Connect with us

Ipar

A Dachser és a Fercam megerősíti gyűjtőszállítmányozási és szerződéses logisztikai üzletágát Olaszországban

fercam

A hosszú távú partnerség egy gyűjtőszállítmányozási és szerződéses logisztikai vegyesvállalat alapításához vezet

A Fercam a Distribution (gyűjtőszállítmányozási) és a Logistics (szerződéses logisztika) részlegét a Dachserrel közös vállalatba kívánja helyezni, melynek „Dachser & Fercam Italia S.r.l.” a neve. Az új vállalkozásban szerzett 80 százalékos részesedése megerősíti és egyben teljessé teszi a Dachser európai hálózatát. Az irányítás átruházásához még az illetékes versenyhatóságok jóváhagyása szükséges.

A két cég által aláírt szerződés értelmében a Fercam az év végéig leválasztja a Fercam Distribution (gyűjtőszállítmányozási) és a Fercam Logistics (szerződéses logisztika) részlegeket a Fercam AG-ról, és integrálja őket az új társaságba. A 920 embert 43 olaszországi helyszínen foglalkoztató részleg 2022-ben mintegy 400 millió eurós bevételt termelt.

2024 elejétől a független vállalat „Dachser & Fercam Italia S.r.l.” néven működik, és közvetlenül Alexander Tonnnak, a Dachser Road Logistics üzletágának vezérigazgató-helyettesének jelent majd. A korábbiakhoz hasonlóan az olaszországi gyűjtőszállítmányozási és szerződés logisztikai üzletágat a Fercam Distribution és Logistics menedzsere, Dr. Gianfranco Brillante és jól bevált csapata irányítja továbbra is, akiknek szakértelme biztosítja a folytonosságot az olasz piacon. A Fercam AG 20 százalékos részesedést fog birtokolni a Dachser & Fercam Italia S.r.l.-ben.

A Fercam Transport (belföldi és nemzetközi közúti és vasúti szállítás), a Fercam Air & Ocean és a Fercam Special Services (képzőművészet, vásárok és rendezvények, házhozszállítás, költöztetés, archívum- és dokumentumkezelés) – beleértve az összes nemzetközi leányvállalatot – a Fercam AG kizárólagos tulajdonában marad, nem válik az új közös vállalat részéve. A Fercam tervei között szerepel ezeknek a részlegeknek a jövőbeli fejlesztése a tengerentúlon is.

„Családi tulajdonú vállalatokként a Dachser és a Fercam értékorientált menedzsment-szemlélettel rendelkezik, amely generációkon keresztül biztosítja az új vállalat jövőbeli életképességét. Ezért is örülünk annak, hogy az olaszországi közös vállalat megalapításával még jobban megerősítjük 20 éves együttműködésünk kötelékeit”

– mondta Bernhard Simon, a Dachser felügyelőbizottságának elnöke.

„A Dachser egy dinamikusan fejlődő családi vállalkozás, hasonló célokkal és hatékony döntéshozatali mechanizmussal, így kiemelkedő és megbízható partnerünk az európai szállítmányozási feladatok ellátásában. Partnerségünk során azonban a feltételek jelentősen megváltoztak, a piac néhány európai és globális szereplőre koncentrálódott. Ezért döntöttünk úgy, hogy egy kizárólag gyűjtőszállítmányozással és szerződés logisztikával foglalkozó vegyesvállalatot hozunk létre. Ez a helyzet mindkét fél számára előnyös”

– mondta Thomas Baumgartner, a Fercam felügyelőbizottságának elnöke.

„Ezzel a lépéssel tovább erősítjük kapcsolatunkat partnercégünkkel, miközben megszilárdítjuk saját pozíciónkat”

– magyarázta Hannes Baumgartner, a Fercam ügyvezető igazgatója.

„A Dachser európai hálózatának tagjaként további növekedési lehetőségek nyílnak meg előttünk, különösen az export területén. Mindez biztonságot és stabilitást teremt számunkra a jövőben.”

Az európai hálózat teljessé tétele

A Fercam gyűjtőszállítmányozási és szerződéses logisztikai üzletágának többségi átvétele a Dachser harmadik jelentős felvásárlása, a Graveleau (Franciaország, 1999) és az Azkar (Spanyolország, 2013) után, amellyel kibővítette európai szállítási és logisztikai hálózatát.

„Ezzel az akvizícióval az utolsó fennmaradó rést is bezárjuk, és teljessé tesszük saját gyűjtőszállítmányozási és szerződéses logisztikai hálózatunkat a kiemelt európai piacokon”

– magyarázta Burkhard Eling, a Dachser vezérigazgatója.

„Fókuszunk továbbra is az organikus és fenntartható növekedésen van. Ezen túlmenően ebben az évben célzott akvizíciókkal megerősítettük jelenlétünket olyan kulcsfontosságú piacokon, mint a Benelux államok, Ausztrália, Japán, most pedig Olaszország.”

Az ügyfelek számára előnyösek az egységes folyamatok és rendszerek

„A Dachser és a Fercam 20 éve dolgozik együtt sikeresen. Ez alatt az idő alatt nagyon jól megismertük egymást, és a kölcsönös tisztelet jellemezte az üzleti kapcsolatunkat”

– tette hozzá Alexander Tonn, a Dachser Road Logistics ügyvezető igazgatója. A dél-tiroli Bolzanóban található központtal rendelkező, családi tulajdonban lévő Fercam az együttműködés kezdete óta kezeli a Dachser olaszországi desztinációjú, az európai hálózatából származó összes gyűjtőszállítmányát ipari és fogyasztási cikkek kapcsán is, illetve továbbítja a hálózatba az Olaszországból érkező szállítmányokat.

„A Fercam a folyamatosság és a szakértelem szinonimája Olaszországban. Ezzel az akvizícióval, valamint egyéb befektetésekkel tovább gyorsíthatjuk növekedésünket – különösen az olasz piacon –, és még inkább javíthatjuk kínálatunk minőségét. Ügyfeleink Európában, Olaszországban, valamint világszinten is középtávon profitálnak majd a konzisztens folyamatokból és az egységes rendszerekből”

– mondta Tonn az új vegyesvállalat szinergiáiról és az ügyfeleknek biztosított előnyeiről.

Hosszú távú együttműködésüknek köszönhetően a Dachser és a Fercam már tökéletes összhangban dolgoznak az operatív gyűjtőszállítmány-kezelésben. A Fercam igyekszik folyamatosan beruházni logisztikai létesítményeibe, digitális rendszereibe és a klímavédelembe – a két cég ebből a szempontból is kiválóan illeszkedik egymáshoz.

Közös vállalat duplikált struktúra nélkül

A Dachser European Logistics üzletágának korábban nem volt saját telephelye Olaszországban, így a közös vállalat nem eredményez duplikált struktúrát. A Fercam Distribution és Logistics részlegének minden alkalmazottja a Dachser & Fercam Italia cégnél dolgozik majd. A Dachser részesedésszerzése e két részlegben egyben a vállalat azon elkötelezettségét is jelképezi, hogy további, fenntartható befektetéseket hajtson végre olaszországi telephelyein.

A hűtött és nem hűtött élelmiszerek szállításával és raktározásával foglalkozó Food Logistics üzletágban a Dachser 2017 óta három telephellyel és mintegy 270 alkalmazottal képviselteti magát Olaszországban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

A tűzvédelem új kihívásai 2025-ben

A magyar vállalatok a tűzvédelem területén számos új kihívással szembesültek 2025-ben.

A SMARTme Building Technologies Kft., a gyengeáramú rendszerek és integrált biztonsági megoldások szakértője összefoglalta a legfontosabb fejleményeket, amelyek a beruházók és üzemeltetők számára kulcsfontosságúak.

Tűzvédelem – jogszabályi változások és adminisztrációs egyszerűsítés

Az Országos Tűzvédelmi Szabályzat (OTSZ) idén január 1-től ismét módosult. Fontos változás a tűzvédelmi berendezések – így az automatikus tűzjelzők, tűzoltósági kulcsszéfek és evakuációs hangrendszerek – esetében a felülvizsgálati ciklus 2025-től 6 hónapról, 12 hónapra módosult. Ez csökkenti ugyan a jogszabályban előírt, kötelező ellenőrzések számát, ugyanakkor megköveteli a vállalatoktól a folyamatos szakmai felkészültséget és nyomon követést. Fontos megjegyezni, hogy bár az előírt karbantartási ciklusidők a jogszabály szerint megnövekedtek, de ez nem jelenti azt, hogy az adott rendszerek mérete és azok karbantartási időráfordítása csökkent volna, így egy adott rendszer 100%-os rendszerkarbantartását nem a korábbiak szerinti két alkalomra (félévre) szétosztva kell elvégezni, hanem évente, egy alkalommal.

Az OTSZ változása mellett, változott továbbá a tűzjelző rendszerek létesítési- engedélyezési ügymenete is (491/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet). A telepítéséhez több esetben már nem kell előzetes, un. létesítési engedélyt kérni, hanem elegendő csak – a rendszereket érintő – un. bejelentési kötelezettségnek eleget tenni.

„Elmondható, hogy az elmúlt évek jogszabálymódosításai a bürokráciacsökkentés szempontjait követték, miközben a bevezetett módosítások a beruházók és üzemeltetők kezébe adnak nagyobb felelősséget. Bár az OTSZ változása már 10 hónapja hatályban van, nem lehet elégszer felhívni a figyelmet a megváltozott jogi környezetre. Az mindenesetre biztató, hogy tapasztalataink szerint az irodaházak vagy éppen az ipari létesítmények esetében eddig is prioritásként kezelték a beruházók a tűzvédelmet, bízunk benne, hogy ez a jövőben sem fog változni”

– mondta el Móró Tibor, a SMARTme Building Technologies Kft. ügyvezető igazgatója.

Szakmai fejlődés és jogszabályi megfelelés

A tűzvédelmi szakemberek számára folyamatos szakmai fejlődés és jogszabályi megfelelés is szükséges. A Tűzvédelmi Műszaki Bizottság új irányelveket dolgozott ki, amelyek 2025. február 1-jétől alkalmazhatók. Ezek az irányelvek segítik a szakembereket a változó jogszabályi környezetben való eligazodásban és a legjobb gyakorlatok alkalmazásában. A magyar piacon kevés a tapasztalt tűzvédelmi mérnök és technikus, ez pedig lassítja a projektek megvalósítását, és nehezíti a folyamatos üzemeltetési megfelelést.

Mindezeknek megfelelően a magyar vállalatoknak 2025-ben érdemes:

  • naprakészen követni a jogszabályi változásokat,
  • alkalmazni a legmodernebb technológiai megoldásokat,
  • biztosítani a rendszeres felülvizsgálatot és karbantartást,
  • figyelembe venni a fenntarthatósági szempontokat és új tűzvédelmi kihívásokat.

Ezen lépések összessége biztosítják a jogszabályi megfelelést, növelik a biztonságot és támogatják a fenntartható működést a beruházások és üzemeltetés minden szakaszában.

„A tűzvédelem maga, nem csupán jogszabályi kötelezettség, hanem a beruházások és üzemeltetés biztonságának alapvető eleme. Ügyfeleinket abban segítjük, hogy a változó jogszabályi környezetben, a legmodernebb technológiákat alkalmazva, hosszú távon biztonságos és átlátható rendszereket üzemeltethessenek. Cégünk elkötelezett amellett, hogy ügyfeleinket a jogszabályi változások előtt tájékoztassa és segítse: a modern tűzjelző rendszerek nem csupán a megfelelésről szólnak, hanem a hosszú távú biztonságról, üzemeltethetőségről és fenntarthatóságról is”

– tette hozzá Móró Tibor.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Összefognak a gépgyártók

Adatszövetséggel fejlesztik tovább az ipari mesterséges intelligenciát.

Több vezető szerszámgépgyártó – köztük a Trumpf, a Chiron, a Renishaw, a Heller, a Grob, a Voith Csoport, valamint az RWTH Aachen Gépgyártási Laboratóriuma – fog össze a Siemensszel, hogy ipari mesterségesintelligencia-fejlesztésekkel növeljék a szektor hatékonyságát.

A partnerség az anonimizált gépi adatok cseréjére épül, az adatvédelmi és biztonsági szabványok betartása mellett. Ezeket az adatokat az ipari gyártás követelményeire szabott AI-megoldások fejlesztésére és betanítására használják. A szövetségből származó adatok többek között felhasználhatók lesznek ún. NC-programok automatikus létrehozására, ezek a programok a speciális gyártógépek „munkautasításai”. További célterület lehet a prediktív karbantartás pontos, gépspecifikus előrejelzésekkel; az adaptív gyártási folyamatok, amelyek valós időben alkalmazkodnak a változó körülményekhez; valamint az energiahatékonyság optimalizálása a gép paramétereinek intelligens vezérlésével.

A szövetség hosszú távú stratégiája további vállalatok bevonását is magában foglalja – akár a szerszámgépiparon kívülről is –, hogy az ipari mesterséges intelligenciát még szélesebb körben lehessen alkalmazni különböző iparágakban. A partnerség fontos lépést jelent egy iparágspecifikus AI-modell megvalósítása felé. E víziót, a Siemens Industrial Foundation Modelt a Siemens a Hannover Messe 2025 kiállításon mutatta be.

„Ügyfeleinkkel és partnereinkkel együtt jelentős lépést teszünk az ipari AI skálázhatósága felé” – jelentette ki Roland Busch. A Siemens AG vezérigazgatója elmondta, hogy nagy lehetőséget lát ebben az európai gazdaság és annak erős ipari bázisa számára – az autóipartól, a vegy- és gyógyszeriparon át egészen a gépgyártásig, az energetikáig, az egészségügyig, az infrastruktúráig és a közlekedésig. Azzal, hogy a vállalatok az adatkincseiket elérhetővé teszik a generatív AI-modellek fejlesztéséhez, végeredményként magasabb termelékenységi szintek érhetők el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Bivalyerős megawatt-töltő érkezik a piacra

Eddigi legnagyobb, 1,68 MW teljesítményű e-töltőjét mutatta be a Siemens.

Elektromos buszok és kamionok, valamint logisztikai és vállalati e-flották depó-, illetve útközbeni töltését kiszolgáló, minden eddiginél nagyobb töltési teljesítményű megawatt töltőt mutatott be a Siemens. Az új töltők először az osztrák autópályák mellett bizonyíthatnak.

Egyedi igények szerint

A következő generációs SICHARGE FLEX termékcsalád töltői 480 kilowattól (kW) akár 1,68 megawatt (MW) DC (egyenáramú) töltési teljesítményt képesek leadni, dinamikus teljesítményelosztást és akár 1500 A (amper) áramerősséget garantálva. Moduláris és skálázható kialakításuk lehetővé teszi, hogy a különböző igényekhez, helyszíni körülményekhez alkalmazkodva telepíteni lehessen őket.

Az új modell alapját a dinamikus teljesítményelosztó rendszer képezi, ami intelligensen osztja el az energiát több töltőpont, illetve jármű között, a mindenkori igények alapján. A széles teljesítménytartománynak köszönhetően az egyes töltőpontok által éppen szolgáltatott energia 80/120 kW-os fokozatok szerint állítható.

Mind a CCS (Combined Charging System) mind a MCS (Megawatt Charging System) töltési szabványokat támogatja az új termékcsalád, így akár 4 MCS töltőpont is telepíthető, egyetlen töltőoszlop elhelyezésével.

Minimális helyigény

Az iparági vezető teljesítménysűrűséggel (akár 656 kW/m²) működő, rendkívül kompakt kialakítású töltőoszlopok minimális (0,1-02 m2) helyigénnyel szerelhetőek padlóra. Hűtőrendszerüknek köszönhetően pedig akár falra, vagy fej fölötti magasságba is telepíthetőek, ami helyszűke esetén komoly előnyt jelent. Ráadásul a központi tápegységtől akár 300 méterre is elhelyezhetőek a töltőoszlopok, így még sokfélébb környezetben képesek helytállni.

Az új megoldás könnyen telepíthető, karbantartható, és zökkenőmentesen integrálható a korábbi rendszerekbe. A Sifinity Control felhőalapú felügyeleti megoldással ellátott eszközök teljes rálátást és távoli vezérlést biztosítanak az üzemeltetőknek, maximális üzemidőt és működési hatékonyságot, valamint testreszabhatóságot biztosítva. A DepotFinity energiagazdálkodó megoldással integrálva pedig optimalizálható az e-flották töltése, még korlátozott hálózati kapacitás esetén is, csökkentve a költséges infrastruktúra-fejlesztések szükségességét. Az új modell kibervédelmi funkciókkal is rendelkezik.

Forgalmas logisztikai folyosót fog kiszolgálni

Az első SICHARGE FLEX töltőrendszert az osztrák OMV egy pilot projekt keretében már megrendelte, és a Németországot Olaszországgal összekötő, nagy forgalmú A12-es autópálya kufsteini töltőállomásánál fogja telepíteni. Az első fázisban hat töltőpontot helyeznek el, a helyi energiaszolgáltató (DSO) hálózatfejlesztését követően pedig tíz töltőpontra tervezik a bővítést.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss