Ipar

Tudományos alapokra helyezi klímacéljait a Raben

raben

Csatlakozott a Tudományos Alapú Célkitűzések kezdeményezéshez (SBTi), és meghatározta rövid távú dekarbonizációs céljait a Raben Group.

Ezek szakértői jóváhagyása igazolja, hogy a cégcsoport által kijelölt szén-dioxid-csökkentési pálya összhangban van a jelenlegi tudományos ismeretekkel, és ténylegesen hozzájárul ahhoz, hogy a globális felmelegedés mértéke az iparosodás előtti időkhöz képest az évszázad végére 2 Celsius-fok alatt maradjon.

Az SBTi egy globális testület, amely arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy ambiciózus kibocsátáscsökkentési célokat határozzanak meg az éghajlattal kapcsolatos legutóbbi ismeretek fényében. Világszerte arra összpontosít, hogy a cégek 2030-ig megfelezzék a kibocsátásukat, 2050-re pedig elérjék a teljes emissziómentességet. Az SBTi a globális környezeti közzétételi rendszert működtető CDP, az ENSZ Globális Megállapodás, a World Resources Institute (WRI) és a Természetvédelmi Világalap (WWF) együttműködése.

A hőmérséklet-emelkedés mértékének 2 Celsius-fok alatt tartása egy világszintű cél, amely által megfékezhető az éghajlatváltozás. A Világgazdasági Fórum Globális Kockázati Jelentése a következő évtized egyik legsúlyosabb veszélyforrásaként tekint a klímavédelmi intézkedések esetleges kudarcára. Mindeközben a 2020 végéig kinyilvánított és jóváhagyott klímapolitikákban foglalt vállalások szintje alapján az várható, hogy a globális átlaghőmérséklet mintegy 3 Celsius-fokkal emelkedik az iparosodás előtti időkhöz képest. Ez valamennyi szereplőt, beleértve a vállalatok képviselőit is, arra int, hogy ez az utolsó pillanat, és sürgősen részt kell vállalniuk a légköri emisszió visszaszorításáért és a klímaváltozás megállításáért vívott küzdelemből.

„Csatlakozni azokhoz a vállalatokhoz, amelyek tudományos alapon tűzték ki kibocsátáscsökkentési céljaikat nem csupán megtiszteltetés, hanem mindenekelőtt óriási elkötelezettség. Hiszem, hogy mindannyian, de különösen a vállalatok, felelősséggel tartozunk a bolygónk jövőjéért. Azzal, hogy célokat tűzünk ki, és hitelesíttetjük azokat az SBTi szakértőivel, folyamatosan azért dolgozunk, hogy csökkentsük a környezetre gyakorolt hatásunkat, és továbbra is a Párizsi Megállapodás által kijelölt utat szeretnénk járni a klímaváltozás elleni harcban”

– mondta Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója.

Az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület 2022-es jelentésének megjelenése után a vállalat új, a korábbinál is ambiciózusabb célokat tűzött maga elé, amelyek immár a teljes értéklánc számára emissziócsökkentést irányoznak elő. Ezeknek a jóváhagyásával az SBTi megerősítette, hogy összhangban vannak a 2015-ös Párizsi Megállapodás éghajlatvédelmi törekvésével, azaz a globális átlaghőmérséklet-emelkedés 2 Celsius-fok alatt tartásával.

„A csökkentés mértékének az SBTi módszertana szerinti meghatározása csak a kezdet. Ahhoz, hogy teljes mértékben elérjük a céljainkat, nemcsak saját magunk, hanem az ellátási láncunkban szereplő valamennyi partnerünk bevonására is szükség van. Együttműködés nélkül az értékközösségen alapuló párbeszéd, a globális célok és megállapodások kidolgozása lehetetlen”

– fejtette ki Ewelina Jabłonska-Gryżenia, a Raben fenntarthatóságért felelős vezetője.

A Raben Group új rövid távú céljai a közvetlen (Scope 1) és közvetett (Scope 2) kibocsátás 38,7 százalékos csökkenésével számolnak 2030-ig (az azonos szinteken mért 2020-as értékekhez képest). Ez a Raben Group saját flottája által végzett szállítási feladatokkal, valamint az épületek és a raktári infrastruktúra fenntartásával kapcsolatos emisszió mérséklését tartalmazza. Ezenfelül, a Párizsi Megállapodásban foglaltak elérése érdekében a Raben Group elkötelezte magát amellett is, hogy állandó fuvarozó alvállalkozóit – akik együttesen az egyéb közvetett kibocsátás (Scope 3) 77 százalékáért felelősek – 2026-ig szintén bevonja a klímaváltozás elleni küzdelembe, és számukra is a tudományos ismeretekkel összhangban álló emissziócsökkentési célokat tűz ki.

A célok meghatározásához átfogó szemléletre és az üzleti folyamatok, azok éghajlatra gyakorolt hatásának alapos elemzésére volt szükség. Ennek érdekében a Raben Group a folyamat során mindvégig igénybe vette a Deloitte támogatását.

„Az SBTi-hez ma olyan vállalatok csatlakoznak, amelyek tisztában vannak az azonnali cselekvés igényével, és tudják, hogy átfogó megközelítésre van szükségük a saját kibocsátásuk visszaszorításához, beleértve a teljes ellátási lánc bevonását is. Egy nagyra törő, tudományos alapokon nyugvó dekarbonizációs stratégia megalkotása számos belső érdekelt részvételét igényli, és nagyon gyakran olyan célok meghatározását, amelyek a jelenlegi technológiai fejlesztéseket figyelembe véve nem érhetők el egykönnyen”

– mondta Tomasz Gasiński, a Deloitte fenntartható fejlődéssel foglalkozó csapatának igazgatója, a klímaváltozás és az ESG kockázatok terén vezető tanácsadója.

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss