Connect with us
Hirdetés

Ipar

A FirstPak az ABB-vel együttműködésben javítja fenntarthatóságát

A feladat

Kína, amely az elvitelre kínált készételek legnagyobb piacának számít a világon, a becslések szerint 2021-ben több mint 1,6 millió tonna műanyaghulladékot bocsátott ki. Mivel a kínai kormány ígéretet tett arra, hogy 2025-re betiltja az egyszer használatos műanyag használatát, a csomagolóanyag-gyártóknak új anyagokat kell keresniük.

A megoldás

A FirstPak csomagolóanyag-gyártó cég az ABB robotjait használja az elvitelre szánt készételek biológiailag lebomló csomagolóanyagának gyártásához és elosztásához. A gyors, pontos és megbízható teljesítményt nyújtó robotok segítségével a gyártósor hatékonysága 100%-kal nőtt, az energiaköltségek akár 30%-os csökkenése mellett.

Az alkalmazás

A csomagolás gyártósorán 200 darab ABB robotot használnak a különböző műveletek elvégzésére, beleértve az anyagmozgatást, a komissiózást és a palettázást.

Az elviteles készételekre szakosodott vendéglátóipari szegmens gyors növekedése miatt keletkező műanyaghulladék problémája mind Kínában, mind világszerte sürgősen szükségessé teszi az egyszer használatos műanyag felhasználásának csökkentését a szén-dioxid-csúcs és a karbonsemlegességi célok elérése, valamint a fenntartható fejlődés felgyorsítása érdekében. Kínában a problémát olyan szabályozás bevezetésével tervezik kezelni, amely 2025-re betiltja az egyszer használatos műanyag használatát.

A FirstPak kínai csomagolóanyag-gyártó cég az ABB-vel együttműködve, mezőgazdasági hulladékból készülő, új generációs, biológiailag lebomló csomagolóanyag gyártásának automatizálásán dolgozik, hogy ezzel a megoldással segítsen teljesíteni az új előírásokat, és csökkentse az elvitelre szánt élelmiszerek környezeti lábnyomát.

A 2018-ban alapított FirstPak felhasználja a Kuanghszi tartományban nagy mennyiségben és koncentráltan rendelkezésre álló cukornádipari melléktermékeket, hogy lebomló csomagolóanyagokat állítson elő a rostos pép, az úgynevezett nádbagassz újrahasznosításával, amely a cukorextrahálás során a cukornád összezúzása és préselése után marad vissza. A nádbagasszt széles körben használják újrahasznosított termékek előállításához, feldolgozása elősegíti, hogy a gyártók új utakat találjanak a környezeti hatások minimalizálására.

A FirstPak Laibin városában lévő üzemében évente mintegy 40 000 tonna cukornádpépet dolgoznak fel, amelyből 35 000 tonna készterméket állítanak elő. A FirstPak a bagassz felhasználásával olyan alternatív termékeket készít, amelyekkel kiválthatók az elvitelre szánt készételek egyszer használatos műanyag csomagolása.

Az ABB több mint 200 nagy teljesítményű robotot szállított anyagmozgatáshoz, komissiózáshoz és palettázáshoz. A robotok kiváló sebességének, stabilitásának és pontosságának köszönhetően a FirstPak jelentősen javítani tudta az üzem termelékenységét.

„Az ABB robotjainak használata a nedves prés be- és kirakodásához, a gyors válogatásához és a palettázáshoz lehetővé tette számunkra a termelési folyamat felgyorsítást és stabilabbá tételét, illetve a teljesítmény növelését, ami az egész gyártósoron jelentős előnyökkel járt”

– mondta Jiahui Xu, a FirstPak alelnöke.

„A robotok üzembe helyezése óta a gyártósor hatékonysága 100%-kal nőtt, miközben az energiaköltségeink 30%-kal csökkentek.”

A robotok alkalmazásának az egyik fő előnye, hogy képesek kezelni a FirstPak széles termékválasztékát, amely magában foglalja a papírtálakat, papírtányérokat, papír ételdobozokat és más, az elvitelre használt ételekhez gyártott tárolóedényeket.

A FirstPaknál telepített ABB robotok a feladatok széles skálájára átprogramozhatók, így a gyártási folyamat különböző szakaszait tudják kezelni. Ez a rugalmasság lehetővé teszi az egyedi csomagolási megoldások gyártását is, amelyek az ügyfelek egyedi igényeihez igazíthatók.

A biológiailag lebomló termékeket előállító papír- és műanyagipar hatalmas piaci potenciállal rendelkezik, a piac volumene az előrejelzések szerint 2023 és 2032 között 6%-kal, mintegy 814 milliárd dollárra nő. A lebomló csomagolás gyors, hatékony és minimális hulladékkal történő előállításának módszereként az ABB és a FirstPak együttműködése jelentős szerepet játszhat a körforgásos gazdaság fejlesztésében és a fenntartható, alacsony szén-dioxid-kibocsátású termelés megvalósításában mind Kínában, mind világszerte.

A projekt sikere arra késztette a FirstPakot, hogy további lehetőségeket keressen a gyártási tevékenység bővítésére.

„A kapacitásbővítés érdekében tervezzük egy másik gyártóbázis építését is”

– nyilatkozta Xu Zhu, a FirstPak termelési és technológiai igazgatója.

„Reméljük, hogy a továbbiakban is együttműködhetünk az ABB-vel, és közösen haladhatunk a fenntarthatóságot és minőségi fejlődést ígérő zöldebb jövője felé.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Újfajta motorindítót hoz a Siemens

újfajta siemens motorindító

A félvezető technológiát felvonultató eszköz strapabíróbb és ezerszer gyorsabb a hagyományos társainál.

Az olyan iparágakban, mint az élelmiszer- és italgyártás, az intralogisztika vagy a gépipar nagy teljesítményű motorokat használnak például szállítószalagok meghajtására, berendezések elindítására. Ezek meghibásodása esetén komoly károk keletkezhetnek, így a számukra energiát közvetítő motorindítók fontos szerepet töltenek be az üzemekben: ezeknek kell védelmet nyújtani a túlterhelés és a zárlatok ellen is. Az élelmiszeriparban pedig, ahol a szigorú higiénia miatt gyakran kell a szállítószalag-rendszereket magasnyomású mosással tisztítani, a víz könnyen tud zárlatot okozni, ami költséges leállásokhoz vezet.

Ezek megelőzésére kínál megoldást a Siemens új, a zárlati áramot a korábbiaknál akár ezerszer gyorsabban érzékelő SIMATIC 200SP e-Starter motorindítója, ami hiba esetén 4 µs (mikroszekundum) alatt lekapcsolja a berendezéseket. Ezt az ultragyors és a megszakítókhoz vagy biztosítékokhoz képest gyakorlatilag kopásmentes kapcsolást az teszi lehetővé, hogy az új indító félvezető technológiát alkalmaz, szilícium-karbid fémoxid félvezető (SiC MOSFET) tranzisztorokkal.

Így, miután a zárlat okát megszüntették, az eszköz azonnal újraindítható, és korlátlan zárlati lekapcsolást kínál. Azaz a korábbi gyakorlattal ellentétben nincs szükség az eszköz cseréjére vagy tartalékalkatrész beszerzésére, és növelhető az üzem rendelkezésre állása.

A diagnosztikai funkciókkal ellátott, minimális helyigényű és egyszerűen telepíthető eszköz integrált a Siemens fejlesztői környezetével (Totally Integrated Automation – TIA), illetve EcoTech minősítéssel rendelkezik. Ez utóbbi, a legzöldebb megoldásoknak járó, céges fenntarthatósági minősítést a motorindító az anyagfelhasználás minimalizálása, illetve az eszköz energiahatékonysága és a tartóssága miatt kapta meg.

Az új motorindító a hazai piacon is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Az ABB felmérése szerint a legtöbb európai vállalat le akar válni a fosszilis tüzelőanyagokról

A fosszilis tüzelőanyagokról való áttérés az európai energiaszolgáltatók és az ipar számára egyaránt prioritást élvez, de a valóságban hiányosságok tapasztalhatók – több beruházásra van szükség a tiszta energiával kapcsolatos célok eléréséhez– derül ki az ABB Villamosenergia-elosztási Megoldások divíziójának új felméréséből. Franciaország, Németország, Olaszország, Norvégia és az Egyesült Királyság európai, elektrifikációs területre szakosodott beszerzési döntéshozóit kérdezték meg, akiknek több mint fele (51%) elismerte, hogy a vállalatuk nem rendelkezik elegendő erőforrással ahhoz, hogy teljesíteni tudja az energetikai átállással kapcsolatos vállalásait.

„A tiszta energiatermelés és -elosztás, valamint a hatékonyabb fogyasztás felé való elmozdulás elengedhetetlen a sikeres éghajlatváltozás elleni küzdelemhez és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő biztosításához”

– mondta Adrian Guggisberg, az ABB Villamosenergia-elosztási Megoldások divíziójának vezetője.

„Bár megnyugtató, hogy a válaszadók közel háromnegyede kiemelten kezeli ezt a kérdést, a felmérésből az is kiderül, hogy a tavalyi COP28 klímacsúcson tett ígéret teljesítéséhez még nagy a lemaradásunk: 2030-ig meg kell háromszoroznunk a megújuló energiaforrások kapacitását, és 2030-ig minden évben meg kell dupláznunk az energiahatékonyság átlagos éves ütemét. Ebben az átmenetben mindannyian érintettek vagyunk, és ennek szellemében az ABB-nél elkötelezettek vagyunk az ügyfeleinkkel és más érdekelt felekkel való együttműködés mellett.”

A kutatás 850, elektrifikáció terén dolgozó beszerzési döntéshozó megkérdezésével készült, az energetikai átmenet kritikus szakaszában. A felmérés során az energiaszolgáltatókat és a vállalkozásokat kérdezték meg az energiaátmenet mozgatórugóiról és kockázatairól, az automatizálással és a környezetbarát technológiákkal kapcsolatos nézeteikről, valamint arról, mennyire felkészültek az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését célzó szabályozásoknak való megfelelésre.

Miközben az energetikai átállás felgyorsításának kihívásával kell szembenéznie, az európai energiaágazat technológiai váltásra készül a középfeszültségű kapcsolóberendezéseknél, amelyek a villamosenergia-elosztás kulcsfontosságú elemei. Az új szabályozásoknak köszönhetően a kén-hexafluorid (SF6), a kapcsolóberendezésekben szigetelőanyagként általánosan használt erős üvegházhatású gáz fokozatosan kivonásra kerül. A válaszadók több mint 80%-a megerősítette, hogy csak a szabályozás miatt állna át SF6-mentes kapcsolóberendezésekre.

„Tudjuk, hogy az SF6 gázt tartalmazó kapcsolóberendezésekről való technológiai áttérés nagy változást hoz a piacon, és ezt ügyfeleink is felismerik”

– jegyezte meg Guggisberg.

„Kulcsfontosságú beszállítóként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy szorosan együttműködjünk a közműszolgáltatókkal és az iparral, hogy támogassuk ezt a kritikus átállást.”

A felmérés megerősíti, hogy a közműszolgáltatók és az ipari felhasználók közös kihívásokkal néznek szembe az átállás során. A kihívások közé tartozik a működési költségek kordában tartása, az infrastrukturális beruházások kezelése, a szakképzett munkaerő iránti igény kielégítése és az új megoldások, például az energiatárolás bevezetése. Mivel a digitális komponensek és szoftvermegoldások egyre fontosabbá válnak az elektromos berendezésekben, a felmérés válaszadói azt is megjegyezték, hogy a kapcsolódó kockázatok csökkentése érdekében javítani kell a kiberbiztonsági intézkedéseket.

Az „Európa energetikai jövőjének alakítása: az energetikai átmenet főbb prioritásai” (Shaping Europe’s Energy Future: Key Transition Priorities) című, az egyes országok eredményeit is tartalmazó felmérésről készült teljes jelentés elolvasásához, kérjük, látogasson el a honlapra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Mobilitás és környezet: a jövőbe mutató járműiparról tartott konferenciát a Széchenyi István Egyetem

Újabb állomásához érkezett a tizenegyedik éve megrendezett Felsőoktatási Társadalmi és Gazdasági Együttműködések Konferencia a győri Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszéke, valamint Járműipari Kutatóközpontja szervezésében.

A „Mobilitás és környezet” címet viselő kétnapos tudományos esemény idén a jövőformáló járműipari kutatásokra fókuszált.

A Széchenyi István Egyetem 2013 óta a Magyar Tudomány Ünnepéhez kapcsolódva rendezi meg a Felsőoktatási Társadalmi és Gazdasági Együttműködések Konferenciát, amelynek célja a felsőoktatási, az ipari és a közszféra közti hatékony párbeszéd támogatása. A tudományos fórum idén a „Mobilitás és környezet – Jövőformáló járműipari kutatások” címet kapta, fókuszában a fenntarthatóság, a közlekedésbiztonság és az élenjáró technológiai újítások álltak.

Az eseményt a Széchenyi-egyetem Járműipari Kutatóközpontja, valamint Közúti és Vasúti Járművek Tanszéke rendezte meg november 4–5-én. Prof. dr. Lakatos István tanszékvezető, a konferencia egyik szervezője kiemelte: fontos, hogy a felsőoktatás kiváló együttműködéseket ápoljon az ipar, a gazdaság és a társadalom szereplőivel.

„Ez a fórum egy aktuális helyzetképet vázol fel. Idén a közúti és kötöttpályás mobilitás témáján belül a közlekedés előremutató területeit helyeztük fókuszba, de terítékre került a közlekedésbiztonság rendészeti, hatósági és műszaki oldala is”

– fejtette ki.

Az intézmény kutatásért és innovációért felelős elnökhelyettese, prof. dr. Bokor József köszöntőjében a mobilitást a mai világ egyik legizgalmasabb kutatás-fejlesztési területeként említette, különös tekintettel a járműipar teljes megújulásának kihívásaira.

„A Széchenyi István Egyetem élen jár az autóipari kutatásokban, az autonóm járművek fejlesztésében, illetve a mesterséges intelligencia alkalmazásában – mindazon témákban, amelyek a mostani konferenciának is keretet adnak”

– húzta alá.

Az eseménysorozat jelentőségét hangsúlyozta a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara frissen megválasztott alelnöke, a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Pintér-Péntek Imre is.

„Győrben kézenfekvő a mobilitásról beszélni, hiszen megyénkben a gazdaság különösen kitett a járműiparnak. A téma mindannyiunkat érint, mert a mobilitási kutatások meghatározzák a jövőnket”

– fogalmazott.

A kétnapos konferencián a közlekedés és a járműfejlesztés számos kérdését megvitatták a résztvevők. Az előadók között olyan jelentős ipari, kutatói és köztestületi szereplők voltak jelen, mint a BKV Zrt., az Országos Rendőr-főkapitányság, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., a KTI Mobilitási Kutatóközpont, a GYSEV Zrt. vagy épp a Porsche Hungaria. A rendezvényen emellett szó esett az egyetem legfrissebb mobilitási kutatásairól is például az üzemanyagok, a belsőégésű motorok vagy az e-kuplung-fejlesztés terén.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss