntéshozók, hogy kit tartanak Magyarország leginspirálóbb vezetőjének. A kutatásban részt vevő 265 cégvezető válaszai alapján Orbán Gábor, a Richer Gedeon Nyrt. vezérigazgatója nyerte a 2024 Leginspirálóbb Vezetője Díjat. Az elismerés odaítélésével a PwC azokra a vezetőkre kívánja felhívni a figyelmet, akik az üzleti eredményeken túl a jövő vállalati ökoszisztémáját is építi, és egyéni fejlődésén túl a szervezet kultúra építése mellett is elkötelezettek, ezáltal példaként szolgálhatnak vezetőtársaik előtt.

A díjat Radványi László, a PwC vezérigazgatója adta át az idei felmérés eredményeit bemutató eseményen.

Az idei díjazottal, Orbán Gáborral készült videó – amelyben megosztja vezetői hitvallását és kollégái a sikerhez vezető útjáról nyilatkoznak -, valamint a kutatás eredményei a PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés oldalán tekinthetőek meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Magas digitalizáltságú logisztikai és disztribúciós központot adott át Miskolcon a Bosch

A Bosch, a technológiák és szolgáltatások nemzetközi szállítója átadta legújabb, csúcstechnológiás logisztikai és disztribúciós központját Miskolcon.

A központot, melynek előzetes kivitelezési munkálatai 2021-ben kezdődtek, a Robert Bosch Power Tool Kft. több mint 54 milliárd forint értékű beruházásból valósította meg. A beruházáshoz a magyar állam egyedi kormánydöntés (EKD) alapján mintegy 7 milliárd forint utófinanszírozás keretében nyújtható, vissza nem térítendő készpénz támogatást biztosít. Az ünnepélyes átadáson részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Fükő László, a Robert Bosch Power Tool Kft. ügyvezető igazgatója.

„Nemzetközileg is kiemelkedő színvonalú technológiai infrastruktúránknak, munkatársaink szaktudásának és elkötelezettségének köszönhetjük kiváló eredményeinket. Ez a beruházás az elektromos kéziszerszám üzletághoz tartozó telephelyünk jelentőségét még tovább erősíti a vállalatcsoporton belül”

– mondta Fükő László.

Jövő gyára megoldások közel 100 ezer négyzetméteren

A nagyszabású beruházással egy olyan korszerű raktári struktúrát alakítottak ki a Miskolci Ipari Park területén, amelyben számos Ipar4.0 megoldást is alkalmaztak. A rendszer a teljes értéklánc mentén valós időben, automatikusan kezeli és követi az árut annak beérkezéstől kezdve a felhasználáson és a csomagoláson keresztül a kiszállításon át egészen a megérkezésig. A digitalizációnak köszönhetően a hibák száma akár 20 százalékkal csökkenthető, a folyamatok hatékonysága pedig jelentősen javítható. A rendszerek integrációjához kapcsolódó szoftverfejlesztésekkel, az ehhez szükséges vizualizációs, csomagolást, anyagmozgatást, raktározást vagy nyomkövetést segítő eszközöknek köszönhetően évente akár 204 ezer paletta áru is kiszállítható világszerte. Ha pedig ezt a raklapmennyiséget egymás mellé raknánk, akkor Miskolctól egészen Székesfehérvárig tartana a sor.

A közel 100 ezer négyzetméter nagyságú területen elhelyezkedő központ mellett a Robert Bosch Power Tool Kft. olyan kiegészítő infrastrukturális fejlesztéseket is megvalósított a telephelyen belül, mint a kamionforgalom számára létesített úthálózat vagy a 800 méter hosszú csatornarendszer, hiszen évente nagyjából 3300 kamionra van szükség a fenti árumennyiség szállításához. A Bosch csoport legnagyobb, miskolci kéziszerszámgyárában évente több mint 14 millió darab terméket gyártanak a legmodernebb technológiákkal. A beruházás eredményeként az új létesítmény a vállalatcsoport elektromos kéziszerszám üzletágának egyik meghatározó késztermékelosztó raktára lesz a kelet-közép-európai régióban, illetve késztermék- és alapanyag raktárként is működik majd, ahonnan a világ 26 országába szállítanak különböző cikkeket és komponenseket.

Fókuszban a fenntarthatóság és az ügyfélközpontúság

A miskolci logisztikai és disztribúciós központ a Bosch mintegy 780 raktárból álló nemzetközi ellátásilánc-hálózatának fontos része. A Bosch 37 ezer munkatársa foglalkozik beszerzéssel és logisztikával világszerte, naponta mintegy 230 gyárat látnak el alkatrészekkel és nyersanyagokkal. Meghatározó feladatuk, hogy a Bosch ügyfeleinek magas szintű kiszolgálása érdekében az egész értékfolyamat során folyamatos, fenntartható és rugalmas ellátási láncot működtessenek.

„Az új, miskolci létesítmény építése során is különösen ügyeltünk arra, hogy a projektet a Bosch szélesebb körű fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban valósítsuk meg. Az energiahatékonyság, a hulladékgazdálkodás és a zöld logisztika ugyanolyan prioritást kapott, mint a szolgáltatási szintek javítása, a költséghatékonyság vagy a piacbővítés. Számunkra a fenntarthatóság tehát nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező cél”

– hangsúlyozta Fükő László.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss